Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Re: Spaceships australie??

Bericht door dannydekoning »

oja als je naar New zealand gaat. En je wilt daar iets huren. GA DAN VOOR DE ESCAPE "VANS". Fantastisch busjes. Nieuw, zien er gelikt uit, veel ruimte, geen electriciteit, en de service van die gasten is uitstekend. Wij kregen zelfd geld terug omdat we de "van" voor twee maanden hadden gehuurd. Wij besloten om twee weken eerder weg te gaan naar thailand. Toen hebben we een smoes verzonnen over familie problemen. Hebben we nog geld terug gehad ook! Wat wil je nog meer
dannydekoning
Reiziger
Contacteer:

Bericht door dannydekoning »

Deze is ook leuk om te bekijken.

Eerste keer links rijden in sydney!! Dit was the van van travelers autobarn

http://www.youtube.com/watch?v=SuxIXY27WJQ
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Spaceships zijn mooie nieuwe auto's, alleen idd met heel weinig ruimte! Stel je voor dat je een paar dagen (of weken...) regen hebt dan wordt je echt niet blij. Zal altijd voor een klein campertje kiezen en in jullie geval proberen er eentje te kopen. Veel economischer!
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Heel leuke filmpjes :D
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zat eens op hun site te kijken en dan zie je continue de klep openstaan. Alsof het bijna noodzakelijk is om die open te hebben om gestrekt te kunnen liggen. En ook met dat tent ding lijkt me dat niet ideaal
We hebben nachten gehad in Australië dat het echt heel koud was. Een afgesloten auto heeft dan voordelen. Bij wild kamperen voelde ik me ook wel lekker veilig in mijn volledig afgesloten busje. Geen idioot die makkelijk bij ons kon komen. En....met zo'n tentje aan de buitenkant komt geluid ook makkelijk naar binnen. Lig je toch meer in een tent dan in een auto. Op sommige feestcampings zou ik dat liever niet hebben (of op wildkampeerplekken langs een weg)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bayofislandscampers
Reiziger

Re: Camper huren, wie heeft tips/ervaring

Bericht door bayofislandscampers »

Jouw vraag is wat is een goede huurcamper? Die vraag is beantwoord in een aantal bovenstaande reactie's maar iedereen schijnt voor het goedkoopste te gaan. Ik kan mij dat voorstellen maar daar kleven natuurlijk ook de nodige nadelen aan. Pech onderweg? goedkope auto kopen? verzekering? enz enz. Een camper is een goede manier om door NZ te reizen. Niet altijd de goedkoopste maar als je alles bij elkaar optelt is een camper zo gek nog niet. Rondtrekken met een auto (koop of huur) Waar slapen? Ontbijt maken kopen? Lunch? Uit eten 's avonds? Nieuw Zeeland is niet meer zo goekoop wat eten en drinken betreft en zelf koken of je lunch klaar maken scheelt honderden dollars of euro's op 3 of 4 weken.
Onze campers hebben standaard een BBQ zodat je lekker voor de camper gaat zitten. Stuk goedkoper!
Wij runnen ook een B&B en dit een ook een goede manier maar nogmaals als je alles bij elkaar optelt in een camper zo gek nog niet. Onze campers hebben een vast bed boven de cabine zodat je niet iedere! avond je zithoek in een bed moet veranderen en geloof me (uit ervaring) dat gaat je tegenstaan :-)

Wij hebben trouwens diesels die ongveer 1 op 10 rijden. dat scheelt t.o.v. een benzine auto of camper makkelijk 30% op je brandstof kosten. Let wel als je zelf een auto of camper koopt in NZ die op diesel rijdt moet je " dieselpunten" kopen om te mogen rijden. Ongeveer $45 per 1000km. Bij ons is dit inclusief.
JA, niet de goedkoopste manier van reizen, een auto voor 500 euro is goedkoper maar jij liever dan ik:)

iedereen een geweldige en vooral veilige reis en vakantie toegewenst in ons geweldige Nieuw Zeeland

vriendelijke groet,
Rob van de Wetering
sniffertje
Reiziger

Verzekering Camper huren

Bericht door sniffertje »

Wij willen een camper huren maar weten niet zo goed wat je aan moet met de verzekering.

Volgens mij heb je een standaard eigen risico van 1000 NZD op een camper als je die huurt, maar dit kun je verder afkopen.

Echter weet iemand wat verstandig is om te doen en wat zo'n verzekering dan eigenlijk dekt.
Gelden daar dezelfde regels als in Nederland of moeten we totaal ergens anders rekening mee houden.

Ik vraag me af wat het risico is om daar een ongeluk te maken of iets dergelijks en als er iemand tegen jou aan rijdt, moet je daarvoor dan ook betalen.

