Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
zaratoestra
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door zaratoestra »

nooit gedacht dat reizen zoooo lastig kon zijn. emotionele rollercoaster...sinds australie vond ik nergens een thuis
bali niet, lombok niet...dan kleine emo dip en huilen. nu in sabah , waar veel dingen ofwel onbetaalbaar zijn ofwel gewoon vrij duur. bv 40 euro voor een halve dag trip ofzo. binnen twee dagen naar kuching vliegen. voortdurend het gevoel op zoek te zijn naar iets en op de vlucht voor iets anders... wanneer kom ik weer op een plek waar ik een connectie voel ;et de grond onder mijn voeten. arggghhhhh
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Oh jakkes, dat onrustige gevoel is naar Zara. Ik hoop dat je gauw ergens een fijn plekje tegenkomt.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Waarom geen echte meeting in het midden van het land?

Arnhem is nog best ver vanuit bv. Noord-Holland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Bird schreef:Trav, ik heb John nog niet ontmoet. Wel een andere meneer vanochtend, heel vreemd. Hij riep me vanaf de overkant van de straat: "Hey Dutch lady, come here!". Hij wist dat ik Nederlands was, dat ik uit het westen kom, dat ik één zus heb en dat ik hier een week ben. En hij wilde mijn hand vasthouden en bidden voor de Nederlandse slachtoffersvan MH17. Hij zei dat we elkaar nog een keer gingen ontmoeten, maar niet in deze straat.
Het was een hele vreemde ervaring. Maar ook erg mooi. Ik had hem echt nog nooit eerder gezien, was zelfs nog nooit in die straat geweest. Niemand hier weet waar ik woon en dat ik een zus heb, ook andere reizigers niet.

Tot zover dit mysterieuze geneuzel.
Ik ken Secret Recipe *O* maar ben er in Melaka nog niet geweest. Ik heb hier bij Daily Fix lekkere taart/cake gehad (mooie setting ook!) en bij Crystal House idem, jummie! Bij die laatste kreeg ik gratis nieuw kokend water in mijn theepotje (geen nieuwe theeblaadjes uiteraard, maar ik werd er wel heel blij van).
Inderdaad een bizar en beetje spooky verhaal, Bird...! Weet je (nog) hoe die man heette...?
Ah! Daily Fix en Crystal House ken ik helemaal niet!? Goeie tips voor een volgend bezoek!
Limau Limau schijnt ook goede taart te hebben, maar die heb ik nog niet geprobeerd. En de layer cake is erg populair, maar daar vind ik niks aan.
Bij The Woods doe je ook uuuuuuuuuren met een pot thee, omdat ze er steeds nieuw water op doen.
Hoe lang blijf je nog? Zit je week er niet bijna op?

@Zara: : ((( Zie mail... xoxo
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

Geen idee hoe die man heette, ik zag hem inderdaad vanmiddag weer lopen en hij zwaaide naar me. Ik had niet zoveel behoefte aan nog een gesprek.

Limau Limau heeft momenteel geen taart. Wel verse ciabatta met kaas, tomaat en sla als ontbijt. Je moet dan negeren dat het met een kop thee erbij 18RM is *kuch*
Daily Fix is leuk ingericht in fifties stijl, hij zit verstopt achter in een naamloze (?) souvenirwinkel op Joncker Street. Naast iets met een uithangbord waar Rasi Sayang op staat dacht ik.
Crystal House zit iets voorbij het Baba Nonya House, richting Baboon. Beetje hippiemuziek op de achtergrond en een soort aurareading op de bovenverdieping. Maar dat doet niet af aan de smaak van hun taart hoor 8-) en gratis nieuw theewater natuurlijk.

Mijn bus naar KL gaat morgen, maandagavond ben ik uitgenodigd om Hari Raya te komen vieren bij een vriendin thuis, met haar hele familie erbij. Ik heb mijn garderobe eens bekeken en geconcludeerd dat ik iets nieuws moet kopen waar geen gat in zit, anders durf ik nooit op bezoek, haha.

Ik was vanmiddag echt een beetje verdrietig dat ik dinsdag dit mooie land ga verlaten. Stom is dat, want ik heb tegelijkertijd ook enorm veel zin in Indonesië.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Travelator
Reisexpert

Haha maf verhaal hoor, van die man... Ben wel heel benieuwd of ik hem ook ken...
Leuk, om Melaka even zo een beetje te delen met iemand : )

Fijne laatste dag daar en veel plezier in KL!

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Opnieuw een vliegtuig neergestort. Al de derde in een week :( Het zou begin dit jaar een record aantal worden door het lage aantal vliegongeluk slachtoffers. Nu zitten we al boven het aantal slachtoffers van vorig jaar.

Denk dat dit weet flink wat klappen gaat opleveren en dat een heleboel mensen niet meer in het vliegtuig durven te stappen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klinkt heel cru maar worden vliegtickets dan ook goedkoper...
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Mensen die hierdoor niet meer in het vliegtuig durven te stappen moeten dan maar een lesje statistiek gaan volgen ;)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Het is gewoon triest dat het nu 3 keer in 1 week raak, maar nog steeds blijft vliegen het veiligste vervoermiddel.. maar ja als je al vliegangst hebt kan je deze nieuwsberichten beter niet meekrijgen...

@Bird, wat een spooky ontmoeting met die man..
@Zara, hoop dat je snel een fijne plek gaat vinden om even tot rust te komen..

Ik ben afgelopen week aangereden op mijn fiets.. de klap is toch harder geweest dan ik had gedacht dus vanochten via de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd om uit te sluiten of er niets heel ernstigs aan de hand is.. gelukkig is dat niet zo dus komende dagen veel slapen en rusten want volgende week ga ik wel op vakantie :)

Verder ook goed nieuws al het solliciteren heeft zijn vruchten afgeworpen en ga half augustus aan een nieuwe baan beginnen.. nog wel flinke reistijd naar Utrecht toe maar heb er zin in =)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Leuk globeskater, wat ga je doen?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Wat een schrik.. Beterschap toegewenst, Globeskater! En succes met je nieuwe job, spannend!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dank reismeis :)

even vraag aan mensen die met Finnair hebben gevlogen: klopt het dat je een maaltijd krijgt van Amsterdam naar Helsinki? Ik vlieg om 18:50 binnenkort en dacht eerst op Schiphol te moeten eten tot ik zag dat er een meal wordt aangeboden op de vlucht. Dat zou betekenen dat als het echt eten is en geen snack, ik niet mezelf vol hoef te eten op Schiphol :)
Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:Waarom geen echte meeting in het midden van het land?

Arnhem is nog best ver vanuit bv. Noord-Holland.
Ik vind Utrecht ook prima, hoor.
Maarreeee, Jenny, jij bent er toch helemaal niet!? (helaas!)

Wie wil/kan er tussen 2 en 8 augustus? Als er alleen mensen uit het zuiden/oosten kunnen/willen, kunnen we net zo goed in Nijmegen afspreken, toch?

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik kan evt. zondag 3 augustus, voor het overige werk ik fulltime dus door de week is stuk lastiger :)
Plaats reactie