Estland, Letland, Litouwen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Estland, Letland, Litouwen

Bericht door Globeskater »

Vilnius is een studentenstad en ben daar naar een university pub geweest waar eigenlijk alle avonden door de weeks ook wat te doen was en waar je lekker kon dansen. Dit was wel in de zomer dat ik er was dus weet niet hoe het in september is maar aangezien de meeste mensen dan terug zijn om te studeren neem ik aan dat er wel wat te beleven is..

In Klaipeda heb ik in verschillende clubs ook flink van het nachtleven genoten!

Ik denk dat handigste is qua tijdschema's om bij aankomst in Vilnius dat even na te vragen, aangezien tijden nog wel eens veranderen.

Vanuit Tallinn bieden de meeste hostels ook een dagtrip naar Laaheema national park aan..

verder zou ik als je in Klaipeda in hostel wilt verblijven wel een hostel boeken, ze hebben er maar 1 met niet al te veel bedden, nu zal het in september wel rustiger zijn maar als je zeker weet daar te willen verblijven dan zou ik boeken ;)

Curonian Spit is heel leuk om fietsen te huren en het op de fiets te verkennen!
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Eind jaren '90 ben ik met de auto door alle drie de landen getrokken. Fantastische natuur en erg vriendelijke mensen, waar je heel gemakkelijk contact mee legt. Van Lithauen herinner ik me vooral de feeststad Palanga, waar je aan de kust overal muziek en vertier hebt. In de buurt van Šiauliai vind je een heel bijzondere berg. Het staat er vol met kruisen en mariabeelden. Tijdens de Sovjet-overheersing was het verboden terrein, maar er kwamen steeds meer kruisen bij. Het werd een symbool van verzet tegen de russen. Ik weet niet hoe je er met het openbaar kunt komen, maar het is een heel indrukwekkende plaats, die zeker de moeite waard is om te bezoeken.

De kust is prachtig in de baltische landen, maar zelfs al is het erg warm, dan is de zee toch behoorlijk koud om in te zwemmen.
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Sorry, ik had al op de knop gedrukt, maar ben vergeten te schrijven, dat er ontzettend veel teken zijn. Misschien toch wel een idee om je in te laten enten. Vooral als je de bossen in gaat!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Globetrot schreef:Sorry, ik had al op de knop gedrukt, maar ben vergeten te schrijven, dat er ontzettend veel teken zijn. Misschien toch wel een idee om je in te laten enten. Vooral als je de bossen in gaat!
Klopt, ik heb bij de GGD informatie opgevraagd inc. een plattegrond met waar de tekenziekte voorkomt en de Baltische staten zijn nagenoeg helemaal "geel" en dus "Besmet"
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

menasil schreef:
Globetrot schreef:Sorry, ik had al op de knop gedrukt, maar ben vergeten te schrijven, dat er ontzettend veel teken zijn. Misschien toch wel een idee om je in te laten enten. Vooral als je de bossen in gaat!
Klopt, ik heb bij de GGD informatie opgevraagd inc. een plattegrond met waar de tekenziekte voorkomt en de Baltische staten zijn nagenoeg helemaal "geel" en dus "Besmet"
Ik ben veel in de bossen geweest, gelukkig geen teken opgelopen maar heb mij voor de zekerheid zeker ingeënt. Better safe than sorry denk ik dan maar ;) daarnaast verspreid het ook redelijk door Europa dus hoef ik mij de komende jaren geen zorgen te maken ;)
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

er is alweer een tijdje niet gereageerd, maar ik ga toch mijn vraag stellen.

Ik denk erover om in oktober 3 weken naar de drie landen te gaan om cultuur en natuur te combineren, lekker wandelen en andere buiten activiteiten doen.

Is oktober hier een beetje een goede tijd voor?

Groet Alex
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Ik denk dat de herfst qua natuur schitterend kan zijn.. nadeel van oktober is dat weer moeilijk te voorspellen is, je kan schitterend najaarsweer hebben of het gure herfstweer..ik denk dat qua weer september beter zal zijn als oktober..maar het zijn schitterende landen dus kan zeker aanraden te gaan!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit riekt een beetje naar vragen naar de bekende weg. In heel Europa is het natuurlijk herfst in oktober.....en die landen liggen nog wat noordelijker dan Nederland :-). Als je het precies wilt weten, google dan eens naar wat climate chats.
Euromark

Bericht door Euromark »

Als je ergens even iets meer biertjes wilt gaan drinken, zou ik het zo plannen dat het in Vilnius moet gebeuren (1.20). In de andere twee steden is het rond de 2 euro.

verwijderd
Laatst gewijzigd door Erik op 16 dec 2011 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame link verwijderd
Plaats reactie