lenen, werken of sparen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Dexter
Reisexpert

Re: lenen, werken of sparen

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:HBO'ers zouden officieel ook de term studeren niet mogen gebruiken als je het nederlands echt correct wilt gebruiken
Iets waar de oudere generatie in mijn familie zich ernstig druk over kan maken :)
HBO'ers noem ik ook scholieren, no offence. Ze gebruiken zelf ook termen als school, klas, huiswerk enz. Voorts woont 80% de hele cursustijd bij z'n ouders. HBO'ers die daarna nog eens de uni gaan doen zijn het ergst :) Mijn motto: eenmaal een HBOer altijd een HBOer. Even terzijde, mensen die niet WO zijn opgeleid maakt hen niet minderwaardig, gewoon meer praktijkgericht geschoold.
Seeker

Bericht door Seeker »

myrte schreef:
Seeker schreef:Vele mbo studenten hebben een studie waarbij ze werken en studeren, dus dan krijgen ze het betaald van een werkgever, en ze krijgen nog inkomen ook.
Als je werken-leren (BBL) doet krijg je geen studiefinanciering. Loon/salaris is het enige wat je dan krijgt.

Off-topic: Vind het trouwens nog steeds belachelijk dat een MBO-leerling ook de noemer 'student' mag gebruiken. Vind 'studeren' te mooi klinken voor MBO.
Waarom zou een MBO'er geen Student genoemd mogen worden? Omdat HBO'er te vol van zichzelf zijn en denken beter te zijn dan andere studenten die geen HBO doen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mbo-ers betalen wel schoolgeld i.p.v. collegegeld.
Anyway uiteindelijk ben je toch wat je je zelf voelt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool

;)
Seeker

Bericht door Seeker »

Die schrijver van dikke van dale moeten ze gevangenis straf geven vanwege discriminatie, waarom mogen die mensen die op hogeschool gaan en naar die speeltuin universiteit waar ze ons geld verdoe aan nutteloze onderzoeken, alleen van van dale de titel student dragen?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

En het nut van je bericht is?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als het allemaal zo erg is waarom zou je die "titel" dan willen dragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Tikva schreef:Als het allemaal zo erg is waarom zou je die "titel" dan willen dragen.
Beter dan uitkeringstrekker toch :) Handje ophouden en afgeven op dat deel van de bevolking dat in zijn leven een substantiele bijdrage levert om het sociale voorzieningsstelsel in leven te houden.
Seeker

Bericht door Seeker »

Dexter schreef:
Tikva schreef:Als het allemaal zo erg is waarom zou je die "titel" dan willen dragen.
Beter dan uitkeringstrekker toch :) Handje ophouden en afgeven op dat deel van de bevolking dat in zijn leven een substantiele bijdrage levert om het sociale voorzieningsstelsel in leven te houden.
Ik heb me wel netjes gemeld op cwi deze week, en donderdag weer een gesprek met reintergratie bedrijf wat samen werkt met uwv, ik wil namelijk meer centjes.

Maar ik ben eens gaan rekenen, ik ben nogal verblind geweest door sns maxi sparen, daar staat rente van 4% op nu zelfs minder, maar ik heb bij de ing dus ook een kwartaal spaarrekening wat inhoudt dat je 4x per jaar rente uitkeert krijgt.

Dus 4 2.25% als je er niet aangezeten heb, dus in totaal krijg je 9% rente in een jaar over je spaar geld, je krijgt immers 4x per jaar uit gekeerd, en je hoeft ook geen jaar te wachten tot je rente uit gekeerd krijgt, of zit ik hier fout?
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Seeker schreef:Ik heb me wel netjes gemeld op cwi deze week, en donderdag weer een gesprek met reintergratie bedrijf wat samen werkt met uwv, ik wil namelijk meer centjes.

Maar ik ben eens gaan rekenen, ik ben nogal verblind geweest door sns maxi sparen, daar staat rente van 4% op nu zelfs minder, maar ik heb bij de ing dus ook een kwartaal spaarrekening wat inhoudt dat je 4x per jaar rente uitkeert krijgt.

Dus 4 2.25% als je er niet aangezeten heb, dus in totaal krijg je 9% rente in een jaar over je spaar geld, je krijgt immers 4x per jaar uit gekeerd, en je hoeft ook geen jaar te wachten tot je rente uit gekeerd krijgt, of zit ik hier fout?
Goed dat je zo 'netjes' was om je te melden bij het CWI. Bravo. Maar waarom je steeds van de hak op de tak springt is mij niet helemaal duidelijk.
Seeker

Bericht door Seeker »

Was te mooi om waar te zijn dat die rente op kwartaal basis was, nee is jaar basis, ik niet zomaar wajonger, dus dan ben je altijd moeilijkere aan werk te krijgen, maar money4you keert inderdaad meer uit dan ing, al loont sns maxi sparen best wel, vooral wanneer je daar al rente op gebouwd heb.

