Het Australië kletstopic
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Het Australië kletstopic
Nou, wij zijn aangekomen in Sydney gisteravond... Whoehoehoe! Zo blij weer in de 'beschaafde' wereld te zijn, haha. Vandaag alle bank/telefoon/alles zaken regelen... en wassen!
Mochten er mensen zijn die aankomen in Sydney en een beetje hulp willen hebben, stel gerust je vragen hier, ik zal proberen dit topic goed in de gaten te houden, ben nu een aantal keer geweest, dus kan misschien wat goede tips geven.
Zit het komende jaar hier, dus als iemand zich op een gegeven moment alleen voelt en Nederlands wil horen, mag je altijd een PM sturen om misschien ergens gezellig iets af te spreken.
Groetjes!
Mochten er mensen zijn die aankomen in Sydney en een beetje hulp willen hebben, stel gerust je vragen hier, ik zal proberen dit topic goed in de gaten te houden, ben nu een aantal keer geweest, dus kan misschien wat goede tips geven.
Zit het komende jaar hier, dus als iemand zich op een gegeven moment alleen voelt en Nederlands wil horen, mag je altijd een PM sturen om misschien ergens gezellig iets af te spreken.
Groetjes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Hey nienke, gezellig! nu op zoek naar werk? Of eerst nog even sightseeing?
@nienke als je nog iets tegenkomt voor een stage communicatie hoor ik het graag! 

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Jaja... ik heb zelfs al een sollicitatie maandag! We hebben echt zin om te werken (heel gek) en vonden het ook erg fijn om vanavond zelf te kunnen koken, al vinden ze dat maar raar hier volgens mij
We slapen bij een vriend in huis en hebben waarschijnlijk ook al iemand gevonden die nog 2 kamers in huis vrij heeft zodat we een meer eigen plek hebben dan een matras in de woonkamer, tot zo ver alles voorspoedig dus! Wel regen vandaag, maar ach... Sydney... wat maakt het ook uit!
@jdeheij, ik zal mijn ogen en oren openhouden. Zelf zit ik in het onderwijs, maar wie weet! Iets specifieks dat je zoekt?
G'Day!

We slapen bij een vriend in huis en hebben waarschijnlijk ook al iemand gevonden die nog 2 kamers in huis vrij heeft zodat we een meer eigen plek hebben dan een matras in de woonkamer, tot zo ver alles voorspoedig dus! Wel regen vandaag, maar ach... Sydney... wat maakt het ook uit!
@jdeheij, ik zal mijn ogen en oren openhouden. Zelf zit ik in het onderwijs, maar wie weet! Iets specifieks dat je zoekt?
G'Day!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
@nienke in ieder geval bedankt! Ik zoek een marketing/online media marketing voor 6 maanden. Veel plezier daar!
- Michelle89
- Reisexpert
Leuk Nienke! Ik zit met kerst en Oud&Nieuw in Sydney (2 weken in totaal), dus misschien leuk om tegen die tijd te meeten ofzo? 

@nienke: Krijgen we nog een update van je laatste week in Nepal? 

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
@Michelle. Altijd leuk! Stuur maar een berichtje tegen die tijd.
@ Will: Jazeker, we zijn nu druk vanalles aan het regelen voor hier, maar nu is het weekend dus hebben we even tijd
We gaan ons nu buigen over een leuk verslag van de Annapurna trek!
@ Will: Jazeker, we zijn nu druk vanalles aan het regelen voor hier, maar nu is het weekend dus hebben we even tijd

Prachtig 

Heb zelf mijn aanvraag voor een Work and Holiday visum vandaag ingediend. Hoop dat het positief wordt. Heb de tickets naar Sydney al gekocht, vertrek op 20 augustus en zal daar zitten tot mei/juni, daarna nog wat rondtrekken en weer terug naar nederland^^
Ben trouwens nog opzoek naar woonruimte, dus als iemand iets weet..... Heb er zin in!!!
Ben trouwens nog opzoek naar woonruimte, dus als iemand iets weet..... Heb er zin in!!!
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Hey Kars, succes! Dat moet je snel te horen krijgen, het duurde bij ons maar tien minuten voor we het wisten.
Je hebt er goed de tijd, dus je kunt veel zien.
Voor woonruimte raad ik je aan te kijken op http://gumtree.com.au/. Zou het pas gaan zoeken als je in Australië aankomt, dan kun je gelijk naar een huis kijken en beslissen of het wat voor je is. Het gaat daar supersnel om iets te vinden, vorige keer had mijn vriend binnen 2 dagen een huis gevonden via internet. Denk eraan dat de huur die erbij staat per week is.
Veel plezier!
Je hebt er goed de tijd, dus je kunt veel zien.
Voor woonruimte raad ik je aan te kijken op http://gumtree.com.au/. Zou het pas gaan zoeken als je in Australië aankomt, dan kun je gelijk naar een huis kijken en beslissen of het wat voor je is. Het gaat daar supersnel om iets te vinden, vorige keer had mijn vriend binnen 2 dagen een huis gevonden via internet. Denk eraan dat de huur die erbij staat per week is.
Veel plezier!
Hey Nienke,
Het gaat inderdaad snel, heb vandaag een "approval" gekregen, dit terwijl ik juist verhalen had gehoord dat het maanden kan duren. Valt me dus ontzettend mee. Bedankt voor de tip! Ik zal wel even rond gaan kijken en uiteindelijk beslissen als ik in Sydney ben!
Het gaat inderdaad snel, heb vandaag een "approval" gekregen, dit terwijl ik juist verhalen had gehoord dat het maanden kan duren. Valt me dus ontzettend mee. Bedankt voor de tip! Ik zal wel even rond gaan kijken en uiteindelijk beslissen als ik in Sydney ben!
@kars ben even zo vrij geweest er een apart topic van te maken. Zodat de antwoorden gemakkelijker terug te vinden zijn later.
@nienke aangezien de vraag aan jou gericht was
: wat-regelen-voor-lange-tijd-sydney-t9546.html
@nienke aangezien de vraag aan jou gericht was

Hahahahhaa, is goed! Jij bent der ook snel bij zeg xD
- Michelle89
- Reisexpert
Leuk Kars, in Sydney! Wat ga je daar doen voor langere tijd, werk zoeken of heb je al werk?
Ik heb voor mn verjaardag een nieuwe digitale camera gekregen van mn broer
Kan ik mooie plaatjes schieten.
Ik heb voor mn verjaardag een nieuwe digitale camera gekregen van mn broer