Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
menasil
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door menasil »

Ah die heb ik niet gezien in Hamburg :)

Ik heb geen idee maar moet nog wennen aan de warmte....meestal zit ik overigens in deze periode in oost europa en is het daar nóg kouder. Eigenlijk is het - als het in januari/februari kouder wordt - omschakelen op een later moment. Ik heb alleen zo'n hekel aan die regen van de laatste dagen.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Menasil, ik vond Hamburg wat tegenvallen. Een aantal mensen in mijn omgeving waren er lyrisch over, zeiden dat het ´het nieuwe Berlijn´ was qua hipheid enzo. Ik vond het wat tegenvallen, op zondag was de hele stad dicht (ook veel kleine cafés en restaurantjes die ik normaal juist zo leuk vind). Sankt Pauli was een rommelige bende met louche figuren, de Reeperbahn heeft zijn beste tijd wat mij betreft wel gehad en het centrum (Altstadt) was ook niet heel sfeervol.
Wel een aanrader waren de Deichtorhallen, een museum voor moderne kunst en fotografie. En de wijk Eimsbüttel (waar mijn superleuk Airbnb onderkomen was) was ook echt de moeite waard om doorheen te lopen.

Disclaimer: ik kwam op zaterdagavond aan en heb tot dinsdagochtend alleen maar regen gehad. Bijna non-stop. Dat speelt absoluut mee in de beoordeling. Misschien moet ik Hamburg een herkansing geven in de lente/zomer.

Daarna was Kopenhagen echt top, wow wat een heerlijke stad! Ik dacht dat ik het daar met 50 euro per dag wel kon redden, maar dat viel echt tegen, haha... Echt een mooie stad, fijne mensen, fietsers die stoppen voor een zebrapad (categorie: 'little things that make me happy'), leuke cafés en prachtige botanische tuinen.

Malmö was ook een aanrader voor 24 uur, ik heb er nog een uitstapje gemaakt naar Ystad (voor Mankell/Wallander lezers een bekende plek denk ik), zo'n schattig klein Zweeds kustplaatsje op een uurtje van Malmö.

En als kers op de taart mijn all time favourite: Stockholm. Voor de derde keer, het blijft een onwijs gave stad.
Ik ben met de boot een dag naar Grinda geweest, een klein eiland dat min of meer onbewoond bleek in de winter (ik had iets gelezen over een cafe, maar dat sloot kennelijk in oktober). Dus ik was bijna in m'n eentje in de natuur, zo fijn! Er waren nog twee bewoners, maar die heb ik niet gezien. Zo onwerkelijk stil, echt heel bijzonder.

De kerstsfeer in Stockholm was fijn en mooi, het werd dan wel vroeg donker en het was koud (daar wel!), maar kaarsjes en glögg en kaneelbroodjes maken veel goed O-)

Het treinreizen beviel ook heel goed. Ging allemaal erg soepel en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik moet zeggen dat de Reeperbahn en Sankt Pauli ook mijn "minst goede" Hamburg ervaring was ;) en als het regent dan heb je inderdaad een ander beeld. Kopenhagen is mooier, qua uitstraling en ook gezellig :) Ja Ystad ken ik :D Klink als een mooie reis @Bird :D Had je alles via airbnb gedaan?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik had alleen in Hamburg via Airbnb iets gereserveerd. In Malmö ook via Airbnb geprobeerd, maar daar werd ik twee keer afgewezen (waarschijnlijk omdat ik nog geen referenties had). Dus verder in kleine hostels geslapen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Tijdens mijn bezoek aan Hamburg was het erg mooi weer. Op zich is de stad dan wel gezellig. Denk dat het inderdaad wat ver gaat om het met Berlijn te vergelijken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Bird schreef:Ik had alleen in Hamburg via Airbnb iets gereserveerd. In Malmö ook via Airbnb geprobeerd, maar daar werd ik twee keer afgewezen (waarschijnlijk omdat ik nog geen referenties had). Dus verder in kleine hostels geslapen.
Dat is natuurlijk ook belangrijk referenties. Ik heb zelf ook nog geen referenties omdat ik met een vriendin mee ben gegaan op haar account. Nu heb ik in Seoul wel op mijn naam gereserveerd maar voor Stavanger weer niet. Is natuurlijk wel belangrijk dat ze beetje weten wie ze in huis halen. Ik had met de eigenaar van Airbnb in Seoul wel heen en weer 'gemaild' via het systeem :)
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

