Vragen en antwoorden over Bali Indonesië
-
- Wereldreiziger
Re: 3 weken Bali
Wat een programma. Het avontuur is op deze manier ver te zoeken. Laat wat aan het toeval over. Niks plannen, je ziet wel. Zijn daar tig jaren geleden ook een paar weken geweest tijdens onze maanden durende reis door Indonesië. Zelfs langer dan wij van te voren gedacht hadden. Leuk eiland. Het is overzichtelijk
, het vervoer is goed en anders huur je een brommer. Bevalt het je niet in de ene plaats, dan ga je naar de andere. Lovina Beach? Zijn daar na een dag vertrokken. Aan toeristen aangepast eten, sambal qua kleur en smaak lijkend op tomatensaus. Niets authentieks. Dure onderkomens. Geen probleem. Ritje naar een andere plaats, een een paar dagen Lombok tussendoor. Zwerf met je brommertje buiten de steden en echt je ziet dingen die je niet verwacht op een toch heel toeristisch eiland.

Re: 3 weken Bali
@Wim, ik snap niet goed wat je nu met je post wil zeggen. Als je maar een beperkte tijd hebt zul je toch op een bepaald moment iets moeten plannen zodat je de 'must do's' van een bepaald land kan zien, of in elk geval krijg je op die manier wat feedback van mensen. Niets doen en dan achteraf van mensen te horen krijgen dat je wat gemist heb is erger.
@Jenny \ @Ivo1988 , wellicht was mijn ervaring in Ko Tao goed omdat ik met @Smarties gedoken heb daar. Jammer dat ze nu naar de buurt van Chiang-Mai verhuisd zijn.
Ik zit inmiddels in Candidasa, hier zitten redelijk wat expats. Van een nederlander een brommer te leen en vanochtend een stuk naar het zuiden en landinwaarts gereden. Morgen ga ik over de kustweg naar Amed en dan terug door de bergen. Dichtbij Candidasa (noorden ervan) is ook een strand genaamd 'white sand beach'. Stuk beter dan de Gili's als je het mij vraag, want daar vond ik niets aan, echt een vakantieresort.
Overigens kan ik volgens mij het eiland van Mjan vanaf hier zien, ff zwaaien dan maar
@Jenny \ @Ivo1988 , wellicht was mijn ervaring in Ko Tao goed omdat ik met @Smarties gedoken heb daar. Jammer dat ze nu naar de buurt van Chiang-Mai verhuisd zijn.
Ik zit inmiddels in Candidasa, hier zitten redelijk wat expats. Van een nederlander een brommer te leen en vanochtend een stuk naar het zuiden en landinwaarts gereden. Morgen ga ik over de kustweg naar Amed en dan terug door de bergen. Dichtbij Candidasa (noorden ervan) is ook een strand genaamd 'white sand beach'. Stuk beter dan de Gili's als je het mij vraag, want daar vond ik niets aan, echt een vakantieresort.
Overigens kan ik volgens mij het eiland van Mjan vanaf hier zien, ff zwaaien dan maar

Re: Bali - laatste 3 weken december 2015
We zijn net terug van onze 3 weken op Bali. De drie weken waren super. Prachtig weer gehad! Ook al was het regenseizoen. Op de laatste dagen in Kuta na was het overal hardstikke rustig.
Onze route was als volgt;
Sanur (2 nachten)
Nusa Lembongan (3 nachten)==> Gefietst en gedoken
Ubud (4 nachten)==> Fietstocht, een dag rondgereden met chauffeur (rijstvelden, tempels, koffieplantage) en dagje Ubud.
Candidasa (3 nachten)==> dagje niksen (wassen), dag gedoken en een dag wat rondgelopen in Candidasa.
Hierna twijfelden we heel erg wat we wilden. Naar de Gili's of nog naar het noorden. Uiteindelijk gekozen voor het volgende:
Balanganbeach (2 nachten)==> dagje strand
Legian (3 nachten)==> Kuta en Seminyak bezocht. En nog een laatste dagje voor wat boodschappen.
Kuta zelf vond ik verschrikkelijk. Seminyak vond ik leuk omdat er hele hippe clubs en restaurants zijn maar het is ook weer wel anders dan de rest van Bali. Al met al super naar ons zin gehad. Al hebben we Bali wel gezien nou.
Reizen hebben we gaan met perama en taxi's.
Onze route was als volgt;
Sanur (2 nachten)
Nusa Lembongan (3 nachten)==> Gefietst en gedoken
Ubud (4 nachten)==> Fietstocht, een dag rondgereden met chauffeur (rijstvelden, tempels, koffieplantage) en dagje Ubud.
Candidasa (3 nachten)==> dagje niksen (wassen), dag gedoken en een dag wat rondgelopen in Candidasa.
Hierna twijfelden we heel erg wat we wilden. Naar de Gili's of nog naar het noorden. Uiteindelijk gekozen voor het volgende:
Balanganbeach (2 nachten)==> dagje strand
Legian (3 nachten)==> Kuta en Seminyak bezocht. En nog een laatste dagje voor wat boodschappen.
Kuta zelf vond ik verschrikkelijk. Seminyak vond ik leuk omdat er hele hippe clubs en restaurants zijn maar het is ook weer wel anders dan de rest van Bali. Al met al super naar ons zin gehad. Al hebben we Bali wel gezien nou.
Reizen hebben we gaan met perama en taxi's.