Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
aha, nu snap ik um.
Ik heb niets aangepast bij het kiezen van de cabins, dus dan krijg je de aller duurste :S
De prijs is nu maar 312 dollar, dat klinkt inderdaad als een realistische prijs
Ik heb niets aangepast bij het kiezen van de cabins, dus dan krijg je de aller duurste :S
De prijs is nu maar 312 dollar, dat klinkt inderdaad als een realistische prijs
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb de trein van Alice Springs naar Darwin geboekt.. maar duizenden dollars dat lijken mij de meest luxueuze plekken in de trein..
Ik heb vanaf Sydney een binnenlandse vlucht naar Alice Springs geboekt en daar voor 350 dollar een tourtje naar Uluru..
Verder heb je in de parken vaak BBQ's staan, op de campings heb je altijd wel een camping keuken net als in de hostels.. Ik kookte ook veel omdat uiteten gaan in Australië flink in de kosten kan lopen, is helaas niet zo goedkooop als azie
Ik heb vanaf Sydney een binnenlandse vlucht naar Alice Springs geboekt en daar voor 350 dollar een tourtje naar Uluru..
Verder heb je in de parken vaak BBQ's staan, op de campings heb je altijd wel een camping keuken net als in de hostels.. Ik kookte ook veel omdat uiteten gaan in Australië flink in de kosten kan lopen, is helaas niet zo goedkooop als azie

Is het inmiddels gelukt met eventuele treinkaartjes, liquid_ice?
Vandaag viel er een kaartje op de mat van mijn gastgezin: ze missen ons en vragen of we gauw weer langs komen.. Ja hoor, als het aan mij ligt wel!!!
Vandaag viel er een kaartje op de mat van mijn gastgezin: ze missen ons en vragen of we gauw weer langs komen.. Ja hoor, als het aan mij ligt wel!!!

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Woohoo een tijdje geleden gaf ik nog aan dat het plan was om naar Aussie te gaan, maar nu is er geen weg meer terug.
Laatst samen met m'n vriendin tickets geboekt en vandaag mijn werk ingelicht, een hoop positieve reacties!
Kan niet wachten nog 9,5 maand te gaan!

Laatst samen met m'n vriendin tickets geboekt en vandaag mijn werk ingelicht, een hoop positieve reacties!
Kan niet wachten nog 9,5 maand te gaan!

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tot die tijd kun je hier mee informatie inwinnenWiljen schreef:Kan niet wachten nog 9,5 maand te gaan!

