Meest gestelde Thailand visum vragen
-
- Contacteer:
Re: visumvraag
Een visum aanvragen op zich is heel makkelijk. Je kunt dat in Den Haag of Amsterdam doen en het kost 30 euro. Je moet een dag of 3 wachten voor het klaar is. Hou er wel rekening mee dat je het visum binnen 6 maanden na aanvraag moet gaan gebruiken, anders is hij niet meer geldig. Vandaar dat je als je een visum wilt aanvragen dit beter in Nieuw Zeeland of Australië kunt doen.
Wat misschien een beter idee is, is om een ticket te boeken vanuit Thailand naar Cambodja of Vietnam. Als je dit op tijd boekt bij Air Asia kun je voor ongeveer 25 euro per persoon naar Phnom-Penh vliegen en ongeveer 50 euro p.p. naar Ho Chi Minh City. Als je nu al een ticket naar Phnom-Penh boekt heb je dus geen gedonder met een visum aanvragen en je kunt altijd in Thailand nog beslissen of je er gebruik van wilt maken. Ik zou gewoon af en toe de website in de gaten houden en boeken als er een aanbieding is.
Wat misschien een beter idee is, is om een ticket te boeken vanuit Thailand naar Cambodja of Vietnam. Als je dit op tijd boekt bij Air Asia kun je voor ongeveer 25 euro per persoon naar Phnom-Penh vliegen en ongeveer 50 euro p.p. naar Ho Chi Minh City. Als je nu al een ticket naar Phnom-Penh boekt heb je dus geen gedonder met een visum aanvragen en je kunt altijd in Thailand nog beslissen of je er gebruik van wilt maken. Ik zou gewoon af en toe de website in de gaten houden en boeken als er een aanbieding is.
Vraag over visum Thailand
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het visum voor Thailand. Ik weet dat ik niet de eerste daarmee ben, en ik heb het algemene topic goed gelezen maar het zit vrij ingewikkeld in elkaar en ik wil graag zekerheid. Vandaar dat ik even navraag doe bij jullie
.
Ik vertrek samen met een neef van me op 8 februari naar Thailand (aankomst 9 februari), om op 10 april per vliegtuig verder te reizen richting Bali. De totale verblijfsperiode in Thailand is dus 62 dagen en dat is achteraf niet zo slim, maar ok. Nu moet er een visum geregeld worden en ik begrijp dat je een tourist visa voor maximaal 60 dagen (of 2 x 60 dagen) kan krijgen.
- Als we nu een 2 x 60 dagen-visum hebben, komen we dan zonder problemen Thailand binnen als we GEEN vliegticket hebben dat laat zien dat we daadwerkelijk binnen 60 dagen het land (kort) verlaten?
- Eventueel nog suggesties hoe we dit probleem creatief maar "veilig" aan kunnen pakken, zonder een ticket te hoeven boeken om de tweede periode van 60 dagen in te laten gaan?
Alvast bedankt voor de support
,
Ruben.
Ik heb een vraag over het visum voor Thailand. Ik weet dat ik niet de eerste daarmee ben, en ik heb het algemene topic goed gelezen maar het zit vrij ingewikkeld in elkaar en ik wil graag zekerheid. Vandaar dat ik even navraag doe bij jullie

Ik vertrek samen met een neef van me op 8 februari naar Thailand (aankomst 9 februari), om op 10 april per vliegtuig verder te reizen richting Bali. De totale verblijfsperiode in Thailand is dus 62 dagen en dat is achteraf niet zo slim, maar ok. Nu moet er een visum geregeld worden en ik begrijp dat je een tourist visa voor maximaal 60 dagen (of 2 x 60 dagen) kan krijgen.
- Als we nu een 2 x 60 dagen-visum hebben, komen we dan zonder problemen Thailand binnen als we GEEN vliegticket hebben dat laat zien dat we daadwerkelijk binnen 60 dagen het land (kort) verlaten?
- Eventueel nog suggesties hoe we dit probleem creatief maar "veilig" aan kunnen pakken, zonder een ticket te hoeven boeken om de tweede periode van 60 dagen in te laten gaan?
