wat at jij al eens?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: wat at jij al eens?
Ben ik toch even blij dat er geen min-knopje bij de berichten staat >:)
Al komt dat negatief karma er toch wel lijkt het, ik heb toch een verkoudheidje opgelopen en ook m'n maag voelt op dit moment niet al te best. Dus ook al is het pas 7 uur hier, ik moet nog zien dat ik m'n kamer af kom vanavond. Misschien even snel naar een conbini of als ik heel erg goede zin heb nog even bij de buren een kom ramen naar binnen werken, maar meer zal het niet worden....
Of zou dat toch komen door de ekiben met oesters die ik vanmorgen als ontbijt op heb...
Al komt dat negatief karma er toch wel lijkt het, ik heb toch een verkoudheidje opgelopen en ook m'n maag voelt op dit moment niet al te best. Dus ook al is het pas 7 uur hier, ik moet nog zien dat ik m'n kamer af kom vanavond. Misschien even snel naar een conbini of als ik heel erg goede zin heb nog even bij de buren een kom ramen naar binnen werken, maar meer zal het niet worden....
Of zou dat toch komen door de ekiben met oesters die ik vanmorgen als ontbijt op heb...
Ik was ook al op zoek naar het 'min-knopje' ...
Al moet ik toegeven dat ik bij mijn eerste reizen, in al mijn onwetendheid, ook eens haai heb geëten.
Tijdens één van die reizen (Kenia) heb ik me ook laten wijs maken dat er nijlpaard op mijn bord lag.
Ik heb dat altijd geloofd, maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat nijlpaard geëten wordt
Smaakte trouwens als vis maar vaster van structuur.
Al moet ik toegeven dat ik bij mijn eerste reizen, in al mijn onwetendheid, ook eens haai heb geëten.
Tijdens één van die reizen (Kenia) heb ik me ook laten wijs maken dat er nijlpaard op mijn bord lag.
Ik heb dat altijd geloofd, maar ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat nijlpaard geëten wordt

Smaakte trouwens als vis maar vaster van structuur.
Haai is volgens mij i.h.a. geen bedreigde diersoort.....
veel haaien zijn dat wel. en met het tempo waarop ze ontvind worden zijn ze zeer snel bedreigd... (nog los van de manier waarop het gebeurt, en de manier waarop de dieren sterven.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik ben ook geen voorstander van het eten van haaien hoor.....
Er zijn wel heel veel soorten (98% totaal ongevaarlijk voor mensen trouwens). Welke/hoeveel soorten er bedreigd worden weet ik niet.....
Er zijn wel heel veel soorten (98% totaal ongevaarlijk voor mensen trouwens). Welke/hoeveel soorten er bedreigd worden weet ik niet.....
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Nou, reken maar dat dat negatieve karma is aangekomen. Ik ben inmiddels weer in Nederland, het blikje walvis is nog steeds in Japan. Ik had het bij vertrek uit Hiroshima snel even in m'n camerarugzak gedaan, er helemaal niet meer aan gedacht, en het dus ook niet meer overgepakt naar m'n grote tas. En ja, er zit dus ook vloeistof in dat blikje. Inleveren dus 

Hmm, krijg nu niet ineens heel veel trek..
Ik heb ooit eens gegeten:
Sprinkhaan, was knapperig en best lekker!
Kippenpoot, letterlijk, met nagels en al, was matig lekker.
Kikkerbout, smaakte net als kip, heel lekker alleen een beetje klein.
Century egg, was erg apart en niet echt aan te raden!
De twee onderste waren in Maleisie, de bovenste in Nederland klaargemaakt door een meisje uit Tibet die op uitwisseling was.
Ik heb ooit eens gegeten:
Sprinkhaan, was knapperig en best lekker!
Kippenpoot, letterlijk, met nagels en al, was matig lekker.
Kikkerbout, smaakte net als kip, heel lekker alleen een beetje klein.
Century egg, was erg apart en niet echt aan te raden!
De twee onderste waren in Maleisie, de bovenste in Nederland klaargemaakt door een meisje uit Tibet die op uitwisseling was.
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
gister gedroogde en gezouten pruimen gegeten.
Wanneer je een heel klein hapje neemt is het net een salmiak dropje. Maar een iets grotere hap is gewoon gruwelijk zout!
Wanneer je een heel klein hapje neemt is het net een salmiak dropje. Maar een iets grotere hap is gewoon gruwelijk zout!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- LadyHeather
- Reisexpert
geroosterde sprinkhanen vond ik prima te doen. Lever vind ik ook echt heel vies! Ik vind eigenlijk al het orgaanvlees wat ik tot nu toe heb gegeten niet lekker...Jenny schreef:Sprinkhanen vind ik van die lange pootjes hebben, dus die heb ik nooit geprobeerd.
Vervelender vind ik lever, dat lust ik gewoon echt niet. En soms krijg je het....
Selalu mencari...
Ik zal wel wat vergeten maar in de categorie minder 'normaal':
- Hond
- Sprinkhaan
- Kippenpoot
- Kikker
- Cocoon/ wormen
- Geit
- Hond
- Sprinkhaan
- Kippenpoot
- Kikker
- Cocoon/ wormen
- Geit
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Hmmmm, niet heel bijzondere dingen, als ik bovenstaande lees:
Krokodil, emu, struisvogel, kangoeroe, walibi, gegiste oostzeeharing (
) en dat was het wel zo'n beetje.
Krokodil, emu, struisvogel, kangoeroe, walibi, gegiste oostzeeharing (

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- bolletjeom
- Reisexpert
ja, dat laatste klinkt heel smakelijk!
Ik kan er sinds begin dit jaar een paar bijzondere ijssoorten aan toevoeggen.
Avacadoijs, pekingeendijs, tonijnijs, sambalijs, sateijs en inktvisijs.
Geen van alle iets om te herhalen.yuk!
Ik kan er sinds begin dit jaar een paar bijzondere ijssoorten aan toevoeggen.
Avacadoijs, pekingeendijs, tonijnijs, sambalijs, sateijs en inktvisijs.
Geen van alle iets om te herhalen.yuk!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Vanavond in Peking Express gezien: Balut, een gekookt bevrucht eendenei, dus mét embryo.. Wie heeft deze Filipijnse lekkernij wel eens gegeten?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Had het al eens eerder gezien, o.a, bij Bizarre Foods op Travel Channel. Het schijnt gewoon te smaken als een gekookt ei. Desondanks zou ik toch zo net nog niet weten of ik het zou durven proberen...
Nee sorry het stonk ontzettend en ziet er goor uit dus we hebben het toch lekker laten staan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY