Thailand 2 weken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Martijn1989

Thailand 2 weken

Bericht door Martijn1989 »

Hey allemaal,

Ik zit op het moment in Australie en ga over 6 dagen twee weken naar Nieuw-Zeeland en dan vervolgens twee weken naar Thailand en daarna weer naar huis. Ik vroeg me alleen even af hoe ik het moet doen met de vaccinaties voor Thailand, waar kan ik dit in Australie doen en is het nog mogelijk te doen in de korte tijd die ik heb? Ik heb voordat ik naar Thailand ga nog wel een dag in Sydney om het te doen als ik een afspraak kan maken, maar ik heb geen flauw idee waar ik dat kan doen. Daarnaast vroeg ik me af hoe het zat met de malaria pillen ik hoorde dat die vrij duur waren en af en toe ook niet werken of nodig zijn?

Ook vroeg ik me af of iemand een algemeen idee heeft over de reistijden in Thailand, ik wil zoveel mogelijk doen in de twee weken die ik daar heb en geld speelt over het algemeen niet echt een grote rol. Dingen die ik zeker wil doen zijn: Een jungle-trekking in Chiang Mai, de tijger tempel bezoeken, een op maat gemaakt pak laten maken in Bangkok(ik weet dat je daar 3 dagen op hoort te wachten), wellicht nog duiken sinds het erg goedkoop is maar dat ligt een beetje buiten de route heb ik het gevoel. Voor de rest sta ik open voor suggesties over de route etc.

Alvast bedankt voor alle hulp die jullie me kunnen geven, ik zit op het moment in een erg strak schema dus zal ik blij zijn met alle informatie die jullie kunnen geven.

Martijn
Jenny
Reisexpert

Re: Thailand 2 weken

Bericht door Jenny »

??? Uiteraard werken Malaria pillen, maar gelukkig heb je ze voor Thailand niet nodig. Wel worden vaccinaties tegen DTP en Hepatitis A (en B) aangeraden. Dat eerste vaccin is een enkele prik, om bescherming tegen Hepatitis te krijgen heb je een reeks van 3 vaccins nodig. (2de vaccin na ongeveer een maand, 3de vaccin na 6-12 maanden.)

Als je maar 2 wkn in Thailand hebt, is het een beetje erg ambitieus wanneer je zowel de omgeving van BKK wilt zien (tijgertempel), het noorden en het zuiden. Je kan natuurlijk een aantal binnenlandse vluchten boeken, maar dan ben je meer van en naar vliegvelden aan het racen dan aan het reizen. (En vliegen en duiken gaan ook niet samen.) Ik zou gewoon een keus maken, OF die trekking, OF duiken. Wat afstanden in Thailand betreft: Thailand beschikt niet over de Nederlandse infrastructuur. De wegen zijn gemiddeld een stukje slechter, de maximale snelheden liggen lager, bussen gaan maar een paar keer per dag en bovendien is het land sowieso wel iets uitgestrekter dan ons kleine NL. Hou daar dus rekening mee!

Neem de tijd in Thailand. Dan zie je het meest.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het kan allemaal wel wat je wil maar dan zou ik nu al vluchten gaan boeken. Je zou dan iets krijgen van.
Dag 1 bangkok, pak bestellen
Dag 2 naar Kanchanaburi, dag 3 daar, dag 4 weer naar bangkok, pak nog een keer passen en gelijk nachttrein naar Chiang mai.
Dag 6 Chiang Mai, trekking boeken voor dag 7,8,9, dag 10 vlucht naar bijv Phuket (want die gaan rechtstreeks)
Dag 11,12,13 strand (sag 13 nachtbus naar bangkok)
Dag 14 bangkok en naar huis

Volgens mij wordt je hier helemaal gek van.. En ben het dan ook helemaal met Jenny eens.

Dus of het zuiden of het noorden laten vallen. Of je kunt bijvoorbeeld naar Ko Chang of Ko Samet, is net weer wat dichter bij. Je kunt daar ook duiken en Ko Chang heeft ook nog een heleboel mooie jungle.
Zo'n pak op maat make ze in bangkok trouwens gewoon in 24 uur (verwacht er niet te veel van).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

google eens op travelclinic sydney. dan moet er wel iets te voorschijn komen. Haal sowieso die DTP en eventueel ook maar de buıktyphus. Begin aan de serie voor Hep A en B en maak die thuis af. Veel bescherming zal het nog niet gevenmaar het is meer dan niets. Daarnaast is ie daarna (meestal) levenslang dus een goede investering.

Mijn gouden reisregel is 2,5 stop per week. Omdat je meestal een volle dag kwijt bent aan reizen. İk zou dat duiken ook laten zitten omdat duiken en vliegen niet samen gaan en je dan heel veel moet haasten.
Doe gewoon bangkok, kachanaburi, chiangmai en eventueel nog even een eilandje op een dag reizen van bangkok als je nog strand wılt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinmartin

Bericht door karinmartin »

buiktyfus is voor 2 weken thailand niet nodig. of je moet tot de risici groep behoren.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Je kunt voor hepatitus niet alle prikken halen maar ga er dan wel 1 halen zodat je een deel bescherming hebt. Het is dus niet voor 100 procent maar beter iets dan niets. DTP heb je maar 1 prik voor nodig dus die kun je dan ook gelijk halen.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wanneer je vlak voor vertrek je volledig wilt laten beschermen tegen Hep A, kun je een injectie met Gammaglobuline overwegen. Bij een normaal vaccin maakt je lichaam zelf antilichamen, en ben je beschermd (indien 3 vaccinaties) voor de rest van je leven. Met gammaglobuline krijg je de antilichamen gewoon kant en klaar ingespoten, en ben je per direct volledig beschermd. DIt is echter maar bescherming voor hele korte tijd, je lichaam breekt deze antistoffen nl af!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
karinmartin

hep A is 1 inj en dan ben je 1 jaar beschermd en na de 2de inj binnen 1 jaar dan ben je 15-20 jaar beschermd.(hier zijn de meningen nog over verdeeld) (hep a is een ziekte die je kunt krijgen door besmet eten en drinken, niet hygienisch of niet goed bereid). gammaglobuline word bijna niet meer gebruikt. je hebt nu na 1 inj havrix gewoon 1 jaar bescherming.

hep b daar moet je 3 inj voor hebben . na deze 3 inj moet je bloed getest worden of je genoeg anti stoffen hebt aangemaakt. (hep b is een lever ziekte, die je krijgt door bloedcontact, dit kan ook bv bij de kapper met een kam of schaar)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even voor de duidelijkheid. Alle Hepatitis vormen zijn lever "ziektes" . ook wel ontstekingen van de lever veroorzaakt door een virus. het verschil in letters zit in het verschil in type virus.
Je lever is een belangrijk organen als die ontstoken is ben je flink ziek. De lever kan zichzelf herstellen van kleine beschadigingen maar niet van grote. Hem goed beschermen is iedere euro meer dan waard.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinmartin

klopt zijn idd allemaal leverziektes.
maar hoe je ze kunt krijgen is een verschil in.
hep a komt door eten/drinken en hep b door bloedcontact.
Plaats reactie