Café Verweggistan
Re: Café Verweggistan
Klinkt allemaal goed.. veel plezier nog in stockholm. Ik heb erg veel zin in dit weekend, lekker Deventer op stelten!. Altijd een heel weekend vol super mooie en spectaculaire shows. Dan nog een week werken en de week erop al naar Tailinn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sinds gisteren terug uit Sint-Petersburg. Een kleine week daar geweest, prachtige stad, gigantisch openluchtmuseum, we hadden nog eens zeer mooi weer (rond de dertig graden) en dan nog eens de witte nachten daar boven op . Ohja geweldig knappe vrouwen lopen daar rond, zelfs na veel in de Oostblok te hebben rondgelopen, nog verbaasd
Ik kom zeker nog eens terug en dan in combinatie met Moskou ofzo. Alleen jammer dat het zo'n (dure) bureaucratische rompslomp is om Rusland binnen te geraken. Kom je daar aan, mag je nog eens een uur in de rij staan bij de douane en moet je ook nog eens registreren in je hotel. Dat allemaal allemaal nadat je al die papieren op voorhand in orde hebt moeten brengen en je twee keer langs het consulaat/visumbureau bent geweest.

Ik kom zeker nog eens terug en dan in combinatie met Moskou ofzo. Alleen jammer dat het zo'n (dure) bureaucratische rompslomp is om Rusland binnen te geraken. Kom je daar aan, mag je nog eens een uur in de rij staan bij de douane en moet je ook nog eens registreren in je hotel. Dat allemaal allemaal nadat je al die papieren op voorhand in orde hebt moeten brengen en je twee keer langs het consulaat/visumbureau bent geweest.

Tallinn lijkt me mooi!! Ik zit nu in trein die 225 km/u gaat met gratis wifi en stopcontacten.....en dit is zoooo hard Een ice schudt minder Hahaha. Je betaalt er ook voor maar omdat ik korting kreeg, was de meerprijs met goedkoper vervoer niet zo gek groot meer. Weer een ervaring rijker Hahaha
St petersburg lijkt mij ook prachtig!! En ja russische bureaucratie
St petersburg lijkt mij ook prachtig!! En ja russische bureaucratie

Dat schiet al lekker op, Tikva! Veel plezier dit weekend!
Ehouse, Rusland lijkt me zeker de moeite waard! Jammer dat het zo'n gedoe is allemaal..
Menasil, bijzonder zeg! Hoelang duurde de treinrit?
Ik heb zojuist een mail gestuurd betreffende bear watching in het zuiden van Slovenië.. Ben benieuwd, lijkt me heel bijzonder (ook al heb je geen garantie dat je ze ziet natuurlijk haha)!!
Ehouse, Rusland lijkt me zeker de moeite waard! Jammer dat het zo'n gedoe is allemaal..
Menasil, bijzonder zeg! Hoelang duurde de treinrit?
Ik heb zojuist een mail gestuurd betreffende bear watching in het zuiden van Slovenië.. Ben benieuwd, lijkt me heel bijzonder (ook al heb je geen garantie dat je ze ziet natuurlijk haha)!!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik ben met m'n winterslaap begonnen. Hoofdpijn, spierpijn en MOE! Bijna de hele dag geslapen... Vanmiddag heel ff met m'n vriend de stad in geweest, maar bij elk bankje wilde ik weer zitten (terwijl ik m'n vriend aanspoorde te shoppen
)
@ehouse: die Russische bureaucratie herken ik wel... Was voor mij idd ook een ramp een visum te krijgen.
Beren in Slovenië??? Waar?

@ehouse: die Russische bureaucratie herken ik wel... Was voor mij idd ook een ramp een visum te krijgen.
Beren in Slovenië??? Waar?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Er zijn zo'n 500 bruine beren in Slovenië. Ze zijn te vinden in het Karstgebied, maar ook in het zuiden.
Zo, half één en ik ben nog klaarwakker.
(
)
Zo, half één en ik ben nog klaarwakker.

Van die douane ligt denk ik dan aan de tijd van het jaar. Toen ik er was hebben wij nauwelijks in de rij gestaan.ehouse schreef:Sinds gisteren terug uit Sint-Petersburg. Een kleine week daar geweest, prachtige stad, gigantisch openluchtmuseum, we hadden nog eens zeer mooi weer (rond de dertig graden) en dan nog eens de witte nachten daar boven op . Ohja geweldig knappe vrouwen lopen daar rond, zelfs na veel in de Oostblok te hebben rondgelopen, nog verbaasd![]()
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Gewoon met de trein naar Rusland gaan, hoef je niet te wachten op het vliegveld
Controle tussen St. Petersburg en Riga is een eitje, tussen Mongolië en Rusland is wél grondig.
Donderdag komt een schadeexpert langs voor lekkage in m'n huis. Ik had het vriendelijke verzoek af ze een uur vantevoren zouden willen bellen. Bellen ze maximaal 15-30 minuten voor het bezoek? Wat heb je daar nu aan!!!! Dat ik nu de hele ochtend thuis moet blijven interesseert me niet, maar ik vind het wel heel vervelend dat de aannemer er niet bij kan zijn.

