Jordanië
Jordanie in Maart 13
Mijn vriendin en ik willen graag Jordanië bezoeken, waarbij we op 1 Maart zouden willen vertrekken. Wat is jullie ervaring met deze periode? Is het warm genoeg om te genieten van het land? Na deze koude winter willen we immers ook wat genieten van de zon 

Re: Jordanie in Maart 13
In december 2012 was ik in Jordanie. Het was zeker niet koud, maar ook niet bloedheet, rond de 20 graden
. Het hangt er ook een beetje vanaf, waar je naar toe gaat. Maar ik denk dat het een ideaale periode is om Jordanie te bezoeken! Have fun!

- bolletjeom
- Reisexpert
Ik was er eind april. Fris in de avonden en lekker overdag. Tegen de twintig graden.
Als je gaat slapen in de woestijn moet je rekening houden met een koude nacht
Als je gaat slapen in de woestijn moet je rekening houden met een koude nacht
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
OK, bedankt! Hebben jullie nog tips qua logement?
- Reisfreaks
- Wereldreiziger
Re: Een maand naar Jordanië
Hoi Sam
Vorig jaar Juni zijn we in Jordanië geweest.
Wij huurden een auto voor 2 weken. Ideaal !
Het was een geweldige vakantie, echt eentje om nooit meer te vergeten!
Onze foto's en het reisverslag staat op http://www.reisfreaks.com

Vorig jaar Juni zijn we in Jordanië geweest.

Wij huurden een auto voor 2 weken. Ideaal !
Het was een geweldige vakantie, echt eentje om nooit meer te vergeten!
Onze foto's en het reisverslag staat op http://www.reisfreaks.com
Veiligheid Jordanië
Ik zou heel graag komende oktober naar Jordanie willen. Is dit land wel veilig genoeg om naar toe te reizen?
Re: Veiligheid Jordanië
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
super veilig
minbuza is altijd over de top voorzichtig. Let ook op dat "waakzaamheid" zo ongeveer de laagste categorie waarschuwing is.
Het is het stabielste land in de regio
minbuza is altijd over de top voorzichtig. Let ook op dat "waakzaamheid" zo ongeveer de laagste categorie waarschuwing is.
Het is het stabielste land in de regio
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reiziger
Drie weken geleden nog geweest en realiseerde mij weer hoe veilig Jordanië is/voelt.
Vervoer Jordanie.
Hey allemaal,
Ik heb een vraag. Komende zomer ga ik met een vriend van me 12 dagen naar Jordanie en hiervoor heb ik een planning gemaakt. Al kom ik er achter dat het reizen nog niet altijd makkelijk te plannen is met het OV, of ik het iig niet kan vinden.
Dit is een beetje mijn planning:
Dag 1: Aankomst Amman en savonds de stad in.
Dag 2: Amman verkennen (o.a. citadel/romeins theater/koning Abdullah Moskee)
Dag 3: Dagtrip Jerash en Ajlun (overnachten in Ajlun)
Dag 4: Madaba (mozaïek/archeological park/enz. + overnachten)
Dag 5: Dode Zee (dobberen dode zee/moddermasker of naar een spa resort)
Dag 6: Wadi Mujib (Sig Trail + overnachting onbekend)
Dag 7: Dana (Wadi Dana Trail + overnachten Al Nawatef Camp)
Dag 8: Wadi Rum (Tocht + overnachting in de woestijn)
Dag 9: Wadi Musa/Petra (Petra bezichtigen + overnachten)
Dag 10: Aqaba (Strand + snorkelen)
Dag 11: Aqaba en smiddag/savonds terug naar Amman
Dag 12: Terug naar huis
Heeft er iemand tips qua vervoer? Tussen Amman en Jerash/Ajlun kun je met de bus, verder sta ik nog voor suggesties open (willen geen auto huren ivm de kosten).
Daarnaast zoek ik eigenlijk een goedkope optie voor de Dode Zee, met liefst een overnachting daar, een overnachting bij Wadi Mujib (kan dit gecombineerd mogelijk met de Dode Zee). En ik vraag me af of iemand een tip heeft voor het boeken van een woestijntocht met overnachting in de Wadi Rum.
Natuurlijk zijn overige suggesties ook welkom ^^
Groeten Nick
Ik heb een vraag. Komende zomer ga ik met een vriend van me 12 dagen naar Jordanie en hiervoor heb ik een planning gemaakt. Al kom ik er achter dat het reizen nog niet altijd makkelijk te plannen is met het OV, of ik het iig niet kan vinden.
Dit is een beetje mijn planning:
Dag 1: Aankomst Amman en savonds de stad in.
Dag 2: Amman verkennen (o.a. citadel/romeins theater/koning Abdullah Moskee)
Dag 3: Dagtrip Jerash en Ajlun (overnachten in Ajlun)
Dag 4: Madaba (mozaïek/archeological park/enz. + overnachten)
Dag 5: Dode Zee (dobberen dode zee/moddermasker of naar een spa resort)
Dag 6: Wadi Mujib (Sig Trail + overnachting onbekend)
Dag 7: Dana (Wadi Dana Trail + overnachten Al Nawatef Camp)
Dag 8: Wadi Rum (Tocht + overnachting in de woestijn)
Dag 9: Wadi Musa/Petra (Petra bezichtigen + overnachten)
Dag 10: Aqaba (Strand + snorkelen)
Dag 11: Aqaba en smiddag/savonds terug naar Amman
Dag 12: Terug naar huis
Heeft er iemand tips qua vervoer? Tussen Amman en Jerash/Ajlun kun je met de bus, verder sta ik nog voor suggesties open (willen geen auto huren ivm de kosten).
Daarnaast zoek ik eigenlijk een goedkope optie voor de Dode Zee, met liefst een overnachting daar, een overnachting bij Wadi Mujib (kan dit gecombineerd mogelijk met de Dode Zee). En ik vraag me af of iemand een tip heeft voor het boeken van een woestijntocht met overnachting in de Wadi Rum.
Natuurlijk zijn overige suggesties ook welkom ^^
Groeten Nick
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Vervoer Jordanie.
Ik heb jaren geleden met het openbaar vervoer gereisd in Jordanië. Moet zeggen dat dit met bussen en lange afstand taxi's goed te doen is.
Ik heb wel wat opmerkingen.
Dag 3. Ik heb dezelfde dingen in 1 dag gedaan en daarna terug gegaan naar Amman. Lijkt mij een betere optie dan heel de dag met je bagage zeulen. (Het is daar erg heet!!)
dag 5.IK zou in Madaba blijven en vanaf daar een dagtocht naar de Dode Zee maken (het zou mij verbazen als een guestgouse in Madaba niet een paar uurtjes dobberen in de Dode Zee kan regelen)
Wadi Mujib en Dana ben ik niet geweest. Dus ik weet ook niks over hoe dit te bereiken is.
Wadi Rum kan je beter na Petra plannen.
Binnenlandse vluchten zijn zeer goedkoop. Ik zou zelf een vlucht nemen van Aqaba naar Amman. Ben je gelijk op de luchthaven voor je aansluitende vlucht naar Nederland en mis je al het gedoe met overstappen op het busstation in Amman
Succes
Ik heb wel wat opmerkingen.
Dag 3. Ik heb dezelfde dingen in 1 dag gedaan en daarna terug gegaan naar Amman. Lijkt mij een betere optie dan heel de dag met je bagage zeulen. (Het is daar erg heet!!)
dag 5.IK zou in Madaba blijven en vanaf daar een dagtocht naar de Dode Zee maken (het zou mij verbazen als een guestgouse in Madaba niet een paar uurtjes dobberen in de Dode Zee kan regelen)
Wadi Mujib en Dana ben ik niet geweest. Dus ik weet ook niks over hoe dit te bereiken is.
Wadi Rum kan je beter na Petra plannen.
Binnenlandse vluchten zijn zeer goedkoop. Ik zou zelf een vlucht nemen van Aqaba naar Amman. Ben je gelijk op de luchthaven voor je aansluitende vlucht naar Nederland en mis je al het gedoe met overstappen op het busstation in Amman
Succes
Laatst gewijzigd door goedkoopvliegenclub op 16 jun 2014 01:24, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Het lijkt me logischer eerst naar Petra te gaan en daarna naar Wadi Rum. Toen ik er was (2008) ging er één dagelijkse bus tussen Wadi Musa en Rum Village en van Rum Village naar Aqaba, beiden in de ochtend. In Rum village kun je bij een soort bezoekerscentrum tours regelen met overnachting in de woestijn.
In Madaba kun je een taxi regelen naar de Dode Zee, toentertijd was er geen openbaar vervoer die kant op. Ik had een taxi voor een hele dag, inclusief Mount Nebo en Bethany.
Er was geen OV over de King's Highway, ik weet niet of dat nog zo is, dat zou ik zeker uitzoeken.
Maar: mijn info is misschien niet meer zo up to date.
Ik vind overigens dat je behoorlijk strak probeert te plannen, dat kan uiteindelijk alleen maar tegenvallen ben ik bang.
In Madaba kun je een taxi regelen naar de Dode Zee, toentertijd was er geen openbaar vervoer die kant op. Ik had een taxi voor een hele dag, inclusief Mount Nebo en Bethany.
Er was geen OV over de King's Highway, ik weet niet of dat nog zo is, dat zou ik zeker uitzoeken.
Maar: mijn info is misschien niet meer zo up to date.
Ik vind overigens dat je behoorlijk strak probeert te plannen, dat kan uiteindelijk alleen maar tegenvallen ben ik bang.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Een klein deel van de Kings Highway was ook voor mij een probleem. Maar gelukkig rijdt er wel niet officieel (openbaar) vervoer. Met scherp onderhandelen is dit wel betaalbaar te doen. (Maar ik praat over meer dan 10 jaar geleden) Zeg maar, liften tegen betaling (ik kwam onder andere in een pick up terecht, gezellig met de schapen)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Hey allemaal,
Alvast super bedankt voor de reacties. Ik heb Petra en de Wadi Rum maar omgedraaid. Helemaal met die bussen moet dat prima gaan. Verder om de dode zee vanuit Madaba te doen ga ik denk ik ook maar proberen.
Jerash en Ajlun moet ik tzt even kijken. Ik had wel een leuk hotelletje daar gezien wat me wel aansprak even kijken hoe t idd dan met de bepakking zit.
Is het aan te raden de hotels en hostels vooraf te boeken?
Verder, mocht iemand tips hebben mbt Wadi Mujib en Dana dan hoor ik het graag ^^ qua vervoer en slapen denk ik de lastigste.
Ik had naar de afstanden gekeken, is het dan echt zo krap? Ik ben totaal niet bekend met het vervoer/verkeer daar. Een vriend van me vertelde me wel dat georganiseerd alles in no time gedaan kan worden (al ben ik dat niet van plan).
Alvast super bedankt voor de reacties. Ik heb Petra en de Wadi Rum maar omgedraaid. Helemaal met die bussen moet dat prima gaan. Verder om de dode zee vanuit Madaba te doen ga ik denk ik ook maar proberen.
Jerash en Ajlun moet ik tzt even kijken. Ik had wel een leuk hotelletje daar gezien wat me wel aansprak even kijken hoe t idd dan met de bepakking zit.
Is het aan te raden de hotels en hostels vooraf te boeken?
Verder, mocht iemand tips hebben mbt Wadi Mujib en Dana dan hoor ik het graag ^^ qua vervoer en slapen denk ik de lastigste.
Ik had naar de afstanden gekeken, is het dan echt zo krap? Ik ben totaal niet bekend met het vervoer/verkeer daar. Een vriend van me vertelde me wel dat georganiseerd alles in no time gedaan kan worden (al ben ik dat niet van plan).
Ik kan je geen tips geven mbt OV vervoer. Maar ben een maand geleden in Jordanie geweest en wil je adviseren meer tijd uit te trekken voor Petra. Wij hebben een volle dag (van half 7 tot 16 uur, toen we niet meer op onze voeten konden staan) in Petra doorgebracht. De volgende dag zijn we ook nog een paar uurtjes voordat we verder trokken naar Petra geweest (van 6 tot 9). En ik er zou graag nog meer tijd doorgebracht hebben. Zorg dat je er vroeg bent voordat de massa binnenkomt.
Veel plezier. Het is een schitterend land.
Veel plezier. Het is een schitterend land.