Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?
Re: Ipad mee op reis [ Ervaringen ]?
Ik heb ook een Samsung tablet en gebruik hem heel vaak op mijn reis door Thailand, Laos, Cambodja. Bijna overal is WIFI tegenwoordig In Myanmar zal ik hem voornamelijk gebruiken om te lezen. Ik heb ook een e reader, maar dat leest lang zo fijn niet.
Ik heb ook mijn Samsung android bij me om te watsappen met mijn kinderen.
Ik doe niet echt voorzichtig, gebruik hem overal, maar neem hem wel mee als er geen safe op de kamer is, in een kleine rugzak. Maar we zijn met zijn 2en en lopen ook niet laat over straat, met een drankje te veel op >:)
Ik heb ook mijn Samsung android bij me om te watsappen met mijn kinderen.
Ik doe niet echt voorzichtig, gebruik hem overal, maar neem hem wel mee als er geen safe op de kamer is, in een kleine rugzak. Maar we zijn met zijn 2en en lopen ook niet laat over straat, met een drankje te veel op >:)
Graag wil ik dit forum weer nieuw leven in blazen (ik weet niet of dit het juiste subforum is)
Ik sta op het punt om voor drie maanden naar zuid-oost Azië te vertrekken.
Met het dilemma of ik mijn iPad naast mijn Iphone zal meenemen. De apparaten zal ik gebruiken voor het uitzoeken en boeken van routes, activiteiten en hostels. Beide zijn voorzien een berg digitale Lonely Planets van de landen die ik ga bezoeken. De ipad wellicht voor wat entertainment (film-series) tijdens een lange reis van a naar b.
Wat vinden jullie? De Lonely Planet's enkel digitaal meenemen of ook zorgen voor een hardcopy die extra ruimte innemen en fors aan het gewicht zijn. (4 reisgidsen)
De tweede vraag, enkel een iPhone meenemen of tevens een iPad.
PS. ik vraag niet naar de (on)mogelijkheden van de iPad, al sinds dag 1 een uiterst tevreden gebruiker.
Ik sta op het punt om voor drie maanden naar zuid-oost Azië te vertrekken.
Met het dilemma of ik mijn iPad naast mijn Iphone zal meenemen. De apparaten zal ik gebruiken voor het uitzoeken en boeken van routes, activiteiten en hostels. Beide zijn voorzien een berg digitale Lonely Planets van de landen die ik ga bezoeken. De ipad wellicht voor wat entertainment (film-series) tijdens een lange reis van a naar b.
Wat vinden jullie? De Lonely Planet's enkel digitaal meenemen of ook zorgen voor een hardcopy die extra ruimte innemen en fors aan het gewicht zijn. (4 reisgidsen)
De tweede vraag, enkel een iPhone meenemen of tevens een iPad.
PS. ik vraag niet naar de (on)mogelijkheden van de iPad, al sinds dag 1 een uiterst tevreden gebruiker.
"Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je (verkeerd) gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt!"
-
- Reisexpert
Ipod en andere heb ik geen ervaring mee.
Wat de echte boeken betreft. Ik zou ze zeker niet alle maal meenemen.
Als je dan toch een echt boek wil kan je die daar altijd kopen. De echte of de valse
en in de hostels aan de landsgrenzen kan je Cambodja bv ruilen voor Laos
Zo heb je steeds maar 1 boek bij
Wat de echte boeken betreft. Ik zou ze zeker niet alle maal meenemen.
Als je dan toch een echt boek wil kan je die daar altijd kopen. De echte of de valse
en in de hostels aan de landsgrenzen kan je Cambodja bv ruilen voor Laos
Zo heb je steeds maar 1 boek bij
Als je al zo'n ding heb: zeker meenemen. Ik zou alleen wel op z'n minst de LP-kaartjes van de plaatsen waar je langskomt uitprinten. Zie je jezelf al lopen op straat kijkend naar een LP-pdf
?
ps. Het is logischer om juist je iPhone thuis te laten (sim in oud telefoontje stoppen)!

ps. Het is logischer om juist je iPhone thuis te laten (sim in oud telefoontje stoppen)!
iPhone gaat mee vanwege de camera functie.
Ik ben niet zo'n fanatieke fotograaf en de camera op de iPhone voldoet prima voor mij. Er gaat geen andere camera mee. De tel gaat in een vrijwel onherkenbare hoes inclusief lanyard (polsbandje).
Ik zie mezelf niet met een Ipad foto's maken, al zie ik dat veel Aziaten in Europa wel doen:P
Uitprinten is inderdaad wel een optie, ik wil niet de rijke (beroof mij) westerse toerist uithangen.
Ik ben niet zo'n fanatieke fotograaf en de camera op de iPhone voldoet prima voor mij. Er gaat geen andere camera mee. De tel gaat in een vrijwel onherkenbare hoes inclusief lanyard (polsbandje).
Ik zie mezelf niet met een Ipad foto's maken, al zie ik dat veel Aziaten in Europa wel doen:P
Uitprinten is inderdaad wel een optie, ik wil niet de rijke (beroof mij) westerse toerist uithangen.
"Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je (verkeerd) gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt!"