Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Kir87
Reiziger

Re: Visa vrijstellingen Thailand

Bericht door Kir87 »

Wat een fijn vooruitzicht! Ik vond Thailand echt ge-wel-dig! Wat jij noemt heb ik inderdaad ook vaker gelezen.. Echter stellen veel luchtvaartmaatschappijen het verplicht dat je een uitreisticket hebt. Velen zullen je anders niet meenemen. Toen wij in september 2013 vanuit Schiphol naar Bangkok vlogen werd ons om dit uitreisticket gevraagd bij het inchecken op Schiphol. Ik raad je dus wel aan om een uitreisticket te regelen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
1990dylan

Bericht door 1990dylan »

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik wel een ticket boeken alvast :)
Goedkoopste naar Vietnam is 50euro incl bagage via Airasia. Is dit normaal of kan het goedkoper?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Met een visum in je paspoort kom je thailand ook binnen zonder uitreisticket.
Even kijken wat handiger/voordeliger is voor je...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
1990dylan

Bericht door 1990dylan »

Oke top dankjewel alvast!
Ik kan opzich wel een ticket boeken naar Vietnam omdat ik dat sowieso heen wil gaan tijdens mijn reis. Alleen moet ik dan al wel plannen :/
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visumvraag Thailand

Bericht door stevenl »

KR1275 schreef:Dan moet de informatie correct zijn. De Europese Unie heeft met Thailand de afspraak dat alle ingezetenen van de EU geen visum nodig hebben als ze niet langer dan 30 dagen in Thailand verblijven.
Thailand heeft geen afspraken met de EU, Thailand heeft haar eigen immigratie normen en heeft die gesteld zonder afspraken met andere landen.
KR1275 schreef:Als een maatschappij er desondanks om vraagt, mogen ze zelf weten natuurlijk, maar ze moeten je wel degelijk vervoeren. Het kan anders liggen als je retourticket bij dezelfde maatschappij is geboekt en de retourdatum na die 30 dagen ligt of onbekend is.
Vereist is vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen of een visum. Als je daar niet aan voldoet kan een maatschappij je zonder problemen weigeren.
KR1275 schreef:Voor Thailand heb je met een EU-paspoort geen visum nodig.
Zie eerder antwoord.
KR1275 schreef:Je krijgt een VOA. Verlaat je Thailand en kom je enige tijd later weer terug, dan krijg je gewoon opnieuw een VOA. Maximale duur is 6 maanden, tenzij je een werkvergunning hebt.
Je krijgt geen Visa On Arrival (VOA) maar een visumvrije entree. Als je over land binnenkomt mag je 30 dagen blijven door de lucht 14. Geen idee waar je de 6 maanden vandaan haalt, heeft hier echt niets te maken en verwijst waarschijnlijk naar een 5 jaar geleden afgerschafte regel, en werkfergunning heeft alleen zeer indirect met visum te maken. Je verwijzing hier naar langer verblijf heeft met non-immigrant visa te maken, waarvan er verschillende zijn, maar ook daarmee mag je slechts 3 maanden verblijven (kan wel multiple entry zijn). Pas als je extension of stay hebt kun je zonder problemen langer verblijven.
KR1275 schreef:Voor de Nederlandse overheid en de EU is geen totaal niet van belang hoe lang je daar blijft. Het zijn Thaise regels. En die leven de afspraken na. Het wordt pas vervelend als je wat op je kerfstok in Thailand hebt.
Klopt.
KR1275 schreef:De topic starter wil een paar weken naar Thailand en Cambodja. Dat kan zonder voorbereid visum. Voor Cambodja moet je alleen 2 pasfoto's en 25 USD bij je hebben, omdat het visum daar niet gratis is. Maar ook in Cambodja krijg je na betaling gewoon een visum voor 30 dagen.
Zie eerdere antwoorden.
KR1275 schreef:Ik hoor graag welke toerist er problemen met een visum voor Thailand heeft gehad.
Zoek maar eens online, je ziet heel veel voorbeelden van mensen die visumvrij binnen wilden komen maar geweigerd zijn door de luchtvaartmaatschappij.
Ja, prima voorbeeld van foute informatie zoals door ambassade en consulaat gegeven.
Travelator
Reisexpert

