Meest gestelde Thailand visum vragen
Re: En alweer een visumvraagje Thailand
En, heb je al wat gehoord?
Ben wel benieuwd..
Ben wel benieuwd..
Nee helaas, duurt altijd eventjes.
Ben ook wel benieuwd. Wij landen in Bangkok, gaan vervolgens naar Laos, dan Cambodja en daarna Vietnam. Het enige visum dat we nu zullen regelen is dat van Vietnam. Thailand dachten we op te lossen door van Bangkok naar Luang Prabang te vliegen. Het jammere aan de zaak is dan dat we da nachttrein naar Chiang Mai (+trekking daar) aan ons zullen moeten laten voorbijgaan.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja, dat vliegticket lost de problemen op.leen85 schreef:Ben ook wel benieuwd. Wij landen in Bangkok, gaan vervolgens naar Laos, dan Cambodja en daarna Vietnam. Het enige visum dat we nu zullen regelen is dat van Vietnam. Thailand dachten we op te lossen door van Bangkok naar Luang Prabang te vliegen. Het jammere aan de zaak is dan dat we da nachttrein naar Chiang Mai (+trekking daar) aan ons zullen moeten laten voorbijgaan.
Maar je kunt toch ook vliegen van Chiang Mai vaar Luang Prabang dacht ik?
Da's waar. Het tijdsaspect speelt voor ons ook mee. We weten niet zeker (als we dan toch zouden vliegen) of het wel de moeite is om helemaal naar Chiang Mai te gaan eerst. De grootste reden zou zijn om er een trekking te doen van drie dagen (olifant, vlot, overnachting in dorp...).
Na meerdere gesprekken met de Thaise ambassade zowel in Den Haag als in Amsterdam en het visumburo hebben wij besloten geen visum te doen. Allen geven aan dat een vliegticket uit Thailand niet nodig is. Volgende week vliegen we dus als het allemaal goed gaat laten we dat wel even weten vanaf Bangkok 

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Waarschijnlijk gaat dat goed. Officieel eist Thailand wel degelijk een vliegticket naar buiten Thailand, maar ze hebben gelijk dat Thaise immigratie dit niet controleert. Je vliegtuigmaatschappij mogelijk wel. Ik zou je dus aanraden op tijd in te checken, zodat je eventueel nog online een ticket naar buiten Thailand kunt kopen.meisje schreef:Na meerdere gesprekken met de Thaise ambassade zowel in Den Haag als in Amsterdam en het visumburo hebben wij besloten geen visum te doen. Allen geven aan dat een vliegticket uit Thailand niet nodig is. Volgende week vliegen we dus als het allemaal goed gaat laten we dat wel even weten vanaf Bangkok
Veel plezier.
Heel veel plezier! Ik heb nog vragen uitstaan en zodra ik daar antwoord van heb zal ik ook deze hier plaatsen.
Hoi allemaal,
Ik heb zelf nog even navraag gedaan bij China Airlines waar ik dus mee vlieg.
Mijn ticket loopt van 16 februari tot 26 april, ik vlieg op en van Bangkok.
De dame die ik aan de lijn heb gehad zei dat een hotelreservering buiten Thailand of een treinticket naar buiten Thailand voldoende was. Dus dat ik dan geen visa hoef aan te vragen.
Ik reis binnen een maand Thailand uit naar Maleisie dus mijn stempeltje is dan weer voldoende om het land weer in te komen.
Ik heb zelf nog even navraag gedaan bij China Airlines waar ik dus mee vlieg.
Mijn ticket loopt van 16 februari tot 26 april, ik vlieg op en van Bangkok.
De dame die ik aan de lijn heb gehad zei dat een hotelreservering buiten Thailand of een treinticket naar buiten Thailand voldoende was. Dus dat ik dan geen visa hoef aan te vragen.
Ik reis binnen een maand Thailand uit naar Maleisie dus mijn stempeltje is dan weer voldoende om het land weer in te komen.
Zojuist antwoord gekregen van AirBerlin. Zij hebben enorm geholpen en de informatie nagezocht
.
Zij bevestigen dat wat in ons artikel staat en enkele gebruikers hier ook beweren: dat passagiers geweigerd kunnen worden wanneer je naar Thailand gaat en geen bewijs hebt dat je daar niet langer dan 30 dagen bent. Hiervoor is dus wél een visum nodig.
