Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
Michelle89
Reisexpert

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Michelle89 »

Wanneer vertrek je ook alweer? Toch al binnenkort? :)

Ik heb besloten om ipv Borneo nu naar Lombok te gaan, lijkt me ook ontzettend mooi!
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Michelle89 schreef:Wanneer vertrek je ook alweer? Toch al binnenkort? :)

Ik heb besloten om ipv Borneo nu naar Lombok te gaan, lijkt me ook ontzettend mooi!
Ja ik vertrek 3 mei naar Vietnam, maar ben wel pas 12 augustus in Indonesië.

Ah, Lombok lijkt me inderdaad erg mooi! Had je nog gevraagd of je vriendin in het Maleisische of Indonesische deel is geweest? Als ze in het Indonesische deel is geweest is dat best bijzonder. Misschien wil ze dan wel wat info en tips op papier zetten voor deze site?

Wanneer ga jij? Heb je al wat voorbereidingen getroffen? Ik heb gisteren een paar wandelschoenen gekocht, hihi. Ze vallen nog wel mee qua lelijkheid.

Afbeelding

Ze zullen vast niet lang zo wit blijven :D.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Ooh die schoenen zijn nog zeer degelijk haha. :P Ik neem mijn hardloopschoenen mee, zijn alleen wel erg groot in mn tas. Maarja, ze zitten gewoon erg goed, kan er goed op wandelen. Verder heb ik voor Indonesië niet echt veel voorbereidingen, ik land op 4 januari (dacht ik) in Denpasar.. en dan zie ik het eigenlijk wel hihi! Zat nog wel te denken aan de Gili-eilanden als dit binnen mn budget past.

Vietnam lijkt me ook erg bijzonder!

Nee ik had het niet meer gevraagd, ik zie haar ook nooit meer, was mn oude buurmeisje.. misschien dat ik haar nog mail deze week! Want misschien dat ik een korte trip naar Borneo ga maken. Een maand voor Bali en Lombok is volgens mij ook best wel lang genoeg haha :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ingritaaa schreef: Is het mogelijk om binnen de tijd naar en het dieng plateau, en de bromo en de kawa ijljen te gaan?
Dieng lijkt me ook wel mooi om wat meer rond te wandelen. In de lp staat ook dat je daar een dag kunt rondwandelen en daarna verder kunt reizen naar Pekalongan? Geen idee wat dat voor stad/dorp is.
Hier kun je beter een apart topic voor openen ;)

Maar om toch al vast een snel antwoord te geven: Dieng wordt gedaan als een trip van een dag vanuit Yogya. In eerste instantie heb ik ook een dagtrip gemaakt, maar een paar jaar later toch besloten er ook een nacht te blijven. Leuk om rond te rijden tussen de vulkanen, en te wandelen tussen de tempels.

Bromo en Kawa Iljen vanuit Yogya is heel ver. Als je heen en terug wilt, zou ik rekenen op zeker 4-5 dagen, en meer als je niet continu in een auto wilt zitten en ook ergens langer dan een paar uur wilt blijven. Zelf had ik het plan om in 4-5 dagen vanuit Surabaya (wat veel dichter bij de Bromo ligt dan Yogya) naar Bali te reizen. Maar misschien blijf ik langer op Sumatra.

Gezien de tijd die je hebt, zou ik wel naar Dieng gaan, maar oost Java bewaren tot een volgende keer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Hmm, ja het is hoe dan ook een lange rit vanuit Yogya. Ook als je wel de tijd hebt blijft het een lange zit gok ik. Met een tijd van 4 of 5 dagen zou het in principe wel moeten lukken, dan heb ik nergens speling maar dat vind ik niet zo erg.
Ik denk dat ik daar kijk wat ze aanbieden en of het handig is of niet. Mocht het 5 dagen zijn, heb ik nog 9 dagen over.

Als ik het niet doe, heb je nog andere aanraders voor het midden en westen van Java?

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Van Yogya naar de Bromo is een hele dag reizen, dan kun je 's nachts de vulkaan op. Dan naar de andere vulkaan, en dan 1.5 dag terug? Dat is niet mijn manier van reizen, ik vind het dan ook lastig je te adviseren. Misschien iemand anders?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Nee, normaal reis ik ook niet zo! Ik zou normaal ook meer de tijd nemen voor een land natuurlijk, t kwam nu alleen zo uit. T is inderdaad wel erg veel reizen en wat minder zien.
Voor de andere landen waar ik heen ga heb ik wel veel tijd hoor, bijna een maand voor ieder land. Daar zal ik het ook rustig aan doen zodat ik na mijn reis nog wel weet wat ik heb gezien en je zo goed de sfeer kan proeven.

Lijkt me alleen wel tof om in 2 weken tijd ook nog de Bromo te zien, maar misschien dat het toch niet zo'n goed plan is :).

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Neem een vliegtuig van Yogya naar Surabaya, ga dan naar de Bromo en ga over de weg naar Jakarta. Dat is nog steeds best veel voor 2 wkn, maar als je ECHT wil is dat mss te doen.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Na een nachtje slapen denk ik dat het beter is om het een volgende reis te bezoeken. Zo kan ik wat meer tijd nemen om de overige plekken te bekijken. Dieng, Merapi, 2 grote tempels en wat er verder nog op mijn pad komt! :Y
Ik kan niet wachten :D.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In Augustus weer terug... daar moeten we rekening mee houden bij het plannen van de ontmoetingsdag (voor de duidelijkheid dat je er bij kunt zijn :P)
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

:Y

LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

*O* ik heb net weer een klein stukje van mijn planning gemaakt. veel laat ik lekker open en zie ik daar wel maar voor de 3 weken die ik samen met mijn vriend rond reis heb ik wel een globale planning gemaakt omdat we maar beperkte tijd samen hebben. En voor de week daarna heb ik nu ook een plannetje vastgelegd. Heb namelijk net mijn boottripje met perama (Hunting Komodo by Camera) gereserveerd :)
Selalu mencari...
aggie

Bericht door aggie »

Hoi allemaal,

In july ga ik samen met een vriendin voor een maand naar Java en Bali, kent iemand nog een leuke home stay, guesthouse of hostel in Jakarta, Pangandaran, Yogyakarta, Malang of ergens op Bali? Ik zit pas net op deze site en weet nog niet precies hoe het allemaal werkt, dus mocht ik dit op de verkeerde plek plaatsen, mijn excuses.

Groetjes Aggie
feeos

Bericht door feeos »

Ik, vrouw :) , heb vorige zomer ook 2 maanden in m'n eentje door Indonesië getrokken. Heb Java, Bali en Lombok doorkruist. Ik vond het absoluut heel goed te doen maar veel valt of staat met je kledij. Op Bali na zijn de meeste eilanden islamitisch en je kleedt je dus ook best zo. Anders lijk je gewoon heel erg "beschikbaar". En met gepaste kledij bedoel ik dan gewoon, bedek die schouders, dus geen topjes, en draag een wat langere short of rok. Op heel toeristische plaatsen kan je je ietsje meer permitteren maar als vrouw alleen wil je toch vooral met respect behandeld worden. Je mag er sowieso al vanuitgaan dat ze je vreemd vinden, een vrouw zonder man daar is iets mis mee! Als je het vanuit hun standpunt kan bekijken en er ook naar handelt zal je echt niets overkomen. Ik vond het uiteindelijk ontzettend lieve mensen. Maar al wat op voorhand lezen over hun denkwijze en gebruiken, misschien ook een woordje Bahasa Indonesia leren, is echt wel een must do!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

hoi feeos welkom op het forum!
Plaats reactie