"China Road" is een interessant boek dat veel inzicht geeft in de Chinese cultuur en geschiedenis. Makkelijk en leuk om te lezen!
Ik heb deze nu net uit.. in een dag tijd had ik hem gelezen, vermakelijk boek met erg veel herkenbare dingenWizardOfOss schreef:Klinkt interessant, eens kijken of ik die ook ergens kan bestellen!]
Ben nu overigens bezig met de Universele Reisgids voor Moeilijke Landen van Jelle Brandt Corstius, wat het midden houdt tussen een daadwerkelijk praktische reisgids en gewoon lekker komisch leesvoer. Ik zie overigens wel een parallel met cultklassieker The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, daarin wordt de handdoek gebombardeerd tot essentieel reisattribuut, bij Jelle heeft de sarong echter die plaats overgenomen...
Ben jaren geleden al eens begonnen aan China in een Rugzak uit diezelfde reeks, eigenlijk geen idee waarom ik die nooit verder heb uitgelezen. Fijn geschreven boek inderdaad, en in het geval van China een behoorlijke tijdreis.Marije schreef:Ik heb voor ik naar Nieuw Zeeland ging het boek 'Nieuw Zeeland in een Rugzak' van Dolf de Vries gelezen. Vond het leuk, las lekker snel weg! Geen topboek ofzo, maar als je er naartoe gaat of er geweest bent is het leuk om te lezen.
Het schijnt dat er in Japan nog steeds een behoorlijke Noord-Koreaanse gemeenschap is die ondanks alles altijd nog achter het regime daar staat. Ze hebben daar bijvoorbeeld eigen scholen waar naar Noord-Koreaans voorbeeld les wordt gegeven. En alle negatieve berichtgeving is uiteraard allemaal propaganda...Globeskater schreef:Ik vind het een erg boeiend boek om te lezen, ook hoe Noord Koreanen in Japan werden lekker gemaakt om terug te keren naar Noord Korea en de slechte behandeling die ze kregen eenmaal terug in het land..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten