Visum India
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Nieuwe Visum Regels India
de india visum informatie aanpassen heeft niet veel zin. ze blijven hun eise wijzigen!!
Deze wijziging zal ingaan per 11 oktober 2010.:
Dit betekent dat iedereen die vanaf nu het visum voor India gaat aanvragen een "undertaking" moet invullen.
Hierin verklaar je wat je beroep is en dat je geen foto's zult maken voor commerciele doeleinden etc. (ik heb de bijlage toegevoegd )
en een Engelstalige werkgeversverklaring moet inleveren naast de documenten die al ingeleverd dienden te worden.
Deze verklaring en werkgeversverklaring moet je samen met de visumformulieren en je paspoort op sturen naar het visumburo of de ambassade
Zonder het Undertaking formulier en werkgeversverklaring kan de ambassade de aanvraag niet in behandeling nemen.
Werkgeversverklaring:
De Engelstalige werkgeversverklaring dient op briefpapier van de werkgever te zijn geprint. Het adres van de werkgever dient hier op te staan. In de verklaring moet de functie worden vermeld, bijvoorbeeld mr. Jansen is employed as..... In het geval men werkzaam is als journalist, militair, politieman, etc, dient 'employee' te worden ingevuld. Tot slot moet worden vermeld dat de reiziger vakantie toegekend heeft gekregen voor de periode van zijn of haar verblijf in India.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze zijn uitgenodigd voor een interview op de ambassade omdat ze eerst door een controlle moeten. Let dus echt goed op welk beroep je invult.
[/i]
Deze wijziging zal ingaan per 11 oktober 2010.:
Dit betekent dat iedereen die vanaf nu het visum voor India gaat aanvragen een "undertaking" moet invullen.
Hierin verklaar je wat je beroep is en dat je geen foto's zult maken voor commerciele doeleinden etc. (ik heb de bijlage toegevoegd )
en een Engelstalige werkgeversverklaring moet inleveren naast de documenten die al ingeleverd dienden te worden.
Deze verklaring en werkgeversverklaring moet je samen met de visumformulieren en je paspoort op sturen naar het visumburo of de ambassade
Zonder het Undertaking formulier en werkgeversverklaring kan de ambassade de aanvraag niet in behandeling nemen.
Werkgeversverklaring:
De Engelstalige werkgeversverklaring dient op briefpapier van de werkgever te zijn geprint. Het adres van de werkgever dient hier op te staan. In de verklaring moet de functie worden vermeld, bijvoorbeeld mr. Jansen is employed as..... In het geval men werkzaam is als journalist, militair, politieman, etc, dient 'employee' te worden ingevuld. Tot slot moet worden vermeld dat de reiziger vakantie toegekend heeft gekregen voor de periode van zijn of haar verblijf in India.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ze zijn uitgenodigd voor een interview op de ambassade omdat ze eerst door een controlle moeten. Let dus echt goed op welk beroep je invult.
[/i]
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Op dit moment ben ik in Maleisië mijn bedoeling is om naar Thailand te reizen om van daaruit naar India te vliegen. In Bangkok wil ik een 3 maanden toeristenvisum regelen. Nou las ik dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn na afloop van het visum. Op de site van visumburo wordt bij aanvraag een paspoort gevraagd dat 6 maanden geldig is. Van welke kan ik uitgaan? Dit is voor mij relevant omdat mijn passeporte verloopt op 11 juli 2011 en ik deze anders nog moet gaan vernieuwen op de Ned. ambassade in Bangkok.
Heeft er daarnaast iemand een idee hoelang de aanvraag van het visum/nieuw paspoort duurt in Bangkok?
Alvast heel erg bedankt want ik kom er niet helemaal meer wijs uit.
Heeft er daarnaast iemand een idee hoelang de aanvraag van het visum/nieuw paspoort duurt in Bangkok?
Alvast heel erg bedankt want ik kom er niet helemaal meer wijs uit.
Met het oude visum was het volgens mij dat je paspoort nog 6 maanden gelding moest zijn nadat je visum verloopt. Mijn paspoort was daarvoor nog net geldig namelijk.
- bolletjeom
- Reisexpert
voor zover ik weet is het: ná dat je visum verloopt!
Paspoort in het buitenland vernieuwen kan even duren. Volgens mij duurt het in nederland al 2 weken....
Iets met ingewikkelde processen om alle veiligheidsopties in dat plasticje te stampen.
Paspoort in het buitenland vernieuwen kan even duren. Volgens mij duurt het in nederland al 2 weken....
Iets met ingewikkelde processen om alle veiligheidsopties in dat plasticje te stampen.
WTF, ik kijk net even voor het adres op de site van Indian Visa Services (bureau die de visumaanvraag regelt in opdracht van de ambassade). Ik was in de veronderstelling dat je gewoon je paspoort kon brengen en de volgende dag weer kon gaan halen, met visum erin. Maar nu staat er dat zij geen nieuwe aanvragen aannemen sinds 29 oktober!
Men kan terecht bij de ambassade in Den Haag of bij Hét Visumburo in Amsterdam. Indicatieve levertijd max 4 weken.
Het Visumburo (ja, met een o...) rekent 30 euro bemiddelingskosten, dus die valt eigenlijk al af.
Ik vertrek over vier weken en kan niet eerder dan volgende week dinsdag naar Den Haag... zou dat een probleem geven?

Men kan terecht bij de ambassade in Den Haag of bij Hét Visumburo in Amsterdam. Indicatieve levertijd max 4 weken.
Het Visumburo (ja, met een o...) rekent 30 euro bemiddelingskosten, dus die valt eigenlijk al af.
Ik vertrek over vier weken en kan niet eerder dan volgende week dinsdag naar Den Haag... zou dat een probleem geven?
Don't dream your life - Live your dream
- bolletjeom
- Reisexpert
ja!!! dat geeft een probleem!
Een single entry is nog wel te regelen maar een multiple is een hell. Verder moet je zeker 2 weken van de voren je aanvraag indienen en uitzoeken welke formulieren je mee moet zenden/ nemen.
En dan is het wachten en wachten. soms duurt het een eeuwigheid.
Doe jezelf een plezier en doe het via het visumburo en lees goed wat je moet inleveren.
Een single entry is nog wel te regelen maar een multiple is een hell. Verder moet je zeker 2 weken van de voren je aanvraag indienen en uitzoeken welke formulieren je mee moet zenden/ nemen.
En dan is het wachten en wachten. soms duurt het een eeuwigheid.
Doe jezelf een plezier en doe het via het visumburo en lees goed wat je moet inleveren.
Via het Visumburo duurt het net zo lang, begreep ik van de site. Het gaat om een single entry van 3 maanden.
Op de site van dat bureau dat eerst de aanvragen deed, staat dat de verwerkingstijd nu twee tot vier weken is. Maar op de site van Het Visumburo of de Ambassade staat helemaal niets over levertijd
Ik ben nu aan het proberen of ik morgenochtend vrij kan krijgen, dan kan ik zsm naar Den Haag.
Ben ik dan al die tijd m'n paspoort kwijt trouwens? Da's ook niet zo handig...
*opgelucht dat ik deze info vandaag zie en niet volgende week maandag pas*
Op de site van dat bureau dat eerst de aanvragen deed, staat dat de verwerkingstijd nu twee tot vier weken is. Maar op de site van Het Visumburo of de Ambassade staat helemaal niets over levertijd

Ik ben nu aan het proberen of ik morgenochtend vrij kan krijgen, dan kan ik zsm naar Den Haag.
Ben ik dan al die tijd m'n paspoort kwijt trouwens? Da's ook niet zo handig...
*opgelucht dat ik deze info vandaag zie en niet volgende week maandag pas*
- bolletjeom
- Reisexpert
het nadeel van zelf doen is dat er geen stok achter de deur zit terwijl het visumburo er echt voor je achteraan gaat. Onze klanten kunnen vaak hun paspoort op schiphol ophalen omdat de ambassade zo laat is met verstrekken van een visum. Dat is een service van het visumburo. Wanneer je het zelf doet en ze zo laat zijn heb je dus potentieel je paspoort niet op tijd terug.
Het kan zijn dat je mazzel hebt....maar niets is gegarandeerd.
Hou er ook rekening mee dat ze willen dat je op interview komt omdat ze vinden dat je een vaag beroep hebt of omdat je ouders niet nederlands zijn ofzo. Ik hoop dat je geen chinees bloed in je aderen hebt maar dat is een reden geweest om mensen te weigeren.
Ik moet erbij opmerken dat ik ook verhalen heb gehoord van mensen die het visum geweigerd hebben gekregen en die gingen dan persoonlijk naar de ambassade en konden dan toch nog een visum krijgen....
kortom, succes met den indiase ambassade!!!
Het kan zijn dat je mazzel hebt....maar niets is gegarandeerd.
Hou er ook rekening mee dat ze willen dat je op interview komt omdat ze vinden dat je een vaag beroep hebt of omdat je ouders niet nederlands zijn ofzo. Ik hoop dat je geen chinees bloed in je aderen hebt maar dat is een reden geweest om mensen te weigeren.
Ik moet erbij opmerken dat ik ook verhalen heb gehoord van mensen die het visum geweigerd hebben gekregen en die gingen dan persoonlijk naar de ambassade en konden dan toch nog een visum krijgen....
kortom, succes met den indiase ambassade!!!

Hm, nu ga ik weer twijfelen
Ik heb geen buitenlandse ouders. Wel ben ik 'unemployed' (arbeidsongeschikt), dat zou alleen een reden kunnen zijn voor een interview. Maar als het zover komt, kan ik tegen die tijd wel aanbieden extra te betalen voor wat snellere service
Hé, terwijl ik dit typ, zie ik op de site van Het Visumburo staan dat de verwerkingstijd nu 1 à 2 weken is, dat zou een boel stress schelen in vergelijking met de ambassade. Ik wil graag een beetje relaxed op reis gaan en niet tot twee dagen voor vertrek nog zitten wachten op een paspoort. Denk dat ik toch maar de boel opstuur morgen.
Mag ik hier nog één vraag droppen?
Op de site van Het Visumburo staat bij kosten het volgende, betekent dit dat je voor India nog eens 30 euro bóvenop die eerste 30 euro moet betalen? Of eenmalig 30 euro bovenop de 53 euro ambassadeleges?

Ik heb geen buitenlandse ouders. Wel ben ik 'unemployed' (arbeidsongeschikt), dat zou alleen een reden kunnen zijn voor een interview. Maar als het zover komt, kan ik tegen die tijd wel aanbieden extra te betalen voor wat snellere service

Hé, terwijl ik dit typ, zie ik op de site van Het Visumburo staan dat de verwerkingstijd nu 1 à 2 weken is, dat zou een boel stress schelen in vergelijking met de ambassade. Ik wil graag een beetje relaxed op reis gaan en niet tot twee dagen voor vertrek nog zitten wachten op een paspoort. Denk dat ik toch maar de boel opstuur morgen.
Mag ik hier nog één vraag droppen?
Op de site van Het Visumburo staat bij kosten het volgende, betekent dit dat je voor India nog eens 30 euro bóvenop die eerste 30 euro moet betalen? Of eenmalig 30 euro bovenop de 53 euro ambassadeleges?
Per instantie per paspoort Ambassade in Nederland - 30.00 incl. btw
Per instantie per paspoort Ambassade in België - 37.50 incl. btw
Bemiddelingskosten India - 30.00 incl. btw per paspoort
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ga er van uit,1 malig.
Geloof het visumburo niet met die 2 weken. Kunnen zij niets aan doen.ambassade = gek.
Arbeidsongeschikt is zeker een potentieel probleem. Ze willen dan waarschijnlijk weten of je voldoende geld hebt en een goede ziektekostenverzekering.
Lees de info van het visumburo goed door en stuur alles correct ingevuld mee
nogmaals, succes!
Geloof het visumburo niet met die 2 weken. Kunnen zij niets aan doen.ambassade = gek.
Arbeidsongeschikt is zeker een potentieel probleem. Ze willen dan waarschijnlijk weten of je voldoende geld hebt en een goede ziektekostenverzekering.
Lees de info van het visumburo goed door en stuur alles correct ingevuld mee
nogmaals, succes!
Dank voor de hulp tot zover 
Morgen gaat de hele zooi op de post naar Amsterdam *keeps fingers crossed*

Morgen gaat de hele zooi op de post naar Amsterdam *keeps fingers crossed*
Bij ons ging het redelijk vlot. Binnen een week hadden we alles terug. Maar dat was voor de grote wijzigingen 

Heb mijn visa inmiddels binnen. Ik heb het in Bangkok geregeld. Voor een 3 maanden tourist visa (1 entree) is er geen eis dat je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn op het moment dat je India verlaat. Uiteindelijk koste het 5 dagen. Maandag papieren inleveren, vrijdag alles ophalen. Ik heb er geen problemen mee gehad dat ik nu geen werk heb en heb ook geen banksaldo's hoeven overleggen. Het papierenwerk was wel een heel gehannes omdat degene die ik van internet had geplukt niet klopten. Er zit een internetcafé vlakbij het Indian Visa application center wat draait op de gefrustreerde mensen die dingen moeten aanpassen in hun aanvraag.
Mijn paspoort is volgens de site van het Visumburo inmiddels bij de Indiase ambassade aangeland. Heel handig, zo'n volgsysteem.
Voor ieder ander die nog een visum gaat aanvragen de komende tijd, dit nieuwsbericht staat nu op de site van het Visumburo:
Voor ieder ander die nog een visum gaat aanvragen de komende tijd, dit nieuwsbericht staat nu op de site van het Visumburo:
Omdat de consulaire afdeling van de Ambassade van India te kampen heeft met grote bezettings problemen, kunnen wij per dag maar een beperkt aantal visumaanvragen indienen. Uw vertrekdatum is maatgevend voor het moment waarop uw aanvraag zal worden ingediend. Visumaanvragen voor een vertrek binnen 2 weken kunnen door ons niet worden aangenomen. U dient dan zelf uw visumaanvraag in te dienen bij de Ambassade te Den Haag.
- bolletjeom
- Reisexpert
de ervaring hier is dat de visa vaak pas op de dag voor vertrek werkelijk in het paspoort komen. De meeste van onze klanten moeten hun paspoort op schiphol ophalen vlak voor vertrek. Vrij irriatant en mensen worden er erg onzeker van. Maar goed. Tot nu toe komt het vrijwel altijd goed.