Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Hoot
Reiziger

Re: Nieuwe Visum Regels India

Bericht door Hoot »

Ik vlieg alleen niet vanaf Schiphol... maar Dusseldorf.
Zag inderdaad de optie voorbijkomen dat ze je paspoort bij de balie op Schiphol klaar kunnen leggen, maar daar heb ik niet zoveel aan.
Don't dream your life - Live your dream
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het zal vast wel goed komen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
SAB

Bericht door SAB »

Gisteren (16 nov) ben ik naar de ambassade gegaan in Den Haag en heb ik binnen een dag een toerist visa gekregen (voor 3 maanden). Enige nadeel was dat je vrij lang moest wachten, maar verder geen problemen ondervonden. ter info: Ik heb op dit moment een baan, maar aangezien ik op wereldreis ga, heb ik aangegeven dat ik werkloos ben. Ook geen probleem.

Dus als je het zelf kan regelen, doe dat dan ook vooral.Nog een tip. Als je rond 4 uur daar binnenstapt kun je je paspoort met visum dezelfde dag rond 6 uur al hebben (in geval van een toeris visa)!
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

0_0
Nouja zeg!

Goed. Dat betekent in elk geval dat de kans dat ze bij Het Visumburo vier weken nodig hebben weer een stukje kleiner is. Ik kan er uiteindelijk niets meer aan veranderen op dit moment, gewoon afwachten maar.
bolletjeom
Reisexpert

Gisteren (16 nov) ben ik naar de ambassade gegaan in Den Haag en heb ik binnen een dag een toerist visa gekregen (voor 3 maanden). Enige nadeel was dat je vrij lang moest wachten, maar verder geen problemen ondervonden. ter info: Ik heb op dit moment een baan, maar aangezien ik op wereldreis ga, heb ik aangegeven dat ik werkloos ben. Ook geen probleem.

Dus als je het zelf kan regelen, doe dat dan ook vooral.Nog een tip. Als je rond 4 uur daar binnenstapt kun je je paspoort met visum dezelfde dag rond 6 uur al hebben (in geval van een toeris visa)!
Gefeliciteerd!!
Vooral ook heel fijn dat het zo vlot ging.
Ik moet er wel bij vermelden dat wij toch regelmatig mensen aan de telefoon hebben die geen visum krijgen....
Hoot
Reiziger

Bericht door Hoot »

Mijn paspoort is onderweg naar huis!
Via de site van het Visumburo zie ik dat ze 'm gisteren naar mij hebben gestuurd, met een link naar de zending via TNT. Maar bij 'afgehandeld' staat nog steeds 'nee' en er is nog niks van m'n rekening afgeschreven, dus ik hou nog even een voorzichtige slag om de arm, maar denk dat het wel goed zit. Anders hadden ze dat wel laten weten toch?
Hij komt maandag aan verwacht ik.

*blij* :)
burb11

Re: Transit visa India

Bericht door burb11 »

Zie dat er al lang niet meer gepost is hiero, maar waag toch maar een gokje.

In april vlieg ik via Delhi naar Kathmandu en weer terug. Op de terugweg moeten we overnachten in Delhi. Wil eigenlijk gewoon hotel boeken. Vraag is nu: heb ik hiervoor transitvisum nodig of iets anders? En kan ik dan met zo'n transitvisum zonder problemen van de airport af en een taxi pakken naar het hotel?

Bedankt alvast.
BB
Angela82
Reisexpert

Re: Transit visa India

Bericht door Angela82 »

Dat vraag ik mij dus ook af.
Ik heb ook een overnachting in Delhi en ga het vliegveld af. Volgens mij heb ik dan een Transit Visum nodig?
Janssss
Vakantieganger

Visumprobleem India 3 maanden

Bericht door Janssss »

Hoi,
Mijn eerste post op een forum ooit, maar ik heb advies nodig!
Ik ga vanaf volgende week 3 maanden naar India. Het visumbureau had me al gemeld dat ik mijn visum net vantevoren pas zou moeten aanvragen, anders zou ik de 3 maanden niet halen.
Vanochtend weer teruggegaan naar het visumbureau, maar nu blijkt dat ik de 3 maanden tóch net niet vol kan maken en mijn visum dus net een paar dagen verlopen is op de dag dat ik terug ga vliegen naar Amsterdam.
Ik heb evengoed het visum aangevraagd, anders zou ik volgende week al helemaal niet kunnen vertrekken. Op het bureau meldde ze dat ik mijn vliegticket maar moet omboeken, maar dat zie ik niet zo zitten.
Iemand hier ervaring mee??
Ik heb vernomen dat het niet mogelijk is om het te verlengen, ook niet mogelijk is om bijvoorbeeld in Nepal een tweede visum te regelen (ik ben sowieso van plan ook naar Nepal te gaan in deze 3 maanden) en dat het echt problemen oplevert als ik doe alsof er niks aan de hand is.
Wie kan me helpen?? :)
Erik
Site Admin

Re: Visumprobleem India 3 maanden

Bericht door Erik »

Welkom op het aller eerste en leukste forum :) (al zeg ik het zelf). Visa worden behoorlijk grondig gecontroleerd hebben wij gemerkt. Het is dus belangrijk dat het goed in orde is. Bij ons hadden ze een foutje gemaakt met de datum en dit was met de pen gecorrigeerd. Het heeft ons wel 20 minuten gekocht voordat we verder mochten en er een aantal mensen over ons paspoort hadden gekeken. Ik kan me voorstellen dat als je visum verlopen is dat ook problemen kan geven. Eventueel kun je in India nog eens kijken of je wat kunt regelen?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Heb je een single entree of multiply entry visum? Single entree dan moet je toch een nieuwe aanvragen in Nepal. Anders heb je wel een probleem zeker je visum laten verlengen in india. Wij hebben toeristen gesproken die meerdere dagen in de gevangenis hebben gezeten omdat ze geen goed visum hadden, ze mochten er pas uit toen hun nieuwe visum geregeld was.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Janssss
Vakantieganger

Bericht door Janssss »

Jeej, al zo snel reacties!
Ik heb een single entry aangevraagd. In eerste instantie werd er gezegd dat ik een double entry nodig had, maar toen ik vandaag mijn plan vertelde (binnen de 3 maanden ook naar Nepal en ook weer terug) zeiden ze dat ik daar het gewone standaard visum voor kan gebruiken. Ik had zelfs al een brief erbij gedaan met het Nepal-plan, maar het was niet nodig, aldus hen. Ze hebben me over verschillende onderwerpen al een paar keer andere dingen verteld, dus vertrouwen doe ik het allemaal niet helemaal.
Maar goed, ik ben allang blij als ik vrijdag mijn paspoort mèt visum heb, zodat ik in ieder geval kan vertrekken volgende week, want het levert behoorlijk wat stress op :(

Toch hoop ik op verlenging van het visum als ik eenmaal in India ben. Zou het zin hebben om ter plekke naar de ambassade te gaan??
bolletjeom
Reisexpert

vlucht omboeken!!!!!!
De luchtvaartmaatschappij mag en zal je weigeren als je niet aan de visa vereiste voldoet.
Je visum is alleen geldig in combinatie met een juist ticket!
Janssss
Vakantieganger

Bericht door Janssss »

Je bedoelt de retourvlucht omboeken nog vóórdat ik volgende week vertrek of laten ze me op de heenweg wel toe en heb ik dus genoeg tijd ter plekke om het via internet te gaan regelen??
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben bang dat ze bedoelt voordat je vertrekt. Over het algemeen is het namelijk zo dat een luchtvaartmaatschappij je mag weigeren om mee te nemen als je visum niet in orde is.

Is het mogelijk om je ticket een paar dagen naar voren te schuiven? En heb je eventueel al contact met ze gehad om te vragen hoe ze hier normaal gesproken mee om gaan?
Plaats reactie