Pagina 4 van 6

Re: Wizzair vraagje

Geplaatst: 09 sep 2011 10:56
door Ceska
Ja maar dat blad is gewoon je reservering of is het je instapkaart? als je niet online inchecked/uitprint zul je wel weer extra moeten betalen als je om de luchthaven komt...

Re: Wizzair vraagje

Geplaatst: 09 sep 2011 11:45
door ehouse
Bedankt voor de reacties, ik heb gevonden waar ik fout zat. :p wel verwarrend en niet echt duidelijk. Ik had gisteren via de website online ingecheckt en dus alle gegevens in gegeven, maar in tegenstelling tot normaal kreeg ik nergens de optie om de boardingskaarten af te drukken (zoals je bij ryanair bijvoorbeeld wel krijgt). Nu heb ik vandaag via mijn profiel toch nog de boardingskaarten kunnen afdrukken.

Ik was me al aan het afvragen, waarom ik dit keer geen boardingskaarten zou moeten afdrukken..

Wizzair

Geplaatst: 29 nov 2011 10:25
door Hellas
Onze eerste ervaring met een prijsvechter: Wizzair. Het online boeken verliep redelijk, al was het niet helemaal duidelijk wat er bedoelt werd met de naam zoals in het paspoort vermeld. In dit geval ging het om de voornaam. Wizzair gebeld,15 minuten gesproken met een dame die bizonder slecht Engels sprak, en niet begreep wat het probleem was. Ik kreeg sterk de indruk dat zij de opdracht heeft om klanten zolang mogelijk aan de lijn te houden. Na 15 minuten de verbinding verbroken en € 14,- armer. Het invulveld is te klein om alle voornamen te vermelden. Op het vliegveld ging het dus mis; initialen waren niet toegestaan. Het wijzigen kostte ons € 480,- (4 personen)!! Ik vlieg twee keer per jaar, en dat al 24 jaar, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Bij andere vliegmaatschappijen wordt enkel de eerste letter van de voornaam vermeld. Verder vond ik de dame aan de balie ronduit onvriendelijk en respectloos en voor geen enkele reden vatbaar. Later bleek dat er een passagier meer was die met initialen had geboekt, en zij mocht wel instappen. Met de bagage hadden we in Eindhoven geen probleem, echter op de terugreis voldeed een stuks handbagage in een keer niet aan het formaat; de pootjes staken uit, dus was deze te groot. Ook nu weer onvriendelijk en respectloos behandeld. De koffer moest leeg of veel bijbetalen. De koffer is noodgedwongen in de kliko verdwenen. Bij andere passagiers zagen we dat zij handbagage bij zich hadden die groter was dan de onze; wij waren er duidelijk uitgepikt. Ook aan boord geen vriendelijk personeel; continu op en neer aan het lopen om iets te vinden waarover een opmerking gemaakt kon worden: jassen los als deken, mocht niet, mp-3 spelers moesten uit. Zowel op de heenreis als op de terugreis vertraging: heen: 50 minuten, terug: 40 minuten. Informatie over de vertraging werd onduidelijk gegeven; het Engels van de omroepster was abominabel
slecht. Ook het personeel in het vliegtuig spraken erg slecht engels. Het wachten moest staand in een veel te warme ruimte. Een oude man werd niet goed, maar de deur naar buiten mocht niet open. Pas toen de man in elkaar zakte werd de deur geopend. Wizzair kan dan een prijsvechter zijn, maar ik ben nog steeds een klant. Wizzair zoekt mogelijkheden om extra (veel) geld te verdien over de rug van de reiziger. Kortom: nooit geen Wizzair meer! :N

Re: Wizzair vraagje

Geplaatst: 29 nov 2011 15:19
door bolletjeom
ik vind het heel vervelend wat je is gebeurd.
Ik werk in het tourisme en wij kunnen nooit boeken met een initiaal. Eerste voornaam voluit is verplicht!!!

Laat dit een goede tip zijn voor iedereen!!!!

Re: Wizzair vraagje

Geplaatst: 01 dec 2011 06:57
door Ceska
Erg vervelend zo'n ervaring maar je moet indd ALTIJD je volledige naam vermelden zoals in het paspoort.
Als je bijv. de Vries als achternaam hebt met voorletter M zou dus eigenlijk bijna elke M de vries op jou ticket kunnen reizen (tsja ach wat is de kans ;) )
Maar indd vooral bij low cost maatschappijen worden regels streng na geleefd, immers verdienen ze dus aan dit soort wijzigingen en het inchecken van handbagage. Ik heb zelf jaren als grondstewardess gewerkt en ook gevlogen als stewardess. En het is helaas wel zo dat de een strenger controleerd dan de ander. Ook met bijv. handbagage's, vergeet niet dat en hoop mensen vaak hun handbagage verstoppen of er spullen uithalen en er later weer in doen en het zo mee proberen te nemen, maar ook dat zou eigenlijk nog aan de gate gechecked moeten worden.
Over de jassen en de mp3 spelers aan boord, dit wordt echt niet gedaan om de passagiers lastig te vallen, alles wordt gedaan vanuit een veiligheids oogpunt.

Hopelijk heb je wat aan deze info, ondanks dat het je vervelende ervaring er niet beter op maakt.

En nee, ik ben wizzair niet aan het verdedigen ;)

Qreply

Geplaatst: 29 dec 2011 14:00
door Tonassis
Pas op met namen of voorletters in te vullen op je boekingen on-line bij WIZZIAR.1(een) letter verkeerd,en bij controle op de luchthaven kost het je 60 Euro extra,en ze kunnen echt geen pardon,ook al is het hun fout.Wees gewaarschuuwd en PAS OP.Tonassis

Re: Vraag over WizzAir boeking

Geplaatst: 07 feb 2012 19:33
door Kuess
Toevallig werd deze naam/letter klacht afgelopen weekend in het programma Kanniewaarzijn behandeld. Was nog niks uitgekomen met Wizz-air. Maar aandacht op tv heeft wel vaker geholpen. Wie weet...

Qreply

Geplaatst: 08 feb 2012 08:57
door Tonassis
Beste mede reizigers,ik hoop dat Wizzair deze uitzending gezien heeft van kanniewaarzijn? (ik niet) misschien helpt het ons gedupeerde, om onze dure euro terug te krijgen. Maar blijf op je hoede.groetjes Tonassis

Vraag over WizzAir boeking

Geplaatst: 20 feb 2012 22:30
door Hennie van Rijk
Ja dit heeft gevolgen, heen waarschijnlijk niet, terug wordt je "geslingerd"

Vanaf Eindhoven naar Budapest geen probleem, van Budapest naar Eindhoven moest ik Eur 81,- bij betalen voor 2 minuten werk, drie letters op ticket die verkeerd stonden. (mijn voornaam nota bene)
Iedereen weet dat het om je achternaam gaat!!

Ook erg, probeer niet alleen met paspoort in te checken want dat kost je Eur. 51,-

Klacht gedeponeerd "0,0" reactie van WizzAir...goedkoop blijkt duurkoop. Het ticket Eindh - Budap. koste Eur. 110, daarna dus Eur. 191,-

Volgende keer ga ik weer met KLM!!!!!!

Qreply

Geplaatst: 20 feb 2012 22:47
door Hennie van Rijk
Tja, :-(( kocht ticket Eindhoven - Budapest Eur. 110,- Zette mijn voornaam per ongeluk fout.
Geen Hendrik maar Hennie.
Dat koste me bij terug vlucht Eur 81,- extra. Oke als je er 10,20, o.k. 30 euro voor vraagt o.k. Maar Eur, 81,00 voor nog geen minuut werk is diefstal.
De zeer chagrijnige Hongaarse vertelde me wel dat ik e.e.a. kon claimen bij Wizzair.. dus geprobeerd met klachten form via site:
Gevolg: 0,0 reactie, niets, nada, noppes!!!
Waardeloos ga volgende keer mooi weer met KLM
2 zaken lieden voor me moeten de man Eur 51,- voor het niet afprinten van papieren ticket....terwijl iedereen tegenwoordig weet dat je alleen met paspoort incheckan kan!! waardeloos dat Wizzair

Re: Vraag over WizzAir boeking

Geplaatst: 20 feb 2012 22:51
door Hennie van Rijk
Omdat ik op Schiphol vaak heeeel lang voor douane 8-) sta te wachten, dito voor koffer bij terugkomst...dus maar een keer Eindhoven en Wizzair geprobeerd...ook wel lekker voordelig...

Tja, dat doen we dus niet nog een keer...:-(( kocht ticket Eindhoven - Budapest Eur. 110,- Zette mijn voornaam per ongeluk fout. Geen Hendrik maar Hennie. Dat koste me bij terug vlucht dus Eur 81,- extra.
Oke als je er 10,20, o.k. 30 euro voor vraagt o.k. Maar Eur, 81,00 voor nog geen minuut werk is diefstal.
De zeer chagrijnige Hongaarse vertelde me wel dat ik e.e.a. kon claimen bij Wizzair.. dus geprobeerd met klachten form via site: gevolg: 0,0 reactie, niets, nada, noppes!!!
Waardeloos ga volgende keer mooi weer met KLM. Inmiddels Privium pas aangeschaft zodat douane perikelen tot verleden horen :-)) dag Wizzair!

Re: Qreply

Geplaatst: 21 feb 2012 09:54
door menasil
Hennie van Rijk schreef:2 zaken lieden voor me moeten de man Eur 51,- voor het niet afprinten van papieren ticket....terwijl iedereen tegenwoordig weet dat je alleen met paspoort incheckan kan!! waardeloos dat Wizzair
Dat is niet waar. Ook KLM vraagt mij om het uitprinten van een boardingpas bij online inchecken! En als ik thuis niet kan printen, zal ik dit op het vliegveld moeten doen bij een automaat (en als dat niet lukt kan ik met mijn eticket en paspoort naar een balie).

Als ik niet kies voor online-inchecken. Dan kan ik met mijn e-ticket én paspoort bij de incheckbalie mijn boardingpass laten uitprinten. Maar ik moet tenminste mijn paspoort én eticket kunnen laten zien....

Re: Vraag over WizzAir boeking

Geplaatst: 27 feb 2012 22:48
door ehouse
Weet iemand hoe het trouwens zit met da lidmaatschap? Ik heb in november bij dat aangeschaft, komt een stuk voordeliger, maar verloopt dit gewoon na één jaar of wordt dit automatisch verlengt? Op de website van wizzair is de info daarover allemaal wazig en voor interpretatie vatbaar.

Qreply

Geplaatst: 20 apr 2012 01:58
door globirdie
Ik lees hier problemen met initalen. Ik vlieg altijd met mijn initalen en ook regelmatig met Wizzair, ik heb nooit geen problemen gehad. Heb twee weken geleden nog twee keer gevlogen met Wizzair en geheel zonder problemen.
Sterker nog ik heb het probleem eerder gehoord en had het nagevraagd bij de incheckbalie van Wizzair, ze vertelde met dat het goed was.

Qreply

Geplaatst: 11 dec 2012 21:53
door Daisuke
Ik heb 30 september een retourvlucht geboekt voor half december, maar ik merkte bij puur toeval op dat er het een en ander is veranderd. Wizz air gaat nu handbagage kosten in rekening brengen, waar ik nog geen zorgen over hoef te maken want ik zit precies aan die afmetingen. Toch vind ik dat ik recht heb op meer, omdat ik op een datum heb geboekt waarop die regeling nog niet bestond. Maar dat zal wel aan dovemans oren gezegd zijn. Daarnaast probeerde ik alvast even mijn boeking te zoeken, maar die blijkt onvindbaar. Ook geprobeerd om in te loggen, maar zelfs dat lukt niet. Mijn registratie mail schijnt zelfs niet te werken. Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Ik voel de spreekwoordelijke bui nu al hangen, straks gaan ze doen alsof mijn boeking niet bestaat. Ik lees al diverse berichten op http://www.reviewcentre.com/Airline-Rev ... ew_1755229 en ik ga zeker niet bellen a 90 ct per minuut. Denken jullie dat het voldoende is als ik al mijn uittreksels mee neem als bewijs. Het ergste zou ik het vinden als ik voor niets naar de luchthaven afreis. Verder maar uitkijken met die Wizzair ze beginnen mij een beetje onbetrouwbaar te worden.