Hoe handig is een creditcard op reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tips voor aanvragen Visa creditcard?

Bericht door bolletjeom »

dat moet je dus actief zelf doen???
Dat overboeken van bank naar CC?
Daarom!!! ben ik dus zo blij met die mastercard die gekoppeld is aan mijn bank :Y
heb ik geen omkijken naar. het wordt meteen van mijn rekening afgehaald.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Nee, nee, het gaat gewoon automatisch!! maar als je eerder wilt betalen dan kan dat gewoon. Vind ik persoonlijk heel erg handig.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

bolletjeom schreef:dat moet je dus actief zelf doen???
Dat overboeken van bank naar CC?
Daarom!!! ben ik dus zo blij met die mastercard die gekoppeld is aan mijn bank :Y
heb ik geen omkijken naar. het wordt meteen van mijn rekening afgehaald.
Knap dat het bij jou meteen eraf wordt gehaald. Bij de meeste wordt er 1x per maand het (totale) bedrag eraf gehaald. Heb je een speciale regeling?
bolletjeom
Reisexpert

in 1 keer of 1 keer per maand. same same
ik bedoelde ermee te zeggen dat ik niet extra betaal omdat ik geen geld "leen" en dat ik niets hoef te ondernemen omdat het automatisch van mijn betaalrekening gaat.

Ik dacht dus dat ik iedere maand het bedrag dat open staat actief moet gaan storten anders zien ze het als krediet. En dat is natuurlijk veel te tijdrovend.
maar ik begrijp dus dat je dat ook automatisch kan laten doen
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Visa kaarten worden ook door banken afgegeven. Bij de Rabo bijvoorbeeld kan je er ook één aanvragen. Het principe is hetzelfde als een Mastercard (alleen het limiet is hoger).
bolletjeom
Reisexpert

aha, weer wat geleerd. Zal het de bank eens gaan vragen.
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Heeft er iemand praktijkervaring met het feit dat Visa meer geaccepteerd wordt?

Ik wou ook een visa aanvragen maar had een borgstelling nodig omdat ik student ben. Nou heb ik er 1 aangevraagd bij me ABN AMRO studentenrekening, maar dat is een Mastercard.

In de zomer ga ik naar zuid-oost Azië, kan ik dan veel situaties bedenken waar wel Visa, maar geen Mastercard wordt geaccepteerd?
bolletjeom
Reisexpert

wanneer denk je die kaart te gaan gebruiken?
Wij hebben hem mee maar gebruiken hem nooit. alleen om online een vlucht te boeken en dat kan prima met Mastercard.

In Zuid-Oost Azië is pinnen echt gemakkelijk met je gewone bankpas dus daarvoor heb je geen creditcard nodig. Betalen in eenvoudige hostels gaat ook niet lukken met een creditcard.

Ik reis al jaren alleen met een Mastercard en heb nog nooit problemen gehad...of...oja, wel. In Mozambique
Maar als je echt op krediet wilt gaan leven....dan zou je het eens moeten vragen aan iemand die wel veel heeft betaald met een creditcard in Azië want ik kan je niet garanderen dat je overal terecht kunt met de mastercard.
RemcoB
Reiziger

Bericht door RemcoB »

Nee in principe is de CC inderdaad alleen voor de vlucht en voor eventuele noodgevallen. Maar van wat ik begreep zijn er bijvoorbeeld in Vietnam niet zoveel pinautomaten. Nou kan ik natuurlijk wel geld pinnen op de plaatsen waar het wel kan, alleen lijkt het mij wenselijk om zo min mogelijk geld bij je te hebben.

Het boeken van treinkaartjes in China en Vietnam, kan dat ook gewoon gepind worden?
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hi,

Bolletjeom je moet even op http://www.freecreditcard.nl kijken. Vaak is er wel ergens een aanbieding waarbij je het eerste jaar gratis een visacard krijgt.

Deze vraag is een vervolgvraag op een eerder onderwerp, misschien is het handig om nog even uiteen te zetten waarom deze vraag specifiek over visa gaat. Er zijn in de wereld twee internationale banksystemen Maestro/Cirrus en Visa. Door beide systemen worden debit cards en credit cards uitgegeven. De Nederlandse/Europese markt wordt gedomineerd door Maestro, dat wil niet zeggen dat je met Visa niet terecht kan, maar de meeste banken hier geven bijv. standaard Mastercards uit. Afrika daarentegen, de bestemming van bolletjeom, wordt gedomineerd door VISA. Veel, zo niet de meeste banken in Afrika zijn niet aangesloten op het Maestro/Cirrus netwerk dus dan kan je je NL pinpas (= Cirrus/Maestro) en Mastercard daar niet gebruiken. Vandaar dat het handig is om in Afrika een Visacard mee te nemen.

In Azie hebben wij altijd gepind met onze NL bankpas en dat was geen enkel probleem. De dekking van Maestro/Cirrus is daar beter dan Afrika en ik denk goed genoeg om het met een Mastercard te redden MAAR ik ben geen expert op het gebied van bankzaken, dus je moet zelf de afweging maken of je een Mastercard of VISA card meeneemt.

Overigens betaal je bij een normaal betaalpakket van een bank volgens mij ook geld voor een Mastercard credit card!!!!
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

PS, ik zou trouwens in het buitenland HEEEEEL voorzichtig zijn met het gebruiken van een creditcard. Verlies hem niet uit het oog als je een betaling doet. Vaak maken ze in minder ontwikkelde landen nog een kopie van je creditcard op doordrukpapier, uiteraard erg fraudegevoelig. Ik zou zo veel mogelijk cash betalen en pinnen met je bankpas. Dat is het goedkoopst. De creditcard is wel erg handig voor noodgevallen en het online boeken van vluchten. In Azie en Afrika is cash nog king dus verwacht niet dat je overal electronisch kan betalen, dus ook niet bij het treinstation etc. (heeel veel mensen hebben niet eens genoeg geld om uberhaupt een bankrekening te openen!!!!!!!)
bolletjeom
Reisexpert

@robin, bedankt voor de tips
@remco, ik heb geen seconde het idee gehad dag pinnen lastig was in Vietnam. We haalde gewoon overal cash voor een paar dagen. Hebben nooit in geldnood gezeten en alles contant betaald. Ik heb het vermoeden dat het nog wel eens lastig kan zijn om met creditcard een treinkaartje te halen. Verder is Azië super veilig dus hoef je je geen zorgen te maken als je met veel geld op zak loopt. En dat deel van Azië is erg goedkoop dus zelfs als je voor 4 dagen geld op zak hebt zit je op 100 euro. Mocht dat kwijt raken dan overleef je dat ook wel weer
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik reis al 2 en een half jaar rond en dan in Azie, Australie en nu dan Nieuw Zeeland. Wij zijn alleen in het bezit van een mastercard van de Rabobank. Deze kaart heeft ons nog nooit in de steek gelaten. We hebben er altijd overal mee kunnen betalen. Wij gebruiken deze kaart zeer vaak voor hotels, vliegtickets en soms voor uit eten gaan.
Wij betalen aan het einde van de maand het gehele bedrag terug dit word automatisch afgeschreven van onze rekening. Daardoor is ie weer leeg en betaal je verder ook niets extra.

gr van Moira
meri
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door meri »

De visa greencard compenseert de co2 uitstoot van al je aankopen en kost 15 euro per jaar.

http://www.visagreencard.nl/

ik ga em later deze maand aanvragen.
Seeker

Bericht door Seeker »

Ik raad je het toch af zo'n visagreencard, vraag me niet waarom maar ik heb idee dat er dingen verzwegen worden en je zelfs maandelijks moet gaan zorgen dat je alles betaald, je kunt beter bij je eigen bank een credit card aanvragen, die doen ook niet zo moeilijk.

Heb zelf nu het betaalpakket en heb daarbij nu ook een Mastercard, ik kan me ook geen situatie bedenken waar een pinpas en credit card niet toereikend zou zijn, uiteindelijk zou je credit card alleen voor vluchten of hotels moeten gebruiken en niet omdat je graag shopt.

@bolletjeom

Ik zou gewoon de credit card houden die je hebt en je niet gek laten maken.
Plaats reactie