Hi,
Bolletjeom je moet even op
http://www.freecreditcard.nl kijken. Vaak is er wel ergens een aanbieding waarbij je het eerste jaar gratis een visacard krijgt.
Deze vraag is een vervolgvraag op een eerder onderwerp, misschien is het handig om nog even uiteen te zetten waarom deze vraag specifiek over visa gaat. Er zijn in de wereld twee internationale banksystemen Maestro/Cirrus en Visa. Door beide systemen worden debit cards en credit cards uitgegeven. De Nederlandse/Europese markt wordt gedomineerd door Maestro, dat wil niet zeggen dat je met Visa niet terecht kan, maar de meeste banken hier geven bijv. standaard Mastercards uit. Afrika daarentegen, de bestemming van bolletjeom, wordt gedomineerd door VISA. Veel, zo niet de meeste banken in Afrika zijn niet aangesloten op het Maestro/Cirrus netwerk dus dan kan je je NL pinpas (= Cirrus/Maestro) en Mastercard daar niet gebruiken. Vandaar dat het handig is om in Afrika een Visacard mee te nemen.
In Azie hebben wij altijd gepind met onze NL bankpas en dat was geen enkel probleem. De dekking van Maestro/Cirrus is daar beter dan Afrika en ik denk goed genoeg om het met een Mastercard te redden MAAR ik ben geen expert op het gebied van bankzaken, dus je moet zelf de afweging maken of je een Mastercard of VISA card meeneemt.
Overigens betaal je bij een normaal betaalpakket van een bank volgens mij ook geld voor een Mastercard credit card!!!!