Hoe handig is een creditcard op reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: creditcard

Bericht door bolletjeom »

Rudi, ze KUNNEN er naar vragen. (Als de houder van de kaart mee reist, is het sowieso geen probleem want je kan de kaart overhandigen.)
het zet me wel aan het denken. ik heb mijn CC namelijk niet altijd mee. We hebben het ding in Nederland nooit op zak en op de Europese tripjes eigenlijk ook nooit. Maar dan zou J. dus eigenlijk zijn eigen CC moeten aanvragen als ie volgend jaar alleen gaat reizen...hmmm

ik ben nog nooit gecontroleerd op de CC !! in een ander topic hebben we het gehad over de controle op onwardtickets die ik regelmatig heb en anderen weer nooit. Er werd al gesugereerd dat het aan mijn leeftijd lag _O- Maar voor de CC heeft nog nooit iemand me gevraagd *O*
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

Ik heb nu al een paar jaar een CC van de Rabobank.. aangevraagd als student, later omgezet naar een gewone betalende rekening.. en de laatste 1,5 jaar komt er al geen inkomen meer binnen op die rekening, maar mijn CC heb ik nog gewoon.
Nu staat er nog wel geld op die rekening en spaarrekening, dus dat zal er wel enigszins mee te maken hebben.

Heb dus nog nooit een CC moeten laten zien bij het inchecken voor een vlucht.. ? Heb m altijd bij me, dus kan me er ook niet erg druk over maken.

Heb je in NL niet zoiets als een Visa Debit Card? die zijn hier in OZ helemaal hip (het gaat om een aparte rekening waarop jij je eigen geld stort, de bankpas die bij die rekening hoort is een visa card, maar je limiet is dus jouw geld op die rekening) Dit is een erg goede voor mensen die een gat in hun hand hebben.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nee dit hebben ze in Nederland niet was het maar waar. Je kunt een debitcard namelijk gebruiken als een creditcard en dat is eigenlijk wel ideaal. Wij zijn op reis en gebruiken de creditcard gigaveel en eind van de maand betalen we het openstaande bedrag in 1 keer zodat ie weer leeg is voor de volgende maand. Maar met een debitcard kun je die van tevoren al op je rekening zetten en dan verbruiken. Ik denk dat het er ook niet is omdat in Nederland de creditcard niet echt een veel gebruikt voorwerp is. In Australie word alles met die kaarten betaald en is dat heel normaal.

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik denk dat een creditkaart echt wel veel gebruikt wordt in Nederland hoor. Alleen wij mischien niet. Bij een tankstation betalen ook veel mensen met een CC, heel veel mensen hebben ook een creditkaart voor/van hun werk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik denk dat Tikva gelijk heeft, in Nederland zijn er idd een hoop mensen die alles creditten. Ik had ooit een vriendje van wie de creditkaart zelfs niet de gebruikelijke 5 (?) jaar mee ging, omdat hij door veelvuldig gebruik (niet aan/door mij ;( ) reeds versleten was.

Zelf betaal ik redelijk veel met pin, ook omdat er bij mij in het winkelcentrum geen pinautomaat is en ik dus net iets meer moeite zou moeten doen, om aan contant geld te komen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nou zoals in Australie dat winnen we nooit. Daar heb je gemiddel 3 of 4 creditcarden en alle transacties die daar gedaan worden zijn met creditcard. Ze hebben wel gewoon pinpassen alleen gebruiken ze die bijna niet.
Ik betaal eigenlijk in Nederland en ook in Australie overal met de pin dan houd je veel beter overzicht.

Het is iets heel gewoons daar en ze vinden het maar raar als je met een savingsaccount wil betalen dat is de gewone pinrekening die wij in NL kennen.

gr van Moira
australisa
Contacteer:

Bericht door australisa »

Is het niet zo dat je bij het 'gewoon pinnen' de koers moet betalen bij elke transactie die je maakt?
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a mysterious, awesome, indescribably magnificent world in itself.."- Henry Miller
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

australisa schreef:Is het niet zo dat je bij het 'gewoon pinnen' de koers moet betalen bij elke transactie die je maakt?
Met een pin pas wel, en afhankelijk van wat voor pakket je hebt moet je ook betalen voor buitenland transacties. Pinnen met een creditcard is wel erg duur. Je betaalt daar veel meer voor dan met je gewone pas (ongeacht welk pakket je hebt bij de bank)
sjaantje
Reiziger

Bericht door sjaantje »

