Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Café Verweggistan

Bericht door Globeskater »

Gisteren de bevestiging gehad, ik begin 7 augustus met duikcursus!

Gisteren weer een hele leuke couchsurf barmeet gehad, en ben ik nog even aan twijfelen of ik naar een BBQ in Rotterdam ga of gewoon hier lekker in park ga liggen... moet verder ook dit weekend even mijn tas gaan pakken want ga woensdag paar dagen weg =)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zal me even netjes afmelden voordat ik weer als vermist wordt opgegeven ;) _O-

Over een paar uurtje vliegen naar Buenos Aires. Zin in!!!!
Tis er wel koud. Jammer nu het hier net lekker is. Maar als we richting Pantanal gaan komt het wel weer goed met de temperaturen.
Iedereen die hier nog even moet volhouden: Sterkte!
En als jullie zo allemaal lekker weg zijn zit ik weer te verpieteren achter een bureautje.....denk daar maar aan

groetjesssssss
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Veel plezier, Globeskater en Bolletjeom!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Veel plezier en bedankt voor het afmelden, bolle.
Nu hoeven al je vaders en moeder zich tenminste geen zorgen te maken!
Geniet ervan, enne....... niet verdwalen, hoor!

GS, jij ook veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

haha bolletje...my mistake :-) Geniet van je tripje. En geraak niet verslaafd aan de mate he :-)
Voorts geef je de capibara's maar de groeten van ons. Zo vertederende, lieve beestjes :-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ben benieuwd hoe je het gaat hebben, bolletje!

Ik heb gisteren vrijgezellenfeest gehad. Was erg leuk!!! Ben echt al de hele dag niet vooruit te branden terwijl we redelijk op tijd klaar waren. Van het goede voornemen om wat aan het huishouden te doen is dus niets terecht gekomen...ik hoop dat ik morgenavond de puf en motivatie heb :) Wel bedrijven gemaild mbt informatie voor toiletverbouwing. Eens kijken wat ze kunnen betekenen. Dus toch iets gedaan. Nu lekker koken en dan avondje voor de tv en op tijd slapen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb dit weekend een hele interessante onderwaterbiologiecursus gedaan over krabben, kreeften en garnalen (en nog wat familieleden van maximaal 2-3 mm groot. \\het was gezellig, intensief en ik heb heerlijk gedoken.

Vandaag heb ik een 'vrije' dag, of eigenlijk lijkt het meer een thuiswerkdag. Ik heb een hele lange to-do-lijst, die gaat helaas niet afkomen vandaag :( Zo moet ik uiteraard weer een hoop toetsen nakijken.

Vanmiddag krijg ik eindelijk mijn kastje wat ik begin januari heb besteld. Ik ben heel erg benieuwd :)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, was dat het feestje wat jij moest organiseren? Alles vlekkeloos verlopen?
Jenny, hoe bevalt je kastje? En hoe staat het met je to-do-lijst, hopelijk heb je toch nog aardig wat dingetjes af kunnen strepen.

Hier geen bijzonderheden, geloof ik.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Yep, dat was inderdaad het feestje dat ik moest organiseren maar ik kreeg hulp van een vriend en grappig genoeg, de andere getuige ;) Er waren wat dingetjes mis gegaan. Zo werd ik van te voren gebeld dat de bierproeverij niet door kon gaan, maar dat we een uitgebreide borrel zouden krijgen. Uiteindelijk kregen we toch nog superveel uitleg bij de biertjes. Iedereen was tevreden en gelukkig ook de man waar het om ging :) Nu op zoek naar een receptieboek en dan binnenkort mag ik mee het bruidsboeket uitzoeken. Erg leuk! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Iedereen lekker druk zo te horen. Rudi vele plezier op reis en globeskater veel plezier met je duikcursus. Als je duiken hier leuk gaat vinden dan ben je op reis helemaal verkocht.

Zelf ben ik vorige week weer begonnen met werken. Wel even flink wennen weer maar eerlijk is eerlijk ook wel lekker om weer met volwassenen bezig te zijn en niet alleen met luiers en flesjes. Maar als ik de baby dan na het werk weer op kan halen is het gelijk een fijn geluksmomentje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Iedereen is lekker bezig met van alles, leuk,

Hier #2 van 3 dagen vrij. Vanavond speelt Nederland tegen China. Ik heb geen kaartjes gekocht, maar heb daar nu een klein beetje spijt van... Ik vond ze, zo vlak voor onze vakantie naar de Verenigde Staten, nogal aan de prijs.

Ga het nu maar in de kroeg kijken. Daar zit ik in elk geval droog (het wordt hier ineens donker en het begint te donderen).
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De klas die voor me zit is lekker aan het werk. Ik ben nogal moe, omdat ik gisteren tot na tienen aan het werk was. En dan is de wekker om 6 uur toch ineens wel heel erg vroeg.... Nog 2,5 week reguliere lessen met uiteraard een hoop toetsen. Daarna projectweek en nog een week die bomvol staat met vergaderingen en scholing.

