Tips voor: Backpacken door Thailand Laos Cambodja en Vietnam
-
- Reisexpert
Re: Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja
Ik sluit me volledig aan bij Lisette : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Zoals hierboven ook al gemeld 6 weken is echt veel te kort voor al die landen. Dit betekend niet automatisch dat je naar thailand moet gaan omdat je daar nu eenmaal aankomt. Je kunt in de regio redelijk goedkoop vliegen met air asia etc. Ik zou me goed inlezen en kijken welk land je het meeste aanspreekt, mocht dit bijvoorbeeld vietnam zijn kan je ook prima daar heen voor 4 weken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor jullie reactie! Wij zouden eigenlijk dan het liefste Thailand en Viëtnam doen en dan misschien nog een uitstapje naar Angkor Watt in Cambodja. Is dat te doen en wat is dan een logische route? Wij hebben nog nooit een langere reis gemaakt dus we zijn nog compleet leek. We zijn ons goed aan het inlezen, maar alle tips zijn welkom! Het is wat ons betreft ook een optie om direct een binnenlandse vlucht naar Viëtnam te nemen en daarna weer af te zakken. Is dat handig>?
Dat kan een logische route zou dan zijn vliegen naar noord Vietnam dan in 3,5 a 4 weken omlaag reizen. Grens over naar Cambodja kan je in 1 week 1 dg pp zien en 3 dg ankor. Je hebt dan nog 1 WK voor Thailand dus Bangkok en nog 1 andere plek. Mooie Thaise eilanden moet je dan alleen vergeten tenzij je kiest te vliegen naar zuid Vietnam en alleen daar. 2 WK te kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dank voor je reactie! Wij willen wel graag even relaxen op een mooi eilandje, maar dat heb je toch ook al bij Halong Bay?
Is deze route wat:
- Bankok
- Vliegen naar Luang Prabang in Laos, waterval bezoeken
- Doorreizen naar Hanoi en Halong Bay
- Daarna afzakken in Viëtnam
- HCMC
- Angkor Watt
- Terug richting Bangkok
- Bij tijd over Zuid-Thailand
Is deze route wat:
- Bankok
- HCMC
- Angkor Watt
- Terug richting Bangkok
Je hebt ook best mooie watervallen in Thailand (bv. Erawan bij Kanchanaburi) en Vietnam. Ik zou niet voor een waterval naar Luang Pranbang gaan en dan doorreizen naar Hanoi. Dat is echt een hele lange en oncomfortabele busreis, dat moet je niet willen in de tijd die je hebt.GvdH schreef:....
...
Je kan beter naar Sapa gaan en daar van de bergen en de natuur genieten.
Verder kun je Halong Bay totaal niet vergelijken met Thaise eilanden. De sfeer is anders, en ook is het er vaak een stuk minder warm/tropisch.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wanneer gaan jullie?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
GvdH schreef:Dank voor je reactie! Wij willen wel graag even relaxen op een mooi eilandje, maar dat heb je toch ook al bij Halong Bay?
Is deze route wat:
- Bankok
- HCMC
- Angkor Watt
- Terug richting Bangkok
halong bay is inderdaad niet te vergelijken met tropische eilanden. Als je er in onze winter heen gaat is het zelfs koud en vaak erg mistig.
Ben het eens met wat hierboven gezegt wordt. Alleen voor 1 waterval naar laos vliegen lijkt me zeer overbodig. De erawan watervallen die genoemd worden vond ik ook veel mooier dan die bij luang prabang. Vietnam, Thailand en ankor watt lijkt mij voor 6 weken nog steeds veels te veel. Maar he, ik heb mensen ontmoet die 12 landen in 6 weken deden. Of ze er ook echt van genoten hebben is een tweede.
ik kan je alleen maar zeggen:
Voor Vietnam heb je echt 4 weken nodig (minimaal 3)
voor Thailand ook minimaal 4, mocht je nog een paar dagen op een eiland willen zitten
als je naar Angkor wilt ben je inclusief reisdagen ook zo 4 a 5 dagen verder.
aan jou route te zien wil je graag naar vietnam. De route die tivka voorstelt lijkt mij ook erg logisch. Gelijk doorvliegen naar het noorden van vietnam, geniet daar 3,5 / 4 weken (bijv hanoi, halong bay, sapa, hoi an, nha trang (strand), HCMC) , ga via mekong delta door naar cambodja voor een weekje phnom phen en ankor en dan nog bangkok. Als je nod tijd hebt voor een eiland zou ik kiezen voor koh chang, dat is een eilandje onder bangkok en 1 van mijn favorieten.
Als ik kijk naar je wensen (strand, watervallen etc) lijkt thailand en cambodja mij ook een goede keuze. In thailand is er veel meer keuze wat betreft tropische eilanden en watervallen zijn ook overal te vinden.. Ten tweede bespaard het je een vlucht naar vietnam en is het iets praktischer qua tijd. Je zou dan kunnen kiezen voor 4,5 weken thailand en 1,5 week cambodja. Dan kun je heel veel leuke dingen zien en doen in beide landen.
Succes!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Die route die ik je gaf was wel een beetje het max wat je kon doen dat het nog leuk bleef. Nu wil je ook nog vliegen naar Luang Prabang, voor een waterval?? zou niet weten welke waterval ze daar hebben die zo bijzonder is. Los daarvan kost dit je gewoon bijna een week, rondkijken in Luang Prabang en dan 2-3dg reizen naar de grens. Die tijd heb je echt niet of je bent straks in vietnam alleen maar lange reisdagen aan het maken naar steden. De charme van zuid-oost azie zit hem juist ook in de kleinere dorpen en natuur.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. We wilden niet alleen voor een waterval gaan, maar wilden daar kijken om nog andere bezoekjes te brengen. Het is was lastig omdat we ons hadden ingesteld op al deze landen. Dat komt denk ik door mensen om ons heen die veel landen aan doen in weinig tijd. Ik wil echter niet alleen aan t reizen zijn dus thailand en 1 ander land lijkt me idd beter. Wat vinden jullie mooier laos of cambodja? En wat is dan een logische route? Wat is een logische route in thailand? Ik was wat meer richting vietnam ah denken geslagen omdat ik overal lees dat thailand n beetje massatoerisme wordt.a
Hoi,
Ik ben in Thailand geweest; het idee was 4 weken maar ik vond de eilanden verschrikkelijk dus heb er 3 weken Thailand en 1 week Laos van gemaakt. Ja, 3 weken Thailand is kort, maar ik vond het een prima kennismaking. In 1-1,5 week kan je vervolgens in Laos de route Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane doen, de meest toeristische route in Noord-Laos.
Oja, en de waterval die je bedoelt, moet de Kuang Si waterval zijn en die is echt wel de moeite maar natuurlijk niet om daarvoor helemaal naar Laos te vliegen.
Ik zou sowieso Thailand bezoeken aangezien je toch al naar BKK vliegt en het een goede start is voor Azië vind ik. Als je per se minimaal 2 landen wil aandoen, zou ik kiezen voor het Noorden óf Zuiden van Thailand (minimaal 3 weken zou ik zeggen), tenzij je zo gek bent als ik was, en voor 1 week naar de eilanden vliegt (ik ging naar Koh Phi Phi en Koh Lanta, via Phuket) en dan weer vertekt. Een heel gesjouw al zeg ik het zelf.
Angkor Wat kan dan een uitstapje vanaf BKK zijn van minimaal 1 week.
Dan heb je met een strakke planning nog zo'n 2 weken over en zou je nog een stuk van Laos of Vietnam kunnen zien. Laos vind ik zelf iets logischer want anders blijf je heen en weer vliegen.
Doe dan weer het Zuiden óf Noorden van Laos. In het Noorden de trekkings en de toeristische route die ik al beschreef hierboven. In het Zuiden met name de 4000 islands.
Ben je al wat verder met je planning van de route?