Als je bij nieuwe bank gaat sparen heb je dat niet, heb wel nog een gevonden waar je 1e half jaar 6% krijgt, dus dat zou wel lonen als je er flinke smak geld op gooit, ja ik wou eerst wel profiteren om dat gratis geschenk te krijgen, maar geld op die kwartaal rekening houden ho maar.

Probleem opgelost heb gewoon sns maxi sparen verhoogt naar 500 per maand te sparen.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Seeker schreef:
Mensen die dat niet snappen vind ik dus de 'titel' 'student' niet waardig. Student klinkt te slim. ;)
Ben ik nou de eerste die deze opmerking durft te maken?

Ik ben serieus trouwens wel eens jaloers op mensen die genoegen nemen met weinig opleiding en suffe baantjes. Echt waar. Hoe lekker ongecompliceerd is het leven dan. Ik vind van mezelf dat ik een degelijke opleiding moet hebben om straks een baan naar mijn zin te krijgen. Heb inmiddels al 5 jaar en duizende euro's verspild en ben er nog niks mee opgeschoten. Mensen die genoegen nemen met een baantje in de bediening en daarmee de hele wereld afreizen, want overal is wel werk... echt respect voor mensen die genoegen nemen met dat werk en op die manier een leuk leven hebben. Stiekem ben ik daar best wel eens jaloers op.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

myrte schreef:
Seeker schreef:
Mensen die dat niet snappen vind ik dus de 'titel' 'student' niet waardig. Student klinkt te slim. ;)
Ben ik nou de eerste die deze opmerking durft te maken?

Helemaal mee eens ^O^

myrte schreef:Ik ben serieus trouwens wel eens jaloers op mensen die genoegen nemen met weinig opleiding en suffe baantjes. Echt waar. Hoe lekker ongecompliceerd is het leven dan. Ik vind van mezelf dat ik een degelijke opleiding moet hebben om straks een baan naar mijn zin te krijgen. Heb inmiddels al 5 jaar en duizende euro's verspild en ben er nog niks mee opgeschoten. Mensen die genoegen nemen met een baantje in de bediening en daarmee de hele wereld afreizen, want overal is wel werk... echt respect voor mensen die genoegen nemen met dat werk en op die manier een leuk leven hebben. Stiekem ben ik daar best wel eens jaloers op.

Dat klink alsof je jezelf heel erg goed vindt, terwijl (als ik het goed begrijp) je zelf nog niks hebt bereikt. Je zal het wel goed bedoelen maar als je zegt dat mensen genoegen nemen met suffe baantjes zoals bediening denk ik dat er mensen zijn die je een arrogant (wellicht hier en daar een scheldwoord) mens vinden omdat ze misschien gewoon werk kiezen dat ze leuk vinden.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Myrte... ja was bang voor de moderators.. ;)

Ik snap ook wel wat je bedoeld. Ik ben ook wel eens jaloers op zogenaamde "domme" mensen die perfect gelukkig zijn met hun baantje. En om mensen met een baan zoals divemaster die lekker rondreizen soms echt helemaal.

Een opleiding is trouwens geen garantie dat je straks een baan krijgt waarin je het naar je zin krijgt. Ken toch genoeg mensen in mijn omgeving die binnen 2 jaar overspannen waren van die geweldige baan, die ook geweldig stressvol en druk van. Of die gewoon voor zichzelf hebben gekozen dat ze toch vooral iets willen doen wat leuk is.
Persoonlijk zou ik als ik moest kiezen veel liever in de bediening werken dan dat je bijvoorbeeld manager bent van een afdeling mensen die er toch totaal geen zin meer in hebben na de zoveelste reorganisatie.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

jaydee schreef: Dat klink alsof je jezelf heel erg goed vindt, terwijl (als ik het goed begrijp) je zelf nog niks hebt bereikt. Je zal het wel goed bedoelen maar als je zegt dat mensen genoegen nemen met suffe baantjes zoals bediening denk ik dat er mensen zijn die je een arrogant (wellicht hier en daar een scheldwoord) mens vinden omdat ze misschien gewoon werk kiezen dat ze leuk vinden.
Dat is precies wat ik bedoel te zeggen: ik voel me inderdaad te goed voor een baantje in bijvoorbeeld de bediening. En ben dus juist jaloers op mensen die daar WEL heel gelukkig mee kunnen zijn.
Plaats reactie