Wat betalen je voor je jaarticket Australië - Nieuw-Zeeland

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie

Wat betalen jullie voor je jaarticket Australië - Nieuw-Zeeland (incl. tax)

€1000,-
1
13%
€1000-1200,-
3
38%
€1200-1400,-
1
13%
€1400-1600,-
1
13%
€1600-1800,-
2
25%

Totaal aantal stemmen: 8

timmieboyvr
Wereldreiziger

Wat betalen je voor je jaarticket Australië - Nieuw-Zeeland

Bericht door timmieboyvr »

Hallo!

Ik wil rond eind oktober - begin november voor 6-8 maanden naar Australië en Nieuw-Zeeland, ik ben heel veel aan het oriënteren maar ik vindt het echt heel moeilijk om het goedkoopste ticket te vinden, daarom vraag ik het eens aan jullie experts. Ik hoef bij mijn ticket geen pakket, het gaat puur om de reis. Er zijn al een heel aantal sites waar ik gekeken heb, de bekendste:

- World ticket center
- Australian Backpackers
- Travel Active
- Activity International

Wat me ook opvalt is dat tickets vaak op bepaalde momenten in de aanbieding zijn wat al 200€ kan schelen, zo was vorige week de 'superaanbieding Australië & Nieuw-Zeeland' op worldticketcenter er nog niet en nu opeens wel maar wel maar tot 30 juni.

Ook vroeg ik me af op welke sites je het best kunt kijken om tickets te boeken via dusseldorf op brussel, zoals ik in de krant las kan dat ook honderder euro's besparen.

Ik hoef echt niet het allergoedkoopste ticket wat er is, maar als ik op een simpele manier 200 euro kan besparen vind ik dat als backpacker wel degelijk de moeite waard.

Wat zijn jullie ervaringen?! Wat hebben jullie betaald / betalen jullie voor jullie ticket, dan kan ik een beetje vergelijken! En wie heeft ervaring met tickets kopen via het buitenland?! En zijn er nog mensen die mij toch wel aanraden met een pakket te vliegen door goede ervaringen oid? Ik ben echt heel erg benieuwd, want ik vind het nu wel tijd worden mijn ticket aan te schaffen!!

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Timmie

Wat betreft aanbiedingen.....tja....die komen en gaan. En zijn idd vaak voor een beperkte periode en daar moet je mazzel mee hebben.
Bij sommige sites kan je een prijsopgave vragen en die pakken soms goedkoper uit dan op hun hoofdsite vermeld staat. simpelweg omdat het zo vaak veranderd. Heb zelf goede ervaringen met tunafish en joho wat betreft dat.

vluchten van uit brussel of dusseldorf...om te weken welke maatschappijnen vliegen vanaf een airport bezoek je de site van de bewuste airport. Daarna kan je op de sites van de individuele airlines kijken.

heb iets mindere verhalen gehoord over activiyinternational. Ik denk dat je meer geld kwijt bent dan nodig is als je bij hen een heel pakket aanschaft.
Denk sowieso dat die pakketten wat overbodig zijn. Behalve voor de mensen die het zichzelf makkelijk willen maken of nog wat onzeker zijn is het wel wat.

succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
JTL

Bericht door JTL »

Interessant topic, ik ben hier nu ook mee bezig, dus ook ik ben benieuwd naar het beste ticket. Ik wil in oktober weg en wil deze route vliegen: Nederland - ZO-Azië - Australië - NZ - Australië - ZO-Azië - Nederland

Ik moet zeggen dat ik veel van die sites nogal onduidelijk vind, deze voor de hand liggende route lijkt in veel tickets niet te passen. Ook wil ik wel dat de data nog flexibel zijn. Vooralsnog denk ik aan ticket 2 bij Activity International(zonder package, alleen de tickets)

http://www.australiesite.nl/australie/v ... tralie.htm

Ik hoor graag jouw bevindingen verder, en als iemand anders een gouden tip heeft is dat ook wel fijn :wink:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

JTL
de betaalbare tickets hebben vaak maar 1 stop in Azie. dus of op de heen weg of op de terug weg. misschien dat je daarom niet het ticket van je keuze kunt vinden.
Overigens stoppen de vliegtuigen wel in azie beide keren maar je mag maar 1 keer uitstappen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

soms is het mogelijk om tegen bij betaling er toch uit te kunnen.
hier kom je achter door even met de maatschappij te bellen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik heb nu een ticket voor 1700 euro genomen incl annuleringsverzekering. Deze stopt in Australie, nieuw-zeeland (christchurch), vertrekt in auckland en stopt dan nog in thailand. 2 stops in azie (heen- en terugweg) was ook mogelijk geweest, dan was het wel zo'n 200 euro duurder geweest. Ik heb veel gezocht en er is ongelovelijk veel mogelijk, ik had ook voor 1400 klaar kunnen zijn als ik ter plekke nog allerlei enkeltjes had geboekt maar omdat ik gewoon mn vliegdata vast wil hebben staan heb ik hier voor gekozen. Wel opvallend is dat ik voor precies ditzelfde ticket op een andere plek 200 euro meer betaalde. Mijn ticket heb ik nu gekocht via World Ticket Center, hier hebben ze ook vaak aanbiedingen. Verder had ik een goed gevoel bij Kilroy en het reisbureau waar ik geweest ben (Goodbookers). Ik vind prijs ook heel belangrijk maar uiteindelijk heb ik toch een keuze moeten maken, en ik heb nu iig een ticket waar ik een goed gevoel bij heb (ook qua prijs trouwens)!

Veel succes met zoeken en als je nog meer wil weten lezen we het wel ;)!
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
els1984

Bericht door els1984 »

Ik heb mijn ticket gewoon bij het dichtsbijzijnde reisbureau geboekt. Daarvoor had ik al een aantal offertes opgevraagd bij b.v. australian backpackers, activity international en tunafish.
Uiteindelijk vond ik het allemaal best prijzig en zat er geen enkel ticket onder de 1700 euro....Bij het reisbureau heb ik uiteindelijk 1550 betaald, dus vond ik een goede deal.

Ik vlieg met Qantas, naar Australie, NZ en Thailand. Wat wel een nadeel is dat als ik mijn data wil verzetten mij dat geld gaat kosten, maar ja ga er maar vanuit dat alles zo blijft zoals het gepland is.

Succes met het boeken van je ticket!

Groetjes,
Els
Plaats reactie