Donderdag komt een schadeexpert langs voor lekkage in m'n huis. Ik had het vriendelijke verzoek af ze een uur vantevoren zouden willen bellen. Bellen ze maximaal 15-30 minuten voor het bezoek? Wat heb je daar nu aan!!!! Dat ik nu de hele ochtend thuis moet blijven interesseert me niet, maar ik vind het wel heel vervelend dat de aannemer er niet bij kan zijn.
Jeetje Jenny, dat is wel erg onhandig. Want je wilt soms idd professionals erbij hebben die mee kunnen beoordelen! Waarom komt er eigenlijk een schadeexpert? Is dat standaard of willen ze obv het verhaal eerst even zelf checken? Bij mij waren ze zo eruit namelijk....
Ik heb eerste offerte binnen van toiletrenovatie. Staan 2 rare dingen op waar ik niet om heb gevraagd. Maar ik wacht even de andere offerte af en ga dan even alle vragen op een rij zetten en eens bellen. Andere bedrijf heb ik beter gevoel bij en aantal goede referenties van kennissen bij vandaar.
Ik heb eerste offerte binnen van toiletrenovatie. Staan 2 rare dingen op waar ik niet om heb gevraagd. Maar ik wacht even de andere offerte af en ga dan even alle vragen op een rij zetten en eens bellen. Andere bedrijf heb ik beter gevoel bij en aantal goede referenties van kennissen bij vandaar.
Om mijn schade echt goed weg te werken moet de muur in de woonkamer opnieuw gestukt en gespachtelpoetst moeten worden. Het plafond moet worden gewit, wat kitten en ook in de slaapkamer een hoek stuken en verven. Offerte staat nu op 1600 euro... Boven de 1400 sturen ze vaak iemand langs.
Als ik alles uit eigen zak moet betalen gaat de operatie niet door. Ik heb best veel geld in verbouwingen gestoken, ik ben er een beetje klaar mee. Maar het is wel krom om binnen een maand al zoveel schade te hebben!
Als ik alles uit eigen zak moet betalen gaat de operatie niet door. Ik heb best veel geld in verbouwingen gestoken, ik ben er een beetje klaar mee. Maar het is wel krom om binnen een maand al zoveel schade te hebben!
Kijk, dan tikt het behoorlijk aan ja als dat allemaal moet gebeuren! Ik vond mijn schade al behoorlijk aan de prijs maar bij jou gebeurt het dubbele volgens mij (ik zat op 800 euro). Ik duim voor je dat dit allemaal wordt vergoed want ik begrijp dat je geen zin hebt om zelf voor alles op te moeten draaien. Je kan er helemaal niets aan doen en je zat al midden in de verbouwing. Dan is het echt zonde om alles weer te moeten laten maken uit je eigen zak.
Jenny, wat een gedoe allemaal zeg. Het is zo duur als je een verbouwing uit eigen zak moet betalen, zeker als je er ook nog van uit moet gaan dat het meestal duurder uitvalt dan vooraf was berekend.. Succes ermee!
Ik heb bericht terug mbt bear watching. Het kan alleen tussen mei en september, we moeten daar 3 nachten verblijven (kan ook met de vouwwagen) en er kunnen maximaal 3 personen met de expeditie mee. Totale kosten voor 2 personen: £295 (€345). We hebben iets om over na te denken
Ik heb bericht terug mbt bear watching. Het kan alleen tussen mei en september, we moeten daar 3 nachten verblijven (kan ook met de vouwwagen) en er kunnen maximaal 3 personen met de expeditie mee. Totale kosten voor 2 personen: £295 (€345). We hebben iets om over na te denken

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
In het huisje waar we zijn hebben ze nu ook internet dus even een snel berichtje.. Zitten hier met schitterend uitzicht op het water, gaan met de boot naar de AH en vanochtend heb ik een heerlijk ontbijtje voor mijn vriend zijn verjaardag laten bezorgen! Daarna samen naar Utrecht geweest om de expositie "A Human Adventure" van NASA te bezoeken.. het was ontzettend rustig en daardoor ook alle tijd gehad om alles rustig te bekijken! Net nog even een heerlijke BBQ gehad met uitzicht op fuut met jong en eend met jong en daarnaast allerlei andere watervogels.. echt een heerlijke plek om weekje uit te rusten, te onthaasten en te genieten!
Klinkt goed, Globeskater! Geniet ervan!
Vanmiddag draai ik mijn allerlaatste uurtjes bij de kinderopvang
Voelt nog een beetje onwerkelijk.. Nog twee ochtenden op school werken, de hele toko opruimen en leeghalen en het schooljaar afsluiten met een borrel in het nieuwe huis van een collega en dan: VAKANTIE!! 
Vanmiddag draai ik mijn allerlaatste uurtjes bij de kinderopvang

Leuk, Globeskater! Waar zitten jullie precies?
Altijd raar om het schooljaar af te sluiten.... Zie je de kids volgend jaar weer? Veel plezier, Reismeis.
Ik heb vandaag een drukke dag. Zo eerst de schadeexpert (in de tussentijd thuis werken), dan werken op de universiteit en vanavond snel door naar baan twee: de kids in Gouda. Zij hebben een grote musical vanavond, ze hebben alles zelf geregeld. Ik moet de kids aansturen die de catering doen. Ik hoop dat ik nog wat van de voorstelling kan zien...
Altijd raar om het schooljaar af te sluiten.... Zie je de kids volgend jaar weer? Veel plezier, Reismeis.
Ik heb vandaag een drukke dag. Zo eerst de schadeexpert (in de tussentijd thuis werken), dan werken op de universiteit en vanavond snel door naar baan twee: de kids in Gouda. Zij hebben een grote musical vanavond, ze hebben alles zelf geregeld. Ik moet de kids aansturen die de catering doen. Ik hoop dat ik nog wat van de voorstelling kan zien...