Ik heb de antwoorden ook in mijn mailbox zitten, maar moet even kijken op welke manier deze openbaar gemaakt kunnen worden. Bij deze alvast wat links om het e.e.a na te lezen:
Informatie m.b.t. Thailand is te vinden via de volgende link: http://www.airberlin.com/site/service/i ... heckNavi=1
Reisservice via: http://www.airberlin.com/site/reiseservice.php?LANG=net
en service via: http://www.airberlin.com/site/service.php?LANG=net

Zij bevestigen dat wat in ons artikel staat en enkele gebruikers hier ook beweren: dat passagiers geweigerd kunnen worden wanneer je naar Thailand gaat en geen bewijs hebt dat je daar niet langer dan 30 dagen bent. Hiervoor is dus wél een visum nodig.
Ik heb de antwoorden ook in mijn mailbox zitten, maar moet even kijken op welke manier deze openbaar gemaakt kunnen worden. Bij deze alvast wat links om het e.e.a na te lezen:
Informatie m.b.t. Thailand is te vinden via de volgende link: http://www.airberlin.com/site/service/i ... heckNavi=1
Reisservice via: http://www.airberlin.com/site/reiseservice.php?LANG=net
en service via: http://www.airberlin.com/site/service.php?LANG=net
Visum aanvragen van uit China of Vissa on Arrival?
Hallo iedereen,
op het moment zit ik in China en vertrek de 22ste met een enkele reis naar Bangkok. Voor dat ik naar China ging heb ik vanuit Nederland een visum aangevraagd voor zowel China als Thailand. Voor Thailand is dat alleen toen niet gelukt. Nu ben ik al 3 weken aan het proberen vanuit Beijing een visum voor Thailand te regelen. Dit is helaas ingewikkelder dan het vooraf leek.
Op dit moment heb ik de keuze uit 2 opties:
- zonder visum naar Thailand gaan (eerst een retourticket boeken op de 29ste dag naar bijv Cambodja waar ik ook wel heen zou willen) en gaan voor het visum upon arrival. Ik kan dan Thailand in, eruit en naar Cambodja en weer terug Thailand in en dan weer 30 dagen krijgen.
- alsnog hier een visum aanvragen voor 2 keer 60 dagen. Ik moet dan alsnog een ticket boeken naar bijvoorbeeld Cambodja maar dat kan dan op de 59ste dag (dit is mij erg duidelijk gemaakt door de mensen van de Thaise ambassade hier in Beijing, ik dacht namelijk dat als je een visum zou hebben je niet persee een retourticket nodig zou hebben). Dan Cambodja in en na een paar weken Thailand weer in. Dan heb ik nog 60 dagen en vlieg weer terug naar Nederland.
Nu is het probleem dat ik alleen morgen nog het visum kan proberen aan te vragen. Ik moet dan dus vandaag een ticket boeken naar Cambodja. Maar de kans is groot dat ze morgen alsnog moeilijk gaan doen bij de Thaise ambassade. Dan heb ik voor niks het ticket naar Cambodja geboekt. Alsnog kan ik dan zonder visum gaan en een nieuw ticket boeken op de 29ste dag...
Graag hoor ik wat jullie denken dat de beste optie is.
Groetjes Sanne
op het moment zit ik in China en vertrek de 22ste met een enkele reis naar Bangkok. Voor dat ik naar China ging heb ik vanuit Nederland een visum aangevraagd voor zowel China als Thailand. Voor Thailand is dat alleen toen niet gelukt. Nu ben ik al 3 weken aan het proberen vanuit Beijing een visum voor Thailand te regelen. Dit is helaas ingewikkelder dan het vooraf leek.
Op dit moment heb ik de keuze uit 2 opties:
- zonder visum naar Thailand gaan (eerst een retourticket boeken op de 29ste dag naar bijv Cambodja waar ik ook wel heen zou willen) en gaan voor het visum upon arrival. Ik kan dan Thailand in, eruit en naar Cambodja en weer terug Thailand in en dan weer 30 dagen krijgen.
- alsnog hier een visum aanvragen voor 2 keer 60 dagen. Ik moet dan alsnog een ticket boeken naar bijvoorbeeld Cambodja maar dat kan dan op de 59ste dag (dit is mij erg duidelijk gemaakt door de mensen van de Thaise ambassade hier in Beijing, ik dacht namelijk dat als je een visum zou hebben je niet persee een retourticket nodig zou hebben). Dan Cambodja in en na een paar weken Thailand weer in. Dan heb ik nog 60 dagen en vlieg weer terug naar Nederland.
Nu is het probleem dat ik alleen morgen nog het visum kan proberen aan te vragen. Ik moet dan dus vandaag een ticket boeken naar Cambodja. Maar de kans is groot dat ze morgen alsnog moeilijk gaan doen bij de Thaise ambassade. Dan heb ik voor niks het ticket naar Cambodja geboekt. Alsnog kan ik dan zonder visum gaan en een nieuw ticket boeken op de 29ste dag...
Graag hoor ik wat jullie denken dat de beste optie is.
Groetjes Sanne
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum aanvragen van uit China of Vissa on Arrival?
Ik begrijp dat je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt binnen 30 dagen?
Immigratie in Thailand is het probleem niet, mogelijk inchecken in China. Wat je kunt doen: vroeg inchecken, als je een probleem krijgt en niet mag inchecken snel een ticket naar bv Cambodja of Maleisie online kopen.
Bij de vluchten vanuit de regio is ontbreken van een ticket naar buiten Thailand eigenlijk nooit een probleem, maar China ligt weer net iets verder, weet ik dus niet zeker.
Immigratie in Thailand is het probleem niet, mogelijk inchecken in China. Wat je kunt doen: vroeg inchecken, als je een probleem krijgt en niet mag inchecken snel een ticket naar bv Cambodja of Maleisie online kopen.
Bij de vluchten vanuit de regio is ontbreken van een ticket naar buiten Thailand eigenlijk nooit een probleem, maar China ligt weer net iets verder, weet ik dus niet zeker.
-
visumvraag
Hallo,
ik ga in februari reizen met een vriendin. Eerst zijn we ongeveer 6 maanden in nieuw zeeland. Daarna nog ongeveer 2 maanden in Thailand, in die tijd willen we ook Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. (we weten nog niet zeker of we al deze landen willen bezoeken, in ieder geval een deel). We zullen dus niet 30 dagen in Thailand verblijven. Maar ik twijfel of het nu wel of niet nodig is om een visum aan te vragen in Nederland. Ik heb hierover al contact opgenomen met de Thaise ambassade, maar nadat ik 4x was doorverbonen kreeg ik alsnog onduidelijke informatie.
Groetjes Hannah
ik ga in februari reizen met een vriendin. Eerst zijn we ongeveer 6 maanden in nieuw zeeland. Daarna nog ongeveer 2 maanden in Thailand, in die tijd willen we ook Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken. (we weten nog niet zeker of we al deze landen willen bezoeken, in ieder geval een deel). We zullen dus niet 30 dagen in Thailand verblijven. Maar ik twijfel of het nu wel of niet nodig is om een visum aan te vragen in Nederland. Ik heb hierover al contact opgenomen met de Thaise ambassade, maar nadat ik 4x was doorverbonen kreeg ik alsnog onduidelijke informatie.
Groetjes Hannah
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: visumvraag
Officieel is voor een visumvrije entree een vliegticket naar buiten Thailand vereist. daar voldoe je niet aan, dus heb je of een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagennodig, of een visum. Dat is officieel.
In de praktijk doet Thaise immigratie hier niet moeilijk over, vandaar waarschijnlijk het warrige antwoord van Thais consulaat/ambassade, maar de luchtvaartmaatschappij kan wel moeilijk doen. Vanuit Europese landen doen ze meestal niet moeilijk, maar met name Australie en Nieuw Zeeland staan erom bekend dat de maatschappijen zich behoorlijk strikt aan de regels houden. Ik zou daarom aanraden een visum of vliegticket aan te schaffen. Een eventueel visum aanschaffen moet dan wel in Nieuw Zeeland, want na afgifte hebn je 90 dagen om het land binnen te komen.
In de praktijk doet Thaise immigratie hier niet moeilijk over, vandaar waarschijnlijk het warrige antwoord van Thais consulaat/ambassade, maar de luchtvaartmaatschappij kan wel moeilijk doen. Vanuit Europese landen doen ze meestal niet moeilijk, maar met name Australie en Nieuw Zeeland staan erom bekend dat de maatschappijen zich behoorlijk strikt aan de regels houden. Ik zou daarom aanraden een visum of vliegticket aan te schaffen. Een eventueel visum aanschaffen moet dan wel in Nieuw Zeeland, want na afgifte hebn je 90 dagen om het land binnen te komen.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: visumvraag
Hallo,
Wat steven schrijft klopt helemaal. Hier in ieder geval de website van Ambassade in Nieuw Zeeland. Dit zit in Wellington http://www.mfa.go.th/web/1327.php?depid=228
gr van Moira vanuit een donker Auckland vandaag.
Wat steven schrijft klopt helemaal. Hier in ieder geval de website van Ambassade in Nieuw Zeeland. Dit zit in Wellington http://www.mfa.go.th/web/1327.php?depid=228
gr van Moira vanuit een donker Auckland vandaag.