Rondreis Maleisië
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Route 3 weken Maleisië
Ik heb maar een deel van de bestemmingen aangedaan. Dus kan je deels helpen
Cameron Highlands naar Langkawi ga je niet halen. Ik raad je aan om dit in te ruilen voor Georgetown op Penang.
Ik betwijfel of je Pertetians vanaf Singapore in 1 dag haalt. Maar misschien weten de anderen dit?
Voor de rest ziet alles er haalbaar uit al vind ik dat je teveel in 3 weken stopt
Cameron Highlands naar Langkawi ga je niet halen. Ik raad je aan om dit in te ruilen voor Georgetown op Penang.
Ik betwijfel of je Pertetians vanaf Singapore in 1 dag haalt. Maar misschien weten de anderen dit?
Voor de rest ziet alles er haalbaar uit al vind ik dat je teveel in 3 weken stopt
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Bedankt voor jullie reacties. Over Langkawi had ik inderdaad al mijn twijfels, maar mijn vriend wil hier wel heel graag heen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat Penang niet echt de moeite waard is, daarom hebben we dat overgeslagen in ons reisschema, maar dit ligt wel iets meer op de route.
Het klopt dat het schema heel krap is! We zitten er nu over na te denken om iets uit het schema te skippen, om zo iets meer ruimte te creëren. We kunnen Langkawi overslaan, maar we zouden het toch wel erg leuk vinden om 2 eilanden te kunnen zien. Misschien is het een optie om vanuit Singapore naar Tioman te reizen? Dan zouden we op Tioman verblijven ten tijde van het suikerfeest. We zouden dan iets korter kunnen verblijven op de Perhentians. Maar is het wel leuk om 2 keer een bountyeiland te bezoeken?
Lastig!
Het klopt dat het schema heel krap is! We zitten er nu over na te denken om iets uit het schema te skippen, om zo iets meer ruimte te creëren. We kunnen Langkawi overslaan, maar we zouden het toch wel erg leuk vinden om 2 eilanden te kunnen zien. Misschien is het een optie om vanuit Singapore naar Tioman te reizen? Dan zouden we op Tioman verblijven ten tijde van het suikerfeest. We zouden dan iets korter kunnen verblijven op de Perhentians. Maar is het wel leuk om 2 keer een bountyeiland te bezoeken?
Lastig!
Ik denk dat je met één bountyeiland een heel eind bent. Wat heb je aan twee eilanden willen bezoeken en op beide zo moe zijn van het reizen erheen dat je de omgeving niet half in je op neemt? Ik zou eerder Taman Negara óf Cameron Highlands skippen. Of je zou Singapore over kunnen slaan. Ik begrijp dat het lastig kiezen is, er is zoveel te zien. Ik ben helemaal weg van Penang/Georgetown, is dat genoeg om je over te halen?
Je kunt van Singapore makkelijk naar Tioman reizen, ik heb dat eergisteren in omgekeerde volgorde gedaan. Maarrrrrrr:
Van de website Tiomanferry.com, deze info staat al 1,5 week ongewijzigd online, het verbaast mij niet als intussen ook andere dagen volgeboekt zijn.

Je kunt van Singapore makkelijk naar Tioman reizen, ik heb dat eergisteren in omgekeerde volgorde gedaan. Maarrrrrrr:
Van de website Tiomanferry.com, deze info staat al 1,5 week ongewijzigd online, het verbaast mij niet als intussen ook andere dagen volgeboekt zijn.
Hari Raya alert
Please note that the Mersing to Tioman ferry is fully booked on July 26 and July 27.
The Tioman to Mersing ferry is fully booked on July 29.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Een optie is ook om na de Cameron Highlands naar Pulau Pangkor te gaan.. Bus pakken naar Ipoh en dan naar Lumut en dan boot.. Prima te doen in ern dag en ik vind het een heerlijk eiland! Ook is het een stuk dichter bij KL, dus handiger voor de terugweg..
Ik zou verder sowieso nog een locatie skippen om toch iets relaxter te reizen..
Ikzelf ben van de locaties die je noemde alleen in KL, Melaka, CH en Singapore geweest.. Ik raad je sws aan om vooe iedere plek wel meer dan een dag te plannen..
Ik zou verder sowieso nog een locatie skippen om toch iets relaxter te reizen..
