Compleet reisverzekeringsoverzicht 2008

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Compleet reisverzekeringsoverzicht 2008

Bericht door Erik »

Eefje is bezig het maken van een overzicht van verschillende reisverzekeringen.

In dit overzicht zijn de volgende punten opgenomen:
  • kosten per maand
  • geschikt voor maximaal 3 maanden
  • geschikt voor 3 tot 12 maanden
  • geschikt voor reizen en werken
  • extreme sporten gedekt
  • duiken gedekt
  • skydiven gedekt
  • medische kosten vergoed? (tot €)
  • bagage verzekert tot
  • vergoeding vliegticket bij overleden familielid
  • diefstal gedekt tot
  • eigen risico
  • maximale leeftijd
  • bijzonderheden
Denken jullie dat op basis van bovenstaande punten er een goed overzicht gemaakt kan worden of moet er nog wat aan worden toegevoegd?

Deze punten worden dan vergeleken voor een x aantal reisverzekeringen en in het overzicht geplaatst.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wat ik denk van dit lijstje:

een vliegticket bij een overleden familielid is ongeveer de hele reden van een reisverzekering dus dit zit er sowieso altijd in...maar.....wat voor veel reizigers interessanter is, is om te weten of een vlucht terug naar je reislocatie ook vergoed wordt!
meestal wel overigens maar dan wel daar waar je vandaan kwam en niet waar je op dat moment gehoopt had te zijn.

bagage is sowieso verzekerd maar het is interessant om te weten hoe de vergoeding in zijn werk gaat. moet je bonnen tonen voor wat er in je tas zat, is er eigen risico EN....ben je verzekerd als het gebeurd tijdens ritten met openbaarvervoer!!!!!!

als we het toch over leeftijd hebben...verzekeren ze ook reizigers onder de 18??? bijv bij de doorlopende en langere verzekeringen?

de vraag over medische kosten moet even onderscheidt gemaakt worden of er nog wel of niet een basis ziektekostenverzekering naast loopt.

eigen risico is meestal per onderdeel . vraag vooral naar electronica enzo want tegenwoordig moet iedereen zo nodig een Ipod en laptop meeslepen.

ik denk ook dat je zult vinden dan duiken en skydiven onder de extreme sporten vallen en dat die standaard nooit onder de gewone verzekering vallen maar dat je daar een extra module voor kan afsluiten.

belangrijk puntje is ook de looptijd.
Voor doorlopende verzekeringen minimaal 1 jaar en die gaat in wanneer zij willen. in het geval van de Ohra in april. dus soms zit je er minimaal 1 jaar en 11 maanden aan vast

is verlenging automatisch?
en hoe gaat opzeggen in zijn werk?

genoeg info :-) hahaha
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Wat is de maximale periode dat je de verzekering kunt afsluiten? Bijvoorbeeld 2 jaar (elvia), 4 jaar (isis), en krijg je ook je te veel betaalde geld terug als je eerder terug komt?
bolletjeom
Reisexpert

Tijn maakt een opmerking waardoor ik denk....weet Eefje dat er 2 soorten reisverzekeringen zijn.????

De gewone doorlopende reis verzekering waar wij wereldreizigers misbruik van maken :D
en de wereldreisverzekeringen zoals Tijn bedoeld waarbij je ook mag werken en alleen voor een bepaalde periode betaald.

Ik weet namelijk het antwoord op Tijns vraag wat betreft de normale doorlopende verzekering. die sluit je namelijk af voor een heel kalenderjaar en word per jaar verlengt omdat men hoopt dat dit je vaste verzekering word. het is voornamelijk gericht op mensen die meerdere keren per jaar op vakantie gaan of onverwacht naar het buitenland.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef:Tijn maakt een opmerking waardoor ik denk....weet Eefje dat er 2 soorten reisverzekeringen zijn.????

De gewone doorlopende reis verzekering waar wij wereldreizigers misbruik van maken :D
en de wereldreisverzekeringen zoals Tijn bedoeld waarbij je ook mag werken en alleen voor een bepaalde periode betaald.

Ik weet namelijk het antwoord op Tijns vraag wat betreft de normale doorlopende verzekering. die sluit je namelijk af voor een heel kalenderjaar en word per jaar verlengt omdat men hoopt dat dit je vaste verzekering word. het is voornamelijk gericht op mensen die meerdere keren per jaar op vakantie gaan of onverwacht naar het buitenland.
Dat lijkt me inderdaad erg van belang, om de verschillen tussen deze twee types verzekeringen naar voren te laten komen en op welke punten ze naar elkaar toegroeien (denk aan de Ohra verzekering die 365 dagen in het buitenland denkt wat extreem veel is voor een permanent reisverzekering). Als ik het goed begrepen heb MOET je bij een permanente reisverzekering in alle gevallen de verplichte basiszorgverzekering hebben en bij de wereldreisverzekeringen is dat niet in alle gevallen nodig (al scheelt het wel flink in de premiekosten).

Sommige permanente reisverzekeringen bieden voor een klein bedrag meer de mogelijkheid om de periode in het buitenland te verlengen van de standaard 60 of 90 dagen tot 180 dagen, deze mogelijkheid lijkt me ook goed om aan bod te laten komen.

En de opzegtermijn lijkt me ook enigzins van belang.
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Bedankt voor de reacties. Natuurlijk weet ik de verschillen;), heb me natuurlijk eerst wel in verdiept voordat ik ergens aan begin.

Ik zal in overleg met Erik even kijken naar wat haalbaar is. Sommige puntjes zijn misschien wel erg vergaand aangezien er 33 reisverzekeringen zijn en het dan een levenswerk zal worden maar ik zal zeker de kritiek meenemen en er zoveel mogelijk punten bij betrekken.
Als jullie mij nog willen laten weten wat erg belangrijk is en ik er dus zeker in zal doen, en wat minder belangrijk is en mensen nog even zelf op kunnen zoeken zal dat wel handig zijn.

Daarnaast is het zo dat je met een doorlopende reisverzekerering bij de meeste verzekeringen max 3 maanden weg mag en heb ik daarom ook hiervoor een aparte kollom gemaakt. De uitbreidingsmogelijkheden zal ik hierbij opzoeken.

Ow ja nog een punt. Ik wil mijn overzicht erg overzichtelijk hebben en maak het dan ook in een tabelvorm. Hierdoor zijn sommige onderdelen wat lastig op te nemen dus ik zal zoeken naar de mogelijkheden hiervoor.
Laatst gewijzigd door eefje op 05 jan 2008 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

hi Eefje
je hebt een privebericht!
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Thanks! Heb al een startje gemaakt:) Als iemand nog iets heel belangrijks heeft laat het me maar weten!! :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zoals eefje al aangeeft, is het echt een enorm karwei om dit uit te zoeken. Daarom lijkt het me verstandig met een basis opzet te beginnen zoals die in het eerste bericht staat aangegeven, samen met enkele opmerkingen welke gemaakt zijn. Als we dit dan af hebben kunnen we het altijd nog uitbreiden.

Het verschil tussen permanente reisverzekeringen en de normale basiszorgverzekering is misschien ook nog iets wat later uitgediept kan worden.

Insteek moet in ieder geval zijn een eenvoudig overzicht te creeren waarbij je snel en gemakkelijk keuzes kunt maken op basis van je reis.

Voor de mensen die willen kunnen mij mailen voor het eerste opzetje, feedback daarom graag wel hier plaatsen zodat we het overzicht kunnen houden.
Plaats reactie