Rondreis van 3 weken door Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
InTheClouds
Reiziger

Re: Dilemma's (3 weken Indonesië 2014)...

Bericht door InTheClouds »

Bedankt Jenny.

ik heb eerlijk gezegd al je tips al gedaan zoals het bekijken van site's en fotos en tourpagina's vandaar dat ik twijfelde of ik beter dichterbij kon overnachten maar kan nergens echt vinden hoe lang je erover doet zodat ik weet hoeveel uur ik er ongeveer voor uit moet trekken.

Ik heb mijn reisgenootje al verteld dat we het reisschema een beetje aan moeten passen haha. Heb al verschillende opties maar doordat ik het niet helemaal weet hoe dat gaat daar en hoe ver het is heb ik nog geen knoop doorgehakt.

Ik wil zoizo de nachttour doen. het blauwe licht zie je als het goed is elke nacht tussen 1 en 4 in de nacht en dat lijkt me veel mooier dan overdag. als ik tijd heb wil ik het ook overdag zien :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Succes met het vinden van een nachttour!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
InTheClouds
Reiziger

Dankje.

Heb eccht veel gehad aan jou reacties en die van anderen :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

O ja, ik overnachtte bij arabica, dat is nog geen uur rijden van de vulkaan. Ik mocht alleen niet zelf kiezen hoe laat ik vertrok naar de vulkaan, iedereen ging ongeveer tegelijkertijd.

Het lukte mij niet om accomodatie te vinden zonder standaard trip naar de vulkaan. Alle accommodatie onder de 200 euro was opgekocht door travelagents (hoogseizoen).
InTheClouds
Reiziger

zo dat is duur zeg.

ik zag ook een bromo ijen tour voor 400 euro zeg no way hozee
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Bird »

InTheClouds schreef:Ik had eerst als planning om 2 nachten in Surabaya en 2 nachten in Yogjakarta te doen en dan de bromo en de Ijen te zien...
Ik lees nu echter dat het handiger is om in een dorpje vlakbij de vulkanen te overnachten in verband met het vroege vertrekken om boven te zijn met de zonsopkomst.

Ik vraag me dus af hoe ver het is van de vulkanen naar 1 van die steden.
Weet iemand dat of heeft iemand een handige site ervoor?
Ik ben nu in Surabaya en het guesthouse hier (Krowi Inn) bied een 3 dagen/2 nachten tour voor Bromo en Ijen voor 950.00rp als je alleen gaat, bij twee of meer personen daalt de prijs.
Ik heb net twee reizigers ontmoet die deze tour gedaan hebben en ze waren beide doodop. Als je meer informatie wilt, kan ik een foto maken van de papieren die hier hangen.

Ik ga komende week vanuit Malang naar de Bromo en over de Ijen twijfel ik nog, maar no-way dat ik vanuit Yogya of Surabaya zo'n slopende tour ga boeken.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
InTheClouds
Reiziger

De vakantie was SUPERRRRRR

Heb bijna alles gedaan wat ik wilde doen en had tijd over dus ben een week op gili meno gebleven wat een mooi plekje is dat zeg. En veeeeel schildpadden gezien, gefilmd mee gezwommen gedoken en aangeraakt ;).

Ik heb de vulkanen toer andersom gedaan voor 600.000 of 650.000 pp. vanuit de harbor kwamen we een organisator tegen en zijn we naar een hotel verwezen die er goed uit zag voor indo begrippen en niet duur en dan in de nacht de kawah ijen beklimmen. Daarna ontbijten en met het busje naar bromo waar een hotelletje in de bergen was. Daar ook weer vroeg opstaan de vulkaan en het viewpoint zien met de bijbehorende zonsopgangen en daarna wordt je gebracht naar jogyakarta waar we ook heen wilde.
Dus dat ging allemaal heel soepeltjes.

Heb mooie natuur gezien, mooie stranden, mijn duikdiploma gehaald.
Mijn reismaatje heeft veel angsten getrotseerd en bijna alles geprobeerd wat ze in eerste instantie nooit zou durven dus ben trots op haar.

We zijn naar het prambanan ballet gegaan.

Afgezien van 1 oplichterij is het dus allemaal super geweest.
Wil weer teruggggggg

En hoe was het bij jullie????
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Fijn dat je een goede reis hebt gehad!
InTheClouds schreef: En veeeeel schildpadden gezien, gefilmd mee gezwommen gedoken en aangeraakt ;).
Waarom aanraken?

Schildpadden kunnen salmonella bij zich dragen, en je kan er ziek van worden. Daarnaast kunnen onze bacteriën dodelijk zijn voor schildpadden, doordat concurreren met de beschermende populatie op het schild.

Nooit dieren aanraken dus bij snorkelen en duiken!!!! 0_0
InTheClouds
Reiziger

Omdat ik dat wilde haha.

Wist niet dat ze er ziek van konden worden maar was gewoon het schild dus zal wel niet zo erg schadelijk geweest zijn :D

Yes heb wat avontuurtjes beleefd en nieuwe dingen gezien hamdoulilah :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

InTheClouds schreef:Omdat ik dat wilde haha.

Wist niet dat ze er ziek van konden worden maar was gewoon het schild dus zal wel niet zo erg schadelijk geweest zijn :D
Juist het schild van een schildpad is heel kwetsbaar. :? :'(

Sorry, maar ik snap je reactie totaal niet. Tijdens je duikcursus zou je geleerd moeten hebben dat je onderwater overal vanaf moet blijven. Misschien ben je dat vergeten, dat kan. Maar als iemand dat zegt dat het aanraken van het schild van een schildpad dodelijk kan zijn voor een dier, google dan als je het niet gelooft, maar ga niet zomaar dingen van tafel wuiven als 'het zal wel niet'.

Het onderwaterleven is kwetsbaar, en ik wil er nog lang van kunnen genieten! En met mij veel andere duikers. (Om nog maar te zwijgen over het belang van het aquatische systeem op het gehele ecosysteem.)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Jenny schreef:

Sorry, maar ik snap je reactie totaal niet. Tijdens je duikcursus zou je geleerd moeten hebben dat je onderwater overal vanaf moet blijven.
Ach, veel van die PADI-scholen draaien toch alleen maar om geld? Die geven gewoon zo snel mogelijk les, eventjes een paar duikjes maken waarin je mag doen wat je wil en je hebt een 'brevet' ^O^
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ubiytsa schreef:
Jenny schreef:

Sorry, maar ik snap je reactie totaal niet. Tijdens je duikcursus zou je geleerd moeten hebben dat je onderwater overal vanaf moet blijven.
Ach, veel van die PADI-scholen draaien toch alleen maar om geld? Die geven gewoon zo snel mogelijk les, eventjes een paar duikjes maken waarin je mag doen wat je wil en je hebt een 'brevet' ^O^
Dat betekent dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen? Ook in het Open Water boek (hfd. 3) staat:

"You need to take the responsibility of ensuring that your active interactions cause minimal damage and disruption to the environnment and organisms you interact with. By doing this, you're doing your part to ensure that your children, and theirs, will be able to see with the same creatures"

(Daarnaast zijn er ook zeker goede duikscholen. Veel duikscholen moeten het juist van het onderwaterleven hebben en handelen zorgvuldig.)
InTheClouds
Reiziger

Je vat het totaal verkeerd op.

Heb nooit intenties gehad een schildpad te doden of slecht te zijn voor alles wat in het water leeft.
ik kan het niet terugdraaien dus snap die ophef niet.

Je hebt me erop gewezen bedankt, ik zal het in me gedachten houden, raak zoizo verder nooit wat aan maar wilde dat een keer gedaan hebben en zoals ik zei wist ik dat op dat moment niet.

Vind het jammer dat er zo op doorgegaan wordt omdat het de sfeer van de hele topic verpest.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Jenny schreef:
Dat betekent dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen? Ook in het Open Water boek (hfd. 3) staat:
Zeker niet, maar dat is een logisch gevolg van het makkelijker maken van duikbrevetten halen in landen waar ze niet aan lange termijn denken.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou geen hele landen over één kam willen scheren. Een goede duikcursus valt of staat met de instructeur (los van de organisatie).

@intheclouds: mijn excuses dat ik je 'haha ... Het zal wel meevallen' reactie fout interpreteerde. Zal wel aan mij liggen.
Plaats reactie