Ikzelf ben van de locaties die je noemde alleen in KL, Melaka, CH en Singapore geweest.. Ik raad je sws aan om vooe iedere plek wel meer dan een dag te plannen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Hey,
Leuke route maar wel erg haastig denk k:)
Wanneer je 3 weken hebt zou je ook kunnen kiezen voor minder locaties en dus meer tijd per locatie.
Reizen kost altijd een hoop tijd en dat is zonde!
Je hebt al een retourvlucht naar KL?
je kan redelijk makkelijk van/naar singapore - KL
mogelijk kan je ff kijken of je goedkope tickets van kota bahru -> singapore (kijk wel naar de vertrektijden van-naar perhentian) kan vinden of juist andersom.
daarmee kan je de volgorde van je route bepalen.
wanneer je perhentian hebt gezien valt langkawi mogelijk wat tegen, wij vonden de westkust minder mooi dan de oostkust.
CH en TN zijn zeker de moeite waard en is leuk om een paar dagen te blijven.
Wanneer je KL (3dgn), Singapore (2dgn), Perhentian (5dgn), TN (2dgn), CH (3dgan) als route zou pakken heb je net genoeg tijd om alles goed (maar in hoog tempo) te bekijken. dan houdt je nog 3 a 4 dagen over om van locatie naar locatie te reizen.
Je wil altijd zoveel mogelijk bestemmingen in die 3 weken proppen maar wanneer je constant met de tijd in gevecht bent is het soms beter om dingen te skippen. je kan vaak beter 4 locaties goed bekijken dan 7 half.
perhentian kecil hoef je vaak niet te reserveren, als je wat luxer wil zou ik t alsnog wel doen! basar zou ik sowieso reserveren. Je kon een aantal jaar geleden niet pinnen op deze eilanden dus neem genoeg mee:)
suikerfeest is vaak vakantie tijd dus dan is het mogelijk wel goed om te reserveren.
succes met je planning:)
Leuke route maar wel erg haastig denk k:)
Wanneer je 3 weken hebt zou je ook kunnen kiezen voor minder locaties en dus meer tijd per locatie.
Reizen kost altijd een hoop tijd en dat is zonde!
Je hebt al een retourvlucht naar KL?
je kan redelijk makkelijk van/naar singapore - KL
mogelijk kan je ff kijken of je goedkope tickets van kota bahru -> singapore (kijk wel naar de vertrektijden van-naar perhentian) kan vinden of juist andersom.
daarmee kan je de volgorde van je route bepalen.
wanneer je perhentian hebt gezien valt langkawi mogelijk wat tegen, wij vonden de westkust minder mooi dan de oostkust.
CH en TN zijn zeker de moeite waard en is leuk om een paar dagen te blijven.
Wanneer je KL (3dgn), Singapore (2dgn), Perhentian (5dgn), TN (2dgn), CH (3dgan) als route zou pakken heb je net genoeg tijd om alles goed (maar in hoog tempo) te bekijken. dan houdt je nog 3 a 4 dagen over om van locatie naar locatie te reizen.
Je wil altijd zoveel mogelijk bestemmingen in die 3 weken proppen maar wanneer je constant met de tijd in gevecht bent is het soms beter om dingen te skippen. je kan vaak beter 4 locaties goed bekijken dan 7 half.
perhentian kecil hoef je vaak niet te reserveren, als je wat luxer wil zou ik t alsnog wel doen! basar zou ik sowieso reserveren. Je kon een aantal jaar geleden niet pinnen op deze eilanden dus neem genoeg mee:)
suikerfeest is vaak vakantie tijd dus dan is het mogelijk wel goed om te reserveren.
succes met je planning:)
Tips voor off the beaten track plekjes in Maleisië
Uit de mailbox
Hallo! Hebben jullie misschien tips voor off the beaten track plekjes in Maleisië? Ik ben op het moment met mijn vriend in Melaka en we hebben nog 4 weken te besteden in Maleisië. Hij heeft echter al veel gezien van het land en wil graag naar iets anders. Dus, als jullie tips hebben, graag!
Re: Tips voor off the beaten track plekjes in Maleisië
Ola! Lastig, wellicht kun je hier wat mee. 
Peninsula:
- Kenyir Lake
- Kapas Island
- Georgetown? - Niet echt off the beaten track, maar zeker de moeite waard
- Taiping
- Tioman Islands - Er is een online vid op 3 op Reis
- Cherating
Malaysian Borneo
- Mulu Pinnacles
- Kelabit Highlands
- Kinabatangan
- Maliau Basin
- Strand Sematan
- Niah Cave
Andere optie is om Batam (Riau islands - Indonesie) te bezoeken vanaf Singapore. Dit is eenvoudig te doen met de ferry. De trip zal 70 minuten duren en een ticket kost S$ 48,- (one way). Hier moet je dan wel een visa voor regelen.
