Transmongolie Express

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Transmongolie Express

Bericht door bolletjeom »

is die prijs van die engelse site in Euro's of ponden?
Het kan natuurlijk zijn dat het in Engeland goedkoper is. Veel dingen zijn daar goedkoper op reisgebied. Round The world tickets en gewone vluchten bijvoorbeeld.,
Het kan prima zijn dat Transsputnik niet meer de goedkoopste is. Dat waren ze een paar jaar geleden wel. Kwestie van goed vergelijken.

Wanneer je gaat boeken wil je misschien ook kiezen uit een bepaalt treinnummer!!! de ene is leuker dan de andere. Ik geloof dat de trein die op woensdag uit moskou vertekt met treinnummer 5 de leuke trein is vol mongoolse handelaren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Die prijzen zijn in euro's. Dat heb ik zo ingesteld.

Trein nummer 5 vind ik niet direct. Kan het zijn dat jij nummer 6 bedoelt?
http://www.realrussia.co.uk/trains/inde ... 1277919300
Of het kan ook zijn dat jij nummer 4 bedoelt. Die vertrekt op dinsdag: http://www.realrussia.co.uk/trains/inde ... 1277832900

Ik denk dat het nummer 6 zal zijn. Die rijdt tussen Moskou en Ulaan Batar. Ik had ergens gelezen dat die handelaars toch nooit naar China gingen, dus het zal die trein wel zijn die jij bedoelt. Of toch niet? :)
bolletjeom
Reisexpert

de handelaren gaan inderdaad niet naar China. Maar in rusland zijn er dus meerdere treinen en de ene wordt meer door mensen gebruikt die wat luxer en sneller op de plaats van bestemming willen zijn. als er prijsverschil zit tussen de 2 treinnummers zou ik voor de goedkoopste gaan.
Ik ben er vrij zeker van dat het een trein was die op woensdag vertrok. ik weet niet of dat nog helpt in je zoektocht naar het juiste treinnummer
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Raad je trouwens tweede klasse of derde klasse (indien mogelijk) aan?
bolletjeom
Reisexpert

volgens mij is er geen derde klasse
tweede klasse zijn cabins met 4 bedden. Ik zou niet weten hoe derde klas er dan uit moet zien.... alleen stoelen?? niet aan te raden bij een reis van 7 dagen ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb de route andersom afgelegd, en om eerlijk te zijn weet ik mijn treinnummers niet meer. Ik heb wel in treinen gezeten met een derde klasse, en die raad ik iedereen absoluut af!

De coupes in de derde klas wagons waren in mijn trein heel erg klein. De 4-persoons coupes in de tweede klas zijn groter dan de 6-persoon coupes in de derde klas. Het opklappen van de bedden was niet mogelijk, dus je kon allen liggen of in het gangpad staan. Ik had het idee dat er veel meer dan 6 personen in iedere coupe woonden, het was er erg druk. Er werd veel gerocheld en op de vloeren getuft, en binnen een dag waren alle toiletten dusdanig verstopt dat de pis je tot halverwege de wagons tegemoed kwam stromen. En stinken!!!!! :6 Mss zijn andere treinen iets luxer, maar op grond van mijn ervaringen zou ik de gok niet nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Dat is duidelijk. Het zal dus tweede klasse worden :)
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Will schreef:Ik denk dat het nummer 6 zal zijn. Die rijdt tussen Moskou en Ulaan Batar. Ik had ergens gelezen dat die handelaars toch nooit naar China gingen, dus het zal die trein wel zijn die jij bedoelt. Of toch niet? :)
Nummer 5 & 6 is dezelfde 'trein'. De nummers van de trein veranderen met de rijrichting. De even nummers gaan van west naar oost en de oneven nummers gaan van oost naar west. Of dit voor elk treinnummer geldt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar het geldt zeker voor de firmeny treinen. Dat zijn de snelle intercity treinen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

bolletjeom schreef:volgens mij is er geen derde klasse
tweede klasse zijn cabins met 4 bedden. Ik zou niet weten hoe derde klas er dan uit moet zien.... alleen stoelen?? niet aan te raden bij een reis van 7 dagen ;)
3e klasse is er wel! Het wordt plartzcart genoemd. Het is vergelijkbaar met hard sleepers in China. Alleen zijn het geen drie bedden boven elkaar, maar is er een extra bed boven in het gangpad. Er zijn ook geen coupe's meer en is het een open ruimte.

Of het voor zeven dagen wat is, weet ik niet. Maar voor de 'kleinere' stukken is het zeer gezellig, omdat je tussen de lokale bevolking zit!
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

hildo schreef:
Will schreef:Ik denk dat het nummer 6 zal zijn. Die rijdt tussen Moskou en Ulaan Batar. Ik had ergens gelezen dat die handelaars toch nooit naar China gingen, dus het zal die trein wel zijn die jij bedoelt. Of toch niet? :)
Nummer 5 & 6 is dezelfde 'trein'. De nummers van de trein veranderen met de rijrichting. De even nummers gaan van west naar oost en de oneven nummers gaan van oost naar west. Of dit voor elk treinnummer geldt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar het geldt zeker voor de firmeny treinen. Dat zijn de snelle intercity treinen.
Super om te horen :)
Dan is het inderdaad die nummer 6 die op woensdag rijdt, en die staat al op de (voorlopige) planning. We zitten op schema :)
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Hoi,
Wij zijn afgelopen zomer met de TME van Moskou naar Beijing gegaan en hadden onze kaarten via Real Russia geregeld. Voor zover wij konden vinden inderdaad de goedkoopste optie! Houd er wel rekening mee dat hun prijzen zullen toenemen (dat was bij ons in ieder geval het geval). Toen we de eerste keer informeerden rond deze tijd was het een heel stuk goedkoper terwijl het uiteindelijk in juli niet heel veel meer scheelde.
Dit komt omdat de prijzen van Russische treinen per seizoen verschillen en pas relatief laat bekend worden. Real Russia houdt "echte" prijzen aan die dus gedurende het jaar fluctueren tegenover de vaste prijzen van andere aanbieders zoals de treinreiswinkel. Uiteraard hanteren zij de duurste prijs het hele jaar door. Dus zeker als je niet in het hoogseizoen gaat is Real Russia de goedkoopste.

Wat wij wel even spannend vonden is dat je het volledige bedrag betaald waarna we de kaartjes pas in Rusland/Mongolie/China op haalden. Uiteindelijk is dat allemaal goed geregeld geweest en lag alles overal voor ons klaar.

Ik weet niet hoe lang je hebt voor deze reis, maar trek genoeg tijd uit voor Mongolie!! Dit land was echt een van de grootste verrassingen voor ons en echt super om doorheen te reizen. Als je moet kiezen tussen tijd doorbrengen in China of Mongolie zou ik het wel weten...

Groetjes Iris
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Hoi Iris, had je die trip door Mongolie zelf geregeld of via een tour? Klopt dat het wel enigszins lastig is om als reiziger alleen rond te trekken wil je niet al te veel poen kwijt zijn?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dexter schreef:Hoi Iris, had je die trip door Mongolie zelf geregeld of via een tour? Klopt dat het wel enigszins lastig is om als reiziger alleen rond te trekken wil je niet al te veel poen kwijt zijn?
In Mongolie zijn nauwelijks wegen, laat staan openbaar vervoer. Je bent dus min of meer gedwongen om transport te regelen. Dit kan in de vorm van een standaard tourtje, maar je kan ook ter plekke een groepje reizigers vormen en dan samen bepalen waar je heen wilt.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

IrisH schreef:Hoi,
Wij zijn afgelopen zomer met de TME van Moskou naar Beijing gegaan en hadden onze kaarten via Real Russia geregeld. Voor zover wij konden vinden inderdaad de goedkoopste optie! Houd er wel rekening mee dat hun prijzen zullen toenemen (dat was bij ons in ieder geval het geval). Toen we de eerste keer informeerden rond deze tijd was het een heel stuk goedkoper terwijl het uiteindelijk in juli niet heel veel meer scheelde.
Dit komt omdat de prijzen van Russische treinen per seizoen verschillen en pas relatief laat bekend worden. Real Russia houdt "echte" prijzen aan die dus gedurende het jaar fluctueren tegenover de vaste prijzen van andere aanbieders zoals de treinreiswinkel. Uiteraard hanteren zij de duurste prijs het hele jaar door. Dus zeker als je niet in het hoogseizoen gaat is Real Russia de goedkoopste.
Zo snel mogelijk boeken is dus de boodschap? :)
IrisH schreef:Wat wij wel even spannend vonden is dat je het volledige bedrag betaald waarna we de kaartjes pas in Rusland/Mongolie/China op haalden. Uiteindelijk is dat allemaal goed geregeld geweest en lag alles overal voor ons klaar.
Goed om te weten, dat bespaart ons weeral 20£.
IrisH schreef:Ik weet niet hoe lang je hebt voor deze reis, maar trek genoeg tijd uit voor Mongolie!! Dit land was echt een van de grootste verrassingen voor ons en echt super om doorheen te reizen. Als je moet kiezen tussen tijd doorbrengen in China of Mongolie zou ik het wel weten...

Groetjes Iris
Wat zou je dan aanraden? Een tweetal weken? We gaan het alleszins zo regelen dat we zeker rond 11 juli in Mongolië zijn, omdat het daar dan het Naadam festival is. Dat lijkt ons wel de moeite.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Will schreef: Groetjes Iris
Wat zou je dan aanraden? Een tweetal weken? We gaan het alleszins zo regelen dat we zeker rond 11 juli in Mongolië zijn, omdat het daar dan het Naadam festival is. Dat lijkt ons wel de moeite.[/quote]

Ik was ook tijdens het Nadaam festival in Mongolie, echt geweldig! Houd er echter wel rekening mee, dat rond die tijd alles vol zit in UB. Op tijd boeken dus!!!!
Plaats reactie