Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Seeker schreef:Je kunt me niet persoonlijk dus dat zal je echt nooit weten, ik ben geen social networking persoon dus ik ga echt niet op internet de was teveel uit hangen.
Nee maar wel op het forum gaan vertellen dat je een ring wilt gaan kopen voor je 'vriendin'. Uiteraard allemaal erg logisch.
Seeker schreef:Je kunt me niet persoonlijk dus dat zal je echt nooit weten, ik ben geen social networking persoon dus ik ga echt niet op internet de was teveel uit hangen.
Nee maar wel op het forum gaan vertellen dat je een ring wilt gaan kopen voor je 'vriendin'. Uiteraard allemaal erg logisch.
Ja mag toch wel? Is toch geen openboek? Ik vroeg alleen wat advies.
DAMES en HEREN
Zullen we de zinloosheid van dit laatste stuk discussie laten voor wat het is?
Eventuele nieuwe/andere reacties op het onderwerp zijn nog wel welkom.....................
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mijn vriend is momenteel aan het backpacken in Australië. In eerste instantie gunde ik hem dit omdat je elkaar natuurlijk vrij moet laten. Nu knaagt het alleen maar. Ik zie mijn eigen dromen verwezenlijkt worden door mijn vriend and this sucks. Dit vind ik verschrikkelijk van mezelf maar ik snap ook niet dat hij de behoefte heeft om zo iets te doen zonder mij. Als het nou voor stage of iets dergelijks was vond ik het minder erg. Ik heb zelf ook altijd veel willen reizen maar heb er nooit de middelen voor gehad en heb nu het gevoel dat zijn reis ten koste gaat van mij. Ik had gehoopt dat hij op mij zou wachten maar hij vond dat hij nu de mogelijkheid had. Ik denk dat we later die mogelijkheid samen hadden kunnen creëren. Kortom Als backpacken je droom is moet je dat doen. Alleen als dit niet is wat je partner zelf heel graag wil.
Laatst gewijzigd door Mijn mening. op 19 feb 2011 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn mening. schreef:Ik heb zelf ook altijd veel willen reizen maar heb er nooit de middelen voor gehad en heb nu het gevoel dat zijn reis ten koste gaat van mij. Ik had gehoopt dat hij op mij zou wachten maar hij vond dat hij nu de mogelijkheid had. Ik denk dat we later die mogelijkheid samen hadden kunnen creëren. Kortom Als backpacken je droom is moet je dat doen. Alleen als dit niet is wat je partner zelf heel graag wil.
Jullie kunnen toch alsnog samen weg, het een sluit het ander toch niet uit????
Ik snap heel goed voor je dat het moeilijk is, maar je kan je vriend niet kwalijk nemen dat hij niet hals over kop terugvliegt omdat jij ineens van mening verandert. Als ik weg zou zijn, zou ik ook niet zomaar terugkomen. Als de ander weg zou zijn zou ik er wel willen praten over mijn gevoelens, maar ik zou niet aan hem vragen terug te komen.
Jenny schreef:
Ik snap heel goed voor je dat het moeilijk is, maar je kan je vriend niet kwalijk nemen dat hij niet hals over kop terugvliegt omdat jij ineens van mening verandert. Als ik weg zou zijn, zou ik ook niet zomaar terugkomen. Als de ander weg zou zijn zou ik er wel willen praten over mijn gevoelens, maar ik zou niet aan hem vragen terug te komen.
Ik neem het hem ook niet kwalijk en ik verwacht absoluut niet datie terug komt. Dat zou ik mezelf alleen maar kwalijk nemen. Maar toch is het soms best kloten .. Het neemt inderdaad niet weg dat we samen nog meerdere dingen kunnen gaan doen. Maar goed we gaan niet zo 1, 2, 3, weer terug naar een land waar hij geweest is en ik wil daar ook nog super graag heen. Had het graag samen willen doen, maar dat het niet kon wachten steekt.
Hoe moeilijk het ook is: ga niet aan hem trekken. Dat deed een ex ooit bij mij. Ik moest steeds verantwoording afleggen over wat ik ging doen en wie ik ontmoette, en dat werkte zo beknellend dat dat (mede) het eind van de relatie betekende.
Hoe moeilijk het ook is: ga niet aan hem trekken. Dat deed een ex ooit bij mij. Ik moest steeds verantwoording afleggen over wat ik ging doen en wie ik ontmoette, en dat werkte zo beknellend dat dat (mede) het eind van de relatie betekende.
Dat zou ik ook nooit doen. We kunnen gaan en staan waar we willen en dat is prima. Het enige waar ik mee zit is dat ik dit zelf ook zo graag wilde en dat hij zolang weg wil en kan gaan zonder mij. Begrijp me niet verkeerd ik laat hem ook niet in de weg staan van mij dromen maar ik zou wel proberen te zoeken naar een alternatief en dat is nu niet gebeurd.
Hoe lang gaat hij weg?
Ik snap soms dat het niet mogelijk is dat je partner mee kan en dat je dan toch kiest om op reis te gaan. Heb dat zelf ook gedaan maar dan wel de duur van de reis beperkt. Ik vind dat ook wel redelijk dat je daarin rekening met elkaar houdt, zelf zou ik 3-4 maanden wel een beetje max vinden, is hij langer weg is het dan geen optie om hem te zoeken voor een vakantie van 3 weken ofzo.
Een paar jaar later zijn we wel samen weg geweest voor 9 maanden, dus het kan echt wel dat je later nog samen kunt gaan reizen.
mijn mening, ik snap jouw gevoel wel en denk dat het dubbele het ook zo lastig maakt, aan de ene kant wil je hem die reis niet ontnemen aan de andere kant wil je zelf ook die kant op dus waarom niet samen.. Ik herken het van iets veel kleiners afgelopen zomer.. zou de eerste zomer zijn dat we samen op reis hadden gekund en ineens besluit mijn vriend iets alleen te gaan doen, dus ben in diezelfde periode alleen iets anders gaan doen.. ik baalde er toen gigantisch van omdat het makkelijk samen had gekund.. en het ook met weinig overleg is gegaan..het scheelt wel dat Australië groot is maar toch gaat hij nu dingen zien die jij ook had willen zien en dan zal hij als jullie samen gaan toch dingen dubbel gaan zien, maar denk dat hij dat dan maar moet accepteren Het is iig lekker om hier even je verhaal kwijt te kunnen.. maar helaas valt er aan deze situatie niet zo heel veel te veranderen..
Tikva schreef:Hoe lang gaat hij weg?
Ik snap soms dat het niet mogelijk is dat je partner mee kan en dat je dan toch kiest om op reis te gaan. Heb dat zelf ook gedaan maar dan wel de duur van de reis beperkt. Ik vind dat ook wel redelijk dat je daarin rekening met elkaar houdt, zelf zou ik 3-4 maanden wel een beetje max vinden, is hij langer weg is het dan geen optie om hem te zoeken voor een vakantie van 3 weken ofzo.
Een paar jaar later zijn we wel samen weg geweest voor 9 maanden, dus het kan echt wel dat je later nog samen kunt gaan reizen.
Ik ga binnenkort 4 maanden weg terwijl mijn vriend in Nederland blijft. Ik weet dat hij het er best moeilijk mee had toen ik voor het eerst zei dat ik dit graag wilde doen. We vinden het allebei toch ook erg belangrijk dat dit kan in onze relatie.
Omdat we het wel ongezellig vinden om elkaar zo lang niet te zien komt mn vriend bijna 3 weken langs dus uiteindelijk valt het mee hoe lang we elkaar niet zullen zien En hopelijk kunnen we de volgende keer samen langer weg...
Globeskater schreef: maar helaas valt er aan deze situatie niet zo heel veel te veranderen..
Helaas niet meer nee, ben alleen heel erg benieuwd hoe de situatie zal zij als hij terug is. Lijkt me heel erg pijnlijk om aan te horen maar ik kan het ook niet maken tegen over hem om er niet na te luisteren.
Laatst gewijzigd door Mijn mening. op 25 feb 2011 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.