Toeristisch belevingsproduct voor Backpackers
Re: Vraag aan backpackers
Dat hangt natuurlijk van het land en de duur van de reis af. Voor vakantie(reizen) die vaak toch ook bijna een maand duren heb ik meestal een wat ruimer budget dan voor een reis waar we enkele maanden weg gaan. Maar gemiddeld genomen denk ik dat je met €1000,- per maand voor eten drinken slapen en tours goed rond kunt komen.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
marco heb jij dan je reis er ook bij in, want als ik naar mijzelf kijk was ik afgelopen zomer incl reiskosten een maand lang binnen europa denk ik rond de 1000 euro kwijt mss zelfs nog iets minder.. heb nog niet precies uitgerekend wat ik heb uitgegeven, maar als de reis er niet bij zit vind ik 1000 euro per maand nog best veel..
Stelletje luie studenten! Deze site staat vol met budgetinfo! Zijn jullie zo s**m dat jullie het niet kunnen vinden, of is het gewoon luiheid? Volgens mij zit er een nieuwe patatgeneratie aan te komenCesco schreef:Maar mag ik dan misschien weten hoe groot dat budget van je dan ook daadwerkelijk is?oll:
Over dat eten heb je groot gelijk trouwens, zo ben ik ooit eens een krot in Taormina binnen gestapt, maar de geuren die daar hingen, verrukkelijk...

- bolletjeom
- Reisexpert
had een mooi lang antwoord geschreven maar dat is met het samenvoegen van de topics verdwenen.
heb nu even geen zin meer.
kijk eens op www.bolletjeom.nl daar staat per land mijn reisbudget
op deze site vind je onder "alles over" landeninfo met vrijwel altijd ook een hoofdstukje over budget.
heb nu even geen zin meer.

kijk eens op www.bolletjeom.nl daar staat per land mijn reisbudget
op deze site vind je onder "alles over" landeninfo met vrijwel altijd ook een hoofdstukje over budget.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
In tegenstelling tot Erik, wil ik wel de moeite te om mijn persoonlijke budgetregelig uit te leggen:
Vervoer is voor velen de grootste kost. Daarom doe ik alles te voet. Zo kom je ook beter in contact met de plaatselijke bevolking (en soms een gratis lift).
Aangezien ik toch te voet ben, is het een tentje super handig en ... gratis! Bij te slecht weer, of in steden, slaap ik wel eens in een station. En in elk land vind je wel een vredelievende commune die je gratis onderdak geeft.
Eten ... om eerlijk te zijn ... in azië loop ik rond in een oranje kleed met een kaal hoofd. Ik moet dan 's morgens gewoon in het rijtje gaan staan. Elders gebruik ik trukjes: me laten trakteren, eten zonder te betalen onder het mom 'geld gestolen!', of gewoon op een terrasje gaan zitten en de restjes van de persoon naast je vragen terwijl ik een gratis glas water vraag. Nog nooit honger gehad!
Ik bespaar echter vooral op hygiëne. Deo, zeep, shampoo, tandpasta e.d. neem ik allemaal niet mee. Dat is ook een heel gewicht minder. Ook geen medicijnen. Als je ligt te kreperen en te roepen van de pijn, geven ze je wel iets. Gelukkig is het zo ver nog niet gekomen.
Kleren laat ik ook niet wassen. Als het te erg is, kijk ik eens in de struiken langs de rivieren. Het zal je verbazen hoeveel kleren daar soms zomaar hangen :shock:
Ook is het makkelijk je tussen een tourgroep te wurmen en zo ergens gratis binnen te komen. Als ik de gids versta, blijf ik meestal ook bij die groep. Ook op trektochten; gewoon een ander groepje op afstand volgen.
Ik heb echter nog geen trukje om mijn rugzak gratis te laten dragen. Iemand tips?
Hopelijk heb je hier wat aan. En anders verwijs ik je naar de zoekfunctie
ps: dagbudget zit vrij laag
Vervoer is voor velen de grootste kost. Daarom doe ik alles te voet. Zo kom je ook beter in contact met de plaatselijke bevolking (en soms een gratis lift).
Aangezien ik toch te voet ben, is het een tentje super handig en ... gratis! Bij te slecht weer, of in steden, slaap ik wel eens in een station. En in elk land vind je wel een vredelievende commune die je gratis onderdak geeft.
Eten ... om eerlijk te zijn ... in azië loop ik rond in een oranje kleed met een kaal hoofd. Ik moet dan 's morgens gewoon in het rijtje gaan staan. Elders gebruik ik trukjes: me laten trakteren, eten zonder te betalen onder het mom 'geld gestolen!', of gewoon op een terrasje gaan zitten en de restjes van de persoon naast je vragen terwijl ik een gratis glas water vraag. Nog nooit honger gehad!
Ik bespaar echter vooral op hygiëne. Deo, zeep, shampoo, tandpasta e.d. neem ik allemaal niet mee. Dat is ook een heel gewicht minder. Ook geen medicijnen. Als je ligt te kreperen en te roepen van de pijn, geven ze je wel iets. Gelukkig is het zo ver nog niet gekomen.
Kleren laat ik ook niet wassen. Als het te erg is, kijk ik eens in de struiken langs de rivieren. Het zal je verbazen hoeveel kleren daar soms zomaar hangen :shock:
Ook is het makkelijk je tussen een tourgroep te wurmen en zo ergens gratis binnen te komen. Als ik de gids versta, blijf ik meestal ook bij die groep. Ook op trektochten; gewoon een ander groepje op afstand volgen.
Ik heb echter nog geen trukje om mijn rugzak gratis te laten dragen. Iemand tips?
Hopelijk heb je hier wat aan. En anders verwijs ik je naar de zoekfunctie
ps: dagbudget zit vrij laag
Hoe kun je nou in een oranje kleed gaan lopen als je Belg bent Kohraya?
Enne....ik dacht dat jij voornamelijk wilde sprinkhanen eet, maar dat heb ik dus niet helemaal goed begrepen?
Tips om je tas gratis te kunnen laten dragen? Misschien zou je kunnen overwegen om je kont te verkopen, en zodoende te betalen in natura :lol: ?
Enne....ik dacht dat jij voornamelijk wilde sprinkhanen eet, maar dat heb ik dus niet helemaal goed begrepen?
Tips om je tas gratis te kunnen laten dragen? Misschien zou je kunnen overwegen om je kont te verkopen, en zodoende te betalen in natura :lol: ?
- bolletjeom
- Reisexpert
oooh ik hoop dat dit een satirisch stuk van je was Kohraya :mrgreen:
ik kan je bijna ruiken :lol:
ik kan je bijna ruiken :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Tsjonge, jonge zeg. Ik zou bijna denken dat jij ook op die school zit :lol: .....tom schreef:ik wou zeggen, dat meen je niet neem ik aan kohraya??
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Hahahahahahaha
Volledig met Kohraya eens eigenlijk. Wij zijn geen raar soort ras hoor. Wij gaan gewoon heel erg graag lang op reis en omdat dat geld kost proberen we dat redelijk low budget te doen.
Niks meer of niks minder ... Welk merk kleren ik daarbij aan heb kan me geen f*ck schelen ...
Volledig met Kohraya eens eigenlijk. Wij zijn geen raar soort ras hoor. Wij gaan gewoon heel erg graag lang op reis en omdat dat geld kost proberen we dat redelijk low budget te doen.
Niks meer of niks minder ... Welk merk kleren ik daarbij aan heb kan me geen f*ck schelen ...

Die merken waar Kohraya en jij uiteindelijk mee thuis komen, zullen wel locale merken zijn he....als je af en toe wat van een waslijn langs de rivier plukt, dan lijkt me dat logisch
.
En ondanks deze "aanpak" nog steeds zeiken over zuinige Nederlanders zeker, haha!

