Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
robinwalthouwer

Re: Paar vraagjes thailand

Bericht door robinwalthouwer »

Hey Erik

Bedankt voor je reactie!

Nou zit ik toch nog een beetje in de knoop met het visum. Ik vertrek namelijk al over 3 weken. Hoelang duurt een visumaanvraag via het consulaat in Amsterdam? Ik kan dat namelijk nergens terugvinden... Ik neem aan dat ik niet een rekening met €5000 euro hoef te laten zien voor een single entry 60dagen toeristenvisum ofwel?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat ik zo in andere topics terug kan lezen is dat dit "enkele dagen duurt". Misschien max een week? Op deze vragen kan @stevenl misschien beter antwoord geven aangezien hij een expert is op het gebied van visa voor Thailand :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Met je (retour)ticket kun je zonder problemen een visum aanvragen. Ga even uit van een week (inclusief versturen), dan is het geregeld en heb je het weer in huis. In jouw geval (44 dagen dus als je niets doet 14 dagen overstay en geen tijd voor een visumrun) is een visum vooraf aanvragen veruit het makklelijkste en goedkoopste.
robinwalthouwer

Thanks voor je reactie! :)

Voor dit visum moet ik naar Amsterdam. Ik woon zelf in Maastricht, nogal een stukje rijden dus..
Klopt het dat ik dan 2x op en neer moet? (1x voor het aanvragen en 1x voor het ophalen)

Is het niet mogelijk om het 's ochtends aan te vragen en 's middags op te halen? Of ben ik dan echt te optimistisch haha
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik weet niet precies hoe het in voor de Thaise ambassade werkt maar je kunt ze altijd bellen / mailen en vragen of dit eventueel mogelijk is en een afspraak met ze maken. Of vragen op welke dagen het 't rustigste is.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

robinwalthouwer schreef:Thanks voor je reactie! :)

Voor dit visum moet ik naar Amsterdam. Ik woon zelf in Maastricht, nogal een stukje rijden dus..
Klopt het dat ik dan 2x op en neer moet? (1x voor het aanvragen en 1x voor het ophalen)

Is het niet mogelijk om het 's ochtends aan te vragen en 's middags op te halen? Of ben ik dan echt te optimistisch haha
1x aanvragen en op laten sturen kan.

Naast Amsterdam kan Den Haag ook, mocht je daar in de buurt komen, of Antwerpen of Brussel.
robinwalthouwer

Wederom bedankt voor de hulp!
rwalthouwer

Aangifte doen in Thailand

Bericht door rwalthouwer »

Hey guys,

Afgelopen weekend ben ik in slaap gevallen op het strand van koh phi phi en is m'n telefoon uit m'n zak gestolen (stupid iknow).

Ik moet nu dus aangifte doen voor de verzekering. Kan dit ook op Phuket? Daar ben ik namelijk nu... En ben ik nog wel op tijd?
Erik
Site Admin

Re: Aangifte doen in Thailand

Bericht door Erik »

Vaak moet je direct aangifte doen op de plek waar er wat heeft plaats gevonden. Eigenlijk ben je te laat, tenzij je telefoon in Phuket gestolen zou zijn :@
rwalthouwer

Bericht door rwalthouwer »

Aaaah oké, m'n telefoon is dus in Phuket gestolen :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

rwalthouwer schreef:Aaaah oké, m'n telefoon is dus in Phuket gestolen :)
Dat zei ik niet (want dat mag niet O-) ), maar als het zo zou zijn ... Alternatief is om terug te reizen als het in de buurt is. Als fraude namelijk ontdekt wordt dan is dat nooit gunstig voor je.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.
Jammer dat je daar nu je tijd in moet steken op vakantie ...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

kohraya schreef:Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.
Als het met regelmaat op de luchthaven gebeurd dan vraag ik me af of je ook je vergoedingen krijgt? Wat is jouw ervaring daarmee?
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Erik schreef:
kohraya schreef:Bij mij gebeurt dat soort dingen meestal op de luchthaven wanneer ik terug thuis ben.
Als het met regelmaat op de luchthaven gebeurd dan vraag ik me af of je ook je vergoedingen krijgt? Wat is jouw ervaring daarmee?
Zie jij hier toevallig een nieuwe inkomstenbron Eric? *O* *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Eerder een potentieel gevaar :) Ik zou zelf nooit met mijn reisverzekering sjoemelen.
Plaats reactie