1990dylan schreef:Oke top dankjewel alvast!
Ik kan opzich wel een ticket boeken naar Vietnam omdat ik dat sowieso heen wil gaan tijdens mijn reis. Alleen moet ik dan al wel plannen :/
Precies daarom kan een visum soms handiger zijn.
Mocht je nog terug willen naar Thailand, kun je ook een double entry visum kopen.
Of het goedkoopste vliegticket kopen wat je kunt vinden (naar welk land dan ook) en gewoon niet gebruiken.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Lees dit topic ook even door: visumvraag-thailand-t29637.html
ruudenelise

Hulp gewenst bij Visumaanvraag (grensovergangbewijs)

Bericht door ruudenelise »

Omdat wij een visum van 60 dagen willen bemachtigen(in Thailand) is ons door het visumbureau verteld dat wij aan moeten tonen dat we dit land ook daadwerkelijk gaan verlaten, dit moet via een bus, trein of boot trip. Hierbij hebben we dus een 'ticket' of iets nodig om dit aan te kunnen tonen. Na 60 dagen is onze volgende bestemming Laos, hoe komen wij aan deze bus, trein of boot ticket nu we hier nog in Nederland zijn? Het mooiste zou zijn in het noorden van Thailand naar de grensovergang.

Bedankt alvast,

Ruud & Elise
Ruud & Elisabeth onze pagina
Jenny
Reisexpert

Re: Hulp gewenst bij Visumaanvraag (grensovergangbewijs)

Bericht door Jenny »

Je hebt officieel een vliegticket nodig voor je visum. Dat kun je bv boeken bij airasia.com.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Toen ik m'n 60-dagen visum ging aanvragen bij het consulaat, had ik geen uitreisticket nodig. Dat gold toen alleen bij een visumvrije entree (30 dagen). Het afgelopen jaar is er volgens mij wel het eea veranderd, maar dat niet, dacht ik....

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb geen recente ervaring, alleen dingen gelezen op een ander forum. Ik zou het gewoon proberen, als je visum de eerste keer wordt afgewezen kun ne altijd nog een ticket kopen :)
ruudenelise

Ik heb mijn vliegticket al binnen, een enkeltje namelijk.. omdat wij een doorreis gaan maken, dus dan heb je aan je vliegticket niet genoeg, zo had ik het ook omschreven dacht ik? Het gaat mij erom, voordat je in aanmerking komt voor 60 dagen heb ik een ticket nodig, van een bus, trein of vliegtuig.. maar vanaf Noord-Thailand ga ik richting Laos natuurlijk geen vliegticket boeken aangezien dat vele malen duurder is en niet bepaald spannend, aangezien we bezig zijn met een backpacktrip. Kijk, die 30 dagen toeristen visum heb je sowieso, het ging mij erom op welke manier ik dus aan een ticket kom voor 'n busreis of oversteek naar Laos. Vrij lastig onderwerp merk ik :)

Greetz
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zoals ik in mijn vorige post aangaf: je hebt officieel een vliegticket het land uit nodig. Dus een bus- of treinticket is niet genoeg.

Soms zijn ze soepeler, dan heb je mazzel. Soms heb je pech, en dan ben je je geld voor het vliegticket het land uit kwijt. Dat is het leuke aan backpacken: soms weet je het niet.

Een visum van 30 dagen heb je niet sowieso. Of bedoel je de visumvrije entree? Ook daarvoor heb je een ticket het land uit nodig.
ruudenelise

Oke, daar gaan we weer. Mijn visum instantie heeft genoeg aan een trein, boot, bus of vliegticket voor die 60 dagen. Het bewijs van 1 van die 4 is voldoende voor mijn 60 dagen visum. Mijn vraag is dus; hoe kan ik 1 van die 3(dus niet de vliegtickets) regelen terwijl ik nog in Nederland ben.

Gr Ruud
Travelator
Reisexpert

Ik weet écht bijna zeker dat je voor een 60 dagen visum géén uitreisticket nodig hebt, Jenny. Ik heb talloze keren in verschillende landen een 60 dagen visum voor Thailand aangevraagd en heb nooit een uitreisticket moeten tonen.
Voor zover ik weet geldt die regel alleen bij een visum on arrival.
Wacht even af of stevenl nog reageert. Die is vaak op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent visa voor thailand...

Plaats reactie