Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

zaratoestra schreef:Haha...travelator hopelijk zijn we beiden morgen ook nog zo enthousiast. See you soon. Doordat we super vlucht uren hadden gisteren voelen wij ons nu niet slecht. Straks vroeg slapen en tomorrow wat po en koninklijk paleis. Van 2008 geleden dat we dit bezochten. Toedels en tot snel allemaal
Pffff pessimist! ;-p
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Gezellig Trav, die meeting! Doe ze de groetjes! :)

Zara, goede reis toegewenst! Genietttttttt!

Jenny, ohhhh man dat is héél erg balen zeg.. Dat gedoe met je arm is al vervelend genoeg, en dan ook nog eens geen contractverlenging.. Hoeveel dagen werkte je op die locatie?

Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn druk met de babykamer bezig en veel geld aan het uitgeven bij diverse babywinkels :P En ja.. Ik tel stiekem af naar de dag waarop mijn verlof begint O-)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny, wat ontzettend balen!!! Echt heel rot! Ik hoop dat je snel wat nieuws vindt want dit is echt niet fijn zo'n vooruitzicht. Ook vervelend nieuws van je pols :(

Trav&Zara: have fun met de meeting!

Reismeis, wanneer begint je verlof?

Wizz: Japan lijkt me heel bijzonder. Obihiro stond in een voorlopig concept. Maar financieel wordt het denk ik erg lastig om en Japan te doen en Kazachstan. En dat laatste heb ik min of meer beloofd. Het team stond erop dat ik afgelopen seizoen al heen ging maar vanaf Amerika naar Kazachstan vliegen en zo'n tijdsverschil en de kosten zag ik niet zitten. Bovendien zou mijn werk dat ook nooit goed hebben gevonden ;) ach, kalender is er voorlopig nog niet helemaal dus we gaan het zien :) Eerst maar de zomer!!

Ik ben aan het bijkomen deze week. Na wat drukke weken zowel werk als privé gehad te hebben, tot nu toe elke avond weinig gedaan. Deels gedwongen (blaar onder m'n hak, migraine) maar gelukkig ook ongedwongen ;) Op het werk is het alleen giga druk dus dan is 's avonds wat rust wel weer lekker.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Duim allemaal dat ik het morgen rustiger ga krijgen!

Gisteren een spalk gekregen en te horen dat mijn contract niet verlengd wordt (3 dagen per week), krijg ik vandaag te horen dat mijn stagair overleden is. Dat moet morgen aan de klas verteld worden.

Ik zou eigenlijk een ervaringsdeskundige over orgaantransplantatie hebben, maar dat stel ik maar een week uit. Te veel info voor kids van 13-14....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Gecondoleerd Jenny. Wat naar. Sterkte!

Ik ga onverwacht toch nog een weekend weg. Vanmorgen kaarten weten te bemachtigen voor The Rolling Stones in Parijs. Ik wilde eigenlijk naar Pinkpop maar dat niet gelukt. Parijs is een dure grap maar aan de andere kant... het is de laatste keer dat ik ze Life zie denk ik. Ga samen met m'n vader. In 2007 dachten we ook dat het 'de laatste keer' zou zijn. Ik ben nu wel al de hele dag aan het stuiteren...
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

De Stones in Parijs klinkt wel wat meer episch dan de Stones op Pinkpop overigens. En ik ga ze op Pinkpop zien :P

@Jenny: We hebben echt de meest ondergewaardeerde baan ja. Als het niet obstipate ouders zijn, of brutale leerlingen dan is het wel lakend management en de slechte baankansen/contracten. Of je moet docent Latijn/Grieks zijn geloof ik, liefst 1ste graad, dan heb je gegarandeerd een baan. Deze week zijn bij ons ook de officiële brieven met "je hebt een tijdelijk contract, dat loopt per 1-8 af" uit gedeeld. Lijkt ieder jaar wel een grote stapel te worden. En ieder jaar dus een grotere groep docenten die tot de formatie klaar is in onzekerheid zitten.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Tot vanmorgen was ik extreem jaloers op je ;)
Nu denk ik alleen maar: Whoop Whoop.
Net vlucht + hotel geboekt. Gek genoeg was een combinatie goedkoper dan los. Want los kon ik diezelfde vlucht niet voor dat bedrag vinden en het hotel ook niet :?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

WizardOfOss schreef:Dat zal dan waarschijnlijk in Nagano zijn? Of worden er in Obihiro ook nog wedstrijden gehouden? In dat laatste geval zou je dat dan mooi kunnen combineren met de Okhotsk ijszee of wellicht de sneeuwfestivals van Sapporo of Asahikawa.

Inderdaad, ik zit stiekem ook al te denken over een reis naar Japan begin volgend jaar. Verslaafd? Welnee hoor O-)
Als je al heel veel festivals verzameld hebt enzo, weet je dan ook wat leuke dingen voor de eerste week van oktober in / vlakbij Tokyo?
Het lijkt er op dat mijn vriend en ik dan een weekje gaan, maar hangt even af van ticketprijzen.

Jenny, wat ongelooflijk balen zeg, dat je contract niet verlengd is. Heb je je werk op de andere school nog wel? Misschien naar China komen? Hier is altijd wel werk;)
En heftig hoor, een stagiair overleden. Hoe pakte de klas het op?

Goed weekend allemaal!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Yvonnetje schreef:Als je al heel veel festivals verzameld hebt enzo, weet je dan ook wat leuke dingen voor de eerste week van oktober in / vlakbij Tokyo?
Het lijkt er op dat mijn vriend en ik dan een weekje gaan, maar hangt even af van ticketprijzen.
Eerste week als in de week van 29 september of de eerste volledige week van 6 oktober?

Voor die eerste heb ik helaas niks in de buurt van Tokyo. Voor die tweede wel: van 10 t/m 12 oktober is het Sawara-no Taisai in Katori, Chiba: https://www.youtube.com/watch?v=0i7BQ8XvMPw
(JR Sawara Station, zo'n 2u vanuit Tokyo, of met het oog op de terugvlucht, een goed half uur van Narita)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik die periode en regio tot nu toe maar weinig aandacht heb gegeven, er zal geheid meer te doen zijn, het is alleen altijd zo lastig om te vinden. M'n lijst is dan ook nog lang niet compleet...
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Nou, die zara en haar lief zijn niet helemaal goed, hoor. Of eeeh.... nie hillemael goeeee, bedoel ik dan.
En gezellig was het ook helemaaaaaaaaaaaal niet! : )))

Leukleukleuk!!! Heus wel!

Menasil, geweldig! De Stones, wow. Dat die nog leven!
Jenny: -O-
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Stt... niet te hard roepen Trav! Dadelijk brengt het ongeluk. Nog 2,5 maand wachten pff... :P Mooi dat de meeting gezellig was!

Ik heb echt een slechte dag gehad vandaag. Gisteren te weinig gedronken en vandaag voel ik me echt beroerd. Begin nu begin van de avond me eindelijk weer wat beter te voelen. Heb de hele dag op de bank doorgebracht, beetje zitten niksen en veel water gedronken... Hopelijk morgen weer wat beter, dan kan ik kijken of ik even langs het strand kan wandelen met dit mooie weer :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Jenny...kut van je baan. Onbegrijpelijk soms he.
Wat hebben jullie toch leuke bezoekers op dit forum. Onze data met trav was superdeluxe vree wijs en gezellig. Haha
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:Jenny...kut van je baan. Onbegrijpelijk soms he.
Tja, de Nederlandse overheid denkt de werknemer de beschermen door de werkgever te verplichten om na 3 tijdelijke contracten een vast contract aan te moeten bieden, maar voor mij heeft het nu een tegenovergesteld effect. Ik als ervaren kracht moet eruit, en de school neemt op deze uren een nieuw iemand aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

WizardOfOss schreef:
Yvonnetje schreef:Als je al heel veel festivals verzameld hebt enzo, weet je dan ook wat leuke dingen voor de eerste week van oktober in / vlakbij Tokyo?
Eerste week als in de week van 29 september of de eerste volledige week van 6 oktober?

Voor die eerste heb ik helaas niks in de buurt van Tokyo. Voor die tweede wel: van 10 t/m 12 oktober is het Sawara-no Taisai in Katori, Chiba: https://www.youtube.com/watch?v=0i7BQ8XvMPw
(JR Sawara Station, zo'n 2u vanuit Tokyo, of met het oog op de terugvlucht, een goed half uur van Narita)

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik die periode en regio tot nu toe maar weinig aandacht heb gegeven, er zal geheid meer te doen zijn, het is alleen altijd zo lastig om te vinden. M'n lijst is dan ook nog lang niet compleet...
Jammer! Het is echt de eerste week van oktober, de eerste 7 dagen om precies te zijn.
In elk geval bedankt voor het kijken!

Vanmiddag lekker met een sloepje door de Groningse grachten gevaren. Was heerlijk op het water. :)
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik ken het jenny...een Nederlandse vriend heeft hetzelfde eind deze maand. Maar ze zijn wel tevreden van hem zeggen ze. Dikke bulshit dan zouden ze net alles moeten doen om hem te houden he
Plaats reactie