Ik ben in Thailand geweest; het idee was 4 weken maar ik vond de eilanden verschrikkelijk dus heb er 3 weken Thailand en 1 week Laos van gemaakt. Ja, 3 weken Thailand is kort, maar ik vond het een prima kennismaking. In 1-1,5 week kan je vervolgens in Laos de route Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane doen, de meest toeristische route in Noord-Laos.
Oja, en de waterval die je bedoelt, moet de Kuang Si waterval zijn en die is echt wel de moeite maar natuurlijk niet om daarvoor helemaal naar Laos te vliegen.
Ik zou sowieso Thailand bezoeken aangezien je toch al naar BKK vliegt en het een goede start is voor Azië vind ik. Als je per se minimaal 2 landen wil aandoen, zou ik kiezen voor het Noorden óf Zuiden van Thailand (minimaal 3 weken zou ik zeggen), tenzij je zo gek bent als ik was, en voor 1 week naar de eilanden vliegt (ik ging naar Koh Phi Phi en Koh Lanta, via Phuket) en dan weer vertekt. Een heel gesjouw al zeg ik het zelf.
Angkor Wat kan dan een uitstapje vanaf BKK zijn van minimaal 1 week.
Dan heb je met een strakke planning nog zo'n 2 weken over en zou je nog een stuk van Laos of Vietnam kunnen zien. Laos vind ik zelf iets logischer want anders blijf je heen en weer vliegen.
Doe dan weer het Zuiden óf Noorden van Laos. In het Noorden de trekkings en de toeristische route die ik al beschreef hierboven. In het Zuiden met name de 4000 islands.
Ben je al wat verder met je planning van de route?
Hallo allemaal, allemaal erg bedankt! We hebben nog een paar vragen. Hoe is het weer in Thailand en omliggende landen in de periode eind december en januari? We hebben nu bedacht dat thailand, noord en zuid, en cambodja voor 6 weken beter is. Iemand tips ve logische route?
http://www.klimaatinfo.nl/thailand/
December en januari is hoogseizoen, mede door het relatief goede weer.
Voor omliggende landen geldt hetzelfde.
En als je Thailand en Cambodja gaat doen, kun je vanuit BKK eerst omhoog naar Chiang Mai en/of Chiang Rai, of naar Pai, ook erg populair. Neem de (nacht)trein naar Chiang Mai en stop in Ayutthaya, is de moeite. Er zijn ook nog een aantal nadere populaire stops, moet je maar even opzoeken.
Je kan dan weer terug naar BKK óf je vliegt van Chiang Mai naar Phuket, nog veel beter eigenlijk (anders ben je minstens twee dagen aan het reizen naar het zuiden). Van daaruit kun je de eilanden bezoeken (check even welke kant (oost/west) meezit qua weer tegen die tijd). En als je dan weer naar Bangkok gaat, kun je vanuit daar als laatst naar Siem Reap voor Angkor Wat en de rest zien in Cambodja, eventueel via een stop in Trat om Koh Chang te bezoeken.
December en januari is hoogseizoen, mede door het relatief goede weer.
Voor omliggende landen geldt hetzelfde.
En als je Thailand en Cambodja gaat doen, kun je vanuit BKK eerst omhoog naar Chiang Mai en/of Chiang Rai, of naar Pai, ook erg populair. Neem de (nacht)trein naar Chiang Mai en stop in Ayutthaya, is de moeite. Er zijn ook nog een aantal nadere populaire stops, moet je maar even opzoeken.
Je kan dan weer terug naar BKK óf je vliegt van Chiang Mai naar Phuket, nog veel beter eigenlijk (anders ben je minstens twee dagen aan het reizen naar het zuiden). Van daaruit kun je de eilanden bezoeken (check even welke kant (oost/west) meezit qua weer tegen die tijd). En als je dan weer naar Bangkok gaat, kun je vanuit daar als laatst naar Siem Reap voor Angkor Wat en de rest zien in Cambodja, eventueel via een stop in Trat om Koh Chang te bezoeken.
-
Thailand - Myanmar - Laos - Cambodja - Vietnam
Hallo,
Ik en m'n vriendin zijn van plan om gedurende 2,5 maand rond te reizen doorheen zuidoost Azië
We zitten echter met wat onduidelijkheid over de visums...
We komen aan in Bangkok en willen van daaruit naar Myanmar trekken. Zo naar het noorden toe en dan terug via Thailand Laos binnen om dan via de Mekong naar Cambodja af te zakken en het zuiden van Vietnam.
We vliegen echter vanuit Bangkok verder naar Oceanië en komen dus 3 keer Thailand binnen..
Ik heb wat proberen opzoeken over een 3 entry visum maar het lijkt er op dat je dan telkens an de hand van vliegtuig tickets moet kunnen aantonen dat je het land binnenkomt en verlaat.
Dit is bij ons onmogelijk vermits we niet willen vast hangen aan vluchten binnen zuidoost Azië en eerder overland gaan rondreizen...
Heeft er ooit al iemand hier dezelfde route gedaan en zo misschien raad?
Zou erg welkom zijn!
Voor de rest dachten we ook onze visums voor de andere landen in Azië zelf te verkrijgen. Is dit een goed idee of toch best naar de ambassade trekken?
Ik en m'n vriendin zijn van plan om gedurende 2,5 maand rond te reizen doorheen zuidoost Azië
We zitten echter met wat onduidelijkheid over de visums...
We komen aan in Bangkok en willen van daaruit naar Myanmar trekken. Zo naar het noorden toe en dan terug via Thailand Laos binnen om dan via de Mekong naar Cambodja af te zakken en het zuiden van Vietnam.
We vliegen echter vanuit Bangkok verder naar Oceanië en komen dus 3 keer Thailand binnen..
Ik heb wat proberen opzoeken over een 3 entry visum maar het lijkt er op dat je dan telkens an de hand van vliegtuig tickets moet kunnen aantonen dat je het land binnenkomt en verlaat.
Dit is bij ons onmogelijk vermits we niet willen vast hangen aan vluchten binnen zuidoost Azië en eerder overland gaan rondreizen...
Heeft er ooit al iemand hier dezelfde route gedaan en zo misschien raad?
Zou erg welkom zijn!
Voor de rest dachten we ook onze visums voor de andere landen in Azië zelf te verkrijgen. Is dit een goed idee of toch best naar de ambassade trekken?
- Kims
- Reisexpert
Re: Thailand - Myanmar - Laos - Cambodja - Vietnam
Hi,
Ben je ervan op de hoogte dat als je Myanmar wil bezoeken je alleen het land in kunt vliegen niet over land binnen kunt komen?? Je kan wel een 1-2 dagen visum krijgen bij de Thaise grens in het Noorden maar mag dan alleen naar een stadje net over de grens en niet het land verder in. Omdat je alleen kunt vliegen is het handigste voor jullie omdat een retour vanuit Bangkok naar Yangon te nemen. Die zijn erg goedkoop met Air Asia. Mocht je echt willen rondkijken in Myanmar heb je minimaal 3 weken nodig.
Het klinkt als een flinke trip met erg veel landen voor 2,5 maand, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Veel plezier
Ben je ervan op de hoogte dat als je Myanmar wil bezoeken je alleen het land in kunt vliegen niet over land binnen kunt komen?? Je kan wel een 1-2 dagen visum krijgen bij de Thaise grens in het Noorden maar mag dan alleen naar een stadje net over de grens en niet het land verder in. Omdat je alleen kunt vliegen is het handigste voor jullie omdat een retour vanuit Bangkok naar Yangon te nemen. Die zijn erg goedkoop met Air Asia. Mocht je echt willen rondkijken in Myanmar heb je minimaal 3 weken nodig.
Het klinkt als een flinke trip met erg veel landen voor 2,5 maand, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Veel plezier
Travel is the only thing you buy that makes you richer!