Alvast bedankt voor de support

Ruben.
Re: Vraag over visum Thailand
Ik denk dat tussendoor een bezoekje aan Laos wel zou kunnen helpen. Maar dat verziekt dan wel je 2 entry visa, dus misschien een 3 entry visa aanvragen en aangeven dat je na een maand oid naar Laos gaat?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Vraag over visum Thailand
Met een vliegticket naar buiten Thailand krijg je zonder problemen een visum.
Dat betekent dat je aan een gewoon, single entry, voldoende hebt. Dat kun je dan na 60 dagen verlengen bij een immigratiekantoor, kost 1900 Baht, of je gaat tijdens die 60 dagen maar binnen 30 dagen voor je wegvliegt even naar het buitenland, krijg je een visumvrije entree als je terugkomt.
Veel plezier.
Dat betekent dat je aan een gewoon, single entry, voldoende hebt. Dat kun je dan na 60 dagen verlengen bij een immigratiekantoor, kost 1900 Baht, of je gaat tijdens die 60 dagen maar binnen 30 dagen voor je wegvliegt even naar het buitenland, krijg je een visumvrije entree als je terugkomt.
Veel plezier.
visa thailand
Hallo allemaal,
op dit moment ben ik in Thailand aan het rondreizen.. Ik zal 10 februari naar Rangoon(Myanmar) vliegen, om op 8 maart weer terug te gaan naar Thailand. Nu is het zo dat ik me afvraag, op het moment dat ik terug kom naar Thailand, maar ik heb geen ticket verder, kom ik dan het land wel in? En heeft iemand ervaring met mogelijke weigeringen bij Air Asia?
Groetjes, Hanneke
op dit moment ben ik in Thailand aan het rondreizen.. Ik zal 10 februari naar Rangoon(Myanmar) vliegen, om op 8 maart weer terug te gaan naar Thailand. Nu is het zo dat ik me afvraag, op het moment dat ik terug kom naar Thailand, maar ik heb geen ticket verder, kom ik dan het land wel in? En heeft iemand ervaring met mogelijke weigeringen bij Air Asia?
Groetjes, Hanneke
Thailand Visa
Weet iemand of je met een geldig Multiple Journey visum van 4x90 dagen voor Thailand, VERPLICHT bent om binnen de 90 dagen telkens Thailand te verlaten, waarna opnieuw (en dit in totaal nog 3 keer) een visum ingaat voor 90 dagen. Met andere woorden : klopt het dat wanneer je een visum voor 4x90 dagen hebt, dit visum niet automatisch doorloopt tot 360 dagen, maar dat je het telkens voor iedere 90 dagen moet verlengen door "even" het land (Thailand) uit te gaan?
Re: Thailand Visa
...Bijkomende vraag. Wordt een Thai visum (ook een multiple journey visum) slechts voor 15 (en niet voor 30) dagen verlengd wanneer je over land bijvoorbeeld even Cambodja binnen gaat. Met het vliegtuig zou je in dergelijk geval automatisch 30 dagen visum krijgen...
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Je zult specifieker moeten zijn om een antwoord te kunnen krijgen. Er bestaat geen toeristen visum van 4x90 dagen, daarvoor is namelijk maximum triple entry, dus je hebt het neem ik aan over een non-immigrant visum? Dat zijn jaarvisa, met de verplichting iedere 90 dagen het land te verlaten. Maar deze zijn vaak lastig te verkijgen en hebben allemaal verschillende eisen, dus: over welk visum heb je het, non-immigrant O misschien?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: visa thailand
Officieel heb je inderdaad een ticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen nodig. Immigratie in Thailand doet daar echter niet moeilijk over, mogelijk het balie personeel bij check in voor vliegtuig wel.
Vanuit omringen de landen wordt echter zelden uitvoer aan deze regel gegeven, aangezien deze weten dat de Thaise immigratie hier niet moeilijk over doet.
99,9% zeker heb je dan ook geen problemen, maar als je helemaal zeker wilt zijn moet je voor een visum of vliegticket zorgen.