De school heeft trouwens wat nieuws bedacht: tijdens de laatste week moet iedereen bij álle activiteiten aanwezig zijn. Voor de mensen die 5 dagen per week werken is dat logisch, maar aangezien ik parttime werk voor die school kom ik nu in de knoop met mijn andere baan ?!?! Uiteraard zijn er collega's met hetzelfde probleem, met name de mensen met (kleine) kinderen.

Yvonne, wanneer ging je ook alweer naar de VS?

Menasil, wanneer is de bruiloft?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Jenny schreef:De school heeft trouwens wat nieuws bedacht: tijdens de laatste week moet iedereen bij álle activiteiten aanwezig zijn. Voor de mensen die 5 dagen per week werken is dat logisch, maar aangezien ik parttime werk voor die school kom ik nu in de knoop met mijn andere baan ?!?! Uiteraard zijn er collega's met hetzelfde probleem, met name de mensen met (kleine) kinderen.

Waarom doen scholen dat toch? Ze weten dat mensen of meerdere banen hebben of kleine kinderen. De dagen die je extra moet komen worden ongetwijfeld niet vergoed en wie betaalt de oppas voor kinderen?
Wat zegt je werkgever? Begrijpt hij niet dat je op je andere werk ook verplichtingen hebt?

Ik vertrek op 28 juni.
We zouden ook naar de Keys, maar de broer van mijn vriend lijkt het af te laten weten en hij zou rijden... Weet niet of we nu nog wel naar de Keys kunnen gaan. Ik had me er zo op verheugd!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Yvonnetje schreef:
Jenny schreef:De school heeft trouwens wat nieuws bedacht: tijdens de laatste week moet iedereen bij álle activiteiten aanwezig zijn. Voor de mensen die 5 dagen per week werken is dat logisch, maar aangezien ik parttime werk voor die school kom ik nu in de knoop met mijn andere baan ?!?! Uiteraard zijn er collega's met hetzelfde probleem, met name de mensen met (kleine) kinderen.

Waarom doen scholen dat toch? Ze weten dat mensen of meerdere banen hebben of kleine kinderen. De dagen die je extra moet komen worden ongetwijfeld niet vergoed en wie betaalt de oppas voor kinderen?
Wat zegt je werkgever? Begrijpt hij niet dat je op je andere werk ook verplichtingen hebt?

Ik vertrek op 28 juni.
We zouden ook naar de Keys, maar de broer van mijn vriend lijkt het af te laten weten en hij zou rijden... Weet niet of we nu nog wel naar de Keys kunnen gaan. Ik had me er zo op verheugd!
Inderdaad, de extra dagen die je werkt worden niet vergoed en ook niet de kosten die je moet maken om extra te mogen werken.... Nu heb ik niet direct kosten als ik vrij nemen op mijn andere werk, al kost het me wel een vrije dag! Probleem is echter dat ik het te druk heb daar om vrij te nemen.

Wat me het meest tegenvalt is dat mensen zoals ik die in goed overleg tot een oplossing willen komen (welke dagen kan ik het best wegblijven, ik ben best een beetje flexibel) worden behandeld alsof ze zeuren. Wanneer dit zo doorgaat ben ik volgend jaar minder flexibel! (Zeg ik nu, maar mezelf kennende zou dat nog wel eens tegen kunnen vallen.)

28 juni is al snel! Lekker hoor. Wanneer moet je weer naar school na je vakantie? Heb je al een contract voor volgend schooljaar?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Jenny schreef:
Yvonnetje schreef:

Ik vertrek op 28 juni.
Inderdaad, de extra dagen die je werkt worden niet vergoed en ook niet de kosten die je moet maken om extra te mogen werken.... Nu heb ik niet direct kosten als ik vrij nemen op mijn andere werk, al kost het me wel een vrije dag! Probleem is echter dat ik het te druk heb daar om vrij te nemen.

Wat me het meest tegenvalt is dat mensen zoals ik die in goed overleg tot een oplossing willen komen (welke dagen kan ik het best wegblijven, ik ben best een beetje flexibel) worden behandeld alsof ze zeuren. Wanneer dit zo doorgaat ben ik volgend jaar minder flexibel! (Zeg ik nu, maar mezelf kennende zou dat nog wel eens tegen kunnen vallen.)

28 juni is al snel! Lekker hoor. Wanneer moet je weer naar school na je vakantie? Heb je al een contract voor volgend schooljaar?
Het kost je dus geld om op je vrije dag naar school te komen (voor sommige mensen). Echt heel raar dat ze dat zo doen. En jij komt nu in de knoei met je andere werk...
Minder flexibel zijn is misschien nodig om te doen, laat ze het maar merken dat niet alles gaat zoals zij het willen.

Ik kom op vrijdag terug en mag de maandag daarop weer beginnen. Mijn contract loopt tot eind januari 2014, het gaat hier niet echt per schooljaar. Kan wel, maar ik ben midden in het jaar aangenomen.
Verwacht wel dat ik gewoon mag blijven. Ik werk rechtstreeks voor de school en ben momenteel de enige leerkracht met een Bachelor in Education. Zou zonde zijn als ze mij de deur uit deden. Geloof ook wel dat men tevreden is.

Plaats reactie