Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
loesopreis
Wereldreiziger

Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door loesopreis »

Hallo mede-reisverslaafden,

wat leuk om na jaren nog steeds zoveel bekende namen voorbij te zien komen... :) Bewijs dat de reisverslaving er niet meer uitgaat als ie er eenmaal inzit!

Is niet meer te tellen hoeveel tickets ik in m'n leven al heb geboekt, maar heb nu toch een vraagje over een ticket naar Bangkok. Wil in maart 2010 zo'n 3 weken naar Laos, en ben uiteraard op zoek naar een retourtje Bangkok, vanaf Dusseldorf, of evt Brussel/ Amsterdam. De prijzen zijn gigantisch hoog! Op welke data ik ook zoek, met keus uit 20 maatschappijen en soms wel 3 tussenstops, lager dan 743 euro kan ik ze niet vinden. Dacht dat airberlin.nl altijd goede prijzen heeft, maar € 686 vind ik nog veel.

Dat kan toch niet waar zijn :? ? Wat zie ik over het hoofd? Ben ik te vroeg met zoeken? Is het beter om later te boeken? Is het zo duur geworden om naar BKK te vliegen? Is 500-600 euro nog haalbaar in deze tijden? Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Loes
bolletjeom
Reisexpert

Re: Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door bolletjeom »

Hi Loes

bij zou zijn de kriebels dus ook nog niet vertrokken??? Leuk om te zien!
tja, het is niet meer zo goedkoop maar dit klinkt me ook wel duur in de oren. Heb je al gekeken vanaf Londen? Airasia XL ofzo vliegt vanaf daar. Je zou ook eens kunnen kijken op Kuala Lumpur en dan met airasia doorvliegen naar Chiang Mai ofzo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

http://www.airasia.com/site/gb/en/home.jsp
op de homepage de advertentie. vlieg voor 111 pond naar KL en voor 15 door naar bangkok!
geen idee of het ook op jouw data kan.
Stansted is volgens mij dezelfde luchthaven als easyjet op vliegt
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Dag Loes,

Ik heb via de KLM site voor deze zomer een retourtje naar Bangkok gekocht voor € 600,- vanaf Bremen (scheelde toch weer €100 vanaf Dusseldorf) en dit is in het hoogseizoen (juli). Wellicht is dit een optie.

Verder kan je ook kijken op http://www.bmair.nl. Zij adverteren met retourtjes vanaf € 399 in het laagseizoen vanaf Dusseldorf met Emirates Air, maar dat zijn prijzen van 2009.

Succes met jouw zoektocht!
RHNDTZ

Bericht door RHNDTZ »

Hoi Loes,

Als je voor het einde van deze maand wilt boeken kun je misschien nog profiteren van de goedkope tickets bij Singapore Airlines. Voor € 599,- per persoon kun je vanaf Schiphol naar Bangkok vliegen en je mag nog een stopover maken in Singapore wanneer je dat wilt. Je moet geloof ik wel voor eind maart ook weer terugvliegen naar Nederland. Met Air Asia kun je dan bijvoorbeeld doorvliegen naar Laos.

Vandaag en morgen zijn er ook bij Air Berlin tickets naar Bangkok in de aanbieding. Die zijn € 199,- per enkele reis, maar dat geldt alleen voor vluchten tot eind oktober. Dat betekent wel dat er mogelijk later dit jaar ook weer aanbiedingen komen voor het voorjaar van 2010. Of je daarop wilt gokken...

Met Air Asia X kun je ook vanuit Londen naar KL vliegen, maar je bent dan zelf verantwoordelijk voor de overstap in Londen. Mis je die overstap, dan betaal je zelf een nieuw ticket. En je bagage kan niet worden doorgelabeld, dus je moet in Londen eerst je bagage ophalen en weer opnieuw inchecken.

Groet,
Eric

---spam urls verwijderd door moderator---
zus

Bericht door zus »

wij hebben eind september vorig jaar tickets geboekt om deze zomer (in het hoogseizoen) te vliegen naar Bangkok en het was 899€/ticket
Glenn

Hoe zit het nu met visums?

Bericht door Glenn »

Ik weet het... ik weet het... er is al veel over geschreven. Maar hoe zit het nu met het visum van Thailand wanneer ik alles over land ga doen. Hoe toon ik aan dat ik na 30 dagen weer weg ben.

Zou iemand zo gastvrij willen zijn om een kort antwoord te geven op mijn visum vraag, zodat ik het netjes kan ctrl c / ctrl v en het op een bestandje heb.

Mijn plan = thailand max. 30 dagen over land naar Laos... dan cambodja... vietnam.. malysie.. indonesie en dan singapore naar sydney.

Alvast "super dankjewel"!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hoe zit het nu met visums?

normaal ben ik echt heeeel gasvrij ;) maar ik zit nu niet in Nederland dus heb er geen tijd voor. Daarnaast vind ik het ook wel erg gemakkelijk want deze vraag is EXACT al zeker 10 keer gesteld en gewoon terug te vinden in dit forum en in de Alles Over hoofdstukken.

succes met zoeken ;)
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik neem aan dat jouw reis in Bangkok begint en dat je vanuit Nederland vliegt. Zo ja, dan krijg je een visum voor een maand (internationale vlucht). Zou je bijvoorbeeld in Laos beginnen en per bus of trein Thailand betreden, dan krijg je een visum van 15 dagen. Het is aan jou om je aan deze data te houden. Blijf je langer dan twee weken of een maand, dan heb je een probleem bij de grens. Bij elke dag die je langer blijft dan staat aangegeven in jouw paspoort moet je (dik) betalen.

In Laos kun je aan de grens je visum regelen (zo'n 25 Amerikaanse dollars), net als bij de grens van Cambodja (20 dollar). Je visum inzake Vietnam moet je van tevoren regelen. Dit kan vanuit Bangkok, maar tevens in plaatsen in Laos en Cambodja.

Succes!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

voor een visum on arrival in Thailand moet je aan kunnen tonen dat je het land weer verlaat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat is verschillend, want dat had ik dus niet. Dat heb ik overigens nog nooit ergens hoeven aantonen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jelle schreef:Dat is verschillend, want dat had ik dus niet. Dat heb ik overigens nog nooit ergens hoeven aantonen.
Hier zijn meerdere topic over geweest. Kort samengevat: het is beter om wel een ticket het land uit te hebben, want de maatschappij die je richting Thailand vliegt, kan je weigeren wanneer je geen visum of onward ticket hebt.

Dit is voor Thailand recentelijk veranderd, maar voor bv Indonesie is dit al jaren zo!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie dat Airasia echt heel goedkoop naar KL vliegt. Dat is wellicht een optie, want heb daar familie wonen waar ik kan binnenlopen als ik dan toch langs kom...
De aanbiedingen op BMair en anderen gelden voor de komende maanden. Voor 2010 staan er nog geen 'redelijke' prijzen op. Ik ga daarom nu nog niet boeken, maar wacht even af wat er nog aan prijsverlagingen komen gaat. In het najaar boeken gaat denk ik ook wel goedkomen voor een goede prijs.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Persoonlijk boek ik nooit eerder dan een half jaar op voorhand. Reden: de prijs.
Het zijn vooral de duurdere vluchten die nu al vast liggen. Die goedkopere zul je vanaf september wel online zien komen.
Nog even wachten dus ;)
Of je zou inderdaad met Airasia naar Kuala Lumpur kunnen vliegen vanaf Londen (voor nog geen 300€ retour) en dan met Airasia voor 50€ retour naar Bangkok of voor een beetje meer naar Vientiane (minder keuze uit data).
Een retourtje met Ryan Air op Londen Stansted heb je voor een belachelijke 8€.

Hmmm ... denk dat ik ook een ticketje ga kopen :)
Azie2009

Bericht door Azie2009 »

Er is inderdaad veel onduidelijkheid omtrent die visum's,
ik vlieg namelijk 13 september via Bangkok naar Koh samui,
en vlieg 18 december vanuit Bangkok terug naar Dusseldorf.
Dat zijn dus 2 enkeltjes,
maar de vraag is dus moet ik in nederland al een visum halen of is
het visum voor 30 dagen dat je in het vliegtuig krijgt genoeg,
ik kan namelijk niet aantonen dat ik binnen 30 dagen thailand verlaat.

mvg Erik
Plaats reactie