Visa China
-
Re: visa China 40 dagen
Deze reactie komt uit een e-mail door de redactie van Visaburo.nl :
'ndien u een ticket kan overleggen waaruit blijkt dat uw verblijf in China langer is dan 30 dagen verkrijgt u in principe een visum voor verblijf 60 dagen.'
Ik neem dus aan dat het geen probleem is... al is 'in principe' nog wel wat onzeker. Ik ga het gewoon proberen. Ik ga ook een reservering toevoegen van het appartement. Daarmee hoop ik alle onzekerheid uit de wereld te helpen.
De rest nog nieuws?
'ndien u een ticket kan overleggen waaruit blijkt dat uw verblijf in China langer is dan 30 dagen verkrijgt u in principe een visum voor verblijf 60 dagen.'
Ik neem dus aan dat het geen probleem is... al is 'in principe' nog wel wat onzeker. Ik ga het gewoon proberen. Ik ga ook een reservering toevoegen van het appartement. Daarmee hoop ik alle onzekerheid uit de wereld te helpen.
De rest nog nieuws?
Re: visa China 40 dagen
Ik kan je weinig 'nieuws' melden maar kan je wel zeggen dat ik in 2009 een visum kreeg voor 30 dagen en dat zonder probleem in China kon verlengen voor (in die plaats) 16 euro voor een complete maand.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
geen visum uitgifte meer voor China
Het visumburo kan sinds 8 oktober geen visa voor China meer regelen.
Reden die ik gehoord heb: De Chineze ambassade in Nederland kan de werkdruk niet aan dus nemen geen nieuwe visa- aanvragen in omdat ze die toch niet op tijd kunnen afhandelen.
Hoe lang dit nog gaat duren is niet duidelijk
Reden die ik gehoord heb: De Chineze ambassade in Nederland kan de werkdruk niet aan dus nemen geen nieuwe visa- aanvragen in omdat ze die toch niet op tijd kunnen afhandelen.
Hoe lang dit nog gaat duren is niet duidelijk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Visum voor China in Vietnam/Cambodja of Laos aanvragen?
Hoi iedereen,
Mijn vriedin en ik vertrekken op 6 januari naar Australie met de bedoeling om naar boven te trekken (maleysia, indonesie, thailand, laos, cambodja & vietnam). Eind mei zouden we dan in China belanden.
Echter, als ik in december een visum aanvraag is dat maar 6 maand geldig dus das niet goed.
Is het mogelijk dit in vietnam ofzo aan te vragen? Gaat dit snel?
Waar en hoe doe je dit?
Bedankt!
Mijn vriedin en ik vertrekken op 6 januari naar Australie met de bedoeling om naar boven te trekken (maleysia, indonesie, thailand, laos, cambodja & vietnam). Eind mei zouden we dan in China belanden.
Echter, als ik in december een visum aanvraag is dat maar 6 maand geldig dus das niet goed.
Is het mogelijk dit in vietnam ofzo aan te vragen? Gaat dit snel?
Waar en hoe doe je dit?
Bedankt!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Visum voor China in Vietnam/Cambodja of Laos aanvragen?
het china visum aanvragen is een behoorlijke crime.
Dit moet in principe wel lukken in een buurland maar hou er rekening mee dat ze veel vragen. Bijv bewijs van inkomen ofzo.
Ga er ook maar niet vanuit dat je dit niet in een dag geregeld hebt.
Dit moet in principe wel lukken in een buurland maar hou er rekening mee dat ze veel vragen. Bijv bewijs van inkomen ofzo.
Ga er ook maar niet vanuit dat je dit niet in een dag geregeld hebt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
bedankt voor je reactie!
best onze reisroute dan wat verleggen en hier aanvragen dat visum!
best onze reisroute dan wat verleggen en hier aanvragen dat visum!
