Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

Waar is de karma-knop :P
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Zo...kom ik ook even piepen!
Onze verbouwingen komen stilaan op gang. De vloer in de living is er nu volledig uit. Onze muren zijn gestut en er zijn steunbalken gestoken aangezien de buitenmuur eruit gaat en een groot raam in de plaats komt. Zo leven wij nu al 2 weken op de logeerkamer die als living - zonder tv - dienst doet. Morgen heb ik een vrijgezellen - wat super is omdat morgen de vloer uit de keuken, bijkeuken en gang gaat. Hoe het dan zit met koken in een stoffige ruimte weet ik ook nog niet echt. Ervaring zal het mij leren.
De nieuwe radiotoren en het toilet is beslist en die moeten nog besteld worden. Maandag komt het mannetje van de verlichting om een 'lichtstudie' op te maken.
Sommige dingen kosten meer geld dan verwacht en anderen zijn gelukkig goedkoper dan verwacht: dus tis een beetje in balans.

Komende donderdag geven we een fotoreportage in de plaatselijke bibliotheek over onze wereldreis 2011-2012. Manman, wat een werk. Heb nu al spijt dat ik toegezegd heb.

@Tikva: hoe was Ijsland?
@Ehouse: geniet van je trip!! Waar plan je overal naartoe te gaan?
@Ozz:doe maar lekker waar je zin in hebt. Japan,japan, japan...de wereld is toch te groot om alles te zien.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ijsland erg mooi!, zo leeg en dan prachtige stukjes natuur zoals watervallen en ijsbergen. Echt een land dat in het echt veel beter overkomt dan op de foto.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Laosfan heb je mijn om gehad? Ik ben nu in pakse. Gisteren mijn langste busrit uit mijn leven er op zitten. Meer dan 18 uur met lokale bussen. Een avontuur op zich. Twee keer op vrij willekeurige plaatsen moeten overstappen. Al goed dat ze zo behulpzaam zijn :) hierna ga ik richting si Johan don en dan naar Cambodja.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

En ik vond mijn 12 uur durende busreis van Airlie beach naar Herbey bay al erg..
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Rebec, ben je nog steeds in Cairns? Volop aan het genieten, denk ik? :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Nee zit nu in hervey bay morgen naar fraser island ! Ben heel erg aan het genieten.. Voelt alsof ik hier al maanden zit.. Geld vliegt dus wordt tijd dat ik naar brisbane ga en het even rustiger aan ga doen op een farm ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Haha, jaa geld wil wel rollen daar :P Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier op Fraser Island! Mocht je de kans krijgen: North Stradbroke Island is ook erg de moeite waard.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Waar ligt dat?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat een weertje en ik moet nog boodschappen doen. Hmm..... niet handig! Zag wel dat het over 1,5 uur wat opgeklaard zou moeten zijn :) Laten we het hopen!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Rebec: Bij Brisbane!

Menasil, sterkte met boodschappen doen.. Hier is het droog, maar het waait wel heel hard.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat een rotweer ja. De hele dag alleen maar regen bleh, vrijdag hadden we ook al zo'n dag. Moet straks nog de stad in in verband met de opening van een boekwinkel maar eigenlijk is het meer pyjama op de bank filmpje kijk weer. (dat hebben we vanmorgen gedaan ;-)
Ook mooi op internet een beetje gekeken naar onze vakantie.

Ja we zijn net terug maar gaan volgend jaar de grote vakantie toch liever in het voorjaar dan kunnen we het jaar daarop ook nog gebruik maken van gratis vliegen. De vlucht die ik een tijdje terug al had gevonden is nog steeds te boeken. Voor 450 euro in maart naar ho chi minh stad en terug vanaf bangkok. Erg goede deal lijkt me. Morgen maar even vrij vragen en dan boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Via wat kun je gratis vliegen? Miles? Lijkt me een mooie vakantiebestemming.

Ik heb de hoop maar opgegeven dat ik boodschappen kan gaan doen vandaag. Gelukkig nog wel voldoende vlees, groente en pasta/rijst in huis dus eten komt wel goed. In plaats daarvan eindelijk twee verhuisdozen leeggeruimd en offertes aangevraagd voor een regenpijp. Ik hoorde donderdag ineens water stromen buiten en dat bleek dus naast de regenpijp te zijn. Er zitten giga scheuren in....in overleg de VVE maar offertes aan gaan vragen. Verder een nieuwe telefoon besteld en wat dingen uitgezocht voor vakantie.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Even een kort bericht vanuit Laos. Ik ben inmiddels ook aan de slag als leraar (3,5 uur per avond) en het werkvisum is onderweg. En ik heb sinds 24 dagen een vriendin (Laotiaans) :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Laosfan leuk!, hoe combineer je leraar met je bar?

@ Menasil, gratis vliegen helaas niet voor onzelf maar voor de baby die mag tot 2 (bijna) gratis mee.
Plaats reactie