Wij hopen dat iemand ervaring heeft met het huren van een camperin Nieuw Zeeland of Australie (volgens mij hetzelfde principe) en of diegene daar dan wat informatie kan geven hoe de verzekering in elkaar steken.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Verzekering Camper huren

daar is al heel veel over geschreven op dit forum. gebruik de zoekfunctie eens.

wat wel en niet verzekerd is hangt van de verzekering af. dus die voorwaarde moet je goed doorlezen.
Wat het risico is....tja, vreemd land, verkeerde kant van de weg, lange en saaie rijdagen soms, vreemde beesten op de weg. Voor sommige mensen maakt dat de kans groter dat ze schade rijden
veel schade ontstaat trouwens met parkeren 8-)
je moet voor jezelf afwegen of je het geld er voor over hebt om het risisco af te kopen of dat je een berg geld hebt liggen voor het geval je veel schade hebt.
IrisH
Reiziger

Re: Verzekering Camper huren

Bericht door IrisH »

Hallo,

Wij hebben afgelopen jaar een camper gehuurd in zowel Australie als Nieuw-Zeeland. In beide gevallen hebben we gekozen voor de meest uitgebreide verzekering waarbij je geen eigen risico hebt. We hadden vooraf veel gelezen over rijden in de outback en dat je dan bijna standaard schade oploopt dankzij de roadtrains etc. Voor ons is dit achteraf heel erg meegevallen en hoewel het een rustig gevoel gaf verzekerd te zijn als er wat steentjes op de ruiten terecht kwamen hebben die nooit echt voor schade gezorgd. Wij hebben de verzekering uiteindelijk alleen aangesproken voor een lekke band (die te maken was, dus bijna niets kostte).

Wij hebben achteraf tegen elkaar gezegd dat het dom van ons was om twee keer de dure verzekering af te sluiten: in ons geval (Jucy) was het bedrag dat je moest betalen bij schade (incl. total loss etc.) gesteld op een bepaald max. bedrag dat we nu bijna kwijt waren aan verzekering gezien de lange periode. De kans dat we TWEE KEER dit maximum zouden moeten betalen lijkt heel erg klein. Afhankelijk van de periode dat je gaat zou je de kosten van de verzekering af moeten zetten tegen het bedrag dat je maximaal zal moeten betalen.

ECHTER dankzij de verzekering heb ik altijd rustig gereden, zonder zorgen geparkeerd en me nergens druk over gemaakt. Begrijp me goed, we hebben echt geen rare dingen gedaan ofzo maar het geeft wel een heel rustig gevoel.
Geloof trouwens dat het een van de grotere risico's ook is dat een verzekering in deze landen niet verplicht is waardoor het kan voorkomen dat je voor meer kosten op moet draaien dan je zou verwachten - ook al zouden de kosten in principe bij een ander liggen. Maar dat zou je eens kunnen nagaan als je echt overweegt zonder verzekering te gaan rijden. Dat blijft een moeilijke, maar persoonlijke keuze!

Groetjes Iris
bolletjeom
Reisexpert

op TV: Klachten Apollo Campers!!

Vanavond op TV bij omroep MAX (sorry)
Maandag start een kakelvers seizoen van het vakantie-consumentenprogramma. In de eerste uitzending zie je onder meer het verhaal van meerdere vakantiegangers die voor duizenden euro's gedupeerd zijn door hun Australische camperverhuurder.
12 juli21.20 uur, Nederland 1

ik heb toevallig van de week het voorstukje gezien. Het gaat om Apollo Campers.
Erik
Site Admin

Re: Camper huren maar welke maatschappij is goed?

Bericht door Erik »

Dutchdownunder van Frits Broos wordt hoogst waarschijnlijk binnenkort falliet verklaard.
IrisH
Reiziger

Re: op TV: Klachten Apollo Campers!!

Bericht door IrisH »

Had het voorstukje ook gezien, hoe was de uitzending??
IrisH
Reiziger

Re: Camper huren maar welke maatschappij is goed?

Bericht door IrisH »

Wij hadden Jucy, vergelijkbaar met de nieuwe modellen van Wicked en geen problemen gehad (maar dat blijft toch verschillend). Ik dacht alleen uit je bericht te begrijpen dat jullie met zijn 3en zijn? De enige wicked's die ik heb gezien waren volgens mij voor 2 personen??
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mensen hadden bij Dutch Downunder een camper geboekt, maar die bleek zijn zaken niet helemaal in orde te hebben. Hierdoor ging DutchDownunder falliet. Ht geld dat de mensen aan hun betaald hadden is niet gebruikt om ook echt de campers die ze gehuurd hadden te betalen maar om een ander (financieel) gat te dichten.

Bij de mensen werd er dus twee keer het volledige bedrag voor de camper afgeschreven. Een keer door DutchDownunder en een keer door Apollo Campers. In de voorwaarden van Apollo staat dat ze dit mogen doen wanneer ze hun geld niet van de tussenpersoon hebben ontvangen.

Uiteindelijk hebben de mensen hun geld terug gekregen van de Rabobank door de creditcard boeking weer ongedaan te maken.
bolletjeom
Reisexpert

bewijst voor mij maar weer eens hoe de media je kan maken of breken.
Je ziet het voorstukje en hoort dat Apollo campers in Australie slecht is en dan blijkt het helemaal niet om apollo te gaan maar om de tussenpersoon!!! Apollo zat in mijn ogen niet fout en toch komt hun naam als eerste instantie naar voor als de boeman.
Als ik het programma verder niet gezien had was er alleen maar blijven hangen dat Apollo onbetrouwbaar is
Plaats reactie