Café Verweggistan
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Café Verweggistan
Ehouse, balen dat je vriend in eerste instantie niet kon, maar daar stond het geluk van een heel goed geprijsd ticket tegenover! Geniet van de voorpret!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Ahhhh, nog 5 weken bikkelen, het einde komt in zicht! Het dorpsfeest is weer voorbij, we zijn de dag begonnen met een rondje joggen, vanmiddag op verjaardag en wederom een drukke, maar leuke week in het vooruitzicht, met oa het schoolreisje van groep 3 t/m 5 en onze trouwdag, no. 6 alweer! Loads of fun!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik nog 6 weken bikkelen tot de vakantie. Nu lig ik ff uitgeteld op de bank, zo nakijken... Geen zin!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb gisteren een 3mm duikpak gekocht, vond een leuke aanbieding voor 27,50 via marktplaats en het pak paste dus voor tropische wateren heb ik inmiddels een pak, nu de rest nog 
Vandaag eerst fysio gehad en zometeen lekker naar de sauna.. Eind van de week heb ik een soort van sollicitatie gesprek dus spannend!

Vandaag eerst fysio gehad en zometeen lekker naar de sauna.. Eind van de week heb ik een soort van sollicitatie gesprek dus spannend!
@ Globeskater: Brrrrrr, 3 mm.... Ik duik in tropisch water gewoon met mijn 5 mm pak
Maar het is wel een mooie prijs!Succes met je sollicitatie.

-
- Reisexpert
Leuk, GS! Ik zag dat je je OW in NL gaat doen... Brrrrrrrr!Globeskater schreef:Ik heb gisteren een 3mm duikpak gekocht, vond een leuke aanbieding voor 27,50 via marktplaats en het pak paste dus voor tropische wateren heb ik inmiddels een pak, nu de rest nog![]()
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met duiken in een surfshort en eventueel een rash shirt (heb er een gevonden van +- 2 mm dik) bij hoge watertemperaturen. Als het water écht heel warm is, zo rond de 30 graden (te warm voor het koraal eigenlijk), duik ik zelfs alleen in bikini.
Wanneer je je brevet op zak hebt en gaat duiken in warm water, probeer het dan maar eens.
Voor mij was het echt een verrijking van m'n duikervaring, want duiken zonder zo'n pakkie (al is het maar een 3mm shortie) geeft echt een veel vrijer gevoel.
Ik vind het echt héérlijk en duik zo vaak mogelijk zonder dat knellende pak!
Veel plezier op de cursus!
Ben je al begonnen?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Reisexpert
LOL!!!Jenny schreef:@ Globeskater: Brrrrrr, 3 mm.... Ik duik in tropisch water gewoon met mijn 5 mm pak![]()

Lach maarTravelator schreef:LOL!!!Jenny schreef:@ Globeskater: Brrrrrr, 3 mm.... Ik duik in tropisch water gewoon met mijn 5 mm pak![]()

Eerlijk is eerlijk, ik ben een luie duiker. Ik zweef wat, zwem bijna niet, dus ik haal geen warmte uit beweging. Na 3 duiken van bijna 1,5 uur op een dag ga je dat merken

-
- Reisexpert
Ik lachte je niet uit, hoor Jenny!
Ik vond jouw verhaal gewoon grappig naast mijn verhaal...
Ik zwem ook nooit. Niet omdat ik lui ben, maar omdat ik zelf veel kijk en zoek.
Die vinnen zijn er toch ook alleen voor als er stroming staat?
Ik moet gidsen bijna altijd terugfluiten omdat ze te snel gaan : ) Ik vind snel duiken niet leuk. Veel te veel te zien!
Heb het ook vaak wel een beetje koud, idd zeker met drie duiken per dag, maar dat vrije gevoel is me toch meer waard.
Ik neem wel altijd een pakkie mee, voor het geval ik het té koud krijg, maar dat gebeurt eigenlijk maar zelden.
Maar ja, onderkoeld raken raken is ook nie wa ; )
Daar let ik dus wel goed op...
Ik vond jouw verhaal gewoon grappig naast mijn verhaal...
Ik zwem ook nooit. Niet omdat ik lui ben, maar omdat ik zelf veel kijk en zoek.
Die vinnen zijn er toch ook alleen voor als er stroming staat?

Ik moet gidsen bijna altijd terugfluiten omdat ze te snel gaan : ) Ik vind snel duiken niet leuk. Veel te veel te zien!
Heb het ook vaak wel een beetje koud, idd zeker met drie duiken per dag, maar dat vrije gevoel is me toch meer waard.
Ik neem wel altijd een pakkie mee, voor het geval ik het té koud krijg, maar dat gebeurt eigenlijk maar zelden.
Maar ja, onderkoeld raken raken is ook nie wa ; )
Daar let ik dus wel goed op...

