alleen reizen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.

alleen of met meer?

alleen
14
67%
met z'n 2e
7
33%
met meer mensen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

ubiytsa
Reisexpert

Re: Alleen reizen zorgt dit voor eenzaamheid?

Bericht door ubiytsa »

rebeccafs schreef:@LaosFan ik verblijf hier 3 weken. Niet helemaal mjjn ding in zo'n grote stad (Lima), maar ja, dat had ik nou eenmaal zo geregeld.

Ik zou nu inderdaad ook heel graag met meerdere zijn. Sowieso had ik me niet echt voorgesteld om alleen te zijn. Ik hoorde dat je tijdens het backpacken zo makkelijk contacten legt dat je eigenlijk nooit alleen bent. Daar hoopte ik op.

Het is nu alleen zo lastig contact maken nu ik in dat gezin zit. Ik ben momenteel helaas de enige vrijwilliger.
Je maakt veel contact met anderen omdat je 1) de taal spreekt, 2) in gemeenschappelijke ruimtes van een hostel zit of 3) deelneemt aan tours. Als je in een gastgezin zit is het ook niet echt de bedoeling om andere reizigers te ontmoeten. Ben je na die 3 weken vrij om te gaan waar je wilt?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Marije
Reisexpert

Re: Alleen reizen zorgt dit voor eenzaamheid?

Bericht door Marije »

Mijn ervaring met 5 maanden alleen reizen in Nieuw Zeeland: het grootste gedeelte van de tijd vond ik het heerlijk. Ik vond het vrij makkelijk om contact te maken met andere reizigers, al ben ik over het algemeen niet iemand die daar heel goed in is. Maar eigenlijk had ik daar ook vaak niet persé behoefte aan. Ik vond het juist fijn, om dingen alleen te doen. De afwisseling van aan de ene kant mensen leren kennen en met hen iets leuks doen en aan de andere kant allerlei dingen alleen ondernemen en helemaal zelf kunnen besluiten wat je gaat doen vond ik super.

Op bepaalde momenten heb ik me wel 'eenzaam' gevoeld, ook al was ik onder mensen. Toen ik voor het eerst een meerdaagse wandeltocht deed, voelde ik me daar behoorlijk onzeker over. Ik vond dag 1 zwaar, er kwam slecht weer aan en ik was alleen in een groep met allemaal stellen/groepen. Toen voelde ik me even helemaal niet fijn. Maar dit kon ik dan weer goed bespreken met andere reizigers en toen voelde ik me al snel weer beter. Je treft veel lieve mensen. Een ander moment: mijn broer kreeg een dochtertje. Ik wist van tevoren dat dit ging gebeuren tijdens mijn reis en dat vond ik wel jammer. Ik wilde mijn nichtje graag zien en twijfelde of ik eerder naar huis zou gaan. Ik miste op dat moment mijn familie gewoon heel erg en wilde bij hen zijn. Ik ben overigens gebleven en heb daar geen moment spijt van gehad. Een baby is een maand later nog steeds een baby :)
Plaats reactie