Backpacken Thailand
-
Re: Paar vraagjes thailand
Hey Erik
Bedankt voor je reactie!
Nou zit ik toch nog een beetje in de knoop met het visum. Ik vertrek namelijk al over 3 weken. Hoelang duurt een visumaanvraag via het consulaat in Amsterdam? Ik kan dat namelijk nergens terugvinden... Ik neem aan dat ik niet een rekening met €5000 euro hoef te laten zien voor een single entry 60dagen toeristenvisum ofwel?
Bedankt voor je reactie!
Nou zit ik toch nog een beetje in de knoop met het visum. Ik vertrek namelijk al over 3 weken. Hoelang duurt een visumaanvraag via het consulaat in Amsterdam? Ik kan dat namelijk nergens terugvinden... Ik neem aan dat ik niet een rekening met €5000 euro hoef te laten zien voor een single entry 60dagen toeristenvisum ofwel?
Wat ik zo in andere topics terug kan lezen is dat dit "enkele dagen duurt". Misschien max een week? Op deze vragen kan @stevenl misschien beter antwoord geven aangezien hij een expert is op het gebied van visa voor Thailand 

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Met je (retour)ticket kun je zonder problemen een visum aanvragen. Ga even uit van een week (inclusief versturen), dan is het geregeld en heb je het weer in huis. In jouw geval (44 dagen dus als je niets doet 14 dagen overstay en geen tijd voor een visumrun) is een visum vooraf aanvragen veruit het makklelijkste en goedkoopste.
-
Thanks voor je reactie!
Voor dit visum moet ik naar Amsterdam. Ik woon zelf in Maastricht, nogal een stukje rijden dus..
Klopt het dat ik dan 2x op en neer moet? (1x voor het aanvragen en 1x voor het ophalen)
Is het niet mogelijk om het 's ochtends aan te vragen en 's middags op te halen? Of ben ik dan echt te optimistisch haha

Voor dit visum moet ik naar Amsterdam. Ik woon zelf in Maastricht, nogal een stukje rijden dus..
Klopt het dat ik dan 2x op en neer moet? (1x voor het aanvragen en 1x voor het ophalen)
Is het niet mogelijk om het 's ochtends aan te vragen en 's middags op te halen? Of ben ik dan echt te optimistisch haha
Ik weet niet precies hoe het in voor de Thaise ambassade werkt maar je kunt ze altijd bellen / mailen en vragen of dit eventueel mogelijk is en een afspraak met ze maken. Of vragen op welke dagen het 't rustigste is.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
1x aanvragen en op laten sturen kan.robinwalthouwer schreef:Thanks voor je reactie!![]()
Naast Amsterdam kan Den Haag ook, mocht je daar in de buurt komen, of Antwerpen of Brussel.
-
Wederom bedankt voor de hulp!
-
Aangifte doen in Thailand
Hey guys,
Afgelopen weekend ben ik in slaap gevallen op het strand van koh phi phi en is m'n telefoon uit m'n zak gestolen (stupid iknow).
Ik moet nu dus aangifte doen voor de verzekering. Kan dit ook op Phuket? Daar ben ik namelijk nu... En ben ik nog wel op tijd?
Afgelopen weekend ben ik in slaap gevallen op het strand van koh phi phi en is m'n telefoon uit m'n zak gestolen (stupid iknow).
Ik moet nu dus aangifte doen voor de verzekering. Kan dit ook op Phuket? Daar ben ik namelijk nu... En ben ik nog wel op tijd?
Re: Aangifte doen in Thailand
Vaak moet je direct aangifte doen op de plek waar er wat heeft plaats gevonden. Eigenlijk ben je te laat, tenzij je telefoon in Phuket gestolen zou zijn 

-
Aaaah oké, m'n telefoon is dus in Phuket gestolen 

Dat zei ik niet (want dat mag nietrwalthouwer schreef:Aaaah oké, m'n telefoon is dus in Phuket gestolen

Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.
Jammer dat je daar nu je tijd in moet steken op vakantie ...
Als het met regelmaat op de luchthaven gebeurd dan vraag ik me af of je ook je vergoedingen krijgt? Wat is jouw ervaring daarmee?kohraya schreef:Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.
Zie jij hier toevallig een nieuwe inkomstenbron Eric?Erik schreef:Als het met regelmaat op de luchthaven gebeurd dan vraag ik me af of je ook je vergoedingen krijgt? Wat is jouw ervaring daarmee?kohraya schreef:Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.

Eerder een potentieel gevaar
Ik zou zelf nooit met mijn reisverzekering sjoemelen.