wandelschoenen?!?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Kyra

Re: wandelschoenen?!?

Bericht door Kyra »

Nog even een praktische vraag. Ik heb al jaren fijne wandelschoenen van Lowa tot boven de enkel (stevig en goede grip en prima voor lage plassen water!). Hoe zit dat met die trekkings: Als je door water heen moet, lijken me zo'n bergschoenen niet handig, dan lopen ze vol met water? Of doe je ze tussendoor uit?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het ligt een beetje aan de trekking maar vaak kun je prima op bergschoenen deze uitlopen zonder dat je ze uit moet doen. Je zult vast wel eens een keer door een stukje water moeten en dan kun je er voor kiezen ze even uit te doen. Persoonlijk heb ik liever dichte schoenen dan sandalen bij lange trekkings omdat je nooit weet wat voor beestjes er in het lange gras zitten waar je door heen kunt lopen. Het ligt dus ook een beetje aan de trekking. Het belangrijkste is in ieder geval een goed profiel voor voldoende grip.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Omdat het comfort (de demping) weg lijkt uit mijn oude trouwe bergschoenen, heb ik me er even een beetje in verdiept. Zo zit het dus:
De meeste buitensportwinkels gaan uit van vier categorieën, oplopend van soepele wandelschoenen voor lichte tochten (categorie A) tot bergschoenen voor alpien gebruik (categorie D).

A. Soepele wandelschoenen en dito zolen, geschikt voor vlak terrein en verharde wegen. Deze schoenen hebben meestal geen enkelsteun en zijn daardoor niet geschikt om met zwaar beladen rugzak te lopen. Ze worden vaak gebruikt door Vierdaagselopers.

B. Trekkingschoenen met enkelsteun, geschikt voor heuvels en bergachtig terrein. Ook wel softwalkers genoemd.

C. Bergwandelschoenen voor huttentrektochten in ruigere berggebieden. Iets robuuster dan B. Geschikt voor wie wat vaker van de gebaande paden en wegen afwijkt.

D. Stijgijzervaste bergwandelschoenen voor het hooggebergte. Harde onbuigzame zolen, geschikt om over rotsen, keien en ijsvelden te lopen.
Mijn oude vertrouwde Lowa Trekker schoenen (categorie B) worden nog steeds gemaakt! Kan ik inkomen want ze waren top (11 jaar meegegaan...) :-)

http://www.bever.nl/lopen/berg-en-wande ... wa-trekker

Aanrader!
Plaats reactie