Jenny schreef:
Moira schreef:Een vriendin van mij die vloog wel eens binnenlands in Australie en ze had geen creditcard dus boekte haar moeder haar tickets voor haar. Daar is eigenlijk nooit moeilijk over gedaan ze heeft gevlogen met Qantas en Virgin Bleu.
Daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Ik heb regelmatig mijn creditkaart moeten laten zien bij het inchecken, omdat men wilde controlleren of ik niet stiekem met de kaart van iemand anders had geboekt.
Een aantal weken gelden vlogen wij terug vanuit Auckland met Singapore Airlines. Tickets via internet geboekt met CC , ik wist dat ik de CC moest laten zien bij inchecken. Alleen nooit meer nooit meer bij stil gestaan dat ING de pasjes omgewisseld had, met een ander CCnr. Met inchecken dus een proleem omdat het nr.niet klopte. Uiteindelijk in een kantoortje van SA een half uur met ING NL. gebeld om het op te lossen. Wel gelukt gelukkig... :)
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ik zou echt niet zonder cc op reis kunnen, het is super handig en vaak noodzakelijk als je tickets, hostels enz... wilt boeken.

Bij het aanvragen van een cc ligt het er volgens mij ook aan wie je treft, denk ik. De eerste keer dat ik een cc aanvroeg had ik helemaal geen inkomen (kwam net van school) maar ik had helemaal geen problemen met het aanvragen daarvan en had 'm binnen twee weken binnen.

Een aantal jaar later wou ik opnieuw een cc aanvragen en had dus dit keer wel een inkomen, maar ik kreeg 'm niet, omdat ik volgens hun niet genoeg verdiende, wat onzin was...En ik had verder ook geen schulden of iets dergelijks, dus ik gewoon weer afwachten en weer langs gaan en dit keer kreeg ik hem wel weer gewoon, dit allemaal via de Rabobank.
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hallo,
Moira schreef:Hallo,

Nee dit hebben ze in Nederland niet was het maar waar. Je kunt een debitcard namelijk gebruiken als een creditcard en dat is eigenlijk wel ideaal. Wij zijn op reis en gebruiken de creditcard gigaveel en eind van de maand betalen we het openstaande bedrag in 1 keer zodat ie weer leeg is voor de volgende maand. Maar met een debitcard kun je die van tevoren al op je rekening zetten en dan verbruiken. Ik denk dat het er ook niet is omdat in Nederland de creditcard niet echt een veel gebruikt voorwerp is. In Australie word alles met die kaarten betaald en is dat heel normaal.

gr van Moira
Het is bij een VISA credit card wel mogelijk om geld op je card te storten. Dit heeft als voordeel dat het pinnen met een VISA waar je geld op hebt gestort goedkoper is. Dit is handig als je in een land bent (bijv. Ethiopie) waar je uitsluitend geld kan pinnen met een VISA card (en je niet met teveel cash geld rond wil lopen). In Laos kan je tegenwoordig wel met een Cirrus bankpas terecht maar niet overal, dus dan kan dit ook nog een voordelige manier zijn om aan geld te komen.

Groeten,
Robin
bolletjeom
Reisexpert

Tips voor aanvragen Visa creditcard?

we hebben een mastercard creditcard die gewoon met onze bankrekening mee kwam. Nu willen we er een Visa bij hebben omdat die beter geaccepteerd schijnt te worden.

Maakt het nog uit hoe en waar je zo'n kaart haalt?
Ik begreep dat je deals kunt sluiten ofzo?
Kan iemand me uitleggen hoe dat werkt en waar we op kunnen letten?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor aanvragen Visa creditcard?

Bericht door Tikva »

Bij Visa zelf kan natuurlijk. Maar als je bijvoorbeeld lid bent van de ANWB dan krijg je de kaart met korting er zijn nog ander bedrijven (maar die weet ik ff niet) waarbij je een kaart met korting krijgt.

Het eerste jaar is meestal gratis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

ik begin al te snappen waarom ik tevreden ben met mijn Mastercard. die is een stuk goedkoper...
Zag net wel een aanbieding waarbij ik ook nog eens een Lonely Planet mag uitzoeken.
En de ANWB scheelt ook een hoop! goede tip!
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ik heb mijn creditcard gewoon bij Visa aangevraagd, je betaald er inderdaad wel veel voor vind ik maar goed, ik vind het wel handig dat ik gelijk geld van mijn bank naar creditcard kan overboeken en eventueel andersom, hoef ik geen maand te wachten tot alles betaald is.
Plaats reactie