Waar naartoe op vakantie in Europa?
-
Overwinteren
zijn er in portugal betaalbare camping om in de winter periode 3a4 maanden te verblijven? alvast bedankt
-
Re: Overwinteren
Hoi,
Voor iedereen ligt "betaalbaar" natuurlijk op een ander niveau. Dus kan je een budget indicatie geven?
Hebben jullie bepaalde eisen? Gaan jullie kamperen (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt
)? Willen jullie een huisje/chalet (o.i.d.) huren?
Maakt noord- of zuidportugal nog uit?
Je zoekopdracht is nu wel heel erg ruim.
Grtz.
Voor iedereen ligt "betaalbaar" natuurlijk op een ander niveau. Dus kan je een budget indicatie geven?
Hebben jullie bepaalde eisen? Gaan jullie kamperen (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt

Maakt noord- of zuidportugal nog uit?
Je zoekopdracht is nu wel heel erg ruim.
Grtz.
-
De bedoeling is om met de camper te overwinteren in zuid portugal voor 3 a 4 maanden met zo min mogelijk kosten op campings of camperplaatsen met stroom en water voorziening.
Groetjes Anthonia
Groetjes Anthonia
- Kims
- Reisexpert
Hi,
Kennen jullie het boek 'Camper Stop Europe' met daarin veel kampeerplekken en stop-over plekken voor campers? We kwamen in Kroatie mensen tegen die dit veel gebruikten door heel Europa heen en heel vaak gratis kampeerden. Wij hebben het ook veel gedaan, in Griekenland zijn er bijvoorbeeld best gratis plekken te vinden in de winter waar je maanden kunt staan met een camper. Ideaal, alleen staan er wel vaak Duitsers
. Weet niet of dat in Portugal ook mogelijk is alleen.
Dit is de site voor het boek: http://www.camperstop.co.uk/
Groetjes
Kennen jullie het boek 'Camper Stop Europe' met daarin veel kampeerplekken en stop-over plekken voor campers? We kwamen in Kroatie mensen tegen die dit veel gebruikten door heel Europa heen en heel vaak gratis kampeerden. Wij hebben het ook veel gedaan, in Griekenland zijn er bijvoorbeeld best gratis plekken te vinden in de winter waar je maanden kunt staan met een camper. Ideaal, alleen staan er wel vaak Duitsers

Dit is de site voor het boek: http://www.camperstop.co.uk/
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reiziger
voor een weekje naar ?? in augustus
hallo, ik heb begin aug 8 dagen om ergens heen te gaan,
mijn 3 opties zijn eigenlijk:
1 vliegen naar marseille en dan van daar met de trein richting nice en nog wat anders evt in de omgeving
2 vliegen naar rome en dan van daar uit wat anders doen in de omgeving richting de kust
3 vliegen naar sevilla en dan van daar richting de kust.
ik ga alleen en wil graag in hostels over nachten. het leukste lijkt mij om wat te doen en te chillen omdat ik maar een paar dagen heb. dus ook strand
met de trein was ook een idee maar dat is wel duurder. heeft iemand een idee wat het leukste is om te doen?
mijn 3 opties zijn eigenlijk:
1 vliegen naar marseille en dan van daar met de trein richting nice en nog wat anders evt in de omgeving
2 vliegen naar rome en dan van daar uit wat anders doen in de omgeving richting de kust
3 vliegen naar sevilla en dan van daar richting de kust.
ik ga alleen en wil graag in hostels over nachten. het leukste lijkt mij om wat te doen en te chillen omdat ik maar een paar dagen heb. dus ook strand
met de trein was ook een idee maar dat is wel duurder. heeft iemand een idee wat het leukste is om te doen?
-
Re: voor een weekje naar ?? in augustus
Ik zou niet naar Marseille gaan ben er vorig jaar geweest en er is niet veel te beleven. Het is een vieze stad waar veel immigranten lopen die een hoop troep achterlaten. Veel bedelaars en er is niet veel te zien aan oudheidkundige gebouwen. Daarentegen als je buiten Marseille komt dan heb je wel mooie strandjes en kun je er lekker wandelen en fietsen.
Ik heb geen ervaring met de 1e wel met optie 2 en 3. Beide steden hebben zo hun plus en minpunten heb zelf geen duidelijke voorkeur.
De kust bij Rome vond ik nogal tegenvallen, echt alles is van strandtenten waar je dan voor een dag entree moet betalen. Aan de andere kant kan je er wel heel makkelijk naar toe zelfs gratis met het openbaar vervoer als je een rome pas hebt. Daarnaast is Rome en de directe omgeving (dagtrips) een stad waar je je makkelijk 8 dagen kunt vermaken. Je kunt dus de hele week in hetzelfde hostel blijven en hopelijk veel leuke mensen ontmoeten.
Sevilla is ook een leuke stad maar 2-3 dagen is wel de max daarna moet je echt verder reizen. Er is wel mooie kust maar niet overal echt bereikbaar met het openbaar vervoer. Cadiz bijvoorbeeld is eigenlijk maar een klein strandje helemaal vol en met lelijke gebouwen op de achtergrond. Cordoba is ook een mooie stad die wel 1-2 dagen interessant is. Je zou dan eventueel door kunnen naar Malaga zelf niet geweest maar stranden schijnen vanaf daar met de bus bereikbaar te zijn. Er gaan sneltreinen tussen sevilla-cordoba-malaga. Zorg dat je van te voren treintickets koopt en je verdiept in de tijden (website van renfe) er zit namelijk heel veel verschil in zo kan een treinticket sevilla-cordoba op niet piek tijden 20 euro kosten maar op drukke tijden of bepaalde treinen wel 60 euro.
De kust bij Rome vond ik nogal tegenvallen, echt alles is van strandtenten waar je dan voor een dag entree moet betalen. Aan de andere kant kan je er wel heel makkelijk naar toe zelfs gratis met het openbaar vervoer als je een rome pas hebt. Daarnaast is Rome en de directe omgeving (dagtrips) een stad waar je je makkelijk 8 dagen kunt vermaken. Je kunt dus de hele week in hetzelfde hostel blijven en hopelijk veel leuke mensen ontmoeten.
Sevilla is ook een leuke stad maar 2-3 dagen is wel de max daarna moet je echt verder reizen. Er is wel mooie kust maar niet overal echt bereikbaar met het openbaar vervoer. Cadiz bijvoorbeeld is eigenlijk maar een klein strandje helemaal vol en met lelijke gebouwen op de achtergrond. Cordoba is ook een mooie stad die wel 1-2 dagen interessant is. Je zou dan eventueel door kunnen naar Malaga zelf niet geweest maar stranden schijnen vanaf daar met de bus bereikbaar te zijn. Er gaan sneltreinen tussen sevilla-cordoba-malaga. Zorg dat je van te voren treintickets koopt en je verdiept in de tijden (website van renfe) er zit namelijk heel veel verschil in zo kan een treinticket sevilla-cordoba op niet piek tijden 20 euro kosten maar op drukke tijden of bepaalde treinen wel 60 euro.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rome is in augustus wel wat meer uitgestorven vanwege de warmte en hierdoor kan het zijn dat er restaurants dicht zijn etc. Hou daar rekening mee 

in november trekken met tentje, maar waar?
Hoi hoi,
Mijn vriend en ik willen in november 2 weken gaan trekken met tentje ergens in Europa. Helaas hebben we alleen in november 2 weken vakantie dit jaar. Maar de vraag: waar naar toe?? Wie heeft er tips?
We willen namelijk niet te veel regen en 's nachts niet te koud enz.
Ik weet ff niet meer hoe en waar ik info moet zoeken. Qua weer, maar ook moet er natuurlijk een route (te verzinnen zijn) waar veel campings zitten, of kampeerplekken of waar je wild mag kamperen of een afwisseling daarvan...
Wie weet gebieden waar we terecht zouden kunnen rond die periode?
Mijn vriend en ik willen in november 2 weken gaan trekken met tentje ergens in Europa. Helaas hebben we alleen in november 2 weken vakantie dit jaar. Maar de vraag: waar naar toe?? Wie heeft er tips?
We willen namelijk niet te veel regen en 's nachts niet te koud enz.
Ik weet ff niet meer hoe en waar ik info moet zoeken. Qua weer, maar ook moet er natuurlijk een route (te verzinnen zijn) waar veel campings zitten, of kampeerplekken of waar je wild mag kamperen of een afwisseling daarvan...
Wie weet gebieden waar we terecht zouden kunnen rond die periode?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: in november trekken met tentje, maar waar?
Algarve, Costa del Sol, Andalusië, Sicilië. Griekse eilanden hoppen. Dat is het eerste waar ik aan denk. Lijkt mij dat daar ook wel campings zijn
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Op een heel groot deel van de Griekse eilanden gaat bijna alles half oktober/eind oktober in een winterslaap. Dat betekent dat restaurantjes e.d. gesloten zijn en er verder weinig voorzieningen zijn. Dat komt omdat de eilanden vooral draaien op het internationale toerisme. Ken zelfs ook plaatsen op vaste land die in de winter absoluut uitgestorven zijn. Dit betekent ook dat er nauwelijks tot geen openbaar vervoer is op de eilanden en een autohuur soms een absolute must is. Verder moet je meestal via Athene vliegen. Ook twijfel ik of ze campings open hebben want in sommige delen van Griekenland kan er zelfs sneeuw vallen
Ik weet dat er een Griekenland touroperator is die sinds vorig jaar ook winterbestemmingen aanbiedt op eilanden waar nog wel eea aan vertier is voor toersiten, maar ook deze touroperator geeft aan waar een huurauto absoluut aan te raden is omdat er geen ander vervoer voor handen is. Ze bieden onder meer Kreta, Athene en Thessaloniki aan.

