Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Slechts één ouderpaar waar ik me een beetje zorgen over maak. Leerling werkt thuis beter, maar doet in de les te weinig. Moeite met concentreren. (Geen rugzak, gewoon puber!)

Als ik met de lln spreek probeer ik in oplossingen te denken, maar ik voel soms de verwijtende ondertoon in de mail van de ouders. Tja, ik heb niet alles in de hand.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Die heb ik niet meer :)
Ik zit vanaf dinsdag in de schoolbanken. Wel even wennen om nu niet meer les te geven hoor. Verder is het erg leuk om zoveel tijd aan de Chinese taal te kunnen besteden, maar het is toch ook best wel pittig!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@Yvonne: Als we moeten helpen bij een overhoring horen we het wel :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben hier ook veel minder, sinds ik mijn baan heb zit ik al zoveel achter de computer dat ik thuis meeste dagen mijn laptop niet meer aanzet..

Ik ben hard aan nadenken wat ik qua (langere/duurdere) vakantie wil.. periode wordt wss september.. en het ligt er maar net aan of ik met mijn vriend of beste vriendin of alleen ga. Met mijn vriend zal het een duikreis worden, met beste vriendin neigen we nu naar Georgië of Bolivia... en ik heb ook over Ierland, IJsland en Portugal gedacht.. heel verschillend dus..

Eerst maar eens de minicruise naar Newcastle en nog wat fietsweekendjes her en der.. en mss nog weekend Munchen.. ik ben blij dat de dagen weer langer worden en de zon zicht weer meer laat zien =)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Fijn die luxe van het kunnen kiezen :-)

Nog een week en dan vertrek ik. Erg druk nog, maar komt in orde.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Schiet lekker op, Laosfan! Succes met de laatste dingetjes!

Keuzes, keuzes, keuzes.. Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, Globeskater!

Yvonnetje, dat is vast heel wat anders dan zelf voor de klas staan! Lijkt me een lastige taal om te leren.. Heb je een leuke klas?

Jenny, hoe gingen de gesprekken?

Wij zijn weer thuis na een weekendje lastminute Centerparcs. Lekker fout, maar zo heerlijk!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Het is zeker heel anders! Het is best intensief om 4 dagen per week van 8 tot 3 alleen maar met een taal bezig te zijn. Ik ben 's avonds echt moe en dan moet ik me er nog toe zetten huiswerk te maken... De klas ken ik nog niet zo goed: ik ben net deze week gewisseld van klas (naar een lager niveau). Eerste indruk is wel oké, maar het is wel duidelijk dat ik de oudste ben ;)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat geloof ik meteen, Yvonnetje! Hopelijk vind je wat aansluiting in de klas. Zijn er meer Nederlanders?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

@yvonne, gaaf hoor zo met een taal bezig zijn kan mij voorstellen dat het vermoeiend is!
@reismeis, center parcs blijft lekker..

Ik heb vorige week gehoord dat het pand waarin ik woon gesloopt gaat worden en ik er voor 20 april uit moest.. nu heb ik maandag alweer contract getekend voor nieuwe woning in Leerdam.. een nieuwe omgeving voor mij dus ben benieuwd.. Ik ga nog goedkoper wonen dan ik al deed dus dat is fijn =)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

@reismeis, er is nog 1 andere Nederlander, een jonge jongen. Op zich is het niet zo erg hoor, dat ik er niet echt heel veel aansluiting vind. Ik ben er voornamelijk om de taal te leren en heb ondertussen ook al mijn eigen vriendengroep opgebouwd.

Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Afbeelding

Kom net een comic over reizen tegen! Niet alleen bovenstaande afbeelding dus. Erg grappig en herkenbaar hehe

http://www.itchyfeetcomic.com/
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben hier op het forum ook wat minder. Mede door m'n vele (schaats)reizen maar ook druk op het werk waardoor 's avonds weinig tijd. Dan zit ik vooral hier achter de schermen te schrijven :) Hoewel ik nu weer in rustiger vaarwater zit :D

Zit nu all 3 uur thuis te wachten op een pakketje terwijl ik vanmiddag eigenlijk naar de stad wilde voor een nieuwe backpack voor mijn reis. Het pakketje is mij echter teveel waard (telefoon) dat ie zomaar bij de buren terecht komt waar ik geen goede band mee heb. Maar de stad gaat hem niet worden :( hoop zelf nog wel even naar postkantoor te kunnen vanmiddag en nog even langs de bloemenkiosk. Ze hadden leuke viooltjes maar vrees dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt vandaag door thuis te blijven :P

@globeskater: Bijzonder, Leerdam! Wat voor huisje is het? :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is je telefoon uiteindelijk nog binnengekomen?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ja om 18:15... :) als ik dat had geweten;)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Die Itchyfeetcomics zijn echt leuk!
Plaats reactie