Vanuit omringen de landen wordt echter zelden uitvoer aan deze regel gegeven, aangezien deze weten dat de Thaise immigratie hier niet moeilijk over doet.
99,9% zeker heb je dan ook geen problemen, maar als je helemaal zeker wilt zijn moet je voor een visum of vliegticket zorgen.
Het gaat inderdaad om een Non-Immigrant O visum!
Ik heb intussen begrepen dat je daar mee toch om de 90 dagen het land uit moet, om de volgende 90 dagen te laten in gaan, maar de vraag wordt dan: krijg je sowieso een verlenging voor 90 dagen, wanneer je even heen en weer - over land - Cambodja in en uit gaat of krijg je dan maar een verlenging voor 15 dagen (zoals datblijkbaar voor een toeristen visum geldt)?
Ik heb intussen begrepen dat je daar mee toch om de 90 dagen het land uit moet, om de volgende 90 dagen te laten in gaan, maar de vraag wordt dan: krijg je sowieso een verlenging voor 90 dagen, wanneer je even heen en weer - over land - Cambodja in en uit gaat of krijg je dan maar een verlenging voor 15 dagen (zoals datblijkbaar voor een toeristen visum geldt)?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor een visumvrije entree geldt: maximaal 15 dagen indienj binnenkomst over land/water, 30 dagen indien binnenkomst door de lucht. Voor een visum geldt deze beperking niet, dus met non-immigrant O: na een binnenkomst kun je 90 dagen blijven tot de geldigheidsduur van het visum is verstreken. Na dit eerste jaar kun je een extension of stay krijgen, en daarmee hoef je het land niet meer uit.popol schreef:Het gaat inderdaad om een Non-Immigrant O visum!
Beste dank Stevenl... Klaar en duidelijk!
Kun je zelf bepalen wanneer je visa wordt gebruikt.
Ik heb een probleempje met mijn visa. Ik zit op dit moment in Thailand en heb een multiple entry visum. Nu ben ik net weer terug in Thailand en maak nu gebruik van mijn tweede visum. Ik heb nog 1 visum over die ik moet gebruiken voor 25 maart. Mijn plan was dus om op 25 maart naar Laos te gaan en weer terug te keren naar Thailand zodat ik daarna nog 3 maanden zonder problemen tot midden juni in Thailand kan blijven.
Nu moet ik helaas door familie omstandigheden naar Nederland voor een weekje. Ik kom dan weer terug op 25 februari. Als mijn visum dus op 25 februari wordt afgestempeld kom ik op het einde een maand te kort en moet ik half Mei het land al uit. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een normale entry stempel te krijgen als ik terug keer, dus geen gebruik maak van mijn derde visum. Dan zou ik 30 dagen krijgen en kan ik alsnog op 25 maart naar Laos gaan en daar mijn laatste visum in laten gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Nu moet ik helaas door familie omstandigheden naar Nederland voor een weekje. Ik kom dan weer terug op 25 februari. Als mijn visum dus op 25 februari wordt afgestempeld kom ik op het einde een maand te kort en moet ik half Mei het land al uit. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een normale entry stempel te krijgen als ik terug keer, dus geen gebruik maak van mijn derde visum. Dan zou ik 30 dagen krijgen en kan ik alsnog op 25 maart naar Laos gaan en daar mijn laatste visum in laten gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Kun je zelf bepalen wanneer je visa wordt gebruikt.
Ja, kan in principe wel.
Op de arrival card die je in het vliegtuig krijgt de visum gegevens niet invullen, en de immigratie beambte vragen je visum niet te gebruiken. Werkt meestal, maar is niet gegarandeerd, als de beambte niet meewerkt heb je pech gehad.
Op de arrival card die je in het vliegtuig krijgt de visum gegevens niet invullen, en de immigratie beambte vragen je visum niet te gebruiken. Werkt meestal, maar is niet gegarandeerd, als de beambte niet meewerkt heb je pech gehad.
Re: Kun je zelf bepalen wanneer je visa wordt gebruikt.
Hey bedankt Steven. Ik ga het gewoon proberen en we zien wel. Heb je het zelf ook al eens geprobeerd?