Ik weet dat er een Griekenland touroperator is die sinds vorig jaar ook winterbestemmingen aanbiedt op eilanden waar nog wel eea aan vertier is voor toersiten, maar ook deze touroperator geeft aan waar een huurauto absoluut aan te raden is omdat er geen ander vervoer voor handen is. Ze bieden onder meer Kreta, Athene en Thessaloniki aan.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
In Frankrijk heb ik ook op campings gestaan die eind augustus/begin september al dicht gaan.. ik weet niet hoe dit is in Spanje/Portugal, maar die richting op is het denk ik in November goed te doen.. Ik ben zelf in November en December op Malta en Cyprus geweest en daar was het heerlijk weer en 's nachts niet koud..
Waarom zou je met een tentje willen? als het voor de prijs is dat kan je in het laagseizoen (wat november is) vrijwel net zo goedkoop een kamer krijgen. Algarve, Andalucie en Malta allemaal bestemmingen die wat betreft weer in november nog erg lekker zijn, waar je goedkoop heen kunt vliegen en ook weinig kwijt bent aan hotel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hi,
Corsica is wel de moeite waard om naartoe te gaan. Prachtig eiland, mooi weer en in november geen overloop aan toeristen. Campings zijn er in het laagseizoen ook spotgoedkop. Je hebt er ook vrijwel alles: prachtige natuur waar je fantastische wandelingen kan doen, maar ook cultuur en steden. Ideaal is om vanuit Zuid-Frankrijk de ferry te nemen en een roadtrip te doen rondon het eiland. Reken op ongeveer 2 weken als je alle delen van het eiland gezien wil hebben.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten
Corsica is wel de moeite waard om naartoe te gaan. Prachtig eiland, mooi weer en in november geen overloop aan toeristen. Campings zijn er in het laagseizoen ook spotgoedkop. Je hebt er ook vrijwel alles: prachtige natuur waar je fantastische wandelingen kan doen, maar ook cultuur en steden. Ideaal is om vanuit Zuid-Frankrijk de ferry te nemen en een roadtrip te doen rondon het eiland. Reken op ongeveer 2 weken als je alle delen van het eiland gezien wil hebben.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten
-
2p, 8 dagen, hartje zomer.. waarheen?
Lieve reizigers !
Wie heeft er zin om met me mee te denken?
In de periode 24 juli - 10 augustus wil ik met mijn vriend een lekkere vakantie boeken.
Het maakt ons niet uit hoe of wat: valencia, lissabon, marrakech, venetië, zagreb, praag... noem het maar op! We denken aan een periode van 8 dagen, maar mag langer of korter (min. 6 dagen)
Ons budget is ongeveer 500 p.p. (reis+hotel/appartement/hostel/...), liefst natuurlijk goedkoper
Wie kent er op dit moment maatschappijen met goede aanbiedingen? Waar zijn de 1-euro vliegreizen gebleven??
Zomerse groetjes,
LiveLaughTravel
ps. Iemand ervaringen met het boeken van een pakketreis via Vakantieveilingen?
Wie heeft er zin om met me mee te denken?
In de periode 24 juli - 10 augustus wil ik met mijn vriend een lekkere vakantie boeken.
Het maakt ons niet uit hoe of wat: valencia, lissabon, marrakech, venetië, zagreb, praag... noem het maar op! We denken aan een periode van 8 dagen, maar mag langer of korter (min. 6 dagen)
Ons budget is ongeveer 500 p.p. (reis+hotel/appartement/hostel/...), liefst natuurlijk goedkoper

Wie kent er op dit moment maatschappijen met goede aanbiedingen? Waar zijn de 1-euro vliegreizen gebleven??
Zomerse groetjes,
LiveLaughTravel
ps. Iemand ervaringen met het boeken van een pakketreis via Vakantieveilingen?