Indonesië kletstopic

Stel hier je vragen over Indonesië.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Indonesië kletstopic

Bericht door Ingritaaa »

LadyHeather schreef:Sorry, een beetje offtopic in dit kletstopic ;) maar ben een heel klein beetje gefrustreerd door Egypt air en het regelen van nieuwe vluchten.

Door dat geintje van Egypt air en het omboeken zit mn vriend nu waarschijnlijk op de terugweg met 3 vluchten in 2 dagen. Hij vliegt eind augustus van savonds van Den Pasar naar Kuala Lumpur met air asia, komt om 1 uur snachts aan en vliegt dan om 8 uur sochtends met een losse vlucht van Kuala Lumpur naar Bangkok, en dan die nacht van Kuala Lumpur naar Amsterdam... Los van dat het niet echt chill is vraag ik me even af hoe groot het risico is dat het mis gaat met deze 3 losse vluchten... Natuurlijk is het niet precies te zeggen maar wat denken jullie? gebeurt het vaak dat vluchten van Den Pasar naar Kuala Lumpur in die periode bv ineens niet doorgaan? en van Kuala Lumpur naar Bangkok?

andere optie is om direct 1 ticket van Den Pasar naar Bangkok te boeken, directe vlucht dus maar 1 keer 'risico' en iets chiller qua reis. maar beetje zonde van de 2 tickets losse tickets die hij nu heeft.. wat zouden jullie doen?
Is er geen betaalbare vlucht van KL naar Amsterdam te vinden? Ik zou in ieder geval wel een ander ticket boeken. Ik betaal in zo'n situatie liever wat meer (of nuja, liever?) dan dat je echt 3 dagen bezig bent en gebroken thuis komt.
Of vluchten niet doorgaan zou ik niet weten want heb nog nooit eerder met Air Asia gevlogen.
Ik zit wel zelf ook even te kijken voor mijn terugvlucht vanaf Jakarta want vind 650 euro toch een tikkeltje teveel. Met goedkopere vluchten ben ik ruim 30 uur onderweg en zou ik in Londen 9 uur overstaptijd hebben, ook niet ideaal!

Ik hoop dat je eruit komt!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Michelle89 schreef:Was ook meer richting Jenny, dat kwam niet even vriendelijk op me over qua toon van haar berichten. Alsof ik me moet verantwoorden waarom ik per se naar Borneo wil.
Je moet je niet verantwoorden, ik wil alleen maar helpen en een goedkoper alternatief geven. Maar om dat te kunnen doen, is het handig dat mensen weten waar je interesses liggen. Dus sorry dat ik doorgevraagd heb, en sorry dat ik gedacht heb dat een forum voor adviezen is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

Jenny schreef:
Michelle89 schreef:Was ook meer richting Jenny, dat kwam niet even vriendelijk op me over qua toon van haar berichten. Alsof ik me moet verantwoorden waarom ik per se naar Borneo wil.
Je moet je niet verantwoorden, ik wil alleen maar helpen en een goedkoper alternatief geven. Maar om dat te kunnen doen, is het handig dat mensen weten waar je interesses liggen. Dus sorry dat ik doorgevraagd heb, en sorry dat ik gedacht heb dat een forum voor adviezen is.
Maar dat kan je ook op een normale manier doen dan; "en waarom dan niet dit??????". Dat komt op mij niet echt vriendelijk over.

Maar goed, laten we het maar houden op een miscommunicatie, kan gebeuren. iig wordt het dus geen 2 weken Borneo voor mij, helaas..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Michelle89 schreef:
Jenny schreef:
Maar dat kan je ook op een normale manier doen dan; "en waarom dan niet dit??????". Dat komt op mij niet echt vriendelijk over...
Je 'citeert' iets wat ik nooit gezegd heb, lees maar terug.

Tja, er zijn vast mensen die jou dan beter kunnen helpen. :X Succes met je planning.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik kan je verzekeren dat iedereen hier op het forum elkaar wil helpen, ook al lijken soms antwoorden kort en direct. Soms kan een vriendelijk bedoelt onderwerp net even anders overkomen omdat het "platte tekst" is en je er geen gezichtsuitdrukkingen of stem bij hoort, ook een onderdeel van het forum :) . Zoals Michelle al aangaf laten we het houden op miscommunicatie en kijken hoe we met zijn alle kunnen helpen bij verdere plannen. ^O^
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

En bovendien, als je uit België komt (zoals ik) moet je je inderdaad wel even aanpassen aan de manier waarop de Nederlanders communiceren. Voor de duidelijkheid, dat is niet slecht bedoeld. Het is gewoon anders.
Om dat voorbeeldje van die vraagtekens te nemen, in België heb ik nog 'nooit' iemand meer dan 1 vraagteken achter een vraag zien zetten. In Nederland is dat blijkbaar meer de gewoonte. En in het begin kwam dat inderdaad nogal opdringerig en kwaad over. Maar nu heb ik geleerd dat dat gewoon een verschil is tussen Vlamingen en Nederlanders :-)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Vertel mij wat (ook belg). Ik ben getrouwd met een nederlandse !!!!!!!!!! (oeps - slechte invloed)
Michelle89
Reisexpert

Bericht door Michelle89 »

@Jenny; sorry dat ik het dan zo heb opgevat, het blijft internet dus dingen kunnen altijd anders worden opgevat.
Laten we gewoon maar verder praten over Indonesië hier. Das iig een stuk leuker! Wil echt geen herrie veroorzaken hier ofzo.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@michelle komt goed ! ^O^

Zo te zien was er flink wat vraag naar een Indonesië kletstopic nu al super veel reacties erg cool! Nu ook meteen een beetje een overzicht van iedereen die er is geweest en naar toe wil. :Y
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:@michelle komt goed ! ^O^

Zo te zien was er flink wat vraag naar een Indonesië kletstopic nu al super veel reacties erg cool! Nu ook meteen een beetje een overzicht van iedereen die er is geweest en naar toe wil. :Y
Het nadeel van een kletstopic vind ik dat vragen ondergesneeuwd raken en over een aantal bladzijdes moeilijk zijn om terug te vinden. Het openen van een apart topic heeft zeker ook zijn voordelen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mee eens, misschien dat specifieke vragen gemodereerd moeten worden om zo van een apart topic te voorzien wanneer ze in het kletstopic geplaatst worden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tja, toen er nog geen kletstopic was deden mensen het ook automatisch goed, dus op zich zou het nu toch ook moeten kunnen? Anders zadel je de MODs alleen maar op met een hoop extra werk.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mocht iemand wat tegenkomen wat een apart topic moet zijn meld het dan even met het meldknopje dan zet ik het wel in een apart topic.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Misschien moet er weer eens leven in dit topic komen :D.

Ik heb eens even naar mijn vluchten gekeken en ik kom aan in Yogya 8.35 in de ochtend (dag 1) en vertrek vanuit Jakarta om 19.35 (dag 14). Best oke toch? Volgens mij kan ik best veel zien, mits ik wel een beetje vlot reis. Hopelijk wel zonder dagen in de bus te zitten. Heb al wel besloten dat ik Jakarta alleen bekijk op dag 14, de dag dat ik wegga. Zo heb ik voor de rest wat meer tijd!

Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik ga maar gelijk weer verder. Heb vandaag zoveel zitten typen aan verslagen en een onderzoeksprotocol. Die is gelukkig nu af! *O* Dat is echt nog best wat werk!

Maar ik heb nog wel een paar vragen,

Hebben jullie wel eens een vulkaan beklommen? Las dat je de Merapi goed kunt beklimmen dmv een dagtrip vanuit Yogya.

Is het mogelijk om binnen de tijd naar en het dieng plateau, en de bromo en de kawa ijljen te gaan?
Dieng lijkt me ook wel mooi om wat meer rond te wandelen. In de lp staat ook dat je daar een dag kunt rondwandelen en daarna verder kunt reizen naar Pekalongan? Geen idee wat dat voor stad/dorp is.

Ik wil uiteraard ook graag naar de Borobudur en Prambanan, maar geloof dat dat wel makkelijk te regelen is in Yogya zelf met een tourtje.

Ah, je hebt altijd tijd tekort he? Of je nu 5 dagen blijft of 5 maanden!

Plaats reactie