Re: geen visum uitgifte meer voor China
Het lijkt erop alsof ze weer visa verwerken.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Als t nog op tijd is: je kan in vietnam je chinavisum aanvragen, heb ik afgelopen voorjaar gedaan. Duurde een week vanuit hanoi (kan alleen via travelagency, ze sturen je pp naar saigon, nauwelijks formaliteiten) Kostte me zo'n 35 euro totaal en het bleek goed te vertrouwen te zijn. Het scheelde me bovendien een hoop bureaucratie. Als je in Saigon aanvraagt gaat het wellicht sneller. Het visum was een maand geldig, binnen 3 maanden te gebruiken. Misschien kun je eens googelen op travelagencies in Vietnam of het nu nog zo werkt. Het visum verlengen in China is wel de crime waar bolletjeom het over heeft.
Still on time! We vertrekken 6 januari! Thanks for the tip, we zullen het zo doen/proberen !!Juansen schreef:Als t nog op tijd is: je kan in vietnam je chinavisum aanvragen, heb ik afgelopen voorjaar gedaan. Duurde een week vanuit hanoi (kan alleen via travelagency, ze sturen je pp naar saigon, nauwelijks formaliteiten) Kostte me zo'n 35 euro totaal en het bleek goed te vertrouwen te zijn. Het scheelde me bovendien een hoop bureaucratie. Als je in Saigon aanvraagt gaat het wellicht sneller. Het visum was een maand geldig, binnen 3 maanden te gebruiken. Misschien kun je eens googelen op travelagencies in Vietnam of het nu nog zo werkt. Het visum verlengen in China is wel de crime waar bolletjeom het over heeft.
Ze verwerken gewoon visa het is alleen erg druk
Heeft iemand een idee hoe druk het nu is bij de Chinese Ambassade? Ik las wel dat alles weer normaal is...Ik ga morgen namelijk mijn visum proberen te regelen die ik pas in maart 2011 ga gebruiken!
Houd er rekening mee dat je je visum binnen 3 maanden na aanvraag moet gebruiken! Wanneer je hem morgen (=14 december) aanvraagt, moet je dus voor 14 maart in China zijn!
Wanneer ik op de site van de voormalige visumdienst kijk (http://www.cibt.nl/VisaResult2.aspx), dan zie ik dat ze geen spoedvisa kunnen regelen, maar wel express-visa. Misschien is de wachttijd iets langer dan normaal, maar het zal zeker niet meer zo druk zijn als een paar maanden geleden.
Succes met je aanvraag, en laat maar weten hoelang je uiteindelijk hebt moeten wachten.
Wanneer ik op de site van de voormalige visumdienst kijk (http://www.cibt.nl/VisaResult2.aspx), dan zie ik dat ze geen spoedvisa kunnen regelen, maar wel express-visa. Misschien is de wachttijd iets langer dan normaal, maar het zal zeker niet meer zo druk zijn als een paar maanden geleden.
Succes met je aanvraag, en laat maar weten hoelang je uiteindelijk hebt moeten wachten.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Heb vandaag mijn visum ophaalt bij de visumwinkel.nl niks gemerkt van de drukte.
Bedankt! Ja ik weet dat, maar ik vlieg ook op 8 maart vanuit Nepal naar China. Dus dat moet goed zitten! Later kan ik het trouwens ook niet regelen.
Nou ik was er vannochtend om 8 uur, hoefde maar een uurtje in de kou te staan met nog 30 andere mensen. Even over 9en mocht ik naar binnen en na 5 minuten was ik weer buiten. Er werd me zelfs geen enkele vraag gesteld.
Groetjes.
Nou ik was er vannochtend om 8 uur, hoefde maar een uurtje in de kou te staan met nog 30 andere mensen. Even over 9en mocht ik naar binnen en na 5 minuten was ik weer buiten. Er werd me zelfs geen enkele vraag gesteld.
Groetjes.
Kreeg die week een visum voor 60 dagen. Zo streng zijn de regels dus niet meer of ik had een hele aardige mevrouw die mij 60 dagen gaf....