Ik en mijn vriend (26 en 29 jaar) gaan van 24 aug. t/m 13 sept. rondreizen in Bali, Lombok en de Gili eilanden.
Ik heb al wat rondgelezen op allerlei forums hoe we deze reis het beste kunnen plannen (welke plekken we verblijven etc.) Alleen overal staat zo veel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!
We hebben al eerder een rondreis door Amerika gemaakt, maar nog nooit door een aziatisch land.
Laat ik even beginnen met wat we graag op onze reis willen doen:
Op Bali:
- we zouden graag leren surfen (in welke plaats kunnen we dan het beste verblijven?)
- verblijven in Ubud om vanuit daar allerlei trips te doen (zijn er nog tips van dingen die we echt moeten zien/doen?)
- Ik las dat het raften heel leuk was, dus dat zouden we ook graag willen
- Mountainbiken door de rijstvelden of met een chauffeur op pad (wat raden jullie aan)
- Is canggu een leuk plaatsje om te verblijven? Heb hier namelijk wel goede verhalen over gelezen.
Op Lombok:
- Vulkaan beklimmen
Gili eilanden
- Duiken of snorkelen
In bali willen we liever max. op 3 verschillende plaatsen verblijven, zodat we niet al te veel met onze koffers heen en weer hoeven te slepen.
En welk gili eiland raden jullie aan? Is het mogelijk om er 2 te bezoeken of wat dat teveel proppen in 3 weken?
Kunnen we het beste eerst naar Lombok gaan of eerst de gili eilanden? En hoe lang duren hier ong. de overtochten van? Wat is de gemiddelde prijs voor een overtocht?
Verder houden we wel van gezelligheid en willen we in de buurt van leuke tentjes zitten om lekker te eten en drinken (cocktails :p). Maar liever geen 2e Salou of dergelijke.
We willen ook af en toe lekker niks doen en op het strand liggen
Hebben jullie verder nog tips voor dingen die we echt moet zien of doen? Of leuke accomodaties om te verblijven? En raden jullie het aan om lekker op de bonnefooi te gaan of vooruit te boeken?
Zo dat was mijn hele vragenlijst! Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen