Dubai
Re: 4 uur overstap in dubai
Bedankt voor de reacties.
Visa technisch is dit geen probleem?
Visa technisch is dit geen probleem?
Groet,
Sjaak
Sjaak
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Is dat niet wat erg veel? Ik weet niet precies meer wat ik drie jaar geleden betaald heb voor de taxi's, maar het ging in ieder geval om dusdanige bedragen dat de keuze tussen een stuk lopen of een taxi nemen weinig tot geen twijfel opleverde. Nu heb ik wel gehoord dat Dubai duurder is geworden, maar zoveel toch niet?kohraya schreef:Ik denk dat je al snel rond de 50€ kwijt bent voor zo'n ritje op en af.
En anders is er tegenwoordig nog de metro, die kost maar een paar dirham. Zelf geen ervaring mee, die was destijds nog in aanbouw.
Hier de nieuwste prijzen voor taxiritten:
http://www.dubaiairportguide.com/dubai-airport-taxis/
Nederlanders krijgen een stempel in hun pas. Dat kost niets en duurt ook niet lang.
http://www.dubaiairportguide.com/dubai-airport-taxis/
Nederlanders krijgen een stempel in hun pas. Dat kost niets en duurt ook niet lang.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ook al weet ik de bedragen uit 2009 zo niet meer, dan lijken de taxi's inderdaad wel een flink stuk prijziger te zijn geworden.
Dan lijkt de metro me een betere optie, van vliegveld tot aan Burj Khalifa is het allemaal één zone, en dus slechts 2,5 dirham. Wel iets om rekening mee te houden: op vrijdag beginnen ze pas om 2 uur 's middags te rijden, op andere dagen wel al vanaf 6 uur 's ochtends.
Dan lijkt de metro me een betere optie, van vliegveld tot aan Burj Khalifa is het allemaal één zone, en dus slechts 2,5 dirham. Wel iets om rekening mee te houden: op vrijdag beginnen ze pas om 2 uur 's middags te rijden, op andere dagen wel al vanaf 6 uur 's ochtends.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik werd vanochtend wakker in Dubai
en zit nu thuis achter de compu
De metro is zeker een optie vooral ook omdat een groot deel bovengronds is. Een ritje van de luchthaven naar halte Dubai Mall/Burj Khalifa kost 6,5 dirham wanneer je de rode kaart koopt voor toeristen. Dit is ongeveer €1,5. De rit duurt ongeveer een half uur misschien ietsje langer. Let bij het terugkomen er even op dat je bij de juiste terminal uitstapt.
Wanneer je door rijdt tot aan Mall of the Emirates dan kan je vanuit de metro ook nog de Burj al Arab zien liggen ( dat dure hotel).
Qua visa is het geen probleem al zal je wel wat tijd kwijt zijn met door de douane gaan.

De metro is zeker een optie vooral ook omdat een groot deel bovengronds is. Een ritje van de luchthaven naar halte Dubai Mall/Burj Khalifa kost 6,5 dirham wanneer je de rode kaart koopt voor toeristen. Dit is ongeveer €1,5. De rit duurt ongeveer een half uur misschien ietsje langer. Let bij het terugkomen er even op dat je bij de juiste terminal uitstapt.
Wanneer je door rijdt tot aan Mall of the Emirates dan kan je vanuit de metro ook nog de Burj al Arab zien liggen ( dat dure hotel).
Qua visa is het geen probleem al zal je wel wat tijd kwijt zijn met door de douane gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
- Contacteer:
Iemand een idee tot hoe laat de metro rijdt in Dubai? Heb volgende week een stopover van 6 uur tussen 21.30 en 03.30.
Alvast bedankt,
Rudy
Alvast bedankt,
Rudy
- bolletjeom
- Reisexpert
hangt af van het tijdstip van de dag. Midden op de dag om de tien minuten. Anders ongeveer om het kwartier.
De eerste gaat om 6.00 en de laatste rond 23.00
De eerste gaat om 6.00 en de laatste rond 23.00
Overnachten in Dubai
Volgende week hebben we een tussenstop in Dubai van 10 uur. Omdat we om 23.15 landen heb ik een goedkoop hotel in Deira geboekt. Nou vraag ik me af hoe ik daar moet komen. Heb ik goed begrepen dat je na 23.00 uur niet meer met de metro kan? En als we een taxi nemen, is het dan mogelijk om met een visa card te betalen?
Iemand die me de beste optie aan de hand kan doen?
Iemand die me de beste optie aan de hand kan doen?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Overnachten in Dubai
dat er geen metro rijdt klopt. Van de visa kaart weet ik niet.
-
- Wereldreiziger
Re: Hotel in Dubai. Tips?
Kick!
Ik ga 10 december naar Dubai, voor 3 dagen. Ik ben nog op zoek naar een hotel. Welke locatie kan je het beste zitten? Gewoon qua bereikbaarheid van de gehele stad, prijs komt wel goed.
Ik heb begrepen dat het oude gedeelte als Deira niet echt een aanrader is... Maar dat je beter rond Sheik Zayed Road kan zitten, bijvoorbeeld in Jumeirah 1.
we hebben 2 en halve dag voor de stad, dus het is echt een bliksembezoek, maar lijkt me genoeg voor Dubai...
Ik ga 10 december naar Dubai, voor 3 dagen. Ik ben nog op zoek naar een hotel. Welke locatie kan je het beste zitten? Gewoon qua bereikbaarheid van de gehele stad, prijs komt wel goed.
Ik heb begrepen dat het oude gedeelte als Deira niet echt een aanrader is... Maar dat je beter rond Sheik Zayed Road kan zitten, bijvoorbeeld in Jumeirah 1.
we hebben 2 en halve dag voor de stad, dus het is echt een bliksembezoek, maar lijkt me genoeg voor Dubai...
Re: Hoe lang in Dubai verblijven en andere basisinformatie
Over de kledingvoorschriften...
Die zijn helemaal niet streng in Dubai! De Engelse vrouwen lopen allemaal op z'n Engels: half bloot.
Maar, ze vinden het wel fijn als je respectvolle kleding aan hebt...
Die zijn helemaal niet streng in Dubai! De Engelse vrouwen lopen allemaal op z'n Engels: half bloot.
Maar, ze vinden het wel fijn als je respectvolle kleding aan hebt...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Lange overstaptijd Dubai
een vraagje over 'opzettenlijk een lange overstap nemen'...: geven ze je dan echt altijd een hotel? Zo ja: dan vind ik het een geniale tip! 

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Re: Lange overstaptijd Dubai
Wij hadden in juni een goedkoop ticket van Emirates naar HCMC. Onze overstaptijd in Dubai was ruim 10 uur, maar we kwamen niet in aanmerking voor een hotel, omdat we de goedkoopste klasse tickets geboekt hadden en die vallen niet onder deze regels. Bovendien geldt het alleen als er niet een eerdere vlucht beschikbaar is.
Zie http://www.emirates.com/ae/english/plan ... overs.aspx
Zie http://www.emirates.com/ae/english/plan ... overs.aspx
-
- Wereldreiziger
De kledingvoorschriften voor de Burj Al Arab zijn er inderdaad, maar ook ik heb afgelopen week ervaren dat daar niet heel erg nauw naar wordt geluisterd. Netjes casual, en mannen moeten sowieso een blouse met een kraag aan, dus geen t-shirt. Je kunt er lang of kort over praten....het is en blijft een poepsjiek hotel, waar al het personeel er giga sjiek bijloopt......zeg dan zelf, dan val je heel erg uit de toon als je daar in je vakantie outfit binnen komt zetten 
Het is ontzettend duur, maar het is een fantastische ervaring en belevenis om daar een keer binnen te zijn geweest. Ik had het geluk dat mijn oude lui er een high tea hadden geboekt.....we kwamen tonnetje rond weer terug

Het is ontzettend duur, maar het is een fantastische ervaring en belevenis om daar een keer binnen te zijn geweest. Ik had het geluk dat mijn oude lui er een high tea hadden geboekt.....we kwamen tonnetje rond weer terug

een dag of 3 Dubai en je bent echt klaar.
Wil je leuk doen, pak dan het Armani hotel in de Khalifa. Buiten het seizoen (niet nu dus) verblijf je daar in opperst comfort voor een kleine 200 Euro. Pak liever de Creek, erg lekker loungen. Verblijven doe je goed in Jumaira lakes.
Wil je echt iets leuks zien pak dan even Fly Dubai naar Muscat of Sanaa, Vlieg je voor een kleine 100 Euro naar op en neer en dan zie je wat meer. Cultuur, history en natuur. Dubai is eigenlijk niks, je moet het even gezien hebben maar een dag of 3 is zat.
Zelf zit ik er bijna maandelijks en ga op de automatische piloot.
Wil je leuk doen, pak dan het Armani hotel in de Khalifa. Buiten het seizoen (niet nu dus) verblijf je daar in opperst comfort voor een kleine 200 Euro. Pak liever de Creek, erg lekker loungen. Verblijven doe je goed in Jumaira lakes.
Wil je echt iets leuks zien pak dan even Fly Dubai naar Muscat of Sanaa, Vlieg je voor een kleine 100 Euro naar op en neer en dan zie je wat meer. Cultuur, history en natuur. Dubai is eigenlijk niks, je moet het even gezien hebben maar een dag of 3 is zat.
Zelf zit ik er bijna maandelijks en ga op de automatische piloot.