@Jenny: Ah ik snap het en het versterkt zeker je positie als je de juiste papieren hebt. Ik ben ook op zoek naar minder allround te worden.
@ehouse: Elk nadeel heb z'n voordeel
klinkt goed!
Ik ben afgelopen weekend bij vrienden geweest en oa inline skaten gezien. Was erg leuk. Net een grote camping en iedereen kent elkaar. Verder werd ik nog verrast omdat ik werd herkend dankzij dat ene artikel in de Kazachstaanse media. Bleek een voormalig hogere pief te zijn daar bij de bond. Leuk gesprek gehad en ik moest natuurlijk op de foto
Voor de rest slechte nachten gehad qua slapen... vanavond maar even stukje hardlopen door de duinen. Er staat een coopertest op het programma dus ben benieuwd. Ik weet hoeveel ik 3 weken geleden liep in 12 minuten en ben benieuwd of dat meer kan worden vandaag.
@ehouse: Elk nadeel heb z'n voordeel

Ik ben afgelopen weekend bij vrienden geweest en oa inline skaten gezien. Was erg leuk. Net een grote camping en iedereen kent elkaar. Verder werd ik nog verrast omdat ik werd herkend dankzij dat ene artikel in de Kazachstaanse media. Bleek een voormalig hogere pief te zijn daar bij de bond. Leuk gesprek gehad en ik moest natuurlijk op de foto

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik ga wss in augustus beginnen met de cursus wacht nog even op de bevestigingTravelator schreef:Leuk, GS! Ik zag dat je je OW in NL gaat doen... Brrrrrrrr!Globeskater schreef:Ik heb gisteren een 3mm duikpak gekocht, vond een leuke aanbieding voor 27,50 via marktplaats en het pak paste dus voor tropische wateren heb ik inmiddels een pak, nu de rest nog![]()
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met duiken in een surfshort en eventueel een rash shirt (heb er een gevonden van +- 2 mm dik) bij hoge watertemperaturen. Als het water écht heel warm is, zo rond de 30 graden (te warm voor het koraal eigenlijk), duik ik zelfs alleen in bikini.
Wanneer je je brevet op zak hebt en gaat duiken in warm water, probeer het dan maar eens.
Voor mij was het echt een verrijking van m'n duikervaring, want duiken zonder zo'n pakkie (al is het maar een 3mm shortie) geeft echt een veel vrijer gevoel.
Ik vind het echt héérlijk en duik zo vaak mogelijk zonder dat knellende pak!
Veel plezier op de cursus!
Ben je al begonnen?

Ik heb al wel gehoord dat het koud is in NL, maar goed zo spendeer ik op reis iig niet dagen met het leren duiken en Nederland en dan vooral Oosterschelde lijkt mij ook gaaf om te duiken

In Nederland is de watertemperatuur (eindelijk weer) 14 graden, de echte kou is eraf!
Ik kom net toevallig terug van een weekendje duiken in Zeeland
Het water was zo'n 12/13 graden, maar aangezien ik de afgelopen weken in 6/7 graden dook in plassen bij mij in de buurt viel het enigszins mee qua kou. Alleen het omkleden in de volle wind was echt superkoud.
Voor mij was het de eerste keer dat ik buiten een plas dook, dus ook best wel eventjes spannend, vooral de nachtduiken. Ik heb met GoPro een filmpje gemaakt van de duiken en daar zie je wel hoe afwisselend het zicht was
Wanneer ik deze zomer mijn 2* brevet haal ga ik zelf ook pas in het buitenland. Ik wilde het eerst leren in Nederland.
Zie hier

Voor mij was het de eerste keer dat ik buiten een plas dook, dus ook best wel eventjes spannend, vooral de nachtduiken. Ik heb met GoPro een filmpje gemaakt van de duiken en daar zie je wel hoe afwisselend het zicht was

Zie hier
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Lees net dat van Persie, Kuijt en Robben meegaan met het Nederlandse elftal. Baal nu wel een klein beetje dat ik geen kaartjes heb gekocht voor de wedstrijd van komende dinsdag...
Ik vond ze nogal aan de prijs (350RMB per stuk) en verwachtte niet de grote spelers te zien...
Misschien maar bij het stadion (gongti) gaan posten en hopen dat ze een extra Nederlandse fan willen?

Misschien maar bij het stadion (gongti) gaan posten en hopen dat ze een extra Nederlandse fan willen?

Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com