En ondanks deze "aanpak" nog steeds zeiken over zuinige Nederlanders zeker, haha!
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:

haha, nee wat ik wil zeggen is dat ik heus ook wel merkkleding aan heb, maar dat dat niet per sé zo hoeft te zijn.
Ik koop gewoon, zoals elke andere burger, kleren die ik leuk, mooi en/of handig vindt ..
Feit is wel dat kleding voor vrouwen goedkoper zijn dan voor de mannen! Komt ook vooral dat vrouwen meer shoppen dan mannen en merk dus een beetje naar de achtergrond valt. Bij mannen komt het juist at meer naar voren, maar zij kopen weer wat minder...
kohraya , dank je wel voor je goede tips!, daar kan een mens tenminste wat mee..
Tips om iemand je rugzak te laten, super simpel.. ergens (bij voorkeur een druk busstation in een grote stad) zet je je rugzak naast jezelf neer, ondertussen draai je je nochelant om en voor je een gesprek met je reispartner.. Gegarandeerd dat 5 minuten later iemand anders met jou rugzak rondloopt..
Tips om iemand je rugzak te laten, super simpel.. ergens (bij voorkeur een druk busstation in een grote stad) zet je je rugzak naast jezelf neer, ondertussen draai je je nochelant om en voor je een gesprek met je reispartner.. Gegarandeerd dat 5 minuten later iemand anders met jou rugzak rondloopt..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: Hoe ziet een typische backpacker eruit??
Beste Sandra,sandra.. schreef:Jajaj hoe zien jullie 'backpackers'' eruit. Wat zijn dingen die jullie altijd meenemen op een reis.
Wat zijn de favoriete merken kleding, schoenen, tassen??
Backpackers zijn de grootste smeerlappen die je maar kunt vinden, en dat zie je ook snel. Wat ik bijvoorbeeld niet doe is scheren. Weet je wel wat die scheermesjes kosten in die onderontwikkelde landen? Nee, daar doe ik dus niet aan mee. Als ik ergens een schaar kan lenen, dan knip er er eens wat vanaf. Ook van mijn haar natuurlijk. In dat soort landen betaal je zo 1,5 dollar voor de kapper! En dat zou echt enorm in mijn budget hakken...
Overnachten probeer ik ook altijd gratis te regelen. Een reisgids heb ik niet, maar ik ben ook nooit van plan om naar een hostel te gaan. Tsjonge, jonge, wat zijn die dormbedden duur zeg! Daarom ga ik bij aankomst in een nieuwe plaats altijd naar het busstation. Ik probeer dan een deal in natura te sluiten met een locale dame. Wel of geen tanden maakt mij niet uit. Nou ja, eigenlijk liever zonder tanden, want dan kan ze hem er ook niet afbijten! Gelukkig loopt dat gedurende de reis steeds beter. Hoe viezer ik er uit zie, hoe meer "aanbiedingen" ik krijg van vrouwtjes zonder tanden. Perfect toch? Ik zie dat als 2 vliegen in 1 klap.
Wat ik ook niet doe is toiletpapier kopen. Waar het kan jat ik het mee, maar ik leg ook altijd een voorraadje aan van locale suffertjes. Ok, door die inkt krijg je een zwarte kont, maar dat is ook niet erg. Ik kom namelijk af en toe wel eens een watervalletje tegen. Daar ga ik dan onder staan. Kont omhoog, billen uit elkaar trekken, en die inkt spoelt er vanzelf wel weer af! Nu ik het toch over konten heb: ik sluit mijn reis meestal af met het afladen van mijn anus met bolletjes. Maakt me niet uit of ze me pakken.....zo ja, dan heb ik weer een jaartje of 8 gratis overnachtingen!
Ik hoop dat je met deze input vooruit kunt met je scriptie.