Was me ook al opgevallen. Stoort je me echter meer dat ik niet meer zo lekker vanaf m'n foon kan ATGen....bolletjeom schreef:ben ik de enige die hier nog zomertijd ziet staan naast de berichten??? nu staat er dat ik om 16.21 pas onder de douche vandaan kwam. Ik schaamde me al lichtelijk voor 15.21 dus voor alle duidelijkheid. Het was dus voor vieren![]()
Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
- bolletjeom
- Reisexpert
daar ga ik me morgen pas aan storen. ben allang blij dat ik ook op de oude manier nog bij het forum kan op de telefoon.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Als je wil kan ik deze style weer verwijderen, dan is het weer zoals het was?!Jenny schreef:Was me ook al opgevallen. Stoort je me echter meer dat ik niet meer zo lekker vanaf m'n foon kan ATGen....
Wat betreft de zomer en wintertijd, die moet normaal gesproken inderdaad handmatig worden aangepast, bij deze heb ik dat even gedaan voor iedereen die timezone GTM +1 in zijn profiel heeft ingesteld. U vraagt wij draaien, zelfs op zondagavond. Zo doen we dat bij een professionele website

- bolletjeom
- Reisexpert
puur vanuit mijn gebruik op mijn telefoon...graag!!Jenny schreef:
Was me ook al opgevallen. Stoort je me echter meer dat ik niet meer zo lekker vanaf m'n foon kan ATGen....
Als je wil kan ik deze style weer verwijderen, dan is het weer zoals het was?!
op dit moment kom ik dus automatisch binnen op een pagina die ik niet kan gebruiken. ook ziet het er helemaal niet uit als ATG. dat is jammer. Ik moet nu meer handelingen verrichten om op ATG te komen op mijn telefoon dan voorheen.
Als het ook op mijn telefoon werkt ben ik wel voorstander hoor van een aangepaste versie maar op dit moment geef ik nog even de voorkeur aan de variant waar ik wel in kan loggen.
Bij deze heb ik de oude situatie weer hersteld. Ik zal in de tussentijd proberen de mobile style verder te verbeteren en later nog eens uit te proberen. Misschien dat ik zaterdag even mag kijken op je telefoon hoe je app heet zodat ik die ook ergens kan opzoeken / uitproberen.
Jammer dat het nog niet werkt! Met name voor jou en de tijd die je erin gestopt hebt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik begin een minderheid te worden denk ik want ik heb nog geen internet op een telefoon o.i.d.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ik ook niet ondanks dat ik 1 mobile heb waar het wel op kan. maar bel lekker met prepaid in nl aangezien ik veel in het buitenland zit en het internetten daar dan erg duur is via mobile.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Heb ik wel aan zitten denken, maar ergens staat m'n hoofd op dit moment ook totaal niet naar reizen, en dat is misschien wel voor het eerst in een paar jaar tijd. Heb ook al wat zitten kijken voor "makkelijke" alternatieven voor over een maandje of zo, maar het boeit me even allemaal niet. Weet gewoon even niet wat ik wil.Jenny schreef:Bel je baas en laat hem een ticket boeken voor morgen? Of heb je je koffer alweer uitgepakt?WizardOfOss schreef:Ach, nu komt langzaam aan het besef dat dat ik nu gewoon lekker in het drukke Taipei had kunnen zitten, ver weg van alle bullshit. Als ik nu gewoon de hele trip 24 uur had kunnen uitstellen...
Misschien anders eens iets doen wat ik al jaren niet heb gedaan: gewoon vakantie nemen voor een paar dagen rust, en tijd om eens wat dingen in huis te doen waar ik anders nooit aan toe kom. Wat spullen aan de muur hangen die al een jaar of wat daarop staan te wachten. Wat lampjes op de kasten monteren die ik al gekocht had voor ik de sleutel van het huis had. Eens een keer grote schoonmaak/opruiming houden. Al jaren besteedt ik m'n vakantiedagen "efficiënt", ook dit jaar zijn de enige vakantiedagen die ik heb opgenomen voor m'n trip naar Korea geweest, en een lang weekend naar de Autosalon van Genève. De rest schiet er al jaren bij in. Wellicht is dit dan toch het juiste moment daar dan even verandering in te brengen.
Dat van die efficiënte vakantiedagen klinkt bekend! Bij mij vorige werk nam ik vrij om op reis te gaan, en niet om dingen thuis te doen... Bepaalde zaken blijven dan liggen, zeker omdat ik ook vaak in de weekenden werkte, of voor m'n werk in Engeland zat.
Deze herfsrvakantie ben ik voor het eerst in jaren thuis gebleven! Een paar dagen heb ik aan m'n studie besteed, maar ik ben ook druk geweest met kleine dingen. Tijdens m'n volgende vakantie ook maar een paar dagen thuis gepland.... De ambitie om met jetlag rechtstreeks van het vliegveld naar mijn werk te gaan ben ik ergens in het proces kwijtgeraakt.... En het twee uur voor vertrek beginnen met inpakken? Ach, zelfs die marge neem ik nu wat ruimer!
Deze herfsrvakantie ben ik voor het eerst in jaren thuis gebleven! Een paar dagen heb ik aan m'n studie besteed, maar ik ben ook druk geweest met kleine dingen. Tijdens m'n volgende vakantie ook maar een paar dagen thuis gepland.... De ambitie om met jetlag rechtstreeks van het vliegveld naar mijn werk te gaan ben ik ergens in het proces kwijtgeraakt.... En het twee uur voor vertrek beginnen met inpakken? Ach, zelfs die marge neem ik nu wat ruimer!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Rechtstreeks van het vliegveld naar het werk was het nog net niet, zelfs niet eerder dit jaar toen m'n vakantie door die aswolk een weekje was uitgelopen. Met een beetje goede wil had ik om 11 uur op kantoor kunnen zitten...
Nu zoek ik meestal wel naar vluchten waarbij ik pas op zondag vertrek en op zaterdag weer thuis ben. Enerzijds genoeg tijd om alles in te pakken (al doe ik dat liever ook kort voor de reis, anders ga ik alleen maar zitten piekeren of nik niks vergeten ben), en na afloop even een dag om weer in m'n ritme te komen. Maar ja, als een vlucht daardoor ineens 800 euro duurder uitvalt is de keuze snel gemaakt...
Nu zoek ik meestal wel naar vluchten waarbij ik pas op zondag vertrek en op zaterdag weer thuis ben. Enerzijds genoeg tijd om alles in te pakken (al doe ik dat liever ook kort voor de reis, anders ga ik alleen maar zitten piekeren of nik niks vergeten ben), en na afloop even een dag om weer in m'n ritme te komen. Maar ja, als een vlucht daardoor ineens 800 euro duurder uitvalt is de keuze snel gemaakt...
- bolletjeom
- Reisexpert
@erik. Ik weet nog niet of ik zaterdag kom. Op dit moment geen zin in. Mocht ik komen dan krijg je dat witte ding terug. Het werkt bij mij toch niet meer. En mag je naar mijn telefoon kijken.
@de rest... Mijn dagen zijn ook efficient ingedeeld. Met de rugzak naar mijn werk om de vrijdagavond vlucht te halen.
Wizzard. Ikdenk dat het een goed plan is om je huis op te ruimen en klusjes te doen. Meestal ruimt dat ook op in je hoofd
@de rest... Mijn dagen zijn ook efficient ingedeeld. Met de rugzak naar mijn werk om de vrijdagavond vlucht te halen.
Wizzard. Ikdenk dat het een goed plan is om je huis op te ruimen en klusjes te doen. Meestal ruimt dat ook op in je hoofd
Geen zin in de meeting, waarom niet?
- bolletjeom
- Reisexpert
om het netjes uit te drukken. Ben eventjes atg-moe
misschien is het volgende week over.
Ik heb s avonds ook een feest waar ik naar toe wil.
Ik zie nog wel.
misschien is het volgende week over.
Ik heb s avonds ook een feest waar ik naar toe wil.
Ik zie nog wel.
- bolletjeom
- Reisexpert
weet je waar ik ook moe van word????
ryanair en zijn vrienden!
Ik heb een klein koffertje formaat handbagage. Maar het is een hippe met harde schaal. Afmeting 50 x 40x 25
en dat is dus 5 centimeter te diep voor meneer ryanair. Ik mocht die de vorige keer na lang lullen meenemen maar ik ga het er niet nog eens op gokken.
Dus ik van de week eens googelen op wat dan de juiste maten zijn. Blijken ze er allemaal en net andere maat op na te houden
)
kortom, je kunt voor iedere vlucht een andere tas gaan kopen
Ik naar een grote tassen winkel. Hele rijen met "kleine" handbagagetassen....en wat blijkt. Ze zijn allemaal te groot!
Serieus er waren er maar 2 die 20 centimeter diep waren als je de deksel induwde dus zeker niet vol doet.
Afijn, ik heb een lelijke koffer met bloemetjes maar kan volgende week wel mee met ryanair!
ryanair en zijn vrienden!
Ik heb een klein koffertje formaat handbagage. Maar het is een hippe met harde schaal. Afmeting 50 x 40x 25
en dat is dus 5 centimeter te diep voor meneer ryanair. Ik mocht die de vorige keer na lang lullen meenemen maar ik ga het er niet nog eens op gokken.
Dus ik van de week eens googelen op wat dan de juiste maten zijn. Blijken ze er allemaal en net andere maat op na te houden

Bron http://www.opreis.nl/reisvoorbereiding/handbagage/ ( hoop dat ik zo correct info "gebruik" van anderenMaximale afmetingen en gewicht voor handbagage
Voor de afmetingen van handbagage zijn door de IATA (branchevereniging luchtvaart) regels opgesteld. Als je lengte, breedte en diepte van de handbagage optelt, is het maximum 115cm.
De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren deze regel maar er zijn wel verschillen in lxbxd.
Deze afmetingen zijn voor de hele koffer inclusief hengsels, wielen, e.d.
Hieronder een overzicht van de maximale afmetingen en gewichten van de handbagage van populaire maatschappijen:
Maximale afmetingen (cm) Maximaal gewicht (kg)
KLM 55 x 25 x 35 12 (incl. accesoires zoals paraplu, jas, laptop, aktetas, etc.)
Ryanair 55 x 40 x 20 10
Easyjet 55 x 40 x 20 Redelijkheidsprincipe (denk aan 7)
Transavia.com 55 x 35 x 25 5
Arkefly 55 x 35 x 30 7
Martinair 40 x 25 x 50 10
Voor de naleving van de bagageregels geldt kort door de bocht het volgende: hoe goedkoper je ticket, hoe strenger het bagagebeleid wordt nageleefd en hoe waarschijnlijker het is dat je moet bijbetalen voor extra handbagage.

kortom, je kunt voor iedere vlucht een andere tas gaan kopen

Ik naar een grote tassen winkel. Hele rijen met "kleine" handbagagetassen....en wat blijkt. Ze zijn allemaal te groot!
Serieus er waren er maar 2 die 20 centimeter diep waren als je de deksel induwde dus zeker niet vol doet.
Afijn, ik heb een lelijke koffer met bloemetjes maar kan volgende week wel mee met ryanair!