Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Bedankt voor de info! Toeval wil dat mijn vriend dit weekend met vrienden weg is. 1 regelt alles, de rest weet pas waarheen als ze op de luchthaven zijn. Je raad het al: hij zit in krakau! :| Erg dom van degene die het regelt... Hij had het kunnen weten.. Want toen wij 2 maanden geleden vertelden dat we naar Krakau gingen zei hij nog 'Wat is er in vredesnaam leuk aan krakau?!!'
Over twee weken weer dus.. zit er nu toch echt aan te denken om wel naar zakopane te gaan.. als afwisseling voor mn vriend. Is het waardevol voor 1 dag? Kan je in 1 dag een mooie trekking maken? Of toch maar de wat minder bekende plekjes van Krakau zelf opzoeken? Dilemma
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Als je een vroege bus heen hebt en een late bus terug, kun je wel wandelen. Alleen voor mij voelt dat wel gehaast omdat je goed moet kijken wat mogelijk is in die tijd. Plus dat je even goed moet kijken waar je heenmoet voor wandeling en dat is niet altijd goed aangegeven vanaf het busstation. In het park zelf is het wel goed aangegeven. Ook zit je ermee dat je niet zo vroeg kan beginnen als het warm is. Verder is de Giewont dan niet mogelijk. Dat kost ruim zeven uur zonder pauzes. je kan wel door valleien wandelen, richting morskie oko of misschien ook wel kasprowy wierch. ik heb thuis een kaart liggen met wandeltijden dus kan wat indicaties geven. Maar toch heeft ook krakow veel te bieden. Overweeg als het mooi weer is een wandeling in bos las woslki richting de stad of huur een fiets en fiets langs de wisla naar tyniec. De zoutmijnen vond ik ook de moeite waard.
Beetje laat, maar bedankt voor alle info. Toch maar besloten om niet naar Zakopane te gaan en alle tijd in Krakau zelf te stoppen. Er is zoveel te zien! Die tip van Tyniec is super. Mocht het mooi weer zij lijkt het me heerlijk om even uit de stad te zijn.
Ik heb een vraag wat betreft Auschwitz. Ik heb gelezen dat Auschwitz 1 prima op eigen houtje te bezoeken is vanwege de vele informatieborden. Dat doe ik dan ook graag, aangezien ik graag zelf mijn tijd indeel, maar de grootste reden is dat ik zoiets indrukwekkends niet graag met een grote groep bezoek. Wel lees ik ook dat Birkenau veel interessanter is mét gids, omdat er geen informatieborden staan en je er anders geen goed beeld van kunt vormen. Klopt dit? En is het mogelijk alleen een gids voor Birkenau te regelen? Ik heb er een hard hoofd in, heb het nog nergens kunnen vinden
Ik twijfel. Bij de Killing Fields in Cambodja en de Cu Chi tunnels in Vietnam vond ik een gids wel echt een verrijking, maar daar was de groep dan ook erg klein.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Je mag in Birkenau ook alleen de toren op met gids, althans dat was toen ik er was. Volgens mij kun je niet alleen een gids voor Birkenau regelen. Zag daar ook niets over op hun website. En ja, de informatie in Birkenau is er niet of nauwelijks. Er zijn wel wat foto borden maar veel is onbeschreven. Het is ook heel anders dan Auschwitz I.Dit komt ook omdat van Birkenau weinig tot niets meer over is.