Hoop dat jullie een goed beeld krijgen van hoe ik het in Australie heb gehad als hostelbackpacker.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WKI9-Azv ... re=mh_lolz[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WKI9-Azv ... re=mh_lolz[/youtube]
Qreply
hallo allen
ik ben Donald de jong.
en denk er al een tijd aan om een jaar naar Australië te gaan,
voor de ultieme ervaring. zodra ik klaar ben met school.
nu heb ik als school opdracht dat ik een aantal personen een interview moet afnemen over hun reis en ervaringen zouden jullie me hierbij willen helpen .
vul dan alstublieft de vragen in en stuur ze terug.
je zou me hier erg mee helpen
alvast bedankt.
waarom heb je ervoor gekozen om te gaan reizen ?
hoelang hebt je gereisd , en waarom zo lang?
waarom Australië?
hoelang heb je er over na gedacht om te gaan reizen?
positieve punten ?
negatieve punten?
hoe kijk je terug op je reis?
heb je een goeie tip ?
ik ben Donald de jong.
en denk er al een tijd aan om een jaar naar Australië te gaan,
voor de ultieme ervaring. zodra ik klaar ben met school.
nu heb ik als school opdracht dat ik een aantal personen een interview moet afnemen over hun reis en ervaringen zouden jullie me hierbij willen helpen .
vul dan alstublieft de vragen in en stuur ze terug.
je zou me hier erg mee helpen
alvast bedankt.
waarom heb je ervoor gekozen om te gaan reizen ?
hoelang hebt je gereisd , en waarom zo lang?
waarom Australië?
hoelang heb je er over na gedacht om te gaan reizen?
positieve punten ?
negatieve punten?
hoe kijk je terug op je reis?
heb je een goeie tip ?
Hoi beste mensen,
In april wil ik voor drie maanden naar oz gaan. Heb er echt heel veel zin in.
Het plan is om de oost kust te doen van melbourne naar cairns, en zeker een stukje outback.
Om wat van de cultuur en de outback mee te krijgen is de planning om minimaal zes weken te wwoofen , iemand nog tips, of leuke adressen ?
Verder wil ik gaan kijken of ik misschien een stuk kan rijden door het relocaten van een huur auto, iemand ervaring mee ? Want ik kan er erg weinig over vinden Oo.
De rest van de reis zal per bus gaan , moet alleen nog kijken wat voor soort bus ticket ik doe.
Jeroen
In april wil ik voor drie maanden naar oz gaan. Heb er echt heel veel zin in.
Het plan is om de oost kust te doen van melbourne naar cairns, en zeker een stukje outback.
Om wat van de cultuur en de outback mee te krijgen is de planning om minimaal zes weken te wwoofen , iemand nog tips, of leuke adressen ?
Verder wil ik gaan kijken of ik misschien een stuk kan rijden door het relocaten van een huur auto, iemand ervaring mee ? Want ik kan er erg weinig over vinden Oo.
De rest van de reis zal per bus gaan , moet alleen nog kijken wat voor soort bus ticket ik doe.
Jeroen
Klinkt als een mooi plan! Het lijkt me in ieder geval dat je voldoende tijd hebt om te bekijken wat je wilt.
Wanneer je gaat WWoofen kun je misschien alvast het boek aanschaffen. Dan kun je daarin adressen opzoeken die je aanspreken. Ongetwijfeld zijn er ook adressen op internet te vinden.
Het relocaten is een kwestie van geluk hebben en op de juiste plek op het juiste moment zijn. Veel van deze aanbiedingen worden vaak in hostels op prikborden opgehangen en soms kun je via de mail informeren bij verhuurbedrijven. Zou sowieso altijd een backup achter de hand houden mocht je niet kunnen wachten tot de volgende gelegenheid. Je kunt altijd goed met het OV reizen of misschien met andere reizigers meerijden. Ook hiervoor hangen de briefjes overal op prikborden.
Wanneer je gaat WWoofen kun je misschien alvast het boek aanschaffen. Dan kun je daarin adressen opzoeken die je aanspreken. Ongetwijfeld zijn er ook adressen op internet te vinden.
Het relocaten is een kwestie van geluk hebben en op de juiste plek op het juiste moment zijn. Veel van deze aanbiedingen worden vaak in hostels op prikborden opgehangen en soms kun je via de mail informeren bij verhuurbedrijven. Zou sowieso altijd een backup achter de hand houden mocht je niet kunnen wachten tot de volgende gelegenheid. Je kunt altijd goed met het OV reizen of misschien met andere reizigers meerijden. Ook hiervoor hangen de briefjes overal op prikborden.
Oke, voor het relocaten heb ik in principe drie maanden de tijd. Het zal wel mooi zijn als het in het begin kan want vaak vragen ze $2000 tot $3000 borg !
Nog een vraagje over de bus tickets, bij de greyhound hop on hop off keuze staat dat je niet mag backtracken maar wat betekend dit ? Ook weet ik nog niet goed wat wijsheid is om te doen aangezien ik voor het wwoofen wel van de standaard route zal afwijken.
Nog een vraagje over de bus tickets, bij de greyhound hop on hop off keuze staat dat je niet mag backtracken maar wat betekend dit ? Ook weet ik nog niet goed wat wijsheid is om te doen aangezien ik voor het wwoofen wel van de standaard route zal afwijken.
-
- Reisexpert
Ik weet niet hoe het nu is, want ik was 10 jaar geleden voor het laatst in Australië, maar ik zou de gok wagen en niet van tevoren een busticket aanschaffen.
Ligt ook een beetje aan je eigen behoefte aan zekerheid misschien, maar destijds (en voor zover ik weet geldt dat nog steeds) was het erg makkelijk om met andere reizigers mee te liften.
Zoals Erik al schreef, meestal worden er in hostels wel briefjes opgehangen door mensen die op zoek zijn naar medepassagiers om zo de benzinekosten te drukken.
Veel (de meeste) backpackers kopen een auto, dus het vinden van een lift is meestal een piece of cake.
Dit is een leuke ervaring, want je komt zo veel verschillende mensen tegen en vaak kom je op plekken waar je met de bus wellicht niet zou komen.
Ook ben je wat vrijer in het bepalen van je route én hou je er vaak onvergetelijke ervaringen aan over : )
Zo ben ik eens een paar dagen met een ouder stel (lees: bejaarden haha) meegelift in hun camper (ik sliep in m'n tentje).
Was onwijs leuk en ik heb heel veel pret gehad met die mensen.
Voilà, mijn duit in je zakje : )
Ligt ook een beetje aan je eigen behoefte aan zekerheid misschien, maar destijds (en voor zover ik weet geldt dat nog steeds) was het erg makkelijk om met andere reizigers mee te liften.
Zoals Erik al schreef, meestal worden er in hostels wel briefjes opgehangen door mensen die op zoek zijn naar medepassagiers om zo de benzinekosten te drukken.
Veel (de meeste) backpackers kopen een auto, dus het vinden van een lift is meestal een piece of cake.
Dit is een leuke ervaring, want je komt zo veel verschillende mensen tegen en vaak kom je op plekken waar je met de bus wellicht niet zou komen.
Ook ben je wat vrijer in het bepalen van je route én hou je er vaak onvergetelijke ervaringen aan over : )
Zo ben ik eens een paar dagen met een ouder stel (lees: bejaarden haha) meegelift in hun camper (ik sliep in m'n tentje).
Was onwijs leuk en ik heb heel veel pret gehad met die mensen.
Voilà, mijn duit in je zakje : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Backtracken betekend dat je niet terug mag reizen.. Als je bijvoorbeeld een hop on hop off Cairns - Sydney hebt dan mag je als je eenmaal onderweg bent niet meer terug.. Heb dat zelf meegemaakt, ik had een Cairns - Brisbane ticket en werd in Mission Beach zo ziek dat ik terug moest naar Cairns voor ziekenhuis onderzoeken, dit zou niet op het ticket kunnen want dan zou het zijn geldigheid verliezen.. ik heb uiteindelijk een los ticket Mission Beach naar Cairns gekocht en toen ik weer verder kon reizen nog een enkeltje Cairns - Mission Beach zodat ik vanaf Mission Beach weer op mijn bus ticket kon reizen!jhh schreef:
@travelator
Bedankt voor de informatie, het klinkt inderdaad erg leuk om met mensen mee te rijden maar de bus heeft ook wel wat. Lekker rustig het landschap voorbij zien komen. Kan natuurlijk een combinatie van beide doen.
@ globeskater
Dat maakt het duidelijk voor mij. Bedankt !
Ik heb nog wel een vraagje over het budget. in de informatie staat dat je minimaal 1000 euro per maand moet rekening.
Waarmee moet ik ongeveer rekening houden als ik andere dingen wil doen, bijvoorbeeld natuurparken bezoeken( voornamelijk denk ik) ? Ik wil toch wel zeker weten dat ik de financiele middelen heb om er een mooie tijd van te maken.
Bedankt voor de informatie, het klinkt inderdaad erg leuk om met mensen mee te rijden maar de bus heeft ook wel wat. Lekker rustig het landschap voorbij zien komen. Kan natuurlijk een combinatie van beide doen.
@ globeskater
Dat maakt het duidelijk voor mij. Bedankt !
Ik heb nog wel een vraagje over het budget. in de informatie staat dat je minimaal 1000 euro per maand moet rekening.
Waarmee moet ik ongeveer rekening houden als ik andere dingen wil doen, bijvoorbeeld natuurparken bezoeken( voornamelijk denk ik) ? Ik wil toch wel zeker weten dat ik de financiele middelen heb om er een mooie tijd van te maken.
@marty ik heb je bericht even verplaatst naar een eigen topic: verschil-ohra-europeesche-verzekering-b ... 25152.html