Veel plezier en veel succes!

Peninsula:
- Kenyir Lake
- Kapas Island
- Georgetown? - Niet echt off the beaten track, maar zeker de moeite waard
- Taiping
- Tioman Islands - Er is een online vid op 3 op Reis
- Cherating
Malaysian Borneo
- Mulu Pinnacles
- Kelabit Highlands
- Kinabatangan
- Maliau Basin
- Strand Sematan
- Niah Cave
Andere optie is om Batam (Riau islands - Indonesie) te bezoeken vanaf Singapore. Dit is eenvoudig te doen met de ferry. De trip zal 70 minuten duren en een ticket kost S$ 48,- (one way). Hier moet je dan wel een visa voor regelen.
Veel plezier en veel succes!

Kom ik weer met Ipoh aan ♡
Vanuit daar kun je makkelijk een dag naar Kuala Kangsar en/of Taiping.
Op mijn blog (zie onderschrift), staat onder Maleisië ergens een blog met wat foto's van Ipoh.
Anders gewoon lekker een week in Melaka of Penang blijven, vond ii in beide steden heel fijn.
Vanuit daar kun je makkelijk een dag naar Kuala Kangsar en/of Taiping.
Op mijn blog (zie onderschrift), staat onder Maleisië ergens een blog met wat foto's van Ipoh.
Anders gewoon lekker een week in Melaka of Penang blijven, vond ii in beide steden heel fijn.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
http://lamindana.blogspot.nl/
Hier willen wij nog altijd eens naar terug, op Borneo.
Zelden zo'n relaxte sfeer meegemaakt.
Hier willen wij nog altijd eens naar terug, op Borneo.
Zelden zo'n relaxte sfeer meegemaakt.
Niet echt "off the beaten track", maar wel een heerlijke plek: Pulau Pangkor!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
-
Verschillende vragen over Maleisië
Eind november vertrekken we weer naar Azie. We verblijven eerst een ruime maand bij onze zoon die in Manilla werkt en woont met zijn Koreaanse vouw en zijn dochtertje van bijna een jaar. Begin januari gaan we ruim een maand naar Maleisië. Dat is onze volgende reis. Inmiddels al uitgezocht dat je voordeling rechtstreeks van Manilla naar Kota Kinabalu kan vliegen. Dat was de inleidingen hier komen mijn vragen:
- kan je over land van KK naar Kuching?
- reis je dan per trein of per bus?
- zijn er stukken die je gerust kan overslaan ( stuk vliegen)
- Brunei aandoen of niet
- we hebben ca 40 dagen dit 50/50 verdelen over Sabah/Serawak en het westelijk en oostelijk schiereiland?
- Signapore aandoen of niet
- welk eiland voordat we weer vanuit KUL naar AMS gaan
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Verschillende vragen over Maleisië
1.Jad at kan, al is dat erg tijdrovend. Eén of meerdere vluchten pakken tussendoor is verstandiger.
2. Ik ben alleen in Sabah geweest en heb daar alleen maar bussen gezien.
3. Vast wel!
4. Dat ligt aan je eigen interesses. Zoek wat informatie en bepaal aan de hand daarvan of deze bestemming je interessant lijkt.
5. Dit is mij niet helemaal duidelijk. Je wilt 20 dagen besteden op borneo en 20 dagen op het vaste land van Maleisië? Het is bijna onmenselijk om in 20 dagen Sabah én Sarawak te zien. Ik had zelf 2,5 week nodig voor een klein stukje Sabah. Voor mijn route en planning kan ik je doorverwijzen naar mijn blog, ik schreef er een artikel over: http://www.travellust.nl/borneo-route-en-planning/
6. Zie mijn antwoord bij vraag 4.
7. Tioman ligt gunstig ten opzichte KL, maar ik ken dat eiland zelf niet. Ik ben op de Perhentians geweest, in het noorden van Maleisië. Twee paradijsjes, prachtig!
2. Ik ben alleen in Sabah geweest en heb daar alleen maar bussen gezien.
3. Vast wel!
4. Dat ligt aan je eigen interesses. Zoek wat informatie en bepaal aan de hand daarvan of deze bestemming je interessant lijkt.
5. Dit is mij niet helemaal duidelijk. Je wilt 20 dagen besteden op borneo en 20 dagen op het vaste land van Maleisië? Het is bijna onmenselijk om in 20 dagen Sabah én Sarawak te zien. Ik had zelf 2,5 week nodig voor een klein stukje Sabah. Voor mijn route en planning kan ik je doorverwijzen naar mijn blog, ik schreef er een artikel over: http://www.travellust.nl/borneo-route-en-planning/
6. Zie mijn antwoord bij vraag 4.
7. Tioman ligt gunstig ten opzichte KL, maar ik ken dat eiland zelf niet. Ik ben op de Perhentians geweest, in het noorden van Maleisië. Twee paradijsjes, prachtig!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
budget eiland maleisie
Goedemorgen,
2 november zal ik landen in kuala lumpur om vervolgens ongeveer een maand (ben nog vijf maanden weg dus niks ligt echt vast) in maleisie te verblijven.
Ik bevind me nu in nepal en het lijkt me heerlijk om de eerste periode in maleisie te gaan relaxen op een strand en buiten hardlopen wat snorkelen en boeken lezen weinig te ondernemen.
Wie heeft een tip voor een eiland? Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik had begrepen dat maleisie wat prijzig kan zijn. Ik heb niet veel nodig, een bed en een (koude) kraan zou voldoende zijn
.
Wat zou ik ongeveer kwijt zjn voor een overnachting?
Alvast bedankt!
Groetjes jos
2 november zal ik landen in kuala lumpur om vervolgens ongeveer een maand (ben nog vijf maanden weg dus niks ligt echt vast) in maleisie te verblijven.
Ik bevind me nu in nepal en het lijkt me heerlijk om de eerste periode in maleisie te gaan relaxen op een strand en buiten hardlopen wat snorkelen en boeken lezen weinig te ondernemen.
Wie heeft een tip voor een eiland? Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik had begrepen dat maleisie wat prijzig kan zijn. Ik heb niet veel nodig, een bed en een (koude) kraan zou voldoende zijn

Wat zou ik ongeveer kwijt zjn voor een overnachting?
Alvast bedankt!
Groetjes jos
Re: budget eiland maleisie
Hoi,
Maleisie is inderdaad redelijk aan de prijs, nog steeds goedkoper dan Nederland maar echt flink duurder dan Thailand, zeker alcoholische dranken, taxi, en ook het eten is duurder.
Er zijn echter wel een aantal leuke eilandjes die nog goedkoop zijn. Echter deze zijn ook weer een stuk moeilijker te bereiken, het is allemaal wat lastiger dan in Thailand.
Om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven moet ik eerst weten waar je naar op zoek bent, een groot touristisch eiland met een druk nachtleven of een klein relax eilandje...
Martin
Maleisie is inderdaad redelijk aan de prijs, nog steeds goedkoper dan Nederland maar echt flink duurder dan Thailand, zeker alcoholische dranken, taxi, en ook het eten is duurder.
Er zijn echter wel een aantal leuke eilandjes die nog goedkoop zijn. Echter deze zijn ook weer een stuk moeilijker te bereiken, het is allemaal wat lastiger dan in Thailand.
Om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven moet ik eerst weten waar je naar op zoek bent, een groot touristisch eiland met een druk nachtleven of een klein relax eilandje...
Martin
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: budget eiland maleisie
Wat vind je prijzig? In Maleisie kan je prima rondkomen met 25 euro per dag.
De perhentian Islands zijn geweldig! Echt Paradijsjes. Perhentian Kecil is meer voor de backpackers, jongeren en budgetreizigers, op Perhentian Besar zie je meer luxere resorts, gezinnen etc. Op Kecil sliep ik in een hutje in de 'jungle' tussen long beach en coral beach... zo'n 7 euro voor 2 personen. Op Besar sliep ik in een chalet van Mama's chalet op het strand voor 12,50 voor 2 personen (dat was het goedkoopste wat je toen op Besar kon krijgen).
De perhentian Islands zijn geweldig! Echt Paradijsjes. Perhentian Kecil is meer voor de backpackers, jongeren en budgetreizigers, op Perhentian Besar zie je meer luxere resorts, gezinnen etc. Op Kecil sliep ik in een hutje in de 'jungle' tussen long beach en coral beach... zo'n 7 euro voor 2 personen. Op Besar sliep ik in een chalet van Mama's chalet op het strand voor 12,50 voor 2 personen (dat was het goedkoopste wat je toen op Besar kon krijgen).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
Reisagenda '15: