Meest gestelde Thailand visum vragen
-
- Reisexpert
Re: Hulp gewenst bij Visumaanvraag (grensovergangbewijs)
Ruud en Elise, over welke visuminstantie hebben jullie het eigenlijk?
Je kunt gewoon zelf je visum aanvragen bij de ambassade of via het consulaat...
Je kunt gewoon zelf je visum aanvragen bij de ambassade of via het consulaat...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Hulp gewenst bij Visumaanvraag (grensovergangbewijs)
Ten eerste, visum kun je niet aanvragen binnen Thailand, alleen bij ambassade/consulaat in het buitenland.
Voor visumvrije entree (30 dagen) is officieel een vliegticket naar het buitenland vereist, voor een visumaanvraag (60 dagen) niet. Maar sommige ambassades/consulaten vragen daar toch wel eens om, maar vrijwel altijd volstaat het om dmv een (gedetailleerde) planning aan te geven hoe lang je waar denkt te verblijven.
Als je dit via een bureau regelt en ze doen moeilijk, ga dan zelf even naar Den Haag of Amsterdam, is het zo geregeld.
Voor visumvrije entree (30 dagen) is officieel een vliegticket naar het buitenland vereist, voor een visumaanvraag (60 dagen) niet. Maar sommige ambassades/consulaten vragen daar toch wel eens om, maar vrijwel altijd volstaat het om dmv een (gedetailleerde) planning aan te geven hoe lang je waar denkt te verblijven.
Als je dit via een bureau regelt en ze doen moeilijk, ga dan zelf even naar Den Haag of Amsterdam, is het zo geregeld.
Toch een visumvraag Thailand
Hoi allemaal!
Toch een vraagje want ik kom er niet helemaal uit!
Ik ga binnenkort voor de tweede keer Thailand binnen, deze keer over land, dus ik krijg een visumvrije entree voor 15 dagen. Is het mogelijk dit te verlengen? Ik las ergens dat het mogelijk is dit met 7 dagen te verlengen in Bangkok en dat dat onlangs zelfs gewijzigd is naar een verlening met 30 dagen.
Klopt dit? Of geldt dit alleen voor visums die te verlengen zijn?
Hopelijk kan iemand me helpen!
Groetjes Anne
Toch een vraagje want ik kom er niet helemaal uit!
Ik ga binnenkort voor de tweede keer Thailand binnen, deze keer over land, dus ik krijg een visumvrije entree voor 15 dagen. Is het mogelijk dit te verlengen? Ik las ergens dat het mogelijk is dit met 7 dagen te verlengen in Bangkok en dat dat onlangs zelfs gewijzigd is naar een verlening met 30 dagen.
Klopt dit? Of geldt dit alleen voor visums die te verlengen zijn?
Hopelijk kan iemand me helpen!
Groetjes Anne
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Toch een visumvraag Thailand
Je kunt je entree met 30 dagen verlengen bij ieder immigratiekantoor. Hou er wel rekening mee dat er mogelijk gevraagd wordt naar vliegticket naar buiten Thailand binnen die 30 dagen.
visum voor thailand: single entry of second entry?
Hoi Allemaal!
op 6 augustus vertrek ik voor 5 maanden naar het buitenland. Ik ga eerst 7 weken naar Indonesië, daarna 8,5 week naar Australië en vervolgens 6 weken naar thailand. Ik heb wat problemen met het regelen van een visum voor thailand. Een single entry visum voor thailand kan je maximaal 3 maanden van te voren aanvragen en dan zit ik al in Indonesië. Ik zat er aan te denken om misschien een second entry visum aan te vragen omdat je deze 6 maanden van te voren al kunt aanvragen. Mijn vraag is alleen: ben je verplicht om de second entry te gebruiken? Ik weet namelijk nog niet of ik dat thailand in die zes weken wil gaan verlaten. Misschien dat ik een paar dagen naar laos wil vanuit noord thailand. Dit weet ik alleen nog niet zeker en eigenlijk wil ik dat ook ter plekke beslissen. Ik weet wel dat je bij het aanvragen van een second entry visum moet aangeven wanneer en hoe je thailand wilt gaan verlaten en wanneer je weer terug keer.
Mocht het in mijn geval niet mogelijk zijn om een second entry visum aan te vragen: heeft iemand nog tips over hoe ik dit moet aan pakken?
op 6 augustus vertrek ik voor 5 maanden naar het buitenland. Ik ga eerst 7 weken naar Indonesië, daarna 8,5 week naar Australië en vervolgens 6 weken naar thailand. Ik heb wat problemen met het regelen van een visum voor thailand. Een single entry visum voor thailand kan je maximaal 3 maanden van te voren aanvragen en dan zit ik al in Indonesië. Ik zat er aan te denken om misschien een second entry visum aan te vragen omdat je deze 6 maanden van te voren al kunt aanvragen. Mijn vraag is alleen: ben je verplicht om de second entry te gebruiken? Ik weet namelijk nog niet of ik dat thailand in die zes weken wil gaan verlaten. Misschien dat ik een paar dagen naar laos wil vanuit noord thailand. Dit weet ik alleen nog niet zeker en eigenlijk wil ik dat ook ter plekke beslissen. Ik weet wel dat je bij het aanvragen van een second entry visum moet aangeven wanneer en hoe je thailand wilt gaan verlaten en wanneer je weer terug keer.
Mocht het in mijn geval niet mogelijk zijn om een second entry visum aan te vragen: heeft iemand nog tips over hoe ik dit moet aan pakken?
Re: visum voor thailand: single entry of second entry?
Hallo Mbakkeren,
Wanneer je per vliegtuig Thailand binnenkomt krijg je een gratis VOA (Visa On Arrival) van 30 dagen, per land is dit 14 dagen voor een Nederlander.
Deze is in Thailand te verlengen mocht je daartoe besluiten voor 1900 Baht (+- 50 euro).
Of je kiest er inderdaad voor om een border-run te doen door naar 1 van de omliggende landen te gaan.
Zou persoonlijk er voor kiezen om er heen te gaan zonder vooraf geregeld visum.
Ivo
Wanneer je per vliegtuig Thailand binnenkomt krijg je een gratis VOA (Visa On Arrival) van 30 dagen, per land is dit 14 dagen voor een Nederlander.
Deze is in Thailand te verlengen mocht je daartoe besluiten voor 1900 Baht (+- 50 euro).
Of je kiest er inderdaad voor om een border-run te doen door naar 1 van de omliggende landen te gaan.
Ivo
-
- Reisexpert
In Indonesië of Australië kun je ook een visum voor Thailand aanvragen. Gewoon even naar de Thaise ambassade in dat land. Zo kun je ook later nog beslissen... : )
http://www.thaiembassy.com/thaiembassyw ... assyww.php
http://www.thaiembassy.com/thaiembassyw ... assyww.php
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Sorry Ivo, niet correct. Bij aankomst in Thailand krijgen Nederlanders en Belgen een visum vrije entree, geen visum. Voorwaarde voor de visumvrije entree is een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Dat gezegd hebbende, hier wordt met name vanuit de omliggende landen meestal niet echt streng op gelet.Ivo1988 schreef:Hallo Mbakkeren,
Ivo
Maar deze visumvrije entree is dus wel een optie voor de TS, met de kanttekening dat er mogelijk vragen worden gesteld op het vliegveld bij inchecken, weigeren kan ook. Indien er problemen ontstaan kan de TS dan ook ter plekke een vliegticket boeken naar buiten Thailand. Double entry visum is een optie maar kost een hoop geld. Heb je overwogen om het visum aan te vragen in Indonesie? Ik weet niet of Jakarta een optie is, die zijn mogelijk streng en accepteren alleen Indonesiers, maar op Bali kan aanvragen zeker.
Excuus Stevenl, je hebt helemaal gelijk.
Aangezien ik hier zelf totaal niet naar gevraagd ben op 20 januari (vanuit NL) en 1 april (vanuit Vietnam) jongstleden is me dit ontschoten.
Andere oplossing voor een on-ward ticket wat hier al eens is voorgedragen is het photoshoppen van oude tickets...
Aangezien ik hier zelf totaal niet naar gevraagd ben op 20 januari (vanuit NL) en 1 april (vanuit Vietnam) jongstleden is me dit ontschoten.
Andere oplossing voor een on-ward ticket wat hier al eens is voorgedragen is het photoshoppen van oude tickets...
Ik wil niet het risico lopen dat ik thailand niet binnen kom of uitgezet wordt dus een visum on arrival is voor mij geen optie. Ik heb er inderdaad aan gedacht om mijn visum in Indonesië of Australië aan te vragen. Australië is niet echt een optie aangezien het thaise consulaat in Brisbane vanaf mei 2015 gesloten is. Verder ben ik pas de laatste week van mijn verblijf in australie pas in sydney (vanaf hier vlieg ik naar Bangkok). Dit vind ik wat kortdag om nog een visum aan te vragen aangezien dat een aantal dagen duurt.
Wat betreft Indonesië: ik kom niet in jakarta, dus dat is geen optie. Ik wist niet dat er een consulaat in Bali zat dus dat is zeker wel een optie! bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat ga proberen.
Wat betreft Indonesië: ik kom niet in jakarta, dus dat is geen optie. Ik wist niet dat er een consulaat in Bali zat dus dat is zeker wel een optie! bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat ga proberen.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Graag gedaan.Mbakkeren schreef:Ik wil niet het risico lopen dat ik thailand niet binnen kom of uitgezet wordt dus een visum on arrival is voor mij geen optie. Ik heb er inderdaad aan gedacht om mijn visum in Indonesië of Australië aan te vragen. Australië is niet echt een optie aangezien het thaise consulaat in Brisbane vanaf mei 2015 gesloten is. Verder ben ik pas de laatste week van mijn verblijf in australie pas in sydney (vanaf hier vlieg ik naar Bangkok). Dit vind ik wat kortdag om nog een visum aan te vragen aangezien dat een aantal dagen duurt.
Per post naar Sydney kan natuurlijk ook, plus als alternatief voor een voiusm kun je ook een vliegticket naar buiten Thailand kopen met vertrek binnen 30 dagen na je aankomst. Je voldoet dan aan de regels voor een visumvrije entree.
Mijn backpackreis begint in Thailand. Visum aanvragen?
Ik heb een vraagje m.b.t. backpacken in Azië. De komende maanden ben ik van plan om rond te reizen in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en misschien Indonesië. Op 20 augustus vlieg ik naar Bangkok maar ik twijfel of ik een visum moet aanvragen. Zonder visum kan er ik 30 dagen blijven, waarna ik het land weer uit moet. Met een visum zijn dit er 60 (kan ook meer).
Zijn 30 dagen genoeg om een groot deel van Thailand te bezichtigen? Het voordeel van géén visum aanvragen is dat ik geld bespaar en niets hoef te regelen. Daarentegen moet ik wel al een vlucht naar een land buiten Thailand boeken om te "bewijzen" dat ik het land weer uit ga. Hierdoor ben ik dan toch iets minder flexibel.
Mensen die mij hier advies over kunnen geven?
Thanks
!
Zijn 30 dagen genoeg om een groot deel van Thailand te bezichtigen? Het voordeel van géén visum aanvragen is dat ik geld bespaar en niets hoef te regelen. Daarentegen moet ik wel al een vlucht naar een land buiten Thailand boeken om te "bewijzen" dat ik het land weer uit ga. Hierdoor ben ik dan toch iets minder flexibel.
Mensen die mij hier advies over kunnen geven?
Thanks

Welk visum nodig voor 34 dagen in Thailand?
Hallo 
Ik heb een vliegticket (Heen-Terug) geboekt van 28 augustus t/m 03 October, wat er dus op neer zal komen dat ik 1 maand en 4 dagen in Thailand zal verblijven.
Als ik het goed begrijp heb ik daarvoor een visum nodig omdat ik langer dan 30 dagen in thailand verblijf. en in de Ambassade zei men daar een Touristen One Single Entry te nemen (ondertussen heb ik die morgen) dat mij 60 dagen verblijf geeft,
Dus veronderstel ik dat ik in orde ben om gerust op vakantie te vertrekken? want wil geen verassingen krijgen op dag dat ik vertrek en ik niet zou mogen opstappen.
Wat heb ik? Vliegtickets(heen/terug) , Booking Hostel 1e nacht BKK , en Tourist one entry Visum.
En dacht ook Stukje Laos er bij te nemen...,nu,het systeem zegt zeker dat als ik Thailand zou verlaten voor Laos,dat mijn visum(60dagen) vervalt en als ik via bus-boot Thailand terug binnen kom zeker 15dagen krijg is al dit Correct?
Graag duidelijk antwoord
Alvast Bedankt !
Bart

Ik heb een vliegticket (Heen-Terug) geboekt van 28 augustus t/m 03 October, wat er dus op neer zal komen dat ik 1 maand en 4 dagen in Thailand zal verblijven.
Als ik het goed begrijp heb ik daarvoor een visum nodig omdat ik langer dan 30 dagen in thailand verblijf. en in de Ambassade zei men daar een Touristen One Single Entry te nemen (ondertussen heb ik die morgen) dat mij 60 dagen verblijf geeft,
Dus veronderstel ik dat ik in orde ben om gerust op vakantie te vertrekken? want wil geen verassingen krijgen op dag dat ik vertrek en ik niet zou mogen opstappen.
Wat heb ik? Vliegtickets(heen/terug) , Booking Hostel 1e nacht BKK , en Tourist one entry Visum.
En dacht ook Stukje Laos er bij te nemen...,nu,het systeem zegt zeker dat als ik Thailand zou verlaten voor Laos,dat mijn visum(60dagen) vervalt en als ik via bus-boot Thailand terug binnen kom zeker 15dagen krijg is al dit Correct?
Graag duidelijk antwoord

Alvast Bedankt !
Bart
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Welk visum voor Thailand
Ja, heb je helemaal correct.
Als je tussendoor naar Laos gaat en vooraf een vliegticket boekt heb je helemaal geen visum nodig zelfs maar kun je visumvrij Thailand binnengaan.
Als je tussendoor naar Laos gaat en vooraf een vliegticket boekt heb je helemaal geen visum nodig zelfs maar kun je visumvrij Thailand binnengaan.
Re: Mijn backpackreis begint in Thailand. Visum aanvragen?
Eigenlijk geef je zelf al antwoord op de opties die je hebt. In 30 dagen wat van Thailand zien (wat voldoende is voor de highlights en een strand mee te pakken) of een visum aanvragen en langer blijven. Als je in totaal langer dan 30 dagen weg blijft maar wel naar en van Thailand vliegt moet je inderdaad een extra bewijs zoals een vliegticket het land uit hebben.
De vraag is wat goedkoper / flexibeler gaat zijn.
De vraag is wat goedkoper / flexibeler gaat zijn.