alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht. Ik heb al veel topics gelezen op verschillende reisforums, maar toch nog een paar specifieke vragen voor onze reis.
Ik wil samen met mijn vriend +/- 6 maanden gaan reizen te beginnen in september 2011. Allebei hebben we geen ervaring met het maken van lange reizen. We willen vliegen van Amsterdam naar Moskou, daar een paar dagen verblijven en dan in de trans mongolie express stappen. In Mongolie willen we 2-3 weken blijven en daarna door naar Peking, verder reizen door China, in iedergeval naar het terracotta leger in Xian en evt nog panda's bekijken in Chengdu. Daarna willen we doorreizen naar Vietnam, Thailand, Laos, Cambodja, Australie en Nieuw-Zeeland. Eventueel zouden we ook nog naar Maleisie en Indonesie willen.
Ons budget is ongeveer 9500 euro p.p. onze uitrusting en inentingen hier niet bij gerekend. Ik hoor om mij heen dat iedereen een half jaar wel krap vind voor al deze landen, maar we denken dat we niet veel langer weg kunnen blijven met ons budget. We willen verblijven in 2 pers kamers in een hostel dit hoeft allemaal niet zo luxe te zijn, maar we zijn geen types die uren gaan zoeken naar het goedkoopste eet-tentje of hostel.
We willen een aantal jungle trekkings doen die we daar willen boeken, en een duikcursus in azie(thailand??.
In australie willen we een paar weken meehelpen op een boerderij tegen kost en inwoning, en daar een auto/busje kopen en weer doorverkopen. in NZ willen we ook een auto kopen/huren. In Australie en NZ overnachten we in een tent en in hostels (wel in 2 pers kamers). We willen niet alleen maar rennen en vliegen om alles te kunnen zien, maar tussendoor ook lekker relaxen. En we houden ook wel van een biertje op zn tijd

Van te voren willen we niet teveel boeken en vastleggen.
In Mongolie willen we 2-3 weken blijven, in Australie-NZ +/- 3maanden. Voor de rest is alles nog open.
Ons huurhuis zeggen we op, auto word geschorst en alle abbonnementen zeggen we ook op, behalve ziektekosten en telefoonabb?
* Wat kost het ongeveer per land,per dag om er te verblijven?
* welke reisverzekering raden jullie aan?
* Hoe doen jullie het met telefoonabbonnement? per land een telefoonkaart kopen? past dit dan ook in een nederlandse gsm?
* Zouden wij ook langer weg kunnen blijven dan een half jaar met ons budget en wensen?
* Waar kunnen we het beste de TME boeken?
* Is het goedkoper om vanaf Peking naar ZO-Azie te vliegen of om met de trein te gaan? en kun je dit makkelijk regelen in Peking?
* Welke route zouden jullie nemen als je van China naar de landen in ZO-Azie wilt?
Bedankt alvast!