menasil schreef:
Bird schreef:Ik had alleen in Hamburg via Airbnb iets gereserveerd. In Malmö ook via Airbnb geprobeerd, maar daar werd ik twee keer afgewezen (waarschijnlijk omdat ik nog geen referenties had). Dus verder in kleine hostels geslapen.
Dat is natuurlijk ook belangrijk referenties. Ik heb zelf ook nog geen referenties omdat ik met een vriendin mee ben gegaan op haar account. Nu heb ik in Seoul wel op mijn naam gereserveerd maar voor Stavanger weer niet. Is natuurlijk wel belangrijk dat ze beetje weten wie ze in huis halen. Ik had met de eigenaar van Airbnb in Seoul wel heen en weer 'gemaild' via het systeem :)
Ja, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen iemand afwijzen om die reden. Je haalt nou eenmaal niet zomaar iedereen in huis.
Ik heb nu geluk met een hele positieve referentie uit Hamburg, dat opent dan weer deuren voor volgende reserveringen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Fijne feestdagen iedereen! Vieren we Kerst allemaal in Nederland of zijn er ook nog wat mensen op reis tijdens deze dagen?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Ik ga dit weekend op familiebezoek aan de andere kant van het land. Telt dat als 'op reis in Nederland'? 8-)

Fijne dagen allemaal! *O*
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Fijne kerst!

Ben niet in Nederland, maar vier het ook niet echt. Men doet in China niet aan kerst, mijn vriend zit vandaag dus ook gewoon op kantoor. Ik moet eigenlijk in de schoolbanken zitten, maar aangezien de smog ondraaglijk is blijf ik binnen :)

Vanavond wel kaasfonduen :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Die smog is wel echt een groot probleem op het moment toch? Ik zag ergens op TV dat de piek van de smog nog niet eens bereikt was en dat het ergste nog moet komen?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Fijne feestdagen allemaal!

Gisteravond "kerst gevierd" op Madeira.
Normaal vier ik nooit kerst, heb een hekel aan al het gedoe, maar hier op de boot ontkom ik er helaas niet aan.
We hadden gisteren 5,5 (1 baby) mede-"yachties" uitgenodigd voor een borrel + maaltijd aan boord, dus het devies was: "If you can't beat 'em, join 'em!" : )
Was dan ook erg gezellig : )
Later op de avond zijn we nog even naar de mis gegaan, maar ik ben er halverwege tussenuit gepiept.
Komende dagen moet ik werken. Oud en nieuw vieren we waarschijnlijk ook hier.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ben er zó klaar mee! Het rode alarm was ingetrokken, maar het is nu al weer erger dan tijdens het rode alarm afgelopen week. :'( Er bleven zelfs meer dan 200 vliegtuigen aan de grond staan vandaag.
Volgens mij hebben we hier deze maand max 5 goede dagen gehad.

Hopelijk nog 1 jaartje en dan als het goed is een plek zonder smog. Waarschijnlijk ook niet in China. Maar waar wel? Dat weten we ook nog niet.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Fijne feestdagen allemaal, wherever you are! Wij zijn thuis, inmiddels alweer 30 weken zwanger, dus we doen het lekker rustig aan :) Trav, veel plezier op de boot! Ontzettend gaaf zeg! Yvon, tjee dat lijkt me echt heel vervelend zeg.. Kun je nog wel 'normaal' naar buiten? Veel plezier Bird!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Nee, niet echt. Ben al 3 dagen niet echt naar buiten geweest. Ik word gek!! Er staat nu wat wind, hopelijk is het morgen te doen. Dan maar eens een fietstochtje maken ofzo :S

Plaats reactie