Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Marije
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Marije »

Groot gelijk! Wakker worden door lawaai is heel wat minder prettig dan gewoon wakker worden of zelfs dan je eigen wekker. Dan nog liever wat eerder op een relaxtere manier! Ik werd ook weer om 7.15 gewekt door de stratenmakermannetjes van de gemeente, gelukkig zijn ze binnenkort eindelijk klaar bij ons in de straat.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

lawaai is nog tot daar aan toe maar als ze beginnen te hakken in de muur waar je naast ligt...pfff. Het hart zit nog in mijn keel...haha

Ik kwam er net achter dat ik ernstig weinig foto's heb van Jeroen en mij samen. 3 maanden australië 1 foto. 3 weken mexico,belize en guatamala = 1 foto. 3 weken Kenia en Tanzania = 1 foto :N
Hoewel ik altijd wat kriebelig word van mensen die hun hele huis vol hebben staan met van die "leuke en kleffe" kijk-ons-samen-eens-gelukkig-zijn voor de eiffeltoren, de bigben, de niagara watervallen etc foto's.....is 1 foto per 3 maanden ook wel sneu. :@
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij hebben ook altijd weinig foto's samen, en ook weinig foto's van mij en heel veel van Marcel (rara wie de camera heeft). Was het een beetje zat dus let er nu op en met resultaat van 4 dagen rome hebben we meer foto's samen en meer van mij dan 4 weken vakantie. Alleen wel irritant dat je er telkens om moet vragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ja dat foto verhaal komt me bekent voor. Ook wel grappig dat de aziaten voornamelijk foto's met zichzelf hebben (vaak zonder de bezichtiging, heel vaag...).
bolletjeom
Reisexpert

Van de eerste grote reis zijn zo goed als geen foto's van mij omdat we 1 camera hadden en ik die meestal vast hield. Toen hebben we er een cameraatje bij gekocht en nu is er bewijs dat ik in bepaalde landen geweest ben én er is bewijs dat Jeroen er geweest is....maar of we er ook samen geweest zijn?!?!? Dat valt vaak niet te bewijzen..haha
Gek genoeg hebben we wel vrij veel foto's van ons samen op de nederlandse uitstapjes. Daar zal de omgeving wel minder fotogeniek zijn ofzo ;-)

Wat vinden jullie eigenlijk van foto's van jezelf?
wil je zoveel mogelijk "bewijs" dat je op plekken geweest bent?
vind je jezelf zo aantrekkelijk dat het veel foto's waard is? ;-)

Ik heb een hekel aan poseren. ik heb het liefst dat men foto's van mij maakt op momenten dat ik het niet door heb. Ik ben ook erg jaloers op een vriendin van mij die altijd ongelooflijk leuk op foto's staat. Ze is op een foto mooier dan in het echt.
Ik hoop dat nooit iemand dat over mij zegt want ik vind mezelf altijd erg slecht op een foto staan. Zeker als ik geposeerd heb. Misschien moet ik maar eens een middagje oefenen ofzo
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van foto's van jezelf?
wil je zoveel mogelijk "bewijs" dat je op plekken geweest bent?
vind je jezelf zo aantrekkelijk dat het veel foto's waard is? ;-)
Het is zeker de moeite waard om mezelf op de foto te zetten >:)
maar nee doe dat bijna nooit. Geen zin om mensen te vragen en vind poseren echt zaad, vooral als het niet meteen goed gaat (bv en tjap die er weer eens net voor langs loopt o.i.d.)
bolletjeom
Reisexpert

poseren met z'n tweeen is ook erg. Jeroen doet iets geks met zijn ogen op het moment dat er een camera op hem gericht word waardoor ie er meteen uit ziet als een crimineel. Hebben we eindelijk een keer een foto waar hij zijn ogen normaal open heeft.....zijn die van mij dicht *_*
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Naar mijn mening heeft het op veel foto's geen toegevoegde waarde om er zelf op of bij te gaan staan. Daarom doe ik dat ook nauwelijks. Sommige mensen willen echt overal voor/op/tegen/onder/boven staan. Ik heb die drang niet :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik waarschuw je ga nooit trouwen (oops te laat voor Rudi), maar goed wat ik dus bedoel is zo'n fotoraportage is echt hel. De beste foto's waarop we lachen zijn die waar een vriendinnetje die mee was achter de fotograaf zo raar mogelijk aan het doen was. Neplachen is zo moeilijk...

Ik heb vaak dat ik met mijn ogen knijp op de foto dat en dan ook nog bij bepaalde hoeken een onderkin :@ .
Maar een leuke foto op een leuke plek is wel de moeite waard hoor :) Ook leuk voor later toch, ik kan nu al echt met veel plezier een middag foto's kijken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tikva schreef:.... De beste foto's waarop we lachen zijn die waar een vriendinnetje die mee was achter de fotograaf zo raar mogelijk aan het doen was. Neplachen is zo moeilijk...
Een goede fotograaf kan IEDEREEN leuk op de foto krijgen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Ik waarschuw je ga nooit trouwen (oops te laat voor Rudi),
Dat was geen enkle probleem! Er was geen fotograaf *)
Dus geen gedonder met poseren. Een vriendin heeft wat "plaatjes" geschoten tijdens alle bezigheden en dat is leuk genoeg.
bijdeweg.....ik moet zometeen mijn camera ophalen. Die ligt bij de fotograaf om grondig schoongemaakt te worden (niet te vinden vuiltje) want ik moet morgen.......een bruiloft fotograferen _O-
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Alleen knappe personen moeten vastgelegd worden op de foto... :@
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Jenny schreef:
Tikva schreef:.... De beste foto's waarop we lachen zijn die waar een vriendinnetje die mee was achter de fotograaf zo raar mogelijk aan het doen was. Neplachen is zo moeilijk...
Een goede fotograaf kan IEDEREEN leuk op de foto krijgen!
Eentje die al sinds 1973 in het vak zit en meerdere keren nummer 1,2 of 3 bij de camera d'or of kodak foto award, voor portret en huwelijksfoto's lijkt me wel goed genoeg toch.
Foto's zijn ook wel erg mooi geworden, zeker gezien de chaot die hij was. Camera laten vallen in het zand, en bij het wegrijden zijn auto tegen een paaltje rijden (je echt waar).
Zo lang op de foto gaan is echt verschrikkelijk.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

In Azië is het een sport om overal op te staan en dan met V-teken bij voorkeur :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Toen internet nog niet was uitgevonden had Erik al een forum:

member2651.html

Respect!! :) _O_ _O_